Remont N126N by Miron
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Fajnie, że patent z uszczelką i taśmą dwustronną się spodobał.
Mam nadzieję, że taśma wytrzyma jakiś (dłuższy) czas
Najważniejsze, aby dobrze odtłuścić powierzchnię przed przyklejeniem i dobrze docisnąć po zamontowaniu.
U mnie stara uszczelka trzymała się raczej bez kleju, albo było go bardzo mało.
Zastosowanie taśmy na pewno nie zaszkodzi a pomóc może
W razie czego, można nakleić nową
Mam nadzieję, że taśma wytrzyma jakiś (dłuższy) czas
Najważniejsze, aby dobrze odtłuścić powierzchnię przed przyklejeniem i dobrze docisnąć po zamontowaniu.
U mnie stara uszczelka trzymała się raczej bez kleju, albo było go bardzo mało.
Zastosowanie taśmy na pewno nie zaszkodzi a pomóc może
W razie czego, można nakleić nową
Re: Remont N126N by Miron
tantalos pisze:Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?
Myślałem że masz go w przyczepie
W wątku CONFEX widzę, że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
tantalos pisze:tantalos pisze:Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?
Myślałem że masz go w przyczepie
W wątku CONFEX widzę że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku .
Mam go w bagażniku przyczepy
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Witam ponownie.
Zainspirowany rozwiązaniem kolegi Tomcat'a i Samoogon'a, o czym pisałem już wcześniej:
"Na ostatnim spocie u Paczka siedząc w przedsionku stwierdziłem, że przydało by się gniazdko na zewnątrz kiedy parzylismy kawę.
A ponieważ także mam w jednym miejscu spękania na laminacie to jest to akurat dobre miejsce do montażu. Chce tam zamontować 2 sztuki gniazdka zatablicowego o odporności chyba IP65 jak dobrze pamiętam."
Korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu postanowiłem zrobić to co zaplanowałem.
Tak wyglądały spękania na laminacie w miejscu których zaplanowałem gniazda:
następnie po wymierzeniu wykonałem otwory montażowe:
w które wmontowałem gniazdka:
a tak to wygląda w całości:
Te które zamontowałem mają klasę szczelności IP67 co odpowiada zanurzeniu na głębokość do 1m.
na czas nie dłuższy niż pół godziny.
Gniazda wyposażone są w uszczelki, jedna jest po zakrętką, druga natomiast służy za uszczelnienie przy montażu
na ścianie.
Jeszcze jedno zdjęcie pokazujące miejsce zamontowania gniazdek.
Zainspirowany rozwiązaniem kolegi Tomcat'a i Samoogon'a, o czym pisałem już wcześniej:
"Na ostatnim spocie u Paczka siedząc w przedsionku stwierdziłem, że przydało by się gniazdko na zewnątrz kiedy parzylismy kawę.
A ponieważ także mam w jednym miejscu spękania na laminacie to jest to akurat dobre miejsce do montażu. Chce tam zamontować 2 sztuki gniazdka zatablicowego o odporności chyba IP65 jak dobrze pamiętam."
Korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu postanowiłem zrobić to co zaplanowałem.
Tak wyglądały spękania na laminacie w miejscu których zaplanowałem gniazda:
następnie po wymierzeniu wykonałem otwory montażowe:
w które wmontowałem gniazdka:
a tak to wygląda w całości:
Te które zamontowałem mają klasę szczelności IP67 co odpowiada zanurzeniu na głębokość do 1m.
na czas nie dłuższy niż pół godziny.
Gniazda wyposażone są w uszczelki, jedna jest po zakrętką, druga natomiast służy za uszczelnienie przy montażu
na ścianie.
Jeszcze jedno zdjęcie pokazujące miejsce zamontowania gniazdek.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3949
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Remont N126N by Miron
Brawo Ty
Naklejka ostrzegawcza robi robotę
Naklejka ostrzegawcza robi robotę
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Witam po dłuższej przerwie.
Dzisiaj chcę zaprezentować najnowszy wynalazek który zakupiłem do mojej przyczepy.
Do tej pory ogrzewanie elektryczne spełniał u mnie grzejnik 400 watowy,
który przy niezbyt niskich temperaturach daje sobie radę z ogrzewaniem przyczepki.
Postanowiłem trochę wzmocnić moc grzewczą i zakupiłem tzw. kurtynę powietrzną.
Szerokością idealnie pasuje do szerokości szafy, gdzie planuję ją zainstalować.
Moc regulowana 1000W lub 2000W z nawiewem.
Istnieje też możliwość nawiewu tylko zimnego powietrza, co zamierzam wykorzystać latem
do schłodzenia wnętrza, taka klima w ubogiej wersji
Jest też wbudowany timer z możliwością opóźnionego wyłączenia do 8 godzin w odstępach regulacyjnych co 0,5 godziny.
Do tego wyposażenie uzupełnia skromny pilot, którym możemy włączyć, wyłączyć urządzenie, zmienić moc grzewczą
oraz nastawić opóźnione wyłączenie.
To były zalety, niestety sprzęt nie ma wbudowanego termostatu, co skutkuje grzaniem na maksa, zależnie od nastawionej mocy.
Nie pozostało nic innego jak wmontować do urządzenia regulator temperatury.
Najpierw sprawdzenie działania na "samych przewodach"
Później należało umieścić regulator w obudowie, w której wykonałem stosowny otwór.
Następnie umieściłem w nim regulator z wyświetlaczem LED
Można z dokładnością do 0,1C nastawić temperaturę jaką chcemy mieć we wnętrzu przyczepy.
Teraz tylko trzeba przetestować ustrojstwo w przyczepie w warunkach zimowych...
O wynikach w następnym wątku.
CDN.
Dzisiaj chcę zaprezentować najnowszy wynalazek który zakupiłem do mojej przyczepy.
Do tej pory ogrzewanie elektryczne spełniał u mnie grzejnik 400 watowy,
który przy niezbyt niskich temperaturach daje sobie radę z ogrzewaniem przyczepki.
Postanowiłem trochę wzmocnić moc grzewczą i zakupiłem tzw. kurtynę powietrzną.
Szerokością idealnie pasuje do szerokości szafy, gdzie planuję ją zainstalować.
Moc regulowana 1000W lub 2000W z nawiewem.
Istnieje też możliwość nawiewu tylko zimnego powietrza, co zamierzam wykorzystać latem
do schłodzenia wnętrza, taka klima w ubogiej wersji
Jest też wbudowany timer z możliwością opóźnionego wyłączenia do 8 godzin w odstępach regulacyjnych co 0,5 godziny.
Do tego wyposażenie uzupełnia skromny pilot, którym możemy włączyć, wyłączyć urządzenie, zmienić moc grzewczą
oraz nastawić opóźnione wyłączenie.
To były zalety, niestety sprzęt nie ma wbudowanego termostatu, co skutkuje grzaniem na maksa, zależnie od nastawionej mocy.
Nie pozostało nic innego jak wmontować do urządzenia regulator temperatury.
Najpierw sprawdzenie działania na "samych przewodach"
Później należało umieścić regulator w obudowie, w której wykonałem stosowny otwór.
Następnie umieściłem w nim regulator z wyświetlaczem LED
Można z dokładnością do 0,1C nastawić temperaturę jaką chcemy mieć we wnętrzu przyczepy.
Teraz tylko trzeba przetestować ustrojstwo w przyczepie w warunkach zimowych...
O wynikach w następnym wątku.
CDN.
Re: Remont N126N by Miron
Ja pierdziuuuuu..... Rewelacja!
Re: Remont N126N by Miron
Mi się też podoba. Widzę to u siebie jako wspomaganie trumy. Czasem używamy olajaka, który trzeba co chwila przestawiać, bo przeszkadza a to sprawdziłoby się rewelacyjnie. Znalazłem nawet taką z regulowaną żaluzją na wylocie. Jeszcze jakby się to zmieściło nad drzwiami wejściowymi to byłoby super. Pomysł zapamiętujemy
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3949
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Remont N126N by Miron
Fajny tuning
Od razu lepiej wygląda no i działa.
Miałem też w planach taką wersję ogrzewania,ale niestety "zapiekanka" jest trochę mniejsza od eNki,więc plan upadł
Od razu lepiej wygląda no i działa.
Miałem też w planach taką wersję ogrzewania,ale niestety "zapiekanka" jest trochę mniejsza od eNki,więc plan upadł
Re: Remont N126N by Miron
Miron EZD pisze:
Przy okazji wymieniłem także uszczelkę przyklejoną do drzwi.
Co to za uszczelka ? Masz możne link ? U mnie niema tam żadnej a jedynie na rami jest przyklejona jakaś.
Przy okazji zapytam czy posiadasz wymiary dwóch połówek sklejki podłogowej ?
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Zwykła uszczelka typu D stosowana do uszczelniania domowych drzwi i okien.
Naklejona na profil drzwi w przyczepie.
Niestety wymiarów sklejki podłogowej nie mam.
Naklejona na profil drzwi w przyczepie.
Niestety wymiarów sklejki podłogowej nie mam.
Re: Remont N126N by Miron
Miron EZD pisze:Zwykła uszczelka typu D stosowana do uszczelniania domowych drzwi i okien.
Ok, a czy ją czymś podklejałeś ? Czy tylko na fabrycznej taśmie ?
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Tylko fabryczna taśma.
Jutro postaram się zrobić dokładne zdjęcie tej taśmy.
Jutro postaram się zrobić dokładne zdjęcie tej taśmy.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Remont N126N by Miron
Przyczepa wyciągnięta z garażowego zimowania.
Podczas przygotowania enki do sezonu zamontowałem wcześniej zmodyfikowaną kurtynę powietrzną.
Ogrzewacz trafił w miejsce grzejnika 400W, czyli na dolne drzwiczki szafy.
Zwiększenie mocy grzewczej z 400W na 1000W/2000W w dodatku z nadmuchem wpłynęło na skrócenie czasu
potrzebnego do nagrzania wnętrza przyczepy.
Dodatkowo zamontowany regulator utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie.
Podczas przygotowania enki do sezonu zamontowałem wcześniej zmodyfikowaną kurtynę powietrzną.
Ogrzewacz trafił w miejsce grzejnika 400W, czyli na dolne drzwiczki szafy.
Zwiększenie mocy grzewczej z 400W na 1000W/2000W w dodatku z nadmuchem wpłynęło na skrócenie czasu
potrzebnego do nagrzania wnętrza przyczepy.
Dodatkowo zamontowany regulator utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości