Strona 2 z 2

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 14 lis 2016, 22:05
autor: vvarrior

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: niedziela, 25 gru 2016, 09:09
autor: sterciu
szymon79 pisze:
stef pisze:kooba - nie zgodzę się z Tobą. Przykład fabii o której pisałem. u mnie 950kg w tej tabeli 1200 - 250kg różnicy. a mam wersję najcięższą z możliwych.

VW t4 niby sie zgadza ale tylko przy silniku 2.5tdi dalej mi sie nie chciało sprawdzać - z reguły takie dane w prasie troche odbiegaja od rzeczywistości...


U mnie w longu przy 2,5tdi acv jest z hamulcem tylko 1770kg, jest to jak dla mnie spore ograniczenie wagowe w przypadku przyczepy... ale tak mam podane tez w świadectwie homologacji pojazdu... Takze róznice są pomiędzy tabelą a rzeczywistością dośc znaczne...

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: niedziela, 25 gru 2016, 17:20
autor: Aganetka
reflexes pisze:Niby pociągnął ale co z tego?


No właśnie co z tego. Pamiętam jak przed laty oglądałem na Polsacie taki program motoryzacyjny 4x4. Testowali Fiata Pandę 1.2 w wersji z napędem na 4 koła. W programie Panda pociągnęła 30 tonową ciężarówkę a prowadzący komentował że nawet sprzęgło się nie przypaliło.

Tyle z propagandy...

Auto autu nierówne więc przede wszystkim zdrowy rozsądek. Ja swoim puntem 1.2 ciągałem N-ke i dawało radę. Nie mówiąc już o tym że na tabliczce znamionowej miałem DMC holowanej przyczepy 300 kg bez hamulca i 600 kg z hamulcem. Dawniej auta miały od 20 do 70 koni i dawały radę.
Ostatnio we firmie w której pracuję zakupiono nowego Opla Astrę 1.4 Turbo. Wygląd wnętrza - o gustach się nie dyskutuje. Na wyposażeniu klima tempomat moc w dowodzie 100 kW. Ile to może holować w dowodzie nie było wpisane nie chciało mi się podnosić maski. Wsiedliśmy do tej "rakiety" w 5 osób i czar prysł. Te konie to były liczone chyba z całym inwentarzem w tym świnie i owce. Wierzcie mi nie było czym jechać i nie mówię o jeździe sportowej tyko poruszaniu się w korkach.

Mając powyższe na uwadze przede wszystkim zdrowy rozsądek a wszelkie tabele to tylko jako ciekawostka.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 11:11
autor: Fiacior75
Mam pytanie czy ktoś ciągną zapiekankę Oplem Corsą D??? Mamy taką z silnikiem 1,2 63Kw i oryginalną instalacją Lpg ??? Czy ktoś sie coś wypowie bo chce zamontować do niej hak.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 11:42
autor: reflexes
Aganetka pisze:
reflexes pisze:Niby pociągnął ale co z tego?


No właśnie co z tego. Pamiętam jak przed laty oglądałem na Polsacie taki program motoryzacyjny 4x4. Testowali Fiata Pandę 1.2 w wersji z napędem na 4 koła. W programie Panda pociągnęła 30 tonową ciężarówkę a prowadzący komentował że nawet sprzęgło się nie przypaliło.

Tyle z propagandy...

Auto autu nierówne więc przede wszystkim zdrowy rozsądek. Ja swoim puntem 1.2 ciągałem N-ke i dawało radę. Nie mówiąc już o tym że na tabliczce znamionowej miałem DMC holowanej przyczepy 300 kg bez hamulca i 600 kg z hamulcem. Dawniej auta miały od 20 do 70 koni i dawały radę.
Ostatnio we firmie w której pracuję zakupiono nowego Opla Astrę 1.4 Turbo. Wygląd wnętrza - o gustach się nie dyskutuje. Na wyposażeniu klima tempomat moc w dowodzie 100 kW. Ile to może holować w dowodzie nie było wpisane nie chciało mi się podnosić maski. Wsiedliśmy do tej "rakiety" w 5 osób i czar prysł. Te konie to były liczone chyba z całym inwentarzem w tym świnie i owce. Wierzcie mi nie było czym jechać i nie mówię o jeździe sportowej tyko poruszaniu się w korkach.

Mając powyższe na uwadze przede wszystkim zdrowy rozsądek a wszelkie tabele to tylko jako ciekawostka.

Ja zacząłem swoją zabawę z karawaningiem od auto 100 KM i 210 Nm. Niby to jechało, pewnie w porównaniu do bardzo wielu aut całkiem szybko i dynamicznie, jednak dla mnie nigdy to nie była miła i przyjemna podróż. Brak mocy, brak przyspieszenie, stosunek wagi auta do przyczepy itp. sprawiały, że trzeba się było mocno pilnować. Teraz po przesiadce na Kijankę na prawdę widzę różnicę. Dużo czynników się na to składa i nie będę po raz kolejny wszystkich opisywał ale przyznam szczerze, że nie raz się dziwiłem jak tymi maleństwami z małymi silniczkami ciągacie przyczepy. Argument pod tytułem kiedyś ciągali maluchami do mnie nie dociera. Kiedyś też nie mieli poduszek, pasów z tyłu itp. itd. ale za to ruch był 100 może 1000 razy mniejszy niż dzisiaj. Sam pamiętam jak pod moim blokiem parkowały tylko 2 auta. Kredens mojego ojca i syrena sąsiada. Do dzisiaj parking został przebudowany kilka razy, dobudowano nowe, a i tak nigdy tam nie ma miejsca.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 12:42
autor: ruciak76
Marku, myślę że na niedalekie wypady będzie można z zapiekanką jechać, powinno być lepiej niż fiatem.
Ja jak pamiętacie zaczynałem od N132T z Renault Thalia 1.4 8v 55KW/75KM z momentem 107 czy 109 Nm. Z N132T jadąc jeszcze na PB było ciężko ale piątki używałem, najgorsza była jazda pod wiatr i bardzo długie podjazdy na wzniesienia, niestety o szybkim wyprzedzeniu kogoś można było zapomnieć, natomiast zmiana przyczepy na n126e sprawiła że jazda stała się o wiele przyjemniejsza i to jeżdżąc już na LPG, wiatru czołowego już się tak bardzo nie odczuwało, a o długie ale łagodne podjazdy już nie trzeba było się martwić, do wyprzedzania jednak należało sobie zapewnić nadal sporo miejsca. Fakt że bazując na dzisiejszych doświadczeniach z kjanką (ale tutaj mam moment 255Nm) gdzie muszę się pilnować by nie przekroczyć dozwolonej prędkości tam o to nie musiałem się martwić :lol: ,
Na plus można by dodać że twoja Corsa ma 10KM więcej niż miałem w Thalii i jest pewnie 16V na dodatek strumień opływającego wiatru będzie spadał na przyczepę bezpośrednio z dachu samochodu u mnie z thalii strumień opadał na tylną maskę i uderzał prawie w całą przednią ścianę przyczepy. Zresztą o szczegółach porozmawiamy już za 5 dni :lol:

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 13:43
autor: Benior
Sprostowanie co do tej tabelki.
Mój ix trzydziesty piąty może pociągnąć 1900kg a nie 2200kg.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 21:07
autor: Aganetka
Tomku, zgadzam się z Tobą w 100% ale nie chodziło mi o używanie argumentów "dawniej się dało..." To był raczej skrót myślowy, że nie patrzyło się w tabele, i inne dane tylko jechało.

Co do komfortu jazdy temat rzeka, nie ma się co rozwodzić nad tym. Miałem na myśli to że suche dane techniczne nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Co tu porównywać stare Punto i np wspomniana Astra turbo. Dwa światy i przepaść technologiczna pomiędzy nimi a mając praktyczne wrażenia z jazdy przyczepę w ciemno zapiąłbym do Punta.

17 lat temu miałem Sierrę 2.3D i zapiekankę. Po kilku godzinach jazdy nad morze potrafiłem zapomnieć że mam przyczepę na haku więc komfort holowania nie był zły. Nie było wtedy internetu, ba, nawet komputera. Dziś w google wpisuję "Sierra 2.3D dane" i co? 65 KM.

Było minęło wspomnienia pozostały. Przygodę z Puntem już zakończyłem a czy teraz będzie mi lepiej... się okaże po najbliższej trasie z przyczepą. Póki co teoria jest obiecująca 360 Nm :)

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: poniedziałek, 26 gru 2016, 23:14
autor: Benior
Aganetka pisze: a czy teraz będzie mi lepiej... się okaże po najbliższej trasie z przyczepą

czyli wkrótce ;)

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: wtorek, 27 gru 2016, 07:41
autor: Fiacior75
360Nm???!!! Z takim momentem to na pewno zapomnisz że masz enke na ogonie :mrgreen:
Moja Omega ma 280Nm i dawała sobie rade dużą przyczepę DMC 1000kg ,a zapiekanka to tak jakby jej nie było na haku :mrgreen:

We wrześniu kupiłem większą przyczepę która jest szersza o jakieś 30cm wyższa tez o kilka no i dłuższą o 2m wagowo tylko DMC100kg więcej od tamtej. Niestety Omega nie daje rady :( za duży opór powietrza za mało mocy.... :( piątego biegu nie ma co wrzucać. Czas wymienić na cos o większej mocy. Tylko co?????......... :( przecież kochana omega to niczym wagon towarowy ;) .....a do tego bardzo wygodna.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: wtorek, 27 gru 2016, 09:58
autor: Aganetka
Fiacior75 pisze: Czas wymienić na cos o większej mocy. Tylko co?????.........


Długo miałem ten sam problem co wybrać a gdy mój sąsiad kopił passata 1.2 to wpadłem w derpesję.
Na ostatnim zlocie w Suchedniowie "kilka osób" :mrgreen: mocno przekonywało mnie do amerykańskiej motoryzacji i ... stało się. Plus jest taki że silniki 3, 4, 5 litrów pojemności ile chcesz.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: wtorek, 27 gru 2016, 16:29
autor: reflexes
Też jak szukałem to założenie było proste. Minimum 2 litry i stosowny moment. Kija ma 310 Nm i świetnie daj radę. Do przyczepy ma też fajnie spasowane przełożenia, bo spokojnie mogę używać szóstki. Przy 80-90km/h obroty na 6 biegu zbliżają się do 2 tys. Przekłada się to niestety na zużycie paliwa ale coś za coś. W miarę duże, mocne auto za nic na 5 litrach nie pojedzie. Raz udało mi się zejść poniżej 7, najczęściej jest jednak bliżej 10.

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: środa, 28 gru 2016, 15:34
autor: kooba
reflexes pisze:Raz udało mi się zejść poniżej 7, najczęściej jest jednak bliżej 10.

Kurde... a moje auto za chińskiego boga nie chce tyle palić. Przy amerykańskiej motoryzacji zasada jest prosta. Ile pali? ... Ile wieje tyle spali :lol:

Re: Ranking uciągów wg. MOTORu 443 modele - 7 klas

: środa, 28 gru 2016, 16:08
autor: Aganetka
Kuba, ze spalaniem to tak jak rozmowy impotentow. Też możesz sie chwalić (że pali 7,721) ;)
Ja nigdy nie wiem ile mi auto pali. Mnie każde auto pali tyle samo. Zawsze przejade 600 kilometrow na baku. Wyjątkiem był tylko maluch którym w porywach dociągałem do 300 km :mrgreen: