Dystanse - ZA / PRZECIW

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
Awatar użytkownika
grzech_pcl
Posty: 50
Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Kielce

Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: grzech_pcl » niedziela, 23 paź 2011, 12:43

Posiadam 126n. Pytanie jest proste.
W zasadzie padło w tytule.

Szerszy rozstaw kół spowoduje poprawienie stabilności?
Ale ... ?

Czy dłuższe śruby?
Czy?
Czy o czymś nie wiem?

Ktoś ma, miał, chce mieć?

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: BIGL » niedziela, 23 paź 2011, 18:46

Może trzeć o nadkola i zapewne łożyska dostaną w kość.
Obrazek

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: piotr05 » niedziela, 23 paź 2011, 18:54

pytanie jakie chcesz załozyc
ja mam 165/80/13 i przyczepa zyje swoim zyciem
bede zmieniał na 175/70/13 spokojnie podchodza sprawdzałem
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 250km 2nocki

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: wojtus » niedziela, 23 paź 2011, 20:15

Dystanse, najtańsze i najgorsze rozwiązanie. Szukać felg z innym ET.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: BIGL » niedziela, 23 paź 2011, 20:24

A co ma piernik do wiatraka ?
Obrazek

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: wojtus » niedziela, 23 paź 2011, 22:44

BIGL pisze:A co ma piernik do wiatraka ?

Dodatkowa masa, obciążenie, często robione byle jak, z byle czego - brak wyważenie całości, aż po ekstremum - zalepiające się syfem i też problem z wyważeniem całości, dłuższe śruby - też często z *ównolitu.

Nowa felga i dobieramy ET, do tego alufelgę i dużo mniejsza masa.
Można iść też w, np w 15'', 14'', 13''.

Przykładowo:
http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-15-a ... 57532.html
http://allegro.pl/tanio-alufelgi-oz-alf ... 21064.html
http://allegro.pl/felga-alu-alufelga-se ... 65405.html

Awatar użytkownika
Kopi
Posty: 133
Rejestracja: wtorek, 8 wrz 2009, 08:56

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: Kopi » poniedziałek, 24 paź 2011, 07:09

Z tego co wiem to każdy Producent zaleca jakiś tam rozmiar kół. Z reguły zamontowana jest fabrycznie felga i opona o optymalnym wymiarze (ew. jest to podane w instrukcji bo w przyczepaie używanej mogą być zamontowane rózne cuda).
Oczywiście do danej felgi można zamontować kilka rozmiarów opony (wysokość i szerokość) i nie ma to większego wpływu na jazdę. Nie mówię tu oczywiście o jakichś specjalistycznych oponach tuningoopodobnych czy "lanserskich".
Wg mnie w przyczepie ważna jest wysokość opony. Jeżeli felga jest większa i co za tym idzie opona niższa (nadkole się przecież nie rozciągnie) to przyczepa bardziej dostaje w kość. Opony "balony" bardziej tłumią.
A biorąc pod uwagę, że z niewiadówą nie powinno się latać szybciej niż 70/80 km/h to czy jest sens bawić się w kombinowanie?
Na stabilność podczas jazdy bardziej wpływa amortyzatorowanie a nie opony.
Ale może się mylę.
Citroen Xsara Picasso + N-126N

Awatar użytkownika
grzech_pcl
Posty: 50
Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: grzech_pcl » czwartek, 10 lis 2011, 18:39

OK.
Dzięki za wpisy.
Dumam dalej?

Ale czy MIAŁ albo ktoś MA zamontowane dystanse? :)

Konto usuniete

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: Konto usuniete » czwartek, 10 lis 2011, 19:23

Post usuniety
Ostatnio zmieniony wtorek, 5 mar 2013, 14:43 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: kotek » czwartek, 10 lis 2011, 23:04

W poprzedniej miałem, po zmianie osi na resory z amortyzatorami. po dwóch sezonach wymiana łożysk. Wyrzuciłem dystanse , dałem oryginalne felgi z oponami 155/80R13, osiem sezonów bezawaryjnie.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
grzech_pcl
Posty: 50
Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: grzech_pcl » sobota, 12 lis 2011, 18:41

I konkretnie jest.

Zamykając temat dystansów i podsumowując.

Nie ma sensu ich stosować. Koniec i kropka :)

Dzięki za wypowiedzi.

Pozdrawiam.

jubileromega
Posty: 42
Rejestracja: wtorek, 2 sie 2011, 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: jubileromega » piątek, 18 lis 2011, 17:21

hm no to ja wam powiem tak. mam cinquecento z silnikiem 1.2 16v 99 koni mechanicznych - koła odsadzone na zewnątrz o jakieś 5cm na stronę w stosunku do "normalnego" cieniasa. po części te 5 cm uzyskałem felgami o niskim ET ( felgi mają 13 cali średnicy 7 cali szerokości et2 na tym opony 165 55 r13 ) ale też zamontowałem dystanse. nic się nie dzieje negatywnego - wprost przeciwnie - prowadzenie o niebo lepsze niż seria. najważniejsze przy montowaniu dystansów to dokładne dopasowanie otworu centralnego - dystanse muszą go posiadać żeby na nim opierała się felga - nie może absolutnie "wisieć" na samych śrubach. oczywiście śruby też muszą być z dobrego materiału o odpowiedniej twardości bo przenoszą o wiele większe siły scinające niż krótkie. auto jest wykorzystywane w amatorskich rajdach. jak widać na zdjęciu - nic się nie urywa ;-) tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?
Obrazek
N126n zakupiona baza do remontu.

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: wojtus » piątek, 18 lis 2011, 20:47

jubileromega pisze: tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?

Taki sam, jak w samochodzie na fotce :mrgreen:
Nie jest to złośliwość, od taki żarcik :D

Żeby lepiej się prowadziła, dla lansu itp., takie są intencje ... jedni dokładają amortyzatory, inni szerszą i większą oponę, jeszcze inni dystanse, ja mam lift ... co kto lubi :mrgreen:

jubileromega
Posty: 42
Rejestracja: wtorek, 2 sie 2011, 16:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: jubileromega » piątek, 18 lis 2011, 23:12

żeby się lepiej prowadziła to trzeba kompleksowo stuningować zawieszenie ;)
tak ja napisałeś dodać amory, zmienić felgi na 13 i wtedy założyć dystanse
suma tych przeróbek na pewno spowoduje różnicę, każde z osobna tylko minimalnie - śmiem twierdzić nieodczuwalnie. co do zużycia łożysk to nie sądzę żeby w przyczepie dystans miał na to wpływ, w końcu siły działające w przyczepie są mniejsze niż w aucie - wolniej się jedzie z przyczepą no i raczej nie driftuje 'D
N126n zakupiona baza do remontu.

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dystanse - ZA / PRZECIW

Postautor: gimof » sobota, 19 lis 2011, 14:00

Widzisz różnice między autem do kajtów i przyczepą?
Przedewszystkim w cepce na jedno koło działa o wiele większa siła niż w aucie.

Nic się nie stanie jeżdżąc z dystansem, ale nie ma większego sensu. Lepiej zakupić felge z mniejszym ET.

A co do otworu - dużo aut (z głowy np. tico) nie ma podparcia otworem centrującym.
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości