Nasze rowery

Wszystko o Waszych zainteresowaniach
Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: PRL

Postautor: oko » poniedziałek, 25 mar 2019, 17:30

Tak jakoś wyszło, że jakąś godzinę temu stałem się posiadaczem drugiego Jubilata.

20190325_164533.jpg

20190325_164523.jpg

Na jesieni zacznę renowację obydwu.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
bania
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 1 wrz 2016, 21:53
Lokalizacja: Puławy City

Re: PRL

Postautor: bania » poniedziałek, 25 mar 2019, 23:03

Świeżo wygrzebanane na strychu jednej z kamienic na warszawskim mokotowie w ilości 2 sztuk. Zabieram do Puław, będzie akcja - reanimacja.
Załączniki
received_372752276646662.jpeg
N-260

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: PRL

Postautor: Miron EZD » wtorek, 26 mar 2019, 00:27

Dzisiaj jakby wysyp nowych sprzętów rowerowych :lol:
Czekam na zdjęcia rowerków po akcji reanimacji.
Również zaprezentuje mój nowy nabytek, już po naprawie i lekkim tuningu :D
To Wigry, z 78 roku, którego znalazłem na złomowisku pod stertą jakiś blach.
W zasadzie była to rama z kierownicą i zardzewiałą sztycą od siedzenia.
Teraz wygląda tak:
20190324_155613.jpg

20190324_155628.jpg

20190324_155701.jpg

20190324_155706.jpg

Tradycyjnie zmieniłem koła na alusy, doszły nowe opony z białym rantem, 6 biegowa przerzutka i dynamo w przedniej piaście.
Do tego nowe lakierowanie, no i oryginalna naklejka.
Przy okazji dołączam zdjęcie Horneta z zainstalowaną już osłoną przednią łańcucha.
Niestety nie udało się kupić oryginała, a to co widać, to moja radosna blacharsko-spawalniczo-szpachlówkowo-lakiernicza twórczość.
Dodatkowo wymieniłem linki na dłuższe co poprawiło wygląd i funkcjonalność.
O trąbce i naklejce nie wspomnę :lol:
20190324_155410.jpg

Do mojego białego Wigrusa, dołożyłem koszyk, teraz jest dużo wygodniej i bezpieczniej wozić browarek. :mrgreen:
Zmieniłem opony na model z białym rantem, według mnie wygląda fajniej.
20190324_155758.jpg

Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: PRL

Postautor: oko » wtorek, 26 mar 2019, 05:25

Miron EZD pisze:dynamo w przedniej piaście.

Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: PRL

Postautor: tomcat » wtorek, 26 mar 2019, 07:15

Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów :?: :)

Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...

Też jestem za... ;)
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Byłby z tego temat na fajny konkurs :idea:
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz :?: :)

Awatar użytkownika
Pająk
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 380
Rejestracja: poniedziałek, 15 cze 2009, 07:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nasze rowery

Postautor: Pająk » wtorek, 26 mar 2019, 08:12

W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nasze rowery

Postautor: oko » wtorek, 26 mar 2019, 08:45

Skoro jest nowy temat, to pokażę jeszcze wcześniej kupionego "Jubilata"
20180719_202227.jpg


Oba będą odnawiane od jesieni.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze rowery

Postautor: Andrzej132 » wtorek, 26 mar 2019, 17:03

A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: PRL

Postautor: Miron EZD » wtorek, 26 mar 2019, 17:08

oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.

Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają :lol:
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu. :lol:

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: PRL

Postautor: Miron EZD » wtorek, 26 mar 2019, 17:19

tomcat pisze:Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów :?: :)

Ha,ha, raczej nie.
Nie będę robił konkurencji dla wypożyczalni rowerów miejskich, dopiero co u nas ruszył ten projekt,
mogli by nie wytrzymać rywalizacji i cały misterny plan poszedłby w.... :lol:

Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

tomcat pisze:Byłby z tego temat na fajny konkurs :idea:
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz :?: :)

Z tym akurat nie będzie problemu, do Ostrowa mam jakieś 40km, mogę obrócić kilka razy,
ewentualnie każdy z mojej ekipy dostanie jeden rower i w drogę.... :lol:
Ja będę jechał z tyłu jako wóz serwisowy. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Nasze rowery

Postautor: Miron EZD » wtorek, 26 mar 2019, 17:23

Pająk pisze:W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?

Gratulacje za spostrzegawczość :shock:
Faktycznie nie ma tej śrubki, ponieważ nie mam obejmy która mocuje osłonę łańcucha do ramy.
Wbrew pozorom nie jest już tak łatwo z częściami do tych sprzętów, zastosowana piasta akurat w tym przypadku nie przeszkadza,
jest tam jeszcze sporo miejsca.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Nasze rowery

Postautor: Miron EZD » wtorek, 26 mar 2019, 17:27

Andrzej132 pisze:A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?

Metoda na Pudziana, łapię za widełki i rozginam do momentu aż wejdzie tylne koło. :D

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: PRL

Postautor: oko » wtorek, 26 mar 2019, 18:59

Miron EZD pisze:
oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.

Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają :lol:
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu. :lol:

Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)
Nie chcę ślepo kopiować Twoich rozwiązań, ale ten sposób "renowacji" mi się podoba. Tradycyjnie, ale nowocześnie. Tak jak Niewiadówki: tradycyjne, ale z solarami, trumami, itp.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 331
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: PRL

Postautor: Victus » czwartek, 28 mar 2019, 12:18

oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)

Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: PRL

Postautor: oko » czwartek, 28 mar 2019, 12:48

Victus pisze:
oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)

Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb

Ja tego nie neguję, nie jeździłem nigdy z takim dynamem. Jeździłem tylko z tradycyjnym i dla mnie nie było problemu.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93


Wróć do „Hobby Fanklubowiczów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości