Opelacja kampervan.
Re: Opelacja kampervan.
Ja bym go tak zostawił. Nabrał charakteru ale pewnie pomysł jest nie mniej atrakcyjny więc pozostaje czekać na efekty.
- mannt
- Fanklubowicz
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Opelacja kampervan.
oko pisze:Po wszystkich dotychczasowych wyjazdach, mogę powiedzieć, że ten rozmiar auta jest dla nas idealny.
Dodam, że i ja się zmieściłem jako czwarty na niezapowiedzianej, niespodziewanej kawce.
Re: Opelacja kampervan.
Murano pisze:Ja bym go tak zostawił. Nabrał charakteru ale pewnie pomysł jest nie mniej atrakcyjny więc pozostaje czekać na efekty.
Plan już jest, materiały też, więc nie ma odwrotu Trzyma nas tylko pogoda i temperatura potrzebna do malowania. Niestety, nie mamy teraz możliwości wynajęcia żadnej hali.
mannt pisze:
Dodam, że i ja się zmieściłem jako czwarty na niezapowiedzianej, niespodziewanej kawce.
Zgadza się. Może nie było jakoś specjalnie luźno, ale daliśmy radę.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Opelacja kampervan.
Znowuż dłuuuuga przerwa w pisaniu pamiętniczka. Co niektórzy na pewno wiedzą, że odbyliśmy świąteczno-noworoczno-trzej królową wyprawę, od Sudetów Wschodnich, przez Świnoujście, aż po Frombork.
Trochę kilometrów pykło, sporo miejsc odwiedzonych. Zero awarii. Po wyprawie, naszła mnie jednak nieodparta chęć zmian w zasilaniu prądem naszego Adventure Drive Campervana Nie żeby zabrakło prądu, co to to nie. 200W na dachu, 100Ah w akumulatorze i dodatkowe ładowanie z alternatora robiło robotę. Jednak idąc trochę do przodu, postanowiłem nieco zmodernizować elektrownię. Na pierwszy ogień, zmieniłem regulator ładowania, z dobrze wszystkim znanego Tracera 2210AN, na Victrona 100/20
A dzisiaj wleciały na dach panele monokrystaliczne z firmy 4Sun, 2x160W.
I to już jest max co mogę wrzucić na dach, ze względu na wymiary.
Jako magazyn energii został na razie stary, dobry kwasiak 100Ah, ale być może się to zmieni.
Trochę kilometrów pykło, sporo miejsc odwiedzonych. Zero awarii. Po wyprawie, naszła mnie jednak nieodparta chęć zmian w zasilaniu prądem naszego Adventure Drive Campervana Nie żeby zabrakło prądu, co to to nie. 200W na dachu, 100Ah w akumulatorze i dodatkowe ładowanie z alternatora robiło robotę. Jednak idąc trochę do przodu, postanowiłem nieco zmodernizować elektrownię. Na pierwszy ogień, zmieniłem regulator ładowania, z dobrze wszystkim znanego Tracera 2210AN, na Victrona 100/20
A dzisiaj wleciały na dach panele monokrystaliczne z firmy 4Sun, 2x160W.
I to już jest max co mogę wrzucić na dach, ze względu na wymiary.
Jako magazyn energii został na razie stary, dobry kwasiak 100Ah, ale być może się to zmieni.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Opelacja kampervan.
Do takiej mocy paneli to dołóż jeszcze jedną 100ah i będzie ok
Re: Opelacja kampervan.
Też mi się wydaję że najsłabszy ogniwem tej instalacji był i jest mały akumulator.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5538
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Opelacja kampervan.
A mnie nieco zastanawia cel tej operacji. Oczywiście poza celem nadrzędnym "bo chcę"
Pytam całkiem poważanie bo mam u siebie 180W + MPPT + kwasiak 120Ah i jeszcze nie brakowało nam prądu. A zużycie nie małe bo nawet kawa z Dolce Gusto 2 x dziennie po 2 kawy jest robiona. Do tego oczywiście standardowo ładowanie wszelakiej elektroniki, światło, pompka i takie tam. Nie brakowało nawet na weekendowych wyjazdach na narty gdzie nie było ładowania z alternatora bo staliśmy cały weekend pod stokiem.
Pytam całkiem poważanie bo mam u siebie 180W + MPPT + kwasiak 120Ah i jeszcze nie brakowało nam prądu. A zużycie nie małe bo nawet kawa z Dolce Gusto 2 x dziennie po 2 kawy jest robiona. Do tego oczywiście standardowo ładowanie wszelakiej elektroniki, światło, pompka i takie tam. Nie brakowało nawet na weekendowych wyjazdach na narty gdzie nie było ładowania z alternatora bo staliśmy cały weekend pod stokiem.
Re: Opelacja kampervan.
No właśnie do tego zmierzam. Ja miałem na Knausie 100W + PWM + 100Ah i też nigdy nie brakło mi prądu mimo, że moje małolaty dużo wiszą na kablach. Rozumiem, że Damian ma lodówkę w prądzie i ogrzewanie które trochę ciągnie, ale ja modyfikacje zacząłbym od wymiany na większy albo dołożenie drugiego aku.
- kooba
- Administrator
- Posty: 5538
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Opelacja kampervan.
U mnie do ogrzewania jest truma combi, więc też ciągnie prąd cały czas.
Re: Opelacja kampervan.
U mnie obecnie też, ale jeszcze nie mam tego stestowanego. Pierwsze testy w następny przedłużony weekend.
Re: Opelacja kampervan.
Po bezawaryjnym powrocie z wyjazdu, zaczęły się dziać jakieś cyrki z prądem. Raz było ładowanie, a raz nie było. Okazało się, że panele coś wariują. Dlatego je wymieniłem. Tutaj już świadomie postawiłem na monokryształ i postanowiłem co nieco zwiększyć moc. Chociaż 200W, które miałem spokojnie dawało radę. Ale trafiły się 160 w dobrej cenie i żal było nie kupić.kooba pisze:A mnie nieco zastanawia cel tej operacji. Oczywiście poza celem nadrzędnym "bo chcę"
Jak na razie spełnia swoje zadanie.reflexes pisze:Też mi się wydaje, że najsłabszym ogniwem tej instalacji był i jest mały akumulator.
reflexes pisze:ja modyfikacje zacząłbym od wymiany na większy albo dołożenie drugiego aku.
Na dwa nie mam miejsca niestety, więc będzie jeden o większej pojemności. Prawdopodobnie 200AhSlawek_C pisze:Do takiej mocy paneli to dołóż jeszcze jedną 100ah i będzie ok
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Opelacja kampervan.
Dwa czy jeden to i tak 200ah
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3920
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Opelacja kampervan.
Jeśli starcza Ci ta wielkość/pojemność akumulatora to według mnie nie ma co szaleć z montowaniem czegoś dużo większego.
Po pierwsze wielkość i waga, które w przypadku tradycyjnego aku będzie już spora, a po drugie lepiej mniejszy ciągle doładowany niż większy niedoładowywany.
Po pierwsze wielkość i waga, które w przypadku tradycyjnego aku będzie już spora, a po drugie lepiej mniejszy ciągle doładowany niż większy niedoładowywany.
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2606
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Opelacja kampervan.
Z czystej ciekawości - czemu zmieniłeś Tracera na Victrona?
PS do mnie Victron już idzie, tylko 100/30 bo chcę wrzucić koło 400w na wiosnę.
PS do mnie Victron już idzie, tylko 100/30 bo chcę wrzucić koło 400w na wiosnę.
Re: Opelacja kampervan.
Slawek_C pisze:Dwa czy jeden to i tak 200ah
No tak
tomcat pisze:Jeśli starcza Ci ta wielkość/pojemność akumulatora to według mnie nie ma co szaleć z montowaniem czegoś dużo większego.
Po pierwsze wielkość i waga, które w przypadku tradycyjnego aku będzie już spora, a po drugie lepiej mniejszy ciągle doładowany niż większy niedoładowywany.
Na razie działa i ma się dobrze, więc zmiana raczej nieprędko.
stachu_gda pisze:Z czystej ciekawości - czemu zmieniłeś Tracera na Victrona?
PS do mnie Victron już idzie, tylko 100/30 bo chcę wrzucić koło 400w na wiosnę.
Chciałem mieć dokładny monitoring ładowania i zużycia prądu. Co prawda podobno do Tracera też coś tam jest, jakaś apka itp. ale nie chciało mi się dokupować jakichś tam modułów bluetooth i kombinować. A że ceny Victronów mocno spadły, to sobie kupiłem. Wieść gminna głosi, że Victron lepiej sobie radzi z wyciąganiem watów w pochmurne dni. I coś w tym chyba jest. Zrzut z apki z przed godziny:
Wczoraj raczej słońca nie było, a 210Wh wpadło do akumulatora. Dzisiaj do 16, 180Wh. Oczywiście, można się zastanawiać na ile to jest wiarygodne, ale przy poprzednim zestawie, na Tracerze, w pochmurne dni ładowanie widoczne na MT-50 oscylowało w okolicy 0.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość