Offroad i caravaning ;)

Ciekawostki dotyczące karawaningu i Niewiadówek
Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Offroad i caravaning ;)

Postautor: konrad » czwartek, 23 lip 2009, 10:11

taki zestaw niewiadówek :D
Obrazek
mamy N126 z vitarką jako holownik
a w tle eNka z suzuki Jimny
tu przygotowania do wersji ekstremalnej
Obrazek
link do poczytania
http://www.k9rdj.co.uk/campingtrailer.html
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: kotek » czwartek, 23 lip 2009, 23:18

Jednak nasze niewiadówki nadają się do wszystkiego, nawet do jazd terenowych,
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Paczek » piątek, 24 lip 2009, 23:08

Moja nawet ma zawieszenie terenowe - szkoda że nie mam autka terenowego.

Przy okazji - "rodzi się nowy bagażnik rowerowy"

Obrazek

Egebere

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Egebere » poniedziałek, 27 lip 2009, 08:09

Powiało prawdziwą wolnością i nadzieją, że wśród nas są prawdziwi traperzy !
Znam temat, bo ostatnio wyciągał mnie traktor z drogi dojazdowej do pewnego wyrobiska, choć posiadam 4x4 i nawet założyłem łańcuchy.
Mój Knaus Sudwind jest przystosowany do klimatów off roadowych i dobrze wiem, ile wymaga to pracy i pomysłowości.
Mało tego: dla przeciętnie rozgarniętego obserwatora, a nawet carawaningowca, taki sprzęt to :lol: :shock: i nietety drwiny jak na forum Karawaning.pl.
Przerabianie fabrycznej przyczepy w przeciwieństwie do robienia jej z samochodu, wydaje się sensowniejsze ale nie bez zastrzeżeń.
Przeróbka z samochodu ma niewątpliwie największą wytrzymałość i dzielność w terenie ale nie zapewnia komfortu w tym dostatecznej izolacji termicznej od upału i zimna.
Trudno wygospodarować też miejsce na zlew, kuchnię, ogrzewanie , butle gazowe, zbiorniki wody itd.
Problemem jest też założenie hamulca najazdowego, współpracującego z zawieszeniem samochodowym i ewentualna legalizacja całości, by móc tym jeździć po drogach publicznych.
Niestety podstawowym problemem, może okazać się brak miejsc, gdzie moglibyśmy wykorzystać zdolności terenowe naszego sprzętu.
Wiemy, że na reklamach przyczepa, czy kamper stoi na plaży, czy leśnej polanie nad jeziorem. W praktyce mamy zakazy wjazdu, a alternatywą jest zatłoczony camping, na którym będziemy "robić" za wariata.
Rodzi się pytanie : gdzie tym jeździć ?

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: konrad » poniedziałek, 27 lip 2009, 09:23

Egebere pisze:Rodzi się pytanie : gdzie tym jeździć ?

"dzikie kraje" ? - obecnie za takie robią Bałkany, Rumunia Bułgaria, Ukraina ... i dalej na wschód
może Islandia ?
w PL poszwendać się można jeszcze podobno na ścianie wschodniej, tam zostało trochę szutrówek i polnych dróg
które w bardziej zurbanizowanej części PL są już zaasfaltowane :(

Ciekaw jestem jak się poruszać takim zestawem, bo ogranicza on jednak mocno terenowe właściwości :roll:
z tego co wiem, to większość wypraw opiera się jednak na biwakowaniu w namiotach
Dla zestawu pozostają właśnie drogi "polne" ale w miarę przejezdne
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Paczek » poniedziałek, 27 lip 2009, 13:24

Nie - no koledzy - to oczywisty żart - TERENOWA PRZYCZEPA CAMPINGOWA. :D :D :D

A następbna z tej serii będzie PRZYCZEPKA BOLID, albo PRZYCZEPKA CAPMPINGOWA KABRIOLET :D :D :D

PS. Z wielikim szacunkiem do wszystkich tuningowców .

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: konrad » poniedziałek, 27 lip 2009, 14:06

Paczek pisze:Nie - no koledzy - to oczywisty żart - TERENOWA PRZYCZEPA CAMPINGOWA. :D :D :D

A następbna z tej serii będzie PRZYCZEPKA BOLID, albo PRZYCZEPKA CAPMPINGOWA KABRIOLET :D :D :D

PS. Z wielikim szacunkiem do wszystkich tuningowców .


Michał ty tu na spamuj tylko zakładaj wątek z opisem remontu :lol:
wszyscy na wakacjach i nikt poza Tobą nie działa w przyczepce
jak tam malowanie :?: robiłeś renolakiem ? wałek czy pistolet ?
bo na fotce za wiele nie widać ;)
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Paczek » wtorek, 28 lip 2009, 22:49

konrad pisze:
Michał ty tu na spamuj tylko zakładaj wątek z opisem remontu :lol:
wszyscy na wakacjach i nikt poza Tobą nie działa w przyczepce
jak tam malowanie :?: robiłeś renolakiem ? wałek czy pistolet ?
bo na fotce za wiele nie widać ;)


Remont oczywiście - pomalutku do przodu.
Przy odrobinie szczęscia , sierpinowy wyjazd powinien się odbyć juz wyremontowanym ping-pongiem.
Ale narazie nic nie zdradzam , cięzko pracujemy , wszystko dokumentujemy i .... napewno wszystko opiszemy .

Pozdro dla wzystkich

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: stef » czwartek, 20 sie 2009, 18:18

Panowie, przyczepy do sam. terenowych istnieją już dawno, a najlepiej lubią je w Australii.
oto przykład:
Obrazek
Obrazek

Fotki ze strony producenta: http://www.tracktrailer.com.au/

Są tez przyczepy posiadające własny napęd, tak by łatwiej było wyjść z opresji dla auta terenowego.

Ja swoja przyczepę przyciągnąłem pod dom... a nie jest to prosta droga :roll: i już jestem zadowolony że Niewiadówka ma takie duże kąty i niczym nie zaczepiam :D
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

Awatar użytkownika
Drako
Posty: 78
Rejestracja: środa, 13 lip 2011, 14:33
Lokalizacja: Gliwice

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Drako » poniedziałek, 26 gru 2011, 20:34

Odswiezajac temat
czy cos wyszlo z tego projektu ? lub czy wiecie o jakims innym udanym projekcie uterenowienia Nki
zaczynam swoj projekt i z checia bym pogadal czego sie wystrzegac a w co inwestowac itd
u mnie holownikiem bedzie stary landcruiser
przyczepe potrzebuje jako wygodny hotel dla mojego malego dziecka.
Wczesniej jezdzilem po bezdrozach roznych dziwnych zakatkow swiata spiac w aucie ( mam zrobiana cala zabudowe...nawet pryszniuc grzany przez silnik itd)
Z dzieckiem trzeba troszke wiecej konfortu.... wiec rozppoczynam projetk
pozdrawiam

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2974
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: robert » poniedziałek, 26 gru 2011, 21:01

Pozwolę wtrącić swoje 3 grosze.
Jeśli chodzi o połączenie offroadu i karawaningu, to moim zdaniem, lepszym pomysłem wydaje się zestaw pt. Unimog 1300L (najlepiej w wersji militarnego ambulansu) + stosowne modyfikacje wnętrza.
Zresztą, jak niektórzy wiecie, ten temat mi już od dłuższego czasu chodzi po głowie...
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
Drako
Posty: 78
Rejestracja: środa, 13 lip 2011, 14:33
Lokalizacja: Gliwice

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: Drako » poniedziałek, 26 gru 2011, 23:31

Unimog jest bez sensu - wolny , klocowaty zbyt szeroki na 90% ciekawych tras. Na wiekszosci europejskich szlakow unimog jest bezuzyteczny. Pomijajac chore koszty budowy takiego pojazdu ( bylem swiadkiem powstawania paru ciekawych camperow 4x4) to koszty eksploatacji zabijaja.

gdybym mogl zaszyc sie w algierii na pol roku to to moze...
Oczywiscie nie zmienia to faktu ze unimog jest super pojazdem.

Jest duzo wiecej ciekawych pojazdow do budowy mobilnego 4x4 campera-
od np. laplandera c303 ( znajomy ma pieknego) , delica, iveco 4x4.... i mase innych
Unimog czy duzy MAN jest genialny do " wyprawy zycia"- np. 3lata dookola swiata itd.
jest to temat rzeka...

ale wrocmy na ziemie :)
forum jest o niewiadowkach
i o budzetach na poziomie 2 opon do unimoga.

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2974
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: robert » wtorek, 27 gru 2011, 19:26

Drako pisze:Unimog jest bez sensu - wolny , klocowaty zbyt szeroki na 90% ciekawych tras. Na wiekszosci europejskich szlakow unimog jest bezuzyteczny.


Tak sobie teoretyzujesz czy piszesz opierając się na doświadczeniu?
Pytam bez cienia złośliwości.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kupno i modyfikacja unimoga 1300 do zastosowań wyprawowych.
Mam ochotę na wyprawę w stylu Unimog track expedition http://www.youtube.com/watch?v=G9do9Iq1-ow
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: wojtus » wtorek, 27 gru 2011, 20:17

robert pisze:Mam ochotę na wyprawę w stylu Unimog track expedition http://www.youtube.com/watch?v=G9do9Iq1-ow

Film pewnie, nie oddaje wszystkiego. Myślę że większość normalnych (nie SUV) 4x4, przejechałby tą trasą, bez strat. Najwięcej zależy, od kierowcy. Unimog jest fajny, ale jest dużo innych samochodów, też fajnych :wink:

@Drako, dziś prowadzilśmy korespondencję, o motaniu n126n :mrgreen:

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Offroad i caravaning ;)

Postautor: konrad » wtorek, 27 gru 2011, 22:04

wojtus pisze:
robert pisze:Mam ochotę na wyprawę w stylu Unimog track expedition http://www.youtube.com/watch?v=G9do9Iq1-ow

Film pewnie, nie oddaje wszystkiego. Myślę że większość normalnych (nie SUV) 4x4, przejechałby tą trasą, bez strat. Najwięcej zależy, od kierowcy. Unimog jest fajny, ale jest dużo innych samochodów, też fajnych :wink:

@Drako, dziś prowadzilśmy korespondencję, o motaniu n126n :mrgreen:


to jest tak jak ludzie jadą do Rumuni zmotanymi patrolami i itp autami
opony 35", wyciągarki, blokady itp ... a obok jedzie sobie gość seryjną vitarą na ATkach :wink:
mało tego, trasę robią Rumuni daciami :lol:

na wyprawę nie jedzie się topić po klamki, bo to można robić pod domem
a z drugiej strony nie jest ciekawie rozwalić auto 3tyś km od domu, w jakiejś dziurze gdzie słowo unimog wiele nie mówi

chyba gdzieś wrzucałem linka do wyprawy na wschód, którą zrobiła para seryjną vitarą

więc tu podzielam Wasze zdanie, że można tylko po co :wink:

dla mnie auto musi być w miarę ekonomiczne i komfortowe
to jest tak samo jak z przyczepą/kamperem, można jeźdzć T4 można 6m a można 12m amerykańcem
przyczepę można mieć małą niewiadówkę, może być 4m, a mają i 7m dwuosiówki
każdy w/w wybór niesie ze sobą pewnie plusy i minusy
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4


Wróć do „Ciekawostki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości