jakośc prowadzenia się N126N ??
jakośc prowadzenia się N126N ??
witajcie ... znowu ja
czytam forum i trochę sie przeraziłem opisami o niestabilnym prowadzeniu n`ki.
czy dotyczy to wszystkich modeli i każdego rocznika ?
pytam bo jest do kupienia 126n z 1998roku - możne te roczniki mają jakieś "usprawnienia" - amorki, stabilizator itp itd ?
no i jesli można , to jak się ma jakoś prowadzenia "pingpongów" (ja wy to mówicie ) do np. przyczepek zachodnich takich z końca lat 90tych o dmc ok 1tony ??
powiem szczerze ze pare postow o tym jak przyczepa leci w powietrzu i ląduje w rowie czy "wyprzedza" samochód
trochę mnie zniechęciła do tego wynalazku ...
czytam forum i trochę sie przeraziłem opisami o niestabilnym prowadzeniu n`ki.
czy dotyczy to wszystkich modeli i każdego rocznika ?
pytam bo jest do kupienia 126n z 1998roku - możne te roczniki mają jakieś "usprawnienia" - amorki, stabilizator itp itd ?
no i jesli można , to jak się ma jakoś prowadzenia "pingpongów" (ja wy to mówicie ) do np. przyczepek zachodnich takich z końca lat 90tych o dmc ok 1tony ??
powiem szczerze ze pare postow o tym jak przyczepa leci w powietrzu i ląduje w rowie czy "wyprzedza" samochód
trochę mnie zniechęciła do tego wynalazku ...
holowniki: Jeep G-Ch 4.7, Renault G-Scenic 1.9dci
przyczepa: szukam
przyczepa: szukam
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Ja mam N126n z 1988r...
Byłem nią właśnie nad morzem - 800km w jedną stronę...
Bez amorków i resorów - standardowa oryginalna oś z hamulcem najazdowym... Momentami nawet 110km/h leciałem i powiem Ci zaglądając w lusterko nie widziałem żeby moja budka"latała po drodze". Wydaje mi się że to co przeczytałeś jest mocno naciągnięte, choć być może takie przypadki zdarzają się ale z uszkodzonymi lub zepsutymi osiami itp, chodzi mi np o łożyska, luzy na kołach i tym podobne...
Więc wiesz - co człowiek to opinia - moja akurat jest taka jak napisałem czyli że dobra i sprawna każda przyczepa kempingowa (czyt.N-ka) nie lata i da się ciągnąć
Byłem nią właśnie nad morzem - 800km w jedną stronę...
Bez amorków i resorów - standardowa oryginalna oś z hamulcem najazdowym... Momentami nawet 110km/h leciałem i powiem Ci zaglądając w lusterko nie widziałem żeby moja budka"latała po drodze". Wydaje mi się że to co przeczytałeś jest mocno naciągnięte, choć być może takie przypadki zdarzają się ale z uszkodzonymi lub zepsutymi osiami itp, chodzi mi np o łożyska, luzy na kołach i tym podobne...
Więc wiesz - co człowiek to opinia - moja akurat jest taka jak napisałem czyli że dobra i sprawna każda przyczepa kempingowa (czyt.N-ka) nie lata i da się ciągnąć
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4379
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
He, he, spokojnie, przyczepa sama bez pomocy kierowcy ani nie zacznie fruwać, ani zaliczać rowów. Do tego potrzeba siły w postaci prędkości nie dostosowanej do warunków na drodze.
Nie przesadzaj, prowadzi sie całkiem fajnie, a zawsze można to jeszcze poprawić dokładając amortyzatory. Ja tak zrobiłem i od tej pory jazda to przyjemność. Jak komuś pomylił się kemping z bolidem to i go przyczepa wyprzedziła, albo wciągneła do rowu... Za duża prędkość + nieprzewidziane zdarzenie w połączeniu z gwałtownym hamowaniem i ogólną paniką "miszcza kierownicy" = duże bum! Zresztą do dużego bum nie potrzeba wcale przyczepki, ciągle się o nich słyszy...
Jak znajdziesz przyczepkę już z założonymi amorkami to wiadomo lepiej brać z nimi niż bez, bo oryginalnie N-ki z nimi nie wychodziły.
^^^Ja też najszybciej jechałem 110km/h, ale na równiutkiej, dwujezdniwej, dwupasmowej drodze ekspresowej z szerokim pasem awaryjnym. Jednak informacja komputera o aktualnym apetycie na paliwo szybko ostudziła moje zapędy:-)
Nie przesadzaj, prowadzi sie całkiem fajnie, a zawsze można to jeszcze poprawić dokładając amortyzatory. Ja tak zrobiłem i od tej pory jazda to przyjemność. Jak komuś pomylił się kemping z bolidem to i go przyczepa wyprzedziła, albo wciągneła do rowu... Za duża prędkość + nieprzewidziane zdarzenie w połączeniu z gwałtownym hamowaniem i ogólną paniką "miszcza kierownicy" = duże bum! Zresztą do dużego bum nie potrzeba wcale przyczepki, ciągle się o nich słyszy...
Jak znajdziesz przyczepkę już z założonymi amorkami to wiadomo lepiej brać z nimi niż bez, bo oryginalnie N-ki z nimi nie wychodziły.
^^^Ja też najszybciej jechałem 110km/h, ale na równiutkiej, dwujezdniwej, dwupasmowej drodze ekspresowej z szerokim pasem awaryjnym. Jednak informacja komputera o aktualnym apetycie na paliwo szybko ostudziła moje zapędy:-)
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 lip 2013, 12:13 przez CornBlumenBlau, łącznie zmieniany 1 raz.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
ok. dzięki za odpowiedzi ... spokojnie wracam wiec do przeszukiwania netu za n`ką
ps.
na stronie niewiadowka przy tych nowych 126n sa w opcji do dokupienia amorki ... czyli rozumiem ze na osiach są juz mocowania ? dotyczy to tych tylko teraz sprzedawanych czy np. z 98`roku tez tak może byc?
ps.
na stronie niewiadowka przy tych nowych 126n sa w opcji do dokupienia amorki ... czyli rozumiem ze na osiach są juz mocowania ? dotyczy to tych tylko teraz sprzedawanych czy np. z 98`roku tez tak może byc?
holowniki: Jeep G-Ch 4.7, Renault G-Scenic 1.9dci
przyczepa: szukam
przyczepa: szukam
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4379
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Jeżeli jest taka opcja, to mocowania muszą być. W mojej z '87 mocowania musiałem dorabiać we własnym zakresie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
-
- Fanklubowicz
- Posty: 2067
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
cicik pisze:witajcie ... znowu ja
no i jesli można , to jak się ma jakoś prowadzenia "pingpongów" (ja wy to mówicie ) do np. przyczepek zachodnich takich z końca lat 90tych o dmc ok 1tony ??
bedac szczery zachodnie przyczepy prowadza sie duzo lepiej ze wzgladu na lepiej rozłozony ciezar ( patrz wywazenie)
ale udoskonalajac N tez mozna sie zblizyc do ich lepszego prowadzenia ( własnie amory, stabilizator, nizsze opony)
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 1454km 6 nocek
- stef
- Fanklubowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
- Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
- Kontaktowanie:
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Moja poprzednia z 89roku prowadziła się tragicznie. Oryginalne zawieszenie. Budką rzucało szczególnie w koleinach, prędkość zawsze dostosowuję do jakości drogi - 70-90 km/h. A po przejechaniu 120 km rzadko jaka rzecz leżała na swoim miejscu.
Teraz podczas remontu "nowej" budki z 81 roku, dołożyliśmy amorki i resory. Ta prowadzi się znakomicie. Po tej samej trasie !! Tak wiec mam porównanie.
Teraz budka jedzie ładnie, nie czuć w samochodzie aby przyczepa "chodziła" na boki. Po tych samych 120km w budce jest ład i porządek i wszystko leży na swoim miejscu. Wadą jest tylko to że stoi wyżej i trochę mi przedsionek wygląda jak za krótki.
Teraz podczas remontu "nowej" budki z 81 roku, dołożyliśmy amorki i resory. Ta prowadzi się znakomicie. Po tej samej trasie !! Tak wiec mam porównanie.
Teraz budka jedzie ładnie, nie czuć w samochodzie aby przyczepa "chodziła" na boki. Po tych samych 120km w budce jest ład i porządek i wszystko leży na swoim miejscu. Wadą jest tylko to że stoi wyżej i trochę mi przedsionek wygląda jak za krótki.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Moja N-ka jest moją pierwsza przyczepą, zachodnich też nie ciągałem, ale ogólnie jestem zadowolony. Najazd wyregulowany, opony 12-tki oryginalne i chyba dość wysokie (chyba 155/80), więc powinna skakać, jak pingpong. Oczywiście na dziurawej drodze rewelacji nie ma, ale na normalnym asfalcie dobrze sie prowadzi. Przy hamowaniu wręcz czuje, jak mi zestaw prostuje tzn, jakby wspomagała holownik i o to chodzi. Przedkości 80-90 znosi dobrze. Ostatnio troche mi zalezało na czasie i na autostradzie "leciałem" ( ) stówką i też nie było problemu, tylko ew. hamowanie starałem się przewidywac wczesniej. Aha, raz mi się otworzyły drzwi od szafy na dziurach, ale nic mi nie lata, chyba trzeba odpowiednio poukładać i wyważyć ładunek i tyle. Amorki w przyszłosci sobie dołożę, ale resorów chyba nie będę wstawiał. Zaufam inżynierom z Niewiadowa
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
- kooba
- Administrator
- Posty: 5546
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Ja miałem 126e ze skrętną osią, autem nie rzucało (ciężkie auto) ale na nierównościach skakała jak pingpong. Jak to kolega jadący określił "ty to mógłbyś w niej masło ubijać"
Teraz mam 126n na resorach z amorkami, no i to jest dopiero kultura jazdy. Nie skacze, nie rzuca, ładnie wybiera zakręty i nierówności. Teraz jeszcze założyłem do niej koła od Poloneza 185/75R13 i jest całkiem git.
Teraz mam 126n na resorach z amorkami, no i to jest dopiero kultura jazdy. Nie skacze, nie rzuca, ładnie wybiera zakręty i nierówności. Teraz jeszcze założyłem do niej koła od Poloneza 185/75R13 i jest całkiem git.
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Na dziurach to każda będzie skakać. Ja jak swoją kupiłem to ciągnąłem ja 200km i dało się odczuć, że coś na haku wisi. Oczywiście wszystko zależy od drogi. Jak jechałem drogą od Juraty do Gdyni to było średnio, jak wjechałem na obwodnicę Trójmiasta, a później na S7 to był wypas. Trzeba tylko pilnować, żeby prędkość jazdy była w miarę stała. Ostatnio zaś jak jechałem na weekend nad jezior, to droga wyglądała jak drożdżówka i faktycznie w środku zrobił się bałagan. Na szczęście już porobiłem wszelkie zamki i blokady do szuflad więc będzie tylko lepiej.
Edit:
Dodam jeszcze, że w sumie mam w planie albo po tym albo przed następnym sezonem dorzucić amorki. Przy remoncie tego nie zrobiłem, bo nie miałem pewności czy przygoda z karawaningiem się nam spodoba i przyczepa zagości u nas na dłużej ale teraz już tą pewność mam więc będę ulepszał.
Edit:
Dodam jeszcze, że w sumie mam w planie albo po tym albo przed następnym sezonem dorzucić amorki. Przy remoncie tego nie zrobiłem, bo nie miałem pewności czy przygoda z karawaningiem się nam spodoba i przyczepa zagości u nas na dłużej ale teraz już tą pewność mam więc będę ulepszał.
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Jedna oś rządzi się swoimi prawami..... na dobrej drodze nie czuć , na dziurach lata.Normalne zachowanie przyczepki
-
- Fanklubowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: poniedziałek, 24 sie 2009, 21:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
N126N, koła 13", rocznik 1988, zawieszenie standardowe.
Autostrada non stop 90-100km/h, raz za polonezem, raz za mazdą, wyprzedzanie tirów, podjazdy, zjazdy. prowadzenie przyczepy dobre, troszkę gorzej na wybojach i dziurach. Zastrzeżeń żadnych mieć nie mogę.
Autostrada non stop 90-100km/h, raz za polonezem, raz za mazdą, wyprzedzanie tirów, podjazdy, zjazdy. prowadzenie przyczepy dobre, troszkę gorzej na wybojach i dziurach. Zastrzeżeń żadnych mieć nie mogę.
pozdrawiam
Michał aka jimo#1921
(Polonez Caro 1.6 16V v Polonez Caro+ 1.8 16V v Chrysler Grand Voyager 3.3V6) + N126N
Yamaha FZ6 v Peugeot looxor
rower
Michał aka jimo#1921
(Polonez Caro 1.6 16V v Polonez Caro+ 1.8 16V v Chrysler Grand Voyager 3.3V6) + N126N
Yamaha FZ6 v Peugeot looxor
rower
-
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek, 17 cze 2013, 22:11
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Chyba wszystko zależy od modelu i rozłożenia bambetli w środku.
Ja posiadałem N126NT i nigdy w życiu takiej już nie chcę. Ze względu na umieszczenie łazienki i kuchni na tylnej ścianie przyczepa "galopowała", nie dało się z nią jechać szybciej niż 50-60 km/h.
Co więcej złe rozłożenie ciężaru w niej powodowało trudności w manewrowaniu.
Zamieniłem ją na 126 e gdzie sam się wszystko urządziłem. I Jedyne co mogę doradzić, to przed zakupem pojechać na wagę, ponieważ różne kosmiczne rzeczy są popisane w dow. rejestracyjnych.
Tym niemniej. Nie wiem jak się prowadzi N126N, ale jestem pewien, że N126 NT to kompletne nieporozumienie pod względem jazdy.
Ja posiadałem N126NT i nigdy w życiu takiej już nie chcę. Ze względu na umieszczenie łazienki i kuchni na tylnej ścianie przyczepa "galopowała", nie dało się z nią jechać szybciej niż 50-60 km/h.
Co więcej złe rozłożenie ciężaru w niej powodowało trudności w manewrowaniu.
Zamieniłem ją na 126 e gdzie sam się wszystko urządziłem. I Jedyne co mogę doradzić, to przed zakupem pojechać na wagę, ponieważ różne kosmiczne rzeczy są popisane w dow. rejestracyjnych.
Tym niemniej. Nie wiem jak się prowadzi N126N, ale jestem pewien, że N126 NT to kompletne nieporozumienie pod względem jazdy.
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
Ja już w temacie pisałem ale dodam coś, bo właśnie swoją jeżdżę pierwszy raz dłuższe trasy po remoncie i powiem szczerzę, że myślałem, że będzie gorzej. Na prostej i równiej drodze idzie jak po szynach za holownikiem. Na dziurach trochę szarpie i dlatego po sezonie dokładam amorki i będzie gitara.
Re: jakośc prowadzenia się N126N ??
A jak dołożysz amorki to osi alko?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości