Strona 2 z 2

Re: światła do jazdy w dzień .....

: poniedziałek, 4 paź 2010, 13:05
autor: konrad
gimof pisze:Konrad zmusiłeś mnie odrobić lekcję, a więc:


dzięki
mnie zastanawia jeszcze kwestia o której pisał Paczek, używanie świateł mijania jako dziennych
bo wychodzi nam coś takiego - swiecimy mijania jako dzienne (sam przód), jak przełączymy na mijania
to nie zgasną mijania, tylko w praktyce zaświecą się postojówki z tyłu :roll:
tego ustawodawca chyba nie przewidział

Co do włączania świateł mijania w okresie zimowym - nie mogę znaleźć archiwalnego przepisu, ale również ta ustawa z 2009r to zmienia - w zimę można jeździć na dziennych.


wydaje mi się, że był nakaz używania "świateł mijania lub dziennych", ale kłócić się nie będę ;)
ważne aby pamiętać, że w przypadku "zmniejszonej przejrzystości" włączać mijania
więc tak jak pisałem wcześniej, rano mgła, po południu leje - i tak trzeba jeździć na mijania
podobnie należny pamiętać o włączeniu świateł w tunelu !
Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.


widzisz tu nie jest tak prosto, ja nie miałem tego jak dotąd w żadnym aucie
c-max'y owszem miały automat, ale zmierzchowy, w PL bezużyteczny, miały też instalację do DL, ale powiązaną z przełącznikiem AUTO :(
- po włączeniu zapłonu zapalają się dzienne (mijania o obniżonej mocy), a jak robi się zmierzch, automatycznie przechodzi na normalne światła mijania

a jeśli miałbym coś dokładać dla wygody, to już jednak instalację i typowe lampy dzienne

Dobre h4 kosztują ok 60zł, h7 podobnie. Ojciec w vectrze h7 właśnie, wymieniał przez 3 lata trzy krotnie więc koszt to prawie żaden, a moim zdaniem (myślę, że się ze mną zgodzisz) bezpieczeństwo trochę większe.

czekaj, 3x60zł to jest 180zł !, za takie pieniądze kupuje DL z dożywotnią żarówką/diodami
i nie bawię się w wymiany co rok :D
a do mijania wkładam jakieś porządne żarówki które w nocy będą dawały efekt

pamiętaj też o oświetleniu deski - tu wymiana może kosztować więcej jak żarówki

Co do wymian, w prawie każdej nowej BMW trzeba ściągać zderzak - stać Cię na takie auto to płać ze serwis i tyle. To tak samo jak z wymianą klocków w nowszych audi, trzeba mieć komputer by cofnąć tłoczki - a przecież w starszych samochodach można było samemu wymienić głupie klocki.

tego to nawet nie mam siły komentować, na szczęście ja nie mam elektrycznego ręcznego, a żarówki mają super dostęp

Re: światła do jazdy w dzień .....

: poniedziałek, 4 paź 2010, 13:47
autor: gimof
Jeszcze nie umiem tak ładnie selektywnie cytować na tym forum, ale postaram się zrozumiale odpowiedzieć :wink:

Co do świecenia światłami mijania przód - jeżeli przerobimy tak instalacje (wiąże się z tym sporo pracy, by nie zapalały się postojowe, a same mijania) to chyba nie ma przeszkód.

Automatyczny włącznik świateł to koszt 30zł na allegro :)


Co do obliczeń - tak masz rację, ale pozostaje kwestia estetyki, nie każdy lubi dodatkowo przystrajać auto światełkami.


Co do ostatniego - czasy się zmieniły, w nowym aucie zwykły zjadacz chleba nie ma robić nic. I tyle.

Re: światła do jazdy w dzień .....

: poniedziałek, 4 paź 2010, 14:19
autor: konrad
gimof pisze: pozostaje kwestia estetyki, nie każdy lubi dodatkowo przystrajać auto światełkami.


ano, dlatego mnie pasują podłużne, które ładnie się wkomponują w szpary zderzaka :D
Obrazek

ale i tak wolał bym rozwiązanie skody, tj połączenie p/mgielnych i dziennych
jak ktoś nie ma p/mgielnych, to można w ich miejsce wsadzić :roll:

Re: światła do jazdy w dzień .....

: poniedziałek, 4 paź 2010, 15:20
autor: gimof
Nie zawsze można. Przepis jasno precyzuje, że musi to być 25cm nad ziemią.

Re: światła do jazdy w dzień .....

: czwartek, 7 paź 2010, 12:13
autor: Paczek
[quote="gimof"]
...Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.
.../quote]

No właśnie ....

Dzięki za podjęcie tematu - wiele zostało tu wyjaśnione

Re: światła do jazdy w dzień .....

: wtorek, 2 sie 2011, 16:07
autor: stef
Podepnę sie do tematu.
Właśnie zamontowałem w swoim holowniku światła do jazdy dziennej. Oczywiście mają automat włączania, wyłączają się po włączeniu świateł pozycyjnych, maja homologację itd. tak więc wszystko zgodnie z przepisami.
ale teraz mam inny dylemat, czy jadąc z przyczepą muszę mieć włączone światła pozycyjne z tyłu przyczepy skoro mam włączone światła do jazdy dziennej?

Re: światła do jazdy w dzień .....

: wtorek, 2 sie 2011, 16:52
autor: Paczek
Chodzi oczywiście o jazdę w dzień - wydaję mi się że nie ma takiej konieczności

Re: światła do jazdy w dzień .....

: wtorek, 2 sie 2011, 21:01
autor: konrad
na dużym forum była o tym dyskusja ... ale opinie były różne :roll:
wyszło że chyba nie

swoja drogą widzę TIRy z DRL i przyczepy nie swiecą, więc chyba można

z innej beczki, założyłeś LEDy ? czytałem że robią śmietnik w CB i radiu FM ??

Re: światła do jazdy w dzień .....

: środa, 24 sie 2011, 08:48
autor: stef
Tak mam ledy i żadnych dziwnych zakłóceń nie mam.
Tylko tzreba kupić dobre. ja mam z automatem do włączania w światłach, ale kumpel ma z automatem na kablu i mówi że coś tam mu radyjko słabiej działa.
Braciak ma te same co ja w c4 i żadnych zakłóceń nie ma.

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 04:44
autor: Paczek

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 04:47
autor: Paczek
A przy okazji - czy to prawda , że auto posiadające dodatkowe światła dzienne musi przejść dodatkowy przegląd tech. i uzyskać dodatkowy wpis do dowodu rejestracyjnego ?

Może ktoś jest w temacie ?

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 07:01
autor: jedrek101
Raczej montaż dodatkowego oświetlenia nie jest zmianą konstrukcyjną pojazdu, ani nie zmienia jego przeznaczenia....
przecież jak montujesz halogeny to przeglądu nie robisz .... to tylko dodatkowe wyposażenie - ułatwiające tobie życie :D

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 14:48
autor: Paczek
jedrek101 pisze:Raczej montaż dodatkowego oświetlenia nie jest zmianą konstrukcyjną pojazdu, ani nie zmienia jego przeznaczenia....
przecież jak montujesz halogeny to przeglądu nie robisz .... to tylko dodatkowe wyposażenie - ułatwiające tobie życie :D


ale na pewno wymagana jest homologacja

MOŻE Jędruś masz racje ,ale czemu bagażnik rowerowy musi mieć atest , przecież tez nie jest zmieniana konstrukcja samochodu? Lepiej gdyby było tak jak twierdzi , ale ..... ( niech wypowiedzą sie inni)

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 19:42
autor: jedrek101
homologacją w tym wypadku jest napis w kółku E4 ...bodajże...
każdy Chińczyk to potrafi to napisać hehehehe
........
kiedyś w Polsce (taki śmieszny kraj e środkowej Europie) wystarczyło prawo jazdy kat "c" i świadectwo kwalifikacji aby jeździć zarobkowo ciężarówką ....
teraz licencje, kursy na przewóz towarów , ADR-y ..... Tachografy.......

Re: światła do jazdy w dzień .....

: piątek, 13 kwie 2012, 21:40
autor: piotr05
homologacja swiateł do jazdy dziennej to RL00 a E4 to jest homologacja na Polske

według prawa mozna miec tylko 4 swiatła dodatkowe z przodu