Strona 7 z 19

Re: PRL

: poniedziałek, 25 mar 2019, 17:30
autor: oko
Tak jakoś wyszło, że jakąś godzinę temu stałem się posiadaczem drugiego Jubilata.

20190325_164533.jpg

20190325_164523.jpg

Na jesieni zacznę renowację obydwu.

Re: PRL

: poniedziałek, 25 mar 2019, 23:03
autor: bania
Świeżo wygrzebanane na strychu jednej z kamienic na warszawskim mokotowie w ilości 2 sztuk. Zabieram do Puław, będzie akcja - reanimacja.

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 00:27
autor: Miron EZD
Dzisiaj jakby wysyp nowych sprzętów rowerowych :lol:
Czekam na zdjęcia rowerków po akcji reanimacji.
Również zaprezentuje mój nowy nabytek, już po naprawie i lekkim tuningu :D
To Wigry, z 78 roku, którego znalazłem na złomowisku pod stertą jakiś blach.
W zasadzie była to rama z kierownicą i zardzewiałą sztycą od siedzenia.
Teraz wygląda tak:
20190324_155613.jpg

20190324_155628.jpg

20190324_155701.jpg

20190324_155706.jpg

Tradycyjnie zmieniłem koła na alusy, doszły nowe opony z białym rantem, 6 biegowa przerzutka i dynamo w przedniej piaście.
Do tego nowe lakierowanie, no i oryginalna naklejka.
Przy okazji dołączam zdjęcie Horneta z zainstalowaną już osłoną przednią łańcucha.
Niestety nie udało się kupić oryginała, a to co widać, to moja radosna blacharsko-spawalniczo-szpachlówkowo-lakiernicza twórczość.
Dodatkowo wymieniłem linki na dłuższe co poprawiło wygląd i funkcjonalność.
O trąbce i naklejce nie wspomnę :lol:
20190324_155410.jpg

Do mojego białego Wigrusa, dołożyłem koszyk, teraz jest dużo wygodniej i bezpieczniej wozić browarek. :mrgreen:
Zmieniłem opony na model z białym rantem, według mnie wygląda fajniej.
20190324_155758.jpg

Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 05:25
autor: oko
Miron EZD pisze:dynamo w przedniej piaście.

Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 07:15
autor: tomcat
Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów :?: :)

Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...

Też jestem za... ;)
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

Byłby z tego temat na fajny konkurs :idea:
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz :?: :)

Re: Nasze rowery

: wtorek, 26 mar 2019, 08:12
autor: Pająk
W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?

Re: Nasze rowery

: wtorek, 26 mar 2019, 08:45
autor: oko
Skoro jest nowy temat, to pokażę jeszcze wcześniej kupionego "Jubilata"
20180719_202227.jpg


Oba będą odnawiane od jesieni.

Re: Nasze rowery

: wtorek, 26 mar 2019, 17:03
autor: Andrzej132
A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 17:08
autor: Miron EZD
oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.

Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają :lol:
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu. :lol:

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 17:19
autor: Miron EZD
tomcat pisze:Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów :?: :)

Ha,ha, raczej nie.
Nie będę robił konkurencji dla wypożyczalni rowerów miejskich, dopiero co u nas ruszył ten projekt,
mogli by nie wytrzymać rywalizacji i cały misterny plan poszedłby w.... :lol:

Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.

tomcat pisze:Byłby z tego temat na fajny konkurs :idea:
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz :?: :)

Z tym akurat nie będzie problemu, do Ostrowa mam jakieś 40km, mogę obrócić kilka razy,
ewentualnie każdy z mojej ekipy dostanie jeden rower i w drogę.... :lol:
Ja będę jechał z tyłu jako wóz serwisowy. :mrgreen:

Re: Nasze rowery

: wtorek, 26 mar 2019, 17:23
autor: Miron EZD
Pająk pisze:W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?

Gratulacje za spostrzegawczość :shock:
Faktycznie nie ma tej śrubki, ponieważ nie mam obejmy która mocuje osłonę łańcucha do ramy.
Wbrew pozorom nie jest już tak łatwo z częściami do tych sprzętów, zastosowana piasta akurat w tym przypadku nie przeszkadza,
jest tam jeszcze sporo miejsca.

Re: Nasze rowery

: wtorek, 26 mar 2019, 17:27
autor: Miron EZD
Andrzej132 pisze:A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?

Metoda na Pudziana, łapię za widełki i rozginam do momentu aż wejdzie tylne koło. :D

Re: PRL

: wtorek, 26 mar 2019, 18:59
autor: oko
Miron EZD pisze:
oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek! ;)
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.

Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają :lol:
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu. :lol:

Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)
Nie chcę ślepo kopiować Twoich rozwiązań, ale ten sposób "renowacji" mi się podoba. Tradycyjnie, ale nowocześnie. Tak jak Niewiadówki: tradycyjne, ale z solarami, trumami, itp.

Re: PRL

: czwartek, 28 mar 2019, 12:18
autor: Victus
oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)

Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb

Re: PRL

: czwartek, 28 mar 2019, 12:48
autor: oko
Victus pisze:
oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ;) Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".;)

Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb

Ja tego nie neguję, nie jeździłem nigdy z takim dynamem. Jeździłem tylko z tradycyjnym i dla mnie nie było problemu.