Niewiadów Mamut - odbudowa
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Pora na małą aktualizację Mamuta.
Od ostatniego postu, po postawieniu budy na ramię, udało mi się wzmocnić podłogę, laminując pęknięcia czyli prawie całość.
Na swoje miejsce trafiły 2 nowe legary o przekroju 40x70mm i długości 3750mm, czyli biegnące przez całą długość podłogi w specjalnych zagłębieniach, oraz 4 krótsze w poprzek. Niestety nie mam żadnego z tego etapu gdyż prace robione były głównie wieczorami. Na legarach spoczęły 3 arkusze sklejki 9mm o wymiarach 1800x1250mm.
Nie zdecydowałem się na położenie budy na boku, gdyż znacznej powierzchni ściany nie wzbudziły mojego zaufania.
Usunąłem więc szczątki starej zabudowy.
Następnie przystąpiłem do wklejania listew 20x20, do których będą mocowane meble, okna i zabudowa WC. Aby wkleić je we właściwych miejscach koniecznym było zaimprowizowanie niektórych elementów zabudowy. (fajnie byłoby już się meblować )
Wklejone listwy zostały następnie wlaminowane dzięki czemu ściany odzyskały linię i sztywność.
Wreszcie można przystąpić do zdzierania starych powłok i szpachlowania.
Na tym zdjęciu dobrze widać jak buda była szyta. Wszystkie łączenia są teraz wzmocnione od środka, a z zewnątrz rozfrezowane i wyszpachlowane na nowo szpachlą z włóknem szklanym.
Tak wiem, robię trochę inaczej niż wszyscy ale przyczepę też mam trochę inną
W odwiedziny wpadła do nas mniejsza siostra, która zabrała nas na wakacje
Od ostatniego postu, po postawieniu budy na ramię, udało mi się wzmocnić podłogę, laminując pęknięcia czyli prawie całość.
Na swoje miejsce trafiły 2 nowe legary o przekroju 40x70mm i długości 3750mm, czyli biegnące przez całą długość podłogi w specjalnych zagłębieniach, oraz 4 krótsze w poprzek. Niestety nie mam żadnego z tego etapu gdyż prace robione były głównie wieczorami. Na legarach spoczęły 3 arkusze sklejki 9mm o wymiarach 1800x1250mm.
Nie zdecydowałem się na położenie budy na boku, gdyż znacznej powierzchni ściany nie wzbudziły mojego zaufania.
Usunąłem więc szczątki starej zabudowy.
Następnie przystąpiłem do wklejania listew 20x20, do których będą mocowane meble, okna i zabudowa WC. Aby wkleić je we właściwych miejscach koniecznym było zaimprowizowanie niektórych elementów zabudowy. (fajnie byłoby już się meblować )
Wklejone listwy zostały następnie wlaminowane dzięki czemu ściany odzyskały linię i sztywność.
Wreszcie można przystąpić do zdzierania starych powłok i szpachlowania.
Na tym zdjęciu dobrze widać jak buda była szyta. Wszystkie łączenia są teraz wzmocnione od środka, a z zewnątrz rozfrezowane i wyszpachlowane na nowo szpachlą z włóknem szklanym.
Tak wiem, robię trochę inaczej niż wszyscy ale przyczepę też mam trochę inną
W odwiedziny wpadła do nas mniejsza siostra, która zabrała nas na wakacje
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Przymiarka nowych okuć do starego dachu
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Nie wiem czy klamry nie za wąsko... Oryginalnie są praktycznie w samych narożnikach. Może lepiej dociska wtedy.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
W tym miejscu były stare.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Małymi krokami do przodu.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3949
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Zaczyna wyglądać.
Przy tej kolorystyce czarne szyby robią robotę.
Przy tej kolorystyce czarne szyby robią robotę.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Ciekawie się robi.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Jest duży postęp, bardzo ładnie Będzie kosa
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
No tak. Można powiedzieć, że niejedno w życiu widziałem i mało co może mnie zadziwić, ale w tym przypadku muszę zrobić korektę.
Jestem pod wrażeniem.
Kibicuję w dalszych postępach prac.
Może nie komentuję zbyt często ale jestem pod wrażeniem jak to się mówi.
Działaj kolego, chciałbym kiedyś zobaczyć Twoje dzieło na jakimś zlocie.
Jestem pod wrażeniem.
Kibicuję w dalszych postępach prac.
Może nie komentuję zbyt często ale jestem pod wrażeniem jak to się mówi.
Działaj kolego, chciałbym kiedyś zobaczyć Twoje dzieło na jakimś zlocie.
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Serwus
Po długiej przerwie wracam do prac przy Mamucie.
Między innymi mam do rozwiązania kwestię hamulca najazdowego. Mianowicie mam już nową oś Alko, mam nowy najazd Alko
i potrzebuję to jakoś połączyć
W starej osi zmierzyłem linki mają około 770mm i znalazłem takie Alko: https://unitrailer.pl/product-pol-217-L ... 0-966.html
Do tego zapewne potrzebuję orczyka? Takiego? https://unitrailer.pl/product-pol-4725- ... -2361.html
Tulei dystansowej? https://unitrailer.pl/product-pol-4726- ... -2361.html
Oraz pręta, którego niestety nie potrafię znaleźć. Czy podpowiecie jak i gdzie go znaleźć? Jak dobrać długość?
Czy potrzebuję czegoś jeszcze?
Po długiej przerwie wracam do prac przy Mamucie.
Między innymi mam do rozwiązania kwestię hamulca najazdowego. Mianowicie mam już nową oś Alko, mam nowy najazd Alko
i potrzebuję to jakoś połączyć
W starej osi zmierzyłem linki mają około 770mm i znalazłem takie Alko: https://unitrailer.pl/product-pol-217-L ... 0-966.html
Do tego zapewne potrzebuję orczyka? Takiego? https://unitrailer.pl/product-pol-4725- ... -2361.html
Tulei dystansowej? https://unitrailer.pl/product-pol-4726- ... -2361.html
Oraz pręta, którego niestety nie potrafię znaleźć. Czy podpowiecie jak i gdzie go znaleźć? Jak dobrać długość?
Czy potrzebuję czegoś jeszcze?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Linki w 132 mają ok 80 cm długości i wynika to bardziej z szerokości (rozstawu kół) niż z długości ramy.
Co do samych linek to ważny jest system mocowania. Nie wiem jak to wygląda w nowych bębnach ale druga strona w Niewiadowie jest inna, zwykła tulejka stożkowa i nakrętka bodajże 8 mm z kontrą. Także to musisz dopasować. To co pokazałeś może zadziałać z orczykiem i tuleją z linków tylko sprawdź mocowanie w bębnach.
Pręt możesz wykorzystać zwykły gwintowany po całości z metra. Długość dopasujesz sam.
Jedyne co przychodzi mi do głowy teraz to nie pamiętam czy w ramie robiłeś "wieszaki" do pręta...?
Pójdę potem do przyczepy to zrobię zdjęcia.
Edit:
Co do samych linek to ważny jest system mocowania. Nie wiem jak to wygląda w nowych bębnach ale druga strona w Niewiadowie jest inna, zwykła tulejka stożkowa i nakrętka bodajże 8 mm z kontrą. Także to musisz dopasować. To co pokazałeś może zadziałać z orczykiem i tuleją z linków tylko sprawdź mocowanie w bębnach.
Pręt możesz wykorzystać zwykły gwintowany po całości z metra. Długość dopasujesz sam.
Jedyne co przychodzi mi do głowy teraz to nie pamiętam czy w ramie robiłeś "wieszaki" do pręta...?
Pójdę potem do przyczepy to zrobię zdjęcia.
Edit:
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Wielkie dzięki!
Ok czyli pręt gwintowany M10 8.8 powinien wystarczyć.
Wieszaków nie mam, ale to nie problem dorobić.
Pozostaje sprawdzić czy ta linka pasuje do tych bębnów.
Ok czyli pręt gwintowany M10 8.8 powinien wystarczyć.
Wieszaków nie mam, ale to nie problem dorobić.
Pozostaje sprawdzić czy ta linka pasuje do tych bębnów.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Pręta szukaj z nierdzewki lub co najmniej cynkowany. Zaoszczędzi to zabezpieczeń i długo będzie się dobrze prezentował. Sama regulacja też będzie po latach prostsza. U mnie wystaje on poza tylną oś jakieś 30 cm. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie bo do regulacji sporo za dużo tym bardziej, że realizowana jest z przodu przy UN.
Stare linki w Niewiadówkach mają ten plus, że poprzez nakrętki i kawałek gwintu jest regulacja także w części barczykowej bez konieczności gmerania regulatorem w bębnie. Może da się do nowej osi takie zastosować?
Jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy , bo na zdjęciu osi nie widać w tym ujęciu - masz w osi te oczka do zablokowania pancerza linek?
Stare linki w Niewiadówkach mają ten plus, że poprzez nakrętki i kawałek gwintu jest regulacja także w części barczykowej bez konieczności gmerania regulatorem w bębnie. Może da się do nowej osi takie zastosować?
Jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy , bo na zdjęciu osi nie widać w tym ujęciu - masz w osi te oczka do zablokowania pancerza linek?
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Czy chodzi o to?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut
Re: Niewiadów Mamut - odbudowa
Leśnowóz pisze:20230508_193931.jpg
Czy chodzi o to?
Nie znam kompletnie budowy nowej osi. To wygląda na mocowanie owszem ale linka tak jak w rowerze musi być zakotwiona pancerzem z obu stron. Czyli to co pokazałeś i na obudowie osi przed barczykiem.
Mocowanie do cięgna można zmodyfikować lub dopasować ale to przy tarczy kotwicznej a bardziej to co jest za nią wewnątrz już nie bardzo.
Dowiedz się może u ludzi handlujących tym towarem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości