T0 NI32 - Remontowe perypetie
- n132_Slow_life
- Fanklubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
T0 NI32 - Remontowe perypetie
Cześć, nasz wieloryb nareszcie doczekał się własnego wątku remontowego. Liczymy na Wasze cenne rady i wskazówki dotyczące remontu.
Przyczepę użytkujemy już od jakiegoś czasu. Przez ten czas zdążyliśmy zżyć się z naszym Wielorybem. Bardzo polubiliśmy podróże z przyczepą oraz wspólne spędzanie czasu na zlotach. W międzyczasie dokonywaliśmy drobnych zmian w przyczepce.
Zmiany wewnątrz:
-wymiana materacy oraz zasłon
-nowy akumulator
-panel zarządzania systemami (światłem, wodą, ładowarkami)
-oświetlenie nocne led
Zmiany zewnętrzne dotyczyły głównie:
-panel solarny na dachu
-alufelgi + nowe opony
-rejestracja indywidualna (wyróżnik T0 NI23)
-wyremontowana oryginalna bakista
Teraz przyszedł czas gruntowny remont podwozia przyczepy.
Dziś udało nam się podziałać przy przyczepie. Rama została oswobodzona od budy. Rama jak to rama wygląda różnie. Liczymy, że uda się z niej coś zrobić
Dalsze plany to:
1. Odkręcenie wszystkiego od ramy
2. Piaskowanie w celu oceny stanu faktycznego ramy
3. Wymiana dyszla, wzmocnienie ramy
Przyczepę użytkujemy już od jakiegoś czasu. Przez ten czas zdążyliśmy zżyć się z naszym Wielorybem. Bardzo polubiliśmy podróże z przyczepą oraz wspólne spędzanie czasu na zlotach. W międzyczasie dokonywaliśmy drobnych zmian w przyczepce.
Zmiany wewnątrz:
-wymiana materacy oraz zasłon
-nowy akumulator
-panel zarządzania systemami (światłem, wodą, ładowarkami)
-oświetlenie nocne led
Zmiany zewnętrzne dotyczyły głównie:
-panel solarny na dachu
-alufelgi + nowe opony
-rejestracja indywidualna (wyróżnik T0 NI23)
-wyremontowana oryginalna bakista
Teraz przyszedł czas gruntowny remont podwozia przyczepy.
Dziś udało nam się podziałać przy przyczepie. Rama została oswobodzona od budy. Rama jak to rama wygląda różnie. Liczymy, że uda się z niej coś zrobić
Dalsze plany to:
1. Odkręcenie wszystkiego od ramy
2. Piaskowanie w celu oceny stanu faktycznego ramy
3. Wymiana dyszla, wzmocnienie ramy
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3949
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Powodzenia w remoncie, trzymam kciuki
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Będzie jak nowa! Bardzo słuszna decyzja.
- n132_Slow_life
- Fanklubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Aktualizacja:
Dziś udało się nam odkręcić wszystkie podpory, najazd oraz oś. Łatwo nie było, kilka śrub nie chciało z nami współpracować i nie obyło się bez szlifierki.
Zdziwił nas fakt, że oś przyczepy to Alko 800kg. Byliśmy przekonani, że te wieloryby miały montowane mocniejsze ośki.
Po dzisiejszych zmaganiach rama poczeka w garażu na piaskowanie.
Wgrywamy kilka zdjęć z dzisiejszych prac.
Dziś udało się nam odkręcić wszystkie podpory, najazd oraz oś. Łatwo nie było, kilka śrub nie chciało z nami współpracować i nie obyło się bez szlifierki.
Zdziwił nas fakt, że oś przyczepy to Alko 800kg. Byliśmy przekonani, że te wieloryby miały montowane mocniejsze ośki.
Po dzisiejszych zmaganiach rama poczeka w garażu na piaskowanie.
Wgrywamy kilka zdjęć z dzisiejszych prac.
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Z tego co widzę, to obawiam się, że po piaskowaniu tej ramy stwierdzisz,
że do dalszego użytkowania za bardzo się nie będzie nadawała.
że do dalszego użytkowania za bardzo się nie będzie nadawała.
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Miron EZD pisze:Z tego co widzę, to obawiam się, że po piaskowaniu tej ramy stwierdzisz,
że do dalszego użytkowania za bardzo się nie będzie nadawała.
Też tak pomyślałem.
Jeżeli robisz "dla siebie" i "pod siebie" to proponuję "wyspawać" nową ramę na wzór starej.
Pomyślałbym także o wymianie osi - wiem,że to koszty generuje wszystko ale uważam że jak robić raz to porządnie i się cieszyć "na lata".
Powodzonka w remoncie - jak masz pytania pytaj, ja robię już trzeci remont, to uzależnia
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
- n132_Slow_life
- Fanklubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Aktualizacja:
Rama czeka na konsultacje ze spawaczem.
W międzyczasie kompletujemy nowy zestaw oprzyrządowania do nowej lub odnowionej ramy.
Pytanie:
Czy do połączenia nowych linek z nową osią (bębnami) potrzebne są jakieś dodatkowe elementy?
Rama czeka na konsultacje ze spawaczem.
W międzyczasie kompletujemy nowy zestaw oprzyrządowania do nowej lub odnowionej ramy.
Pytanie:
Czy do połączenia nowych linek z nową osią (bębnami) potrzebne są jakieś dodatkowe elementy?
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Wszystko jest w komplecie. Ze starego zestawu zostaje tylko pręt. Sposób montażu linek do bębnów.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
- n132_Slow_life
- Fanklubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Dzięki za grafikę montażu linek
Rama jest już po oględzinach spawacza. Stwierdził, że najgorzej nie jest, chociaż jestem bliski decyzji o wyspawaniu nowej poprawionej ramy.
Analizuje wszystkie wątki, w których ramy były przez Was poprawiane. Mam jakieś swoje koncepcje.
Jednak i tak proszę Was, jako bardziej doświadczonych w boju, o wskazówki co warto udoskonalić w standardowej konstrukcji ramy wieloryba. Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.
Rama jest już po oględzinach spawacza. Stwierdził, że najgorzej nie jest, chociaż jestem bliski decyzji o wyspawaniu nowej poprawionej ramy.
Analizuje wszystkie wątki, w których ramy były przez Was poprawiane. Mam jakieś swoje koncepcje.
Jednak i tak proszę Was, jako bardziej doświadczonych w boju, o wskazówki co warto udoskonalić w standardowej konstrukcji ramy wieloryba. Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Co prawda nie mam wieloryba, jednak z tego co pamiętam z wątków napisanych przez właścicieli N132 newralgicznym punktem
tych przyczep jest dyszel i łączenie go z ramą, było kilka pęknięć spowodowanych zmęczeniem materiału.
Możesz zrobić adaptery do podpór aby ustawić je pod lekkim kątem, zyskujesz wtedy stabilność przyczepy.
Przy okazji zrobiłbym kosz na koło zapasowe jeżeli wozisz takie.
Inne pomysły, myślę że zaproponują koledzy którzy remontowali wieloryby, szczególnie kolega Kooba i Murano.
tych przyczep jest dyszel i łączenie go z ramą, było kilka pęknięć spowodowanych zmęczeniem materiału.
Możesz zrobić adaptery do podpór aby ustawić je pod lekkim kątem, zyskujesz wtedy stabilność przyczepy.
Przy okazji zrobiłbym kosz na koło zapasowe jeżeli wozisz takie.
Inne pomysły, myślę że zaproponują koledzy którzy remontowali wieloryby, szczególnie kolega Kooba i Murano.
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Szkoda, że o mnie zapomniałeś Jeśli mi się nicki i osoby nie pomyliły, wszystkie "wielorybnicze" tematy związane z ramą, dyszlem, układem jezdnym Knott-a, obgadaliśmy z zainteresowanymi na żywo na ostatnim zlocie
Działajcie, powodzenia w remoncie.
Działajcie, powodzenia w remoncie.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
RAFALSKI pisze:Szkoda, że o mnie zapomniałeś
Proszę o wybaczenie, i obiecuję, że więcej się to nie powtórzy.
Przy następnym wątku z podpowiedziami oczywiście będę wspominał o Tobie, może nawet wstawię link bezpośrednio do remontu
- n132_Slow_life
- Fanklubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Hej, zima jak narazie sobie poszła, a pierwsze słoneczne dni zmotywowały mnie do pierwszego wyprowadzenia nowej ramy na trawkę.
Wreszcie nie będę obawiał się, że coś się złamie
Teraz muszę poprawić kilka przetarć ocynku powstałych w transporcie. Czym najlepiej „załatać” drobne przetarcia i rysy na ocynku? Ocynk w sprayu da radę? Czym wyczyścić drobne rudawe naloty w tych miejscach?
Pozdrawiam
Wreszcie nie będę obawiał się, że coś się złamie
Teraz muszę poprawić kilka przetarć ocynku powstałych w transporcie. Czym najlepiej „załatać” drobne przetarcia i rysy na ocynku? Ocynk w sprayu da radę? Czym wyczyścić drobne rudawe naloty w tych miejscach?
Pozdrawiam
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 5 nocek - 450 km
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3949
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
n132_Slow_life pisze:...Czym najlepiej „załatać” drobne przetarcia i rysy na ocynku? Ocynk w sprayu da radę? Czym wyczyścić drobne rudawe naloty w tych miejscach? ...
Przytarcia potraktowałbym jakimś odrdzewiaczem, bo mechanicznie szkoda nowego ocynku.
Myślę, że cynk w sprayu spokojnie ogarnie temat, tylko kilka warstw; nie oszczędzaj.
- Paweł(SP7GTU)
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota, 24 sie 2013, 19:30
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie
Dobra Robota!!!!!. Do dzieła i celu sąsiedzie.
Toyota Yaris II(1.33)+N126ES
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości