Jaki hak?
Jaki hak?
Temat prost, ale patrzę na znany portal i nie wiem co kupić. Tzn. prosty bez bajerów, bo auto za stare żeby montować jakieś automaty czy szybki montaż,ale czy cena robi różnicę? Czy pierwszy z brzegu pasujący? Może cena odzwierciedla zabezpieczenie antykorozyjne? W sumie różnicy u mnie dużej nie będzie bo ceny od 200 do 320 zł ale jak nie widać różnicy to po co przepłacać?
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Jaki hak?
Jak ci nie zależy na wodotryskach to bierz pierwszy z brzegu byleby miał homologację(tabliczkę).Ja też mam najtańszy i po 10 latach tylko zardzewiał ale blacha pancerna więc mu to nie szkodzi.
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 kwie 2017, 20:51 przez tantalos, łącznie zmieniany 1 raz.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Fanklubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Jaki hak?
To zależy czy sam będziesz montował czy nie.Czytałem że te najtańsze nie zawsze idealnie pasują pod otwory ale jeśli zlecisz montaż to kto inny będzie z tym walczył
Osobiście montowałem sobie kiedyś używanego Steinhof-a i poszło gładko- hak solidny, wszystko pasowało jak ulał.
Osobiście montowałem sobie kiedyś używanego Steinhof-a i poszło gładko- hak solidny, wszystko pasowało jak ulał.
Re: Jaki hak?
Tak, będę montował sam, taka robota to banał,ale właśnie wszystko musi pasować. Myślałem o używce ale ceny trochę Śmieszne i wolę dołożyc do nowego. Bo jak dolicze oczyszczenie jakąś farbę śruby to zostanie ledwo na 4pak. A niech coś brakuje to wogóle będą plecy.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Jaki hak?
Ja do swojego Subaru szukałem tylko oryginalnego,ale nie nowego tylko z demontażu.Stwierdziłem,że "rzemiosło' do mojego modelu to jakaś lipa straszna i do tego hak jest na stałe. Używany ma wypinaną kulę i idealnie pasował w fabryczne otwory.
Wiem,że to ryzyku kupić dobry bo można trafić po kolizyjny i wtedy lipa jak nie będzie trzymał parametrów.
Wiem,że to ryzyku kupić dobry bo można trafić po kolizyjny i wtedy lipa jak nie będzie trzymał parametrów.
2021 rok 640 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
Re: Jaki hak?
Te najtańsze też mają wypinane kule , sensie nie ma mechanizmu tylko kula jest odkręcana na 2 śruby. Kuli montowanej na stałe bym nawet nie brał pod uwagę- produkują jeszcze takie?
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Jaki hak?
Produkują jak najbardziej a do tego trzeba rezać zderzak.Np do mojego modelu taki bez rezania zderzaka i mający wypinaną kulę hak firmy bosal kosztuje 1200 pln a używany OEM sygnowany znaczkiem Subaru to max 300 pln tyle co rzemieślniczy. a elementy mocowane do podłużnic były grubości 8mm do tego demontaż kuli trwa 5 s. Miałem kiedyś w Peugeocie 406 zamontowany najtańczy z allegro i lipa straszna,cienkie prifile i blachy.
2021 rok 640 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
2022 rok 4890 km i 35 nocek
2023 rok 3450 km i 38 nocek
2024 rok 1150 km i 7 nocek
Re: Jaki hak?
desperos pisze:najtańczy z allegro i lipa straszna,cienkie prifile i blachy.
No i to już coś mi mówi, ta najtańszość się zawsze mści, a że biedny że mnie człowiek nie stać mnie na tanie
. Ze też nie idzie tego chwycić w rękę i porównać.
Najtańszy kosztuje do mnie 200. Używki 150. To może taki za 300 bez automatu tylko na śruby już będzie przyzwoity?
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Jaki hak?
zajrzyj tutaj http://holownicze.com/ ja kupiłem rok temu dedykowany do mojego auta , montaż P&P jak coś to polecam
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
Re: Jaki hak?
No to Przyjacielu stawiasz browara bo musiałem zwiększyć budżet, żarcik;-).
Holownicze są na allegro ale mają okrojony asortyment. A na stronie znalazłem coś dla siebie. Bo hak nie musi być czarny i "brzydki że aź pękają oczy..."
Holownicze są na allegro ale mają okrojony asortyment. A na stronie znalazłem coś dla siebie. Bo hak nie musi być czarny i "brzydki że aź pękają oczy..."
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Jaki hak?
Romlas pisze:No to Przyjacielu stawiasz browara bo musiałem zwiększyć budżet, żarcik;-).
Holownicze są na allegro ale mają okrojony asortyment. A na stronie znalazłem coś dla siebie. Bo hak nie musi być czarny i "brzydki że aź pękają oczy..."galia.jpg
Ciesze sie ze pomoglem ja jestem naprawde zadowolony z haka zakupionego z tej strony
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
Re: Jaki hak?
Zobaczymy jak się sprawdzi ocynk... Myślę że wykonanie i trwałość też lepsza niż tych za 200 zł. Po niedzieli się przekonam.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Jaki hak?
u mnie zalecial troche nalotem rdzawym ale to dlatego ze go nie schowalem na zime ale to tyle co nic
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km
Re: Jaki hak?
desperos pisze:Ja do swojego Subaru szukałem tylko oryginalnego,ale nie nowego tylko z demontażu.Stwierdziłem,że "rzemiosło' do mojego modelu to jakaś lipa straszna
Ja postąpiłem podobnie. Do mojego auta szukałem używanego oryginalnego haka Westfalia z odpinaną w pionie kulą, nacisk 75kg. Do tego potrzebny był specjalny dolny element zderzaka z klapką pod hak. Po demontażu kuli i założeniu klapki w ogóle nie widać, że auto ma hak. Miałem już na kempingu kilka pytań w stylu "widziałem jak wjeżdżał pan z przyczepą ale gdzie jest hak?" Montaż bezproblemowy, pasował idealnie.
W Kappie zakładałem używany hak firmy Brink z kulą mocowaną na dwie śruby w poziomie, nacisk 90kg. Choć po zdjęciu kuli spod auta co nieco wystaje, obyło się bez cięcia zderzaka. Hak pasował idealnie, zero problemów przy montażu.
W Passacie B5 znajomego montowałem nowy hak firmy Steinhof, również z kulą odkręcaną, nacisku nie pamiętam. Ten hak również pasował bardzo dobrze i z tego co pamiętam nie wymagał cięcia zderzaka.
Haki tych firm sprawdziły się i wyglądały solidnie. Teraz do Merivy będę montował hak firmy Oris o nacisku 60kg, jeśli chodzi o demontaż kuli to identyczny jak Westfalia czyli pionowo wpinana kula z kluczykiem. Ciekaw jestem jak będzie ze zderzakiem ale podobno obejdzie się bez cięcia. Do wyboru było kilka haków różnych firm ale wszystkie miały nacisk 50kg, tylko ten miał większy.
Re: Jaki hak?
Haczydło zamontowane, godzina z hakiem i belka na miejscu, wszystko ładnie pasowało. Z poziomu podłogi się udało, ale lewarek był potrzebny,. Instalacje założę w następną sobotę. Bo teraz było mało czasu.
Instrukcja po czeski i angielsku. Rysunki czytelne.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Wróć do „Niezbędnik Kierowców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości