Nasze rowery
Re: PRL
Tak jakoś wyszło, że jakąś godzinę temu stałem się posiadaczem drugiego Jubilata.
Na jesieni zacznę renowację obydwu.
Na jesieni zacznę renowację obydwu.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: PRL
Dzisiaj jakby wysyp nowych sprzętów rowerowych
Czekam na zdjęcia rowerków po akcji reanimacji.
Również zaprezentuje mój nowy nabytek, już po naprawie i lekkim tuningu
To Wigry, z 78 roku, którego znalazłem na złomowisku pod stertą jakiś blach.
W zasadzie była to rama z kierownicą i zardzewiałą sztycą od siedzenia.
Teraz wygląda tak:
Tradycyjnie zmieniłem koła na alusy, doszły nowe opony z białym rantem, 6 biegowa przerzutka i dynamo w przedniej piaście.
Do tego nowe lakierowanie, no i oryginalna naklejka.
Przy okazji dołączam zdjęcie Horneta z zainstalowaną już osłoną przednią łańcucha.
Niestety nie udało się kupić oryginała, a to co widać, to moja radosna blacharsko-spawalniczo-szpachlówkowo-lakiernicza twórczość.
Dodatkowo wymieniłem linki na dłuższe co poprawiło wygląd i funkcjonalność.
O trąbce i naklejce nie wspomnę
Do mojego białego Wigrusa, dołożyłem koszyk, teraz jest dużo wygodniej i bezpieczniej wozić browarek.
Zmieniłem opony na model z białym rantem, według mnie wygląda fajniej.
Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
Czekam na zdjęcia rowerków po akcji reanimacji.
Również zaprezentuje mój nowy nabytek, już po naprawie i lekkim tuningu
To Wigry, z 78 roku, którego znalazłem na złomowisku pod stertą jakiś blach.
W zasadzie była to rama z kierownicą i zardzewiałą sztycą od siedzenia.
Teraz wygląda tak:
Tradycyjnie zmieniłem koła na alusy, doszły nowe opony z białym rantem, 6 biegowa przerzutka i dynamo w przedniej piaście.
Do tego nowe lakierowanie, no i oryginalna naklejka.
Przy okazji dołączam zdjęcie Horneta z zainstalowaną już osłoną przednią łańcucha.
Niestety nie udało się kupić oryginała, a to co widać, to moja radosna blacharsko-spawalniczo-szpachlówkowo-lakiernicza twórczość.
Dodatkowo wymieniłem linki na dłuższe co poprawiło wygląd i funkcjonalność.
O trąbce i naklejce nie wspomnę
Do mojego białego Wigrusa, dołożyłem koszyk, teraz jest dużo wygodniej i bezpieczniej wozić browarek.
Zmieniłem opony na model z białym rantem, według mnie wygląda fajniej.
Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
Re: PRL
Miron EZD pisze:dynamo w przedniej piaście.
Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
Wydzielić wątek!
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3911
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: PRL
Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów
Też jestem za...
Byłby z tego temat na fajny konkurs
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Też jestem za...
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
Byłby z tego temat na fajny konkurs
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz
- Pająk
- Fanklubowicz
- Posty: 380
- Rejestracja: poniedziałek, 15 cze 2009, 07:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze rowery
W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?
Re: Nasze rowery
Skoro jest nowy temat, to pokażę jeszcze wcześniej kupionego "Jubilata"
Oba będą odnawiane od jesieni.
Oba będą odnawiane od jesieni.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
-
- Przyjaciel
- Posty: 800
- Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
- Lokalizacja: Opole
Re: Nasze rowery
A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: PRL
oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek!
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...
Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: PRL
tomcat pisze:Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów
Ha,ha, raczej nie.
Nie będę robił konkurencji dla wypożyczalni rowerów miejskich, dopiero co u nas ruszył ten projekt,
mogli by nie wytrzymać rywalizacji i cały misterny plan poszedłby w....
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
tomcat pisze:Byłby z tego temat na fajny konkurs
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz
Z tym akurat nie będzie problemu, do Ostrowa mam jakieś 40km, mogę obrócić kilka razy,
ewentualnie każdy z mojej ekipy dostanie jeden rower i w drogę....
Ja będę jechał z tyłu jako wóz serwisowy.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Nasze rowery
Pająk pisze:W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?
Gratulacje za spostrzegawczość
Faktycznie nie ma tej śrubki, ponieważ nie mam obejmy która mocuje osłonę łańcucha do ramy.
Wbrew pozorom nie jest już tak łatwo z częściami do tych sprzętów, zastosowana piasta akurat w tym przypadku nie przeszkadza,
jest tam jeszcze sporo miejsca.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Nasze rowery
Andrzej132 pisze:A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?
Metoda na Pudziana, łapię za widełki i rozginam do momentu aż wejdzie tylne koło.
Re: PRL
Miron EZD pisze:oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek!
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...
Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu.
Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".
Nie chcę ślepo kopiować Twoich rozwiązań, ale ten sposób "renowacji" mi się podoba. Tradycyjnie, ale nowocześnie. Tak jak Niewiadówki: tradycyjne, ale z solarami, trumami, itp.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: PRL
oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".
Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018
Re: PRL
Victus pisze:oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".
Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb
Ja tego nie neguję, nie jeździłem nigdy z takim dynamem. Jeździłem tylko z tradycyjnym i dla mnie nie było problemu.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Wróć do „Hobby Fanklubowiczów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości