Strona 77 z 103

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 14:35
autor: oootomashooo
RAFALSKI pisze:
oootomashooo pisze:Super autko, prawdziwa stara solidna motoryzacja.

Zgadza się, wozy bardzo solidne a na dodatek to jedno z najlepiej prowadzących się BMW w historii firmy, o czym wielu ciężko uwierzyć. Lepiej niż niektóre nowsze modele a nawet kultowe E30, a to za sprawą świetnego wyważenia, wielowahacza z tyłu i większego rozstawu osi. Następcy to już plastik-fantastic niestety.
Bardzo ładny ten Twój turas i na jednej z ładniejszych felg (chyba styling 32?) w odpowiednim rozmiarze. Na większych to już robi się karykatura. Wyposażenie widzę, bogate. Mam ten sam rocznik ale jeszcze progów nie robiłem bo są zdrowe a auto ma 352,000 przebiegu. U mnie niestety klimy nie ma a fotele sporty leżą na strychu i czekają na tapicera...

Jedno tylko to strasznie długie te węże od reduktora i wtryski na pokrywie. Szkoda też ori zderzaka bo akurat w E36 można bardzo ładnie zrobić pełny wlew pod klapką, choć trzeba trochę podłubać:
P1010089.JPG

Najważniejsze, że już powoli zanika stereotypowy wizerunek tego auta i staje się ono youngtimerem :) W przyszłym roku mija bodaj 30 lat od premiery a jak dla mnie ta sylwetka się nie starzeje i ciągle budzi emocje. Niestety niedawno podrożały ori części z racji wejścia modelu w katalog BMW Classic.

Zgadza się kolego felga styling 32. Progi to jedyna ingerencja blacharska w tym egzemplarzu. Reszta ori. Nie chowam gratów od lpg, bo po prostu chce mieć dobre dojście do wszystkiego. A długości wężyków nie odczuwam. Pozdrawiam.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 14:52
autor: RAFALSKI
oootomashooo pisze:po prostu chce mieć dobre dojście do wszystkiego.

A, no to inna sprawa. Jak nie przeszkadza to spoko, ja lubię wszystko pochować.

Napisz mi jeszcze proszę czy masz oryginalny hak Westfalia u siebie? Ciekawy jestem czy zdejmujesz dolną część zderzaka do holowania czy masz ten element ze zdejmowaną klapką? Chodzi o element nr 6 i klapkę nr 8 na tym schemacie: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... /r1997/m02
Pytam bo kumpel ma podobnego Touringa, też "M" z '97 ale Avusblau M52B20 i męczy się bidny bo musi całą tę dokładkę ściągać do holowania. Ktoś chyba podmienił na jednolitą i jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 15:16
autor: oootomashooo
RAFALSKI pisze:
oootomashooo pisze:po prostu chce mieć dobre dojście do wszystkiego.

A, no to inna sprawa. Jak nie przeszkadza to spoko, ja lubię wszystko pochować.

Napisz mi jeszcze proszę czy masz oryginalny hak Westfalia u siebie? Ciekawy jestem czy zdejmujesz dolną część zderzaka do holowania czy masz ten element ze zdejmowaną klapką? Chodzi o element nr 6 i klapkę nr 8 na tym schemacie: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... /r1997/m02
Pytam bo kumpel ma podobnego Touringa, też "M" z '97 ale Avusblau M52B20 i męczy się bidny bo musi całą tę dokładkę ściągać do holowania. Ktoś chyba podmienił na jednolitą i jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie.

Hak ori Westfalia. Żeby kulę wpiąć muszę zdjąć dyfuzor ze zderzaka, ale to nie problem, minutka czasu i cepka już za mną :)

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 15:25
autor: RAFALSKI
oootomashooo pisze:Hak ori Westfalia.

Ori to rozumiem, że wychodzi po VIN w wyposażeniu a nie dokładałeś. Czyli masz jak mój kumpel i teraz pytanie czy tak wypuszczali (byłoby to dziwne) czy ktoś pozamieniał Wam te dyfuzory na zwykłe, bez klapki. Próbowaliśmy znaleźć ten element żeby zrobić jak trzeba ale to prawie niewykonalne.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 15:29
autor: oootomashooo
RAFALSKI pisze:
oootomashooo pisze:Hak ori Westfalia.

Ori to rozumiem, że wychodzi po VIN w wyposażeniu a nie dokładałeś. Czyli masz jak mój kumpel i teraz pytanie czy tak wypuszczali (byłoby to dziwne) czy ktoś pozamieniał Wam te dyfuzory na zwykłe, bez klapki. Próbowaliśmy znaleźć ten element żeby zrobić jak trzeba ale to prawie niewykonalne.

Ori miałem na myśli, że oryginał Westfalia a ogólnie to hak dokładał poprzedni właściciel także wydaje mi się, że gdyby hak z vin to dyfuzor byłby z zaślepką.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 27 lip 2018, 15:42
autor: RAFALSKI
oootomashooo pisze:Ori miałem na myśli, że oryginał Westfalia a ogólnie to hak dokładał poprzedni właściciel

Aha, no to zmienia postać rzeczy. Znajomemu wychodzi z VIN więc pewnie ktoś dyfuzor zastąpił tym z wersji bez haka. Wszystko jasne.
Ja u siebie też zakładałem Westfalię ale skombinowałem listwę z klapką, tylko... ja nie mam M pakietu więc łatwo było to znaleźć i kosztowało grosze.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 24 sie 2018, 01:06
autor: BoskiWalenty
Murano pisze:Czy ktoś z Was stosował taki dinx?
Ja się pokusiłem o spróbowanie.
Zapakować Cromę dla ekipy 2+2 na 2-3 tygodnie to jest wyzwanie. Nie tyle objętościowe bo kufer jak stodoła ale wagowe.
Po skompletowaniu ekwipunku "dupa" siedziała bardzo nisko....za nisko.
Postanowiłem zastosować takie wkładki dedykowane. Te akurat do Signum/Vectra C bo mało kto przypuszcza, że Croma to właśnie Signum/VC we włoskiej "koszuli" ;-)
Zdjęcia przed i po (pusty bagażnik i przyczepa z ekwipunkiem), różnica w wysokości z wkładkami ok 4 cm....


Zastanawiałem się nad tym dynksem ale mój macher odradził. Ja pakowałem Zafirę B na półtoramiesięczne wczasy nad morze (2+2) w doskoku dwutygodniowym (3+2) a szczenięta zażyczyły sobie rowery i trzy wylądowały na dachu, czwarty w ence. ZB dzielnie targała ogon. Następne auto to chyba coś większego będzie, żebym nie musiał kompresować gratów. Przy takim wyjeździe wymagana jest kreatywność w pakowaniu.

Re: Nasze Holowniki

: piątek, 24 sie 2018, 12:49
autor: desperos
We wrześniu zakładam do subarynki dystanse pomiędzy kielichem a mcphersonem. Podniesie to budę o jakieś 3cm z jednoczesnym zachowaniem oryginalnej charakterystyki "resorowania". Jednak zadek mocno siada przy nacisku przyczepy na hak, do tego bagażnik zapakowany i cztery osoby robią swoje.

Re: Nasze Holowniki

: wtorek, 28 sie 2018, 14:15
autor: RAFALSKI
desperos pisze:Podniesie to budę o jakieś 3cm z jednoczesnym zachowaniem oryginalnej charakterystyki "resorowania".

I tak jest OK, podobnie robiłem w E36. Tył właśnie o podobną wysokość jak podałeś a przód o grubość oryginalnych podkładek wzmacniających kielichy z "M".
Ewentualnie można jeszcze (zależnie od sposobu zawieszenia i w ogóle jeśli do danego wozu są dostępne) dać poliuretanowe poduchy i dolne mocowania tylnych amorków. Wtedy działają niemal bez zwłoki, tyłek auta nie buja się początkowo na samych gumach poduch a prowadzenie z budą rewelacja, choć jest odczuwalnie sztywniej.

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 19:09
autor: desperos
Do podniesienia tyłka Subaryny nie doszło....odjechała z nowym właścicielem.
Ale na jej miejsce przyjechała Vołowina V70 II z 2.5 TDI.Silna bestia która bez problemu potarga Kipusia ;)
20180902_160243.jpg

20180902_185110.jpg

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 21:29
autor: Murano
Fajny ale ciekawie zużyte są fotele... Anglik?

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 21:37
autor: tantalos
Gratuluję nowego wózka ;)

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 21:42
autor: desperos
Murano pisze:Fajny ale ciekawie zużyte są fotele... Anglik?

Na 100 % nie anglik. W 2011 przyjechała z Włoch od 1 właściciela a ja odkupiłem od 1 właściciela w kraju. Wnętrze też nie było ruszane "chyba" :lol:

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 21:58
autor: Murano
Spoko. Mnie się podoba ten monumentalny styl "wołowiny", niech służy...

Re: Nasze Holowniki

: niedziela, 2 wrz 2018, 22:21
autor: sookinsyn
Gratuluję. Sam rozglądam się za 70, ale w benzynowym sedanie.