Re: PRL
: poniedziałek, 25 mar 2019, 17:30
Tak jakoś wyszło, że jakąś godzinę temu stałem się posiadaczem drugiego Jubilata.
Na jesieni zacznę renowację obydwu.
Na jesieni zacznę renowację obydwu.
"Przyczepy Niewiadów to nie stan posiadania, to stan umysłu. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że jak człowiek wjeżdża na pole kempingowe i widzi zachodnie przyczepy za kupę kasy, luksusowe i nie czuje, że czas na zmiany". Marek
https://eth.pl/fkn/forum/
Miron EZD pisze:dynamo w przedniej piaście.
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
Miron EZD pisze:Temat robi się chyba na tyle popularny, że można by wydzielić osobny wątek np. podtytułem: Nasze rowery...
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek!
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
tomcat pisze:Miron;czy Ty może przypadkiem planujesz jakąś wypożyczalnię rowerów
Miron EZD pisze:Może na najbliższym zlocie w Ostrowie Warckim zrobimy jakąś prezentację naszych dwukołowych dodatków do przyczep?
C.D.N.
tomcat pisze:Byłby z tego temat na fajny konkurs
Miron...
Tak się tylko zastanawiam, jak Ty te wszystkie rowery ze sobą przywieziesz
Pająk pisze:W tandemie nie ma śrubki i mocowania w tylnej części osłony łańcucha, czy to przez zastosowanie takiej piasty?
Andrzej132 pisze:A jak rozginasz tylny widelec żeby zmieściła się kaseta z wielotrybem?
Miron EZD pisze:oko pisze:Zainteresowało mnie dynamo w przedniej piaście, możesz coś więcej na ten temat napisać?
Miron EZD, zajedwabiste te Twoje rowerki. To jest kierunek, w który chciałbym iść ze swoimi.
Wydzielić wątek!
Moje co prawda są w ruinie na razie, ale jestem za prezentacją.
Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem rowerowym, cóż więcej mogę napisać na temat dynama w piaście,
model chyba dość popularny w nowszych modelach, słyszałem wcześniej o takich rozwiązaniach,
ale u siebie zastosowałem je dopiero jak trafiłem na koła z takim wbudowanym dynamem.
Ogólnie piasta, to jakby naszprychowane dynamo, różnica jest taka, że to obraca się cały czas, ale dopóki nie włączymy
lampek, obraca się jak zwykłe koło, dopiero po załączeniu żarówek stawia lekki opór, ale i tak jeździ się dużo lżej niż
z tradycyjnym. Włącznik jest w przedniej lampie oświetleniowej, jest tam także miejsce na dwa akumulatorki typu AAA,
których na razie nie zainstalowałem, mają chyba służyć do podtrzymania oświetlenia podczas postoju.
Nie jestem tego pewien, dopiero co zapoznaje się z tym rozwiązaniem, to jest tak jak kupuje się części, bo akurat takie
się trafiły a później się rozkminia jak działają
Cieszę się że spodobał Ci się mój sposób na modernizację tych sprzętów i chcesz zrobić Swoje rowerki w podobnym stylu.
Niektórzy pewnie zarzucą, że to nie oryginał, że nie taka była legenda PRL-u.itd.
Zgadzam się z tym, mam także zrobione Flamingi można powiedzieć bliskie oryginałowi, muszę jeszcze dograć kilka szczegółów
na przykład w postaci fabrycznych naklejek, czy lamp z epoki...
Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować moderatorowi CBB, za przychylenie się do naszej prośby o wydzielenie wątku.
Jeszcze jedna prośba, jeśli zaczęliśmy ten wątek to nie możemy zapomnieć, że temat rowerowy zaczął się w wątku PRL od pokazania
klubowiczom nowego członka socjalistycznej rodziny, sprzętu marki Wigry przez kolegę Murano
oraz kolegę Fiaciora, który pokazał dwa piękne oryginalne wigrusy.
Wydaje mi się, że moje zainteresowanie akurat tymi modelami, zaczęło się od tego momentu.
oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".
Victus pisze:oko pisze: Ciekawe to dynamo. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą, który twierdzi, że takie dynamo powoduje wzrost oporu jazdy, większy niż tradycyjne dynamo. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się Ja zastosuję zwykłe dynama, "dla wyglądu".
Zwykłe dynamo generuje większe opory, chyba że założysz na nie jakieś gumowe kółko od małego samochodu zabawki.
Dynamo w piaście generuje bardzo mały opór i wytwarza prąd cały czas więc możesz jeździć z włączonymi światłami cały dzień albo wykorzystać je do ładowania np: telefonu poprzez lampkę z usb