Nowa/stara n 126 n

Wklej zdjęcie swoje i przyczepy, napisz też kilka słów o sobie
p.chelkowski
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 19 lut 2019, 09:32

Nowa/stara n 126 n

Postautor: p.chelkowski » czwartek, 19 wrz 2019, 17:05

Widząc mnogość wyremontowanych niewiadówek, postanowiłem pokazać naszą n 126 n (1989). Mam parę fotografii "przed", ale nie ma co ich załączać - szkoda miejsca; wyobraźcie sobie zdrową ramę, pudło z brakującym lewym-tylnym narożnikiem i kawałem podłogi, laminat z pustkami pod żelkotem i kilkunastoma pajączkami. Wnętrze niby kompletne, ale z wiszącymi tkaninami ścienno - sufitowymi, spod których wykruszyła się pianka, ponurą pseudodrewnianą zabudową oraz brązowym zlewem i kuchenką oraz tego samego koloru wywietrznikami, rączkami manewrowymi i ramą okna dachowego.

W wyniku remontu miała powstać przyczepa maksymalnie wygodna dla dwojga i w pełni autonomiczna oraz o weselszej atmosferze.

Ponieważ nie zależało mi na zachowaniu autentyczności, w pierwszej kolejności wyprułem wszystko do gołego laminatu. Następnie wylaminowałem nowy, rozbity narożnik przyczepy, przeniosłem okno kuchenne z boku na tył, zaślepiłem otwór po nim i wyciąłem nowy, dla okna łazienkowego. Podobnie trzeba było zrobić z tyłem przyczepy, tj. zaślepić otwór po wielkim oryginalnym oknie i wyciąć nowy-mniejszy dla byłego okna kuchennego.

Całość ocieplona 2 cm styropianem (podłoga oraz ściany boczne) lub 10 mm pianką polietylenową (dach i ściany tylna i przednia) na ocieplenie przyszła folia metalizowana aluminium a następnie sklejka 4 mm na powierzchnie płaskie, a na łuki 3.2 mm biały HDF.

Po takim ociepleniu udało się uzyskać rozkładane spanie o wymiarach 190 X 160 cm

Uzyskanie niezależności energetycznej polegało na instalacji panelu pv 100W, ładującego akumulator 100 Ah poprzez regulator MPPT, gotowanie posiłków powierzyłem kuchence Origo 3000 na spirytus (nie poważam gazu) zaś woda do zlewu pochodzi z 10 litrowego baniaczka pod nim, a do prysznica - z ok. 30 litrowego zbiornika na dachu. Szara woda odprowadzana jest do rury fi 160 umieszczonej za osią.

Rejs dziewiczy odbyliśmy na początku września, wybierając się z Iławy do Czech oraz na Węgry i na Słowację.

Przebyty dystans to 2200 km, holownik zaś to Nissan Tiida 1.6

Na wszelki wypadek zabrałem ze sobą komplet narzędzi, na szczęście nie musiałem ich użyć. Rejs przebiegł bez problemów, założenia teoretyczne sprawdziły się w praktyce, wyszło parę drobnych mankamentów typu brak haczyków do zawieszenia ręczników czy płaskie półki z których zsuwała się zawartość. Trzeba to będzie do przyszłego sezonu rozwiązać. Do zrobienia jest również stół no i jeszcze pewnie coś wyjdzie.

Była to robota jaką lubię. Szczerze mówiąc mógłbym rozpocząć jakiś nowy projekt. Może coś się zimą wymyśli.
Pozdrawiam wszystkich - Przemek

029_8.jpg

030_4.jpg

031_4.jpg

032_4.jpg

033_7.jpg

037_6.jpg

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 wrz 2019, 17:12

Może nie wszystko by akurat mnie pasowało, np te rury, ale robota pierwsza klasa!
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 4600km, 43 noce

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: tomcat » czwartek, 19 wrz 2019, 18:08

Ciekawe pomysły i sporo włożonej roboty.
Witam na forum ;)
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4376
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: Murano » czwartek, 19 wrz 2019, 18:09

Ładna przemiana ale 30 kg na dachu.... :shock:
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1761
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: tantalos » czwartek, 19 wrz 2019, 20:18

Fajnie zrobiona ale ta armata na dachu psuje efekt. Może jakiś płaski zbiornik zaadoptować aby tak się nie rzucało w oczy? Tylko że wtedy może dach się zapaść...

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 wrz 2019, 20:55

Myślę, że armata zostanie zutylizowana w przyszłym sezonie jak kolega nabierze przekonania że to jednak nie działa jednak tak jak powinno, tzn nie jest tak wygodne jakby się wydawało. Te ruły zakładano na campervanach i z reguły tylko po to żeby je później zdjąć :)

Mam pytanie co to jest to białe na zderzaku, również jakiś schowek?
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 4600km, 43 noce

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 222
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: Lukasz_b20 » czwartek, 19 wrz 2019, 21:49

Ładna.

Darekga
Posty: 46
Rejestracja: piątek, 27 lip 2018, 06:59
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: Darekga » czwartek, 19 wrz 2019, 23:29

No ciekawie zrobiona enka, a ciekawi mnie jaka jest jej waga?
N-250cb
N-126nt

p.chelkowski
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 19 lut 2019, 09:32

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: p.chelkowski » piątek, 20 wrz 2019, 09:30

W zbiorniku na dachu nie było wody w czasie jazdy. Wlewaliśmy ją pompką na postoju. Wystarczało ok. 1 godziny, żeby z wodociągowej temperatury osiągnąć temperaturę basenową, czyli jakieś 24-27 stopni C. Raz trzeba było dodać 2 litry gorącej wody zagotowanej na kuchence. W tej ilości wody dwie osoby mogły wziąć skromny prysznic. Nie wiedząc jak ten system będzie działać w jednym z dekli rury zainstalowałem wentyl od dętki, żeby wodzie w baniaku dać trochę ciśnienia, ale okazało się,że wystarcza grawitacja. Ponieważ w układzie nie ma baterii prysznicowej, trzeba było zastosować jachtową słuchawkę z własnym zaworem.

System się sprawdził-zostaje

Biały krążek na tylnym zderzaku to rewizja jachtowa, za nią jest kostka połączeń elektrycznych świateł przyczepy i miejsce na rzeczoną pompkę do przetaczania wody

Ciężaru przyczepy nie sprawdzałem. Pewnie trochę przytyła, ale powinna mieścić się w dopuszczalnej wadze. Dla ciekawości trzeba będzie kiedyś to zweryfikować.

Dla mnie satysfakcją jest to, że spełniły się pokładane w przyczepie nadzieje, tj. wygodny dach nad głową, oferujący pełną samodzielność nawet poza kempingami. I dlatego na przyszły sezon planujemy wyprawę do Skandynawii i wykorzystanie obowiązującego tam everyman's right to roam.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3387
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: RAFALSKI » piątek, 20 wrz 2019, 10:38

Cześć, witaj na forum :)
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 3149
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Nowa/stara n 126 n

Postautor: TomekN126N » piątek, 20 wrz 2019, 22:39

Witamy, ładna przyczepa ;-)
Nocki/km
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)


Wróć do „Przedstawmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości