Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
- skorat
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 08:11
- Lokalizacja: Powiat Rybnicki, Gmina Czerwionka-Leszczyny
Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Bigl dzięki za słowa otuchy ale będę szczęśliwy jak uda mi się to wszystko do kupy poskładać na zlot w Borkach. A potem będę wspierał Ciebie jeżeli zdecydujesz się remontować swoją Enkę. Ja już musiałem, sam widzisz jak wyglądały moje listwy okienne...Zgroza Pozdrawiam serdecznie, Tadek
Citroen Xsara Picasso 2,0HDI + N-126n
- skorat
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 08:11
- Lokalizacja: Powiat Rybnicki, Gmina Czerwionka-Leszczyny
Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale postanowiłem zrobić oświetlenie zewnętrzne na 230V. Kupiłem lampę w Practiker'ze taką z IP54 była w komplecie z żarówką energooszczędną 11W Osram i daje tyle światła (przynajmniej teoretycznie) co zwykła 75. Cena nie była zaporowa 59zł (razem z żarówką) Podpiąłem ją dla testów "na krótko" żeby ją przetestować i wydaje mi się, że zda egzamin (Mam nadzieję) Na zdjęciu widać jakie światło ona daje. Na drugim zdjęciu widać kabelki, które powędrują do puszki ale dopiero jak będzie wyklejona wykładzina. Puszkę przewidziałem "w szafie" W stosownym czasie zrobię odpowiednie zdjęcia. I jeszcze jedno zdjęcie z tym przygotowanym kabelkiem pod lampę na środku sufitu. Bigl ja też myślę, że sufit jest zbyt nisko dla lampy wewnętrznej na środku ale wolałem się przygotować na przyszłość (gdyby żona jednak chciała więcej światełka). Póki co będzie schowana pod płyty a kabel zaślepiony. Hmm sporo pracy za mną ale tyle samo przede mną Pozdrawiam serdecznie, Tadek
Test lampki na zewnątrz enki całkiem mocne i przyjemne światełko
Kabelki do podłączenia lampy zewnętrznej, gniazda zewnętrznego oraz lampy na środku sufitu...
Kabel pod dodatkową lampę wewnętrzną
Test lampki na zewnątrz enki całkiem mocne i przyjemne światełko
Kabelki do podłączenia lampy zewnętrznej, gniazda zewnętrznego oraz lampy na środku sufitu...
Kabel pod dodatkową lampę wewnętrzną
Citroen Xsara Picasso 2,0HDI + N-126n
- skorat
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 08:11
- Lokalizacja: Powiat Rybnicki, Gmina Czerwionka-Leszczyny
Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Po ciężkich bojach dotarłem do miejsca o którym marzyłem jak zaczynałem remont...mianowicie:
8 etap – Wyklejanie ścian wykładziną – klej polimerowy + wykładzina (tu również nic oryginalnego) niebieska najtańsza ale ocieplenie już mam więc może taka być. Wszystko na świeżo, ponieważ dopiero dzisiaj skończyłem klejenie (jeszcze „pajęczynki” na rękach od kleju zostały) A oto efekty mojej „walki”:
8 etap – Wyklejanie ścian wykładziną – klej polimerowy + wykładzina (tu również nic oryginalnego) niebieska najtańsza ale ocieplenie już mam więc może taka być. Wszystko na świeżo, ponieważ dopiero dzisiaj skończyłem klejenie (jeszcze „pajęczynki” na rękach od kleju zostały) A oto efekty mojej „walki”:
Citroen Xsara Picasso 2,0HDI + N-126n
- skorat
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 08:11
- Lokalizacja: Powiat Rybnicki, Gmina Czerwionka-Leszczyny
Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
A tutaj dalszy ciąg wnętrza po wyklejaniu ścian...oraz widoczne kabelki opisane wcześniej do połączenia w puszce. Muszę przyznać, że zaczyna powoli mi majaczyć na horyzoncie... koniec remontu (A może to fata morgana?)
niebieski pokoik... z widocznymi przewodami...do podłączenia w późniejszym etapie
niebieski pokoik... z widocznymi przewodami...do podłączenia w późniejszym etapie
Citroen Xsara Picasso 2,0HDI + N-126n
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Ładnie Muszę sprawdzić jak te wasze izolacje się spisują, u mnie jest tylko wykładzina
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Skorat, ta lampa zewnętrzna jest na 12V czy na 230V? Lepiej by było na 12V, bo wtedy działałaby Ci na postojach w trakcie długich podróży. Ja muszę się nad taką zastanowić. Kombinuję, że zamontuję lampę taką, jak mam pod szafkami. Niby jest do używania wewnątrz przyczepy, ale widziałem na jednej niewiadówce zamontowaną przy drzwiach na zewnątrz. Skoro tam nie pociekła to i u mnie powinna działać. Na pewno podłączę ją pod instalację 12V, bo zależy mi na tym oświetleniu także w trakcie podróży, kiedy mam podłączoną przyczepę pod akumulator samochodu.
Pozdrawiam,
Petek
Petek
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Też myślę że bardziej praktycznym jest zasilanie 12v - zawsze można podłączyć przez transformator 220/12. Są takie fajne lampy cofania i one by sie tu nadały znakomicie http://allegro.pl/item984432973_fiat_12 ... fania.html
ta mi się podoba - pionowo http://allegro.pl/item970903037_lampa_c ... o_man.html
. Lampa skortata tez nie jest zła - o ile jest wytrzymała i hermetyczna, bo nasze drogi rozwalaja wszystko - i myslę że można do niej zaadoptować zasilanie kombinowane 12/220 dokładając do wnętrza np. coś takiego http://allegro.pl/item985318636_listwa_ ... _48cm.html.
ta mi się podoba - pionowo http://allegro.pl/item970903037_lampa_c ... o_man.html
. Lampa skortata tez nie jest zła - o ile jest wytrzymała i hermetyczna, bo nasze drogi rozwalaja wszystko - i myslę że można do niej zaadoptować zasilanie kombinowane 12/220 dokładając do wnętrza np. coś takiego http://allegro.pl/item985318636_listwa_ ... _48cm.html.
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
te lampki wymagają wycięcia otworu - szkoda robić dziurę
u siebie myślałem czymś takim
albo taka
coś można wybrać
http://www.lampowo.pl/go/_category/index.php?idc=15_17&order=1&page=6&producer_id=0&record_row=long&lang=pl
w markecie oglądałem takie po 10-15zł (plastikowe=lekkie)
są na 220V, ale pewnie można by się pobawić i zmienić na 12V
np
http://www.allegro.pl/item987159730_lampa_zewnetrzna_massive_totalna_wyprzedaz.html
u siebie myślałem czymś takim
albo taka
coś można wybrać
http://www.lampowo.pl/go/_category/index.php?idc=15_17&order=1&page=6&producer_id=0&record_row=long&lang=pl
w markecie oglądałem takie po 10-15zł (plastikowe=lekkie)
są na 220V, ale pewnie można by się pobawić i zmienić na 12V
np
http://www.allegro.pl/item987159730_lampa_zewnetrzna_massive_totalna_wyprzedaz.html
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Konrad, ona jest na wkręty. Nie trzeba robić dużej dziury na lampę.
Pozdrawiam,
Petek
Petek
- skorat
- Posty: 38
- Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 08:11
- Lokalizacja: Powiat Rybnicki, Gmina Czerwionka-Leszczyny
Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Witam serdecznie!!!
Na początek odpowiedź dla Petka: ta moja lampa jest niestety tylko na 230V na żarówkę energooszczędną 11W. Jest to model podobny do tego: http://www.luxmarket.pl/asortyment/bril ... -ip54/2581. Jeżeli chodzi o 12V to ogromnie żałuję, że ta dyskusja nie rozpoczęła się wcześniej bo niestety nie przewidziałem zasilania 12V czego bardzo żałuję (możecie mnie zrugać ). W tej lampie pomimo niewielkich rozmiarów (dł. 280mm, sz. 190mm, gr. 55mm) spokojnie zmieściłoby się dodatkowe zasilanie. Teraz już "dupa zimna" bo kable pochowane pod wykładzinę i musiałbym wszystko zrywać. Można byłoby spokojnie zmieścić tam diody LED lub tradycyjne żarówki na 12V (np takie jak do podświetlania tablicy rejestracyjnej). Jeszcze będę musiał pomyśleć, czy uda mi się coś w tym temacie nadrobić. Jeżeli chodzi o wybór lampy to był on nieprzypadkowy a chodziło głównie o "grubość" a ta tylko 55mm (właściwie to nie odstaje od Enki). Jeżeli chodzi o drgania podczas jazdy to zabezpieczyłem ją 3-ma wkrętami 2mm żeby nie odpadła podczas dziur na drodze . Postaram się zrobić dokładne zdjęcia i wstawię na forum w najbliższym czasie. Pozdrawiam, Tadek
Na początek odpowiedź dla Petka: ta moja lampa jest niestety tylko na 230V na żarówkę energooszczędną 11W. Jest to model podobny do tego: http://www.luxmarket.pl/asortyment/bril ... -ip54/2581. Jeżeli chodzi o 12V to ogromnie żałuję, że ta dyskusja nie rozpoczęła się wcześniej bo niestety nie przewidziałem zasilania 12V czego bardzo żałuję (możecie mnie zrugać ). W tej lampie pomimo niewielkich rozmiarów (dł. 280mm, sz. 190mm, gr. 55mm) spokojnie zmieściłoby się dodatkowe zasilanie. Teraz już "dupa zimna" bo kable pochowane pod wykładzinę i musiałbym wszystko zrywać. Można byłoby spokojnie zmieścić tam diody LED lub tradycyjne żarówki na 12V (np takie jak do podświetlania tablicy rejestracyjnej). Jeszcze będę musiał pomyśleć, czy uda mi się coś w tym temacie nadrobić. Jeżeli chodzi o wybór lampy to był on nieprzypadkowy a chodziło głównie o "grubość" a ta tylko 55mm (właściwie to nie odstaje od Enki). Jeżeli chodzi o drgania podczas jazdy to zabezpieczyłem ją 3-ma wkrętami 2mm żeby nie odpadła podczas dziur na drodze . Postaram się zrobić dokładne zdjęcia i wstawię na forum w najbliższym czasie. Pozdrawiam, Tadek
Citroen Xsara Picasso 2,0HDI + N-126n
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Skorat, nie bój nic. Zrobiłeś na 230V i też będzie dobrze. Na kempingu będzie świecić. Po drodze użyjesz latarki i też będzie OK.
Pozdrawiam,
Petek
Petek
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 23:43 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
petek pisze:Konrad, ona jest na wkręty. Nie trzeba robić dużej dziury na lampę.
Twoja tak, ale ja pisałem o tych co wrzucił Bigl - cofania do 125p
a Twoja jest hermetyczna ?
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Remont mojej N-126n - strach się bać... ;)
konrad pisze:a Twoja jest hermetyczna ?
No właśnie nie. Ale widziałem taką na zewnątrz niewiadówki i gość nie narzekał, że mu coś tam zacieka.
Pozdrawiam,
Petek
Petek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości