Niewiadów Mamut - odbudowa

czyli nasza walka z przyczepą...
dzin1975

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: dzin1975 » piątek, 21 sty 2022, 00:32

Dzięki :)

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 470
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Lukasz_b20 » piątek, 21 sty 2022, 01:24

Extra pasują do budy. Proporcje idealne!

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7014
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » piątek, 21 sty 2022, 06:36

Leśnowóz pisze:Takie fajne retro światełka dziś odkryłem

Fajowe tylko zgłębij temat stopu i kierunków. Z tego co się orientuję muszą tam być 21W żarówki (mocniejsze niż 5W pozycja) a rurkowe chyba nie istnieją w takiej mocy. Mogę się mylić ale sprawdź to lepiej zanim założysz.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » piątek, 21 sty 2022, 07:04

Dzięki, sprawdziłem:
-pozycja 5W, czyli C5W,
-kierunkowskazy, stopy, przeciwmgłowe, cofania 21W, czyli C21W

Oczywiście myślę o założeniu żarówek ledowych.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3904
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: tomcat » piątek, 21 sty 2022, 08:36

Kiedyś wpadły mi w oko takie:
https://www.grene.pl/lampa-obrysowa-tylna-hella.html
, ale te, które Ty znalazłeś wyglądają ciekawiej no i cena jest o wiele atrakcyjniejsza.
Jeśli zastosujesz te lampki pozostaje kombinować z mocą żarówek/ledów, tak żeby uzyskać różnice w intensywności światła :idea:
Wtedy jednak polecam szukać ledów z barwą światła ciepłą ponieważ popularne zimne, zwłaszcza o większej mocy dają efekt "wybielenia" kolorowego klosza.

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » piątek, 21 sty 2022, 08:57

Ale czy to aby na pewno nie jest problem samego klosza, barwnika do tworzywa?
Bardzo często spotykane są klosze kierunkowskazów do Warszawy, które pod wpływem UV wyblakły lub wręcz stały się bezbarwne.
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7014
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Murano » piątek, 21 sty 2022, 09:30

Leśnowóz pisze:Ale czy to aby na pewno nie jest problem samego klosza, barwnika do tworzywa?
Bardzo często spotykane są klosze kierunkowskazów do Warszawy, które pod wpływem UV wyblakły lub wręcz stały się bezbarwne.

Bardziej chodzi chyba o efekt podczas świecenia. Sam kiedyś do zapiekanki włożyłem ledy o zimnej barwie i czerwone świeciły na różowo a pomarańczowe na zielono... Szybko wróciłem do standardowych żarówek.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: RAFALSKI » piątek, 21 sty 2022, 09:40

Problem jest w barwie światła, żeby kolory wyszły jak należy powinna być ciepła, Tomcat ma rację. Znajdziesz takie ledy bez problemu, sam kupowałem. Niestety te odpowiedniki żarówkę rurkowych mają ledy umieszczane na płytce i świecą kierunkowo a nie dookoła. W oświetleniu tablicy rejestracyjnej to się sprawdza bo ustawiasz odpowiednio do wąskiego klosza ale w takiej retro lampie przydałoby się dookólne źródło światła aby klosz był ładnie wypełniony światłem.
Dla mnie nie ma co kombinować tylko zostawić normalne żarówki. Ledy mają sens wewnątrz gdy idzie o oszczędność prądu ale w zewnętrznym oświetleniu to tylko design. Jak ktoś idzie w nowoczesne lampy, klimaty to wiadomo ale jeśli w retro to nie kumam po co.

Na tej wizualizacji widać, że planujesz lampę cofania. W tym wydaniu ona niestety niewiele da, to znaczy innym pokaże, że cofasz ale Tobie nie oświetli jak należy przestrzeni za przyczepą.
Osobiście dałbym w jednym rzędzie licząc od zewnątrz: pozycje, kierunki, stop-y. Pozycje są wtedy szeroko rozstawione a kierunkom nie przeszkadza, że są nieco węziej. Tak ma np. Seicento. Do cofania dałbym jakiś reflektor do tego przeznaczony i niżej, na tylnym ceowniku ramy, aby nie psuł wizualnie tyłu przyczepy.

No i jeśli ma być retro to jeszcze kwadratowa, dwurzędowa tablica rejestracyjna z oryginalnie stosowaną lampą ;)

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10868
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: reflexes » piątek, 21 sty 2022, 10:06

RAFALSKI pisze:Niestety te odpowiedniki żarówkę rurkowych mają ledy umieszczane na płytce i świecą kierunkowo a nie dookoła.

Dzisiaj są już takie, które świecą dookoła.
https://allegro.pl/oferta/led-c5w-szkla ... 7109492622
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-c ... 7611133964
Niestety zimne, ale może trzeba poszukać i da się znaleźć ciepłe.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: RAFALSKI » piątek, 21 sty 2022, 10:26

No to jak widzimy technika idzie do przodu :) Skoro tak to fajnie, tylko ta barwa ciepła. Pewnie kwestia poszperania w necie.

dzin1975

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: dzin1975 » piątek, 21 sty 2022, 11:35

Ja się szybciutko wyleczyłem z ledów w lampach zewnętrznych. No nejmy migały, gasły, itd. Osramy robiły trochę lepiej, ale niewiele lepiej ;) Zwykłe żarówki dają radę już parę lat. Jeżeli ledy to chyba tylko cale lampy. Ale to już się kłóci z retro...

sookinsyn

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: sookinsyn » piątek, 21 sty 2022, 13:33

Bardzo fajnie wyglądają też lampy od Defendera serii 3.
Załączniki
lr048187g.jpg
lr048187g.jpg (20.07 KiB) Przejrzano 2304 razy
xfd500040-1.jpg
xfd500040-1.jpg (12.96 KiB) Przejrzano 2304 razy

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2169
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: oko » piątek, 21 sty 2022, 14:42

RAFALSKI pisze:Dla mnie nie ma co kombinować tylko zostawić normalne żarówki.
Święte słowa. Tak jak nie pasuje do tej przyczepy chinbasto, tak samo nie pasują ledy. Posłuchaj RAFALSKIEGO, wie co mówi ;)
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: Leśnowóz » piątek, 21 sty 2022, 15:20

W sumie racja, przecież to są światła używane w czasie jazdy więc ledy nie będą potrzebne. Dzięki za podpowiedzi.
Coraz bardziej podoba mi się to forum. :D
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

easy_rider
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 335
Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Niewiadów Mamut - odbudowa

Postautor: easy_rider » piątek, 21 sty 2022, 17:34

RAFALSKI pisze:Na tej wizualizacji widać, że planujesz lampę cofania. W tym wydaniu ona niestety niewiele da, to znaczy innym pokaże, że cofasz ale Tobie nie oświetli jak należy przestrzeni za przyczepą.


Nie chcę podpuszczać, ale tylna lampa cofania + czujniki parkowania + kamerka = nowoczesny MAMUT :lol: To ma sens ;)
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy) :mrgreen:


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości