Samoogon pisze:A co to za Stachowy patent?
Tak jak Rafalski opisał. Szybki sposób mocowania, prawie idealnie zgrywa się z krzywizną daszku stanowiąc jego przedłużenie.
CornBlumenBlau pisze:Nie wiem jaką zaplanowałeś wykładzinę, nie chcę nikogo krytykować, a tylko poruszyć istotną kwestię i dać do myślenia.
Kierowany ciekawością, czytałem ostatnio, że na rynku wykładzin PCV dostępne są również takie przewidziane na ogrzewane podłogi. Coraz więcej osób jak widzę chce mieć cieplą podlogę w swojej przyczepce i bardzo dobrze, że tak jest. Sam o tym czasem myśle...
Temat nie poruszany na forum, ale skoro decydujemy się na maty grzewcze, zwracajmy uwagę i wybierajmy odpowiednie, odporne na wyższe temperatury wykładziny.
http://www.dom.pl/wykladziny-dywanowe-c ... ogowe.html
CornBluenBlau, masz rację, że powinno się na to zwrócić uwagę (dodam jeszcze, że sprzedawca mat grzewczych zaleca, aby nie montować ich pod stałą zabudową - czyli montaż pod szafkami odpada). Ustawiając jednak temperaturę podłogi na jakieś 23-26 stopni nie będzie ona większa niż to, na co wykładzina jest narażona w przyczepie latem (wyższe temperatury, bezpośrednio padające Słońce, etc.)
Cytując z przytoczonego przez Ciebie artykułu:
Wykładziny PCW nie są tak przyjemne w dotyku jak wykładziny dywanowe, ale ich zaletą jest niewielka grubość – najczęściej od 0,8 do 4,5 mm. W związku z tym bardzo dobrze przekazują ciepło. A dzięki temu, że są elastyczne, dobrze znoszą rozszerzanie i kurczenie się spowodowane zmianami temperatury. (..) Wykładziny z PCW charakteryzują się mniejszym oporem cieplnym niż wykładziny dywanowe. Z tego powodu szybciej się nagrzeją, ale niestety, szybciej też ostygną.
Można wnioskować, że PCV jet dobrym rozwiązaniem na ogrzewaną podłogę. Napisałem jednak do sprzedawcy mojej konkretnej wykładziny i dostałem odpowiedź, że jest przystosowana do ogrzewania podłogowego. Także wszystko powinno być OK. Mam nadzieję