Samochody i przyczepy szaraka :)

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » poniedziałek, 8 gru 2008, 13:04

petek pisze:Bardzo ładny 8) , tylko.... szkoda, że biały (ale to już sprawa gustu).



Początkowo miałem nieco obiekcji, ale z dnia na dzień podoba się bardziej :) Żeby to było małe auto to bym raczej nie kupił, a do sporawej limuzyny taki kolor wmiarę pasuje. A do tego powoli wzrasta sprzedaż aut w tym kolorze :) Na zachodzie znacząco, u nas narazie mniej :twisted:

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: kotek » poniedziałek, 8 gru 2008, 14:59

Jasny, więc będzie dobrze widoczny. Szerokości.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » poniedziałek, 8 gru 2008, 18:12

kotek pisze:Jasny, więc będzie dobrze widoczny. Szerokości.



Szczególnie w śniegu :D Żeby nie koła to nie wiedziałbym, że jest ;-)

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » sobota, 18 kwie 2009, 20:51

Dziś oodaliśmy się gruntownemu czyszczeniu i przeglądowi przyczepki. I po przygotowaniu budki już do zlotu postanowiłem zrobić próbną przejażdżkę nowym holownikiem (zrobiliśmy 40km) :) Podzielę się wstępnymi spostrzeżeniami szczególnie w porównaniu z poprzednim turbodieselkiem.

1. Ruszanie, manewrowanie - benzyniak ma dość długą jedynkę i czuć przy ruszaniu ociężałość, podczas gdy dieselem po placu manewrowało się bez gazu i spokojnie. Mocne 0:1 dla diesla.
2. Przyśpieszanie - diesel miał mocniejszy dół, benzyniaka można dłużej "pociągnąć" i dzięki temu Pb przyśpiesza sprawniej. Ale potrzeba około 3 tys. obrotów. Tu dałbym remis 1:1 ze wskazaniem na benzynę. (1:2 dla diesla)
3. Jazda na trasie - benzyniak jedzie na 5 biegu już od 60km/h nie słysząc wysiłku, diesel potrzebował około 80km/h (1700obr). Górki odczówalne były w podobny sposób, ale domniemam, że na 5 większe wzniesienia diesel pokonałby pewniej bez redukcji. Ale przyśpieszanie na 5 to raczej fikcja - trwa wieki w obu autach. Na 4 jest spoko, a przy 80km/h można benzyniaka zredukować do 3 i ciągnie jak szalony. Diesel na 3 kończył się przy około 95 więc redukownanie z 4 było bez sensu. Więc benzyniakiem po redukcjach przyśpiesza się lepiej. 1:0 dla benzyny, ale nie przesadnie wyraźnie (2:2 remis).
4. Spalanie - wg komputera osiągnęłem dziś spalanie 9,8l/100km, co przy sprawdzanu możliwości wydaje się wynikiem świetnym. Przy 80 średnia spadała ku 9, przy 90 trzymała się na 10. Powrót był spokojny, więc wtedy nieco zbiłem spalanie z blisko 11. Diesel 10l/100 osiągał tylko przy bardzo dynamicznej jeździe.
0:1 dla diesla (2:3 dla diesla).
5. Prowadzenie, komfort - oba mondziaki prowadzą się bardzo pewnie, z lekkim wskazaniem na nowszy model (skuteczniejsze hamulce, cięższe autko i mniej czuć szarpnięcia od dziur). Komfort akustyczny - w benzyniaku jest znacznie ciszej. Do tego benzyniak nie czuje włączonej klimy. W starszym wyraźnie czuło się spadek mocy. 1:0 dla benzyny (3:3 remis).

Podsumowując - oba autka mają swoje plusy i minusy, więc jako holownik nie będę faworyzował żadnego. W codziennej jeździe solo benzyniak bardziej mi się podoba (płynność jazdy, brak turbodziury, cichszy silnik, przyśpieszenia). Na minus oczywiście spalanie (średnio 2 litry wyższe) i solo na 5 diesel był znacznie elastyczniejszy.

Napewno jeszcze podzielę się wrażeniami po dłuższej trasie. Zobaczymy czy moje teraźniejsze spostrzeżenia się pokryją :)
Kupując następne auto będę miał dylemat diesel czy benzyna :?: :? :wink:

Obrazek

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » czwartek, 2 lip 2009, 23:40

Podzielę się dalszymi spostrzeżeniami z jazdy :) Może kogoś zainteresuje. Z budką zrobiłem obecnym mondziakiem 1050km. Najniższe spalanie osiągnąłem na poziomie 9,3l/100km jadąc średnio 60-70km/h i praktycznie nie używając 5 biegu. Ogólnie 5 używam już tylko jako nadbieg. Zauważyłem po komputerze pokładowym, że korzystnie jest rozpędzić zestaw na 3 biegu do założonej prędkości i po tym wrzucić od razu 5 i już się toczyć.

Jak coś jeszcze mi się przypomni ciekawego dam znać :thumbup:

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » poniedziałek, 7 cze 2010, 14:08

Jak niektórzy może wiedzą mam na boku taki inny holowniczek :) Wczoraj pierwszy raz podpiąłem go do przyczepy. Co prawda nie do niewiadki, ale do KIPka. Nivka miała za zadanie wciągnąć budę pod górkę na wstecznym na podwórko (oszczędzam nieco mondziaka, bo ostatnio przypaliłem sprzęgło i trochę boję się o jego stan... a z wymianą chciałbym nieco poczekać - mam ważniejsze wydatki).

Wracając do nivki... okazała się najsilniejszym koniem pociągowym! Jechałem na reduktorze i praktycznie nie czuło się kg na haku. Bardzo łatwo sobie poradziła, a łatwość manewrowania pozytywnie mnie zaskoczyłam. Niva jest szeroka (zbędne były dodatkowe lusterka) i krutka (do tego mały zwis) - buda reagowała na małe ruchy kierownicą. Świetnie się manewrowało.


I takie mam pierwsze wrażenia po podjeździe z ogonem :) Szkoda, że MMP z ham. to 1000kg - pewnie wtedy bym z niej częściej korzystał jako holownika.

A "niedźwiadkę" rodziców pewnie podczepię dopiero pod koniec lipca. Z nią poprubuje zdobyć jakieś ciekawsze miejsca na odludziach :D

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: konrad » poniedziałek, 7 cze 2010, 15:13

też korzystam z vitary jako holownika manewrowego :lol:
krótka, mocna i wolna na reduktorze :D
(i nie strach że gdzieś przerysuje o krzaki :mrgreen: )

szkoda że nivka ma tak mało na haku

ale co do szerokości to mnie zaskoczyłeś :roll: ile ma niva ?
vitara jest sporo węższa, zarówno koła - idą innym śladem o ok 10cm
tak i sama buda - dodatkowe lusterka nie wiele pomagają, widać tyle co w zwykłych c-max'a
szerokość to 163cm
na tej fotce nie widać, ale nawet niewiadka była szersza, ma trochę ponad 190cm, hobby ma ponad 210cm
Obrazek
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » poniedziałek, 7 cze 2010, 15:42

Nivka ma 1,7m szerokości + lusterka. W środku też się czuje szerokość... jakby więcej przestrzeni w porównaniu do mondeo. Ale na nogi mniej nawet po przesunięciu na maxa foteli.

A propo DMC budy to czytałem, że w rosji homologują nawet na 1800kg. Ciekawe jak to wtedy jedzie... 8)

andriu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 308
Rejestracja: środa, 2 kwie 2008, 15:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: andriu » poniedziałek, 7 cze 2010, 19:46

ja kupiłem Mondeo takie jak Twoje tylko z silnikiem 2.0TDDI 116KM jeszcze nie ciągnąłem nim przyczepy, nie było okazji ale ciekaw jestem jak to będzie porównując do poprzedniego holownika.
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu

szymon79
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 213
Rejestracja: niedziela, 20 sty 2008, 12:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szymon79 » poniedziałek, 7 cze 2010, 20:55

szary11 pisze:
A propo DMC budy to czytałem, że w rosji homologują nawet na 1800kg. Ciekawe jak to wtedy jedzie... 8)


przypuszczam że te DMC 1800kg w nivie jest realne ale tylko w tym modelu http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/autoimg.pl?id=5087
szymon79
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
Obrazek

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Samochody i przyczepy szaraka :)

Postautor: szary11 » wtorek, 8 cze 2010, 06:36

andriu pisze:ja kupiłem Mondeo takie jak Twoje tylko z silnikiem 2.0TDDI 116KM jeszcze nie ciągnąłem nim przyczepy, nie było okazji ale ciekaw jestem jak to będzie porównując do poprzedniego holownika.


Zawodu nie powinien sprawić. Krutka jedynka napewno się sprawdzi przy manewrach. Nie lubi on tylko zbyt wcześnie załączania 2 biegu - potrafi zaszarpać a nawet zgasnąć (ten typ tak ma, a co dziwne nawet poprzedni model tak miał, focus też tak ma :shock: ). Ale jak się o tym wie to nie przeszkadza :)


szymon79 pisze:przypuszczam że te DMC 1800kg w nivie jest realne ale tylko w tym modelu http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/autoimg.pl?id=5087


Czytając o 3 drzwiowej nivie to znalazłem. Ale teraz nie potrafie drugi raz odnaleźć. Może to był tylko błąd w pisaniu?


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości