N-126n - remont
Re: N-126n - remont
Wyklejanie wnętrza zakończone Wbrew wcześniejszym obawom poszło całkiem sprawnie. Sufit położyliśmy we trzy osoby a pozostałe elementy we dwóch. Tapicerka była docięta ze sporym zapasem i trzeba było odcinać nadmiar materiału. Dzięki temu nie było stresu, że gdzieś zabraknie. Odcięty nadmiar materiału jeśli wystarczy, posłuży do wyklejenia niewidocznych przestrzeni pod płytami okien otwieranych. Na zakończenie wczorajszych prac założyłem wywietrznik dachowy.
Jeśli chodzi o kolejność klejenia, to było tak:
1) górne części bocznych ścian,
2) sufit,
3) dolne części bocznych ścian,
4) element za szafką kuchenną,
5) pod oknami otwieranymi,
6) na deser, nadkola
Teraz, gdy cała przyczepa ma już nową tapicerkę zajmę się tymi dużymi płytami montowanymi przy otwieranych oknach. W planach mam wykonanie ich z płyty z której robi się plecy do szafek ale nie w bieli tylko w jakimś "drewnianym" wzorze, zbliżonym do koloru mebli. Chcę też zrezygnować z tych plastikowych łączników i zamiast z czterech, zrobić tą płytę z jednego kawałka z wyciętym otworem na okno. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
W planach na dzisiaj mam wstawienie bocznych okien i montaż gniazda zasilania przyczepy. Zakładam gniazdo nowego typu więc trzeba będzie trochę powiększyć otwór w laminacie.
Jeśli chodzi o kolejność klejenia, to było tak:
1) górne części bocznych ścian,
2) sufit,
3) dolne części bocznych ścian,
4) element za szafką kuchenną,
5) pod oknami otwieranymi,
6) na deser, nadkola
Teraz, gdy cała przyczepa ma już nową tapicerkę zajmę się tymi dużymi płytami montowanymi przy otwieranych oknach. W planach mam wykonanie ich z płyty z której robi się plecy do szafek ale nie w bieli tylko w jakimś "drewnianym" wzorze, zbliżonym do koloru mebli. Chcę też zrezygnować z tych plastikowych łączników i zamiast z czterech, zrobić tą płytę z jednego kawałka z wyciętym otworem na okno. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
W planach na dzisiaj mam wstawienie bocznych okien i montaż gniazda zasilania przyczepy. Zakładam gniazdo nowego typu więc trzeba będzie trochę powiększyć otwór w laminacie.
Re: N-126n - remont
W międzyczasie zastanawiałem się w jaki sposób przerobić oryginalne lampki oświetlenia wnętrza na LED, bez wprowadzania nieodwracalnych zmian, bo nie lubię niszczyć takich rzeczy. Wcześniej zrobiłem coś takiego w N-127 i ten patent sprawdził się dobrze, dorobiłem "wkłady LED" którymi zastąpiłem oryginalne żarówkowe.
Wykorzystałem do tego plastik grubości 3mm, chyba PVC i taśmę LED, barwa biała ciepła za 5,50zł/metr z Allegro. Nakleiłem paski, w sumie 102 diody na każdy wkład i zlutowałem, dokładając przewód przyłączeniowy około 25cm. Wkłady świecą lepiej niż oryginalne żarówki, jak zamontuję je w przyczepie to zapodam fotkę jak to finalnie wygląda.
Wykorzystałem do tego plastik grubości 3mm, chyba PVC i taśmę LED, barwa biała ciepła za 5,50zł/metr z Allegro. Nakleiłem paski, w sumie 102 diody na każdy wkład i zlutowałem, dokładając przewód przyłączeniowy około 25cm. Wkłady świecą lepiej niż oryginalne żarówki, jak zamontuję je w przyczepie to zapodam fotkę jak to finalnie wygląda.
Re: N-126n - remont
Sposób z lampami jak u mnie.... dokładnie tak samo...
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: N-126n - remont
Zapomniałem napisać, że włącznik pozostanie oryginalny, w kloszu.
Kurczę a myślałem, że zabłysnę
Kurczę a myślałem, że zabłysnę
Re: N-126n - remont
Daj sobie sznurkowy. Ja mam taki z łańcuszkiem. Wchodzi idealnie jak oryginał a włączanie dużo wygodniejsze...
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Re: N-126n - remont
Paski są super. Ja u siebie też wszystkie lampy wykleiłem i jestem bardzo zadowolony z efektu.
reflexes z tapatalk
reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- Mr.Makarena
- Fanklubowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53
Re: N-126n - remont
RAFALSKI pisze:W międzyczasie zastanawiałem się w jaki sposób przerobić oryginalne lampki oświetlenia wnętrza na LED, bez wprowadzania nieodwracalnych zmian, bo nie lubię niszczyć takich rzeczy. Wcześniej zrobiłem coś takiego w N-127 i ten patent sprawdził się dobrze, dorobiłem "wkłady LED" którymi zastąpiłem oryginalne żarówkowe.
Wykorzystałem do tego plastik grubości 3mm, chyba PVC i taśmę LED, barwa biała ciepła za 5,50zł/metr z Allegro. Nakleiłem paski, w sumie 102 diody na każdy wkład i zlutowałem, dokładając przewód przyłączeniowy około 25cm. Wkłady świecą lepiej niż oryginalne żarówki, jak zamontuję je w przyczepie to zapodam fotkę jak to finalnie wygląda.
A nie prosciej kupic 3 zarówki rurkowe LED owe ? Efekt chyba taki sam ...
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Mr.Makarena
Re: N-126n - remont
Mr.Makarena pisze:RAFALSKI pisze:.... Nakleiłem paski, w sumie 102 diody na każdy wkład i zlutowałem, dokładając przewód przyłączeniowy około 25cm. Wkłady świecą lepiej niż oryginalne żarówki, jak zamontuję je w przyczepie to zapodam fotkę jak to finalnie wygląda.
A nie prosciej kupic 3 zarówki rurkowe LED owe ? Efekt chyba taki sam ...
...porównaj ilość diód.... Jak z tego Ci wyszło, że "efekt chyba taki sam" ?
To napisałem ja, dworek
- Mr.Makarena
- Fanklubowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53
Re: N-126n - remont
Ja raczej wole zeby wieczorami swiatlo w cepce bylo nieco " stonowane " , wiec żarowki diodowe w zupełnosci mi wystarczaja , poza tym jade tylko na akumulatorze wiec głównie zależy mi na oszczedności prądu Ale oczywiście co kto lubi ...
Pozdrawiam :
Mr.Makarena
Mr.Makarena
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4398
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: N-126n - remont
Przy 100 diodach efekt na pewno lepszy, ale pobór pradu też na pewno wiekszy niż przy 3 sztukach żarowych 5w...
Przy biwakowaniu w dziczy dla mnie to raczej odpada. W klosze bez zbędnych przeróbek dałem po 2 szt. rurkowych ledów. Dają przyjemne ciepłe wystarczające światło, a dodatkowo jedno mocne, górne źródło światła, kiedy jest naprawdę potrzebne oraz drugie jeszcze mocniejsze nad lustrem dla żony
Przy biwakowaniu w dziczy dla mnie to raczej odpada. W klosze bez zbędnych przeróbek dałem po 2 szt. rurkowych ledów. Dają przyjemne ciepłe wystarczające światło, a dodatkowo jedno mocne, górne źródło światła, kiedy jest naprawdę potrzebne oraz drugie jeszcze mocniejsze nad lustrem dla żony
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
Re: N-126n - remont
W moich lampach jest wklejone po cztery paski białych i po jednym czerwonych. Są włączane osobno lub razem dzięki temu mam trzy opcje światła
To napisałem ja, dworek
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4398
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: N-126n - remont
Czerwone światło w przyczepce? Pomysł mi się podoba
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
Re: N-126n - remont
Tylko po co aż 100 diod w jedna lampę? Ja mam najtańsze paski z allegro 3,5 wata na metr i w każdą lampę wklejałem po niecałe 50 diod. Efekt przeszedł moje oczekiwania ale ja też nie lubię jak jest zbyt jasno. Dodatkowo, ja mam 5 lamp, każda z własnym wyłącznikiem więc tym reguluje ilość światła.
Poza tym wszystko zależy od rodzaju paska i diod na nim nalutowanych. Najwieksze dzisiaj to chyba diody smd 5050 i metr takiego paska potrafi mieć nawet koło 15 watt. Taki mocny montowałem w niewiadówce nad drzwiami i zaledwie mały kawałek dawał światła do oświetlenia całego przedsionka.
reflexes z tapatalk
Poza tym wszystko zależy od rodzaju paska i diod na nim nalutowanych. Najwieksze dzisiaj to chyba diody smd 5050 i metr takiego paska potrafi mieć nawet koło 15 watt. Taki mocny montowałem w niewiadówce nad drzwiami i zaledwie mały kawałek dawał światła do oświetlenia całego przedsionka.
reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: N-126n - remont
CornBlumenBlau pisze:Czerwone światło w przyczepce? Pomysł mi się podoba
Mnie też
Chociaż zdaniem żony trąci domem publicznym to ja nazywam ten efekt subtelnym ambiente. Faktycznie to jest jak w ciemni fotograficznej. Zobaczysz zresztą na majówce
To napisałem ja, dworek
Re: N-126n - remont
dworek pisze:Zobaczysz zresztą na majówce
Jakoś na liście Was nie widać.
reflexes z tapatalk
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości