T0 NI32 - Remontowe perypetie

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » czwartek, 14 mar 2024, 21:54

Ostatnio trafiło się parę ładnych dni, to pozwoliło mi dokończyć ramę.
Wszystkie otwory po ocynku trzeba było poprawić. Natrasowałem i wywierciłem otwory pod mocowanie budy. Niebylo to łate z uwagi na uciekanie otworów w oryginalnej ramie (mam nadzieje, że obyło sie bez pomyłki w obliczeniach)
Rama ubrana w pełen osprzęt KNOTTa: oś, hamulec, podpory, koło manewrowe i chlapacze z Niewiadowa.
W związku z przedłużeniem dyszla musiał wydłużyć sie też pręt od hamulca. Kupiłem pręt na metry (2,35cm) i nagwintowałem. Ostatecznie pręt został jeszcze zabezpieczony i trafił w koszulkę termokurczliwą.
W ramie zainstalowane będzie też gniazdo 7pin, żeby można było chować kabel. A co do kabla, to udało sie tanio dorwać fajny spiralny przewód, który będzie łączył przyczepę z autem. Ciekawi mnie jak to będzie sie sprawować.
3B638BAF-A4D8-482C-A11C-2A52689EDD45.jpeg
2AA7EEE5-D10F-4B89-B5D6-9F28F2E1911A.jpeg

Wyczekuje kolejnego okienka pogodowego, zeby znów wczołgać sie pod budę i połączyć już z pachnącą nowością ramą :D
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5516
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: kooba » czwartek, 14 mar 2024, 22:16

Piękna rama :)

Tylko czemóż to gniazdo dałeś 7 a nie 13 pin?

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » piątek, 15 mar 2024, 08:04

Na ten moment we wszystkich autach mam instalacje 7pin. Gniazdo zmienię bez problemu jak kiedyś uda się remont budy zrobić albo przyjdzie czas na zmianę samochodu ;)
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5516
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: kooba » piątek, 15 mar 2024, 08:14

Jasne, ale :)
Przemyśl założenie 13pin od strony ramy i 7pin od strony auta. Jak robisz remont przyczepy to pociągnij elektrykę uwzględniającą światło cofania żeby w razie co nie musieć wymieniać. A jak już będziesz miał odpowiedni kabel to coś by wypadało zrobić z tą dodatkową żyłą i od strony przyczepy mieć już tip top.

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » piątek, 15 mar 2024, 10:43

Będzie okazja jeszcze o tym pogadać :D
Na ten sezon chcielibyśmy wyjechać na trasę już bez obaw o stan ramy ... i poczuć wreszcie, że fundusze nie poszły na marne :D
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

wlascicielwieloryba
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 9 paź 2021, 18:33
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: wlascicielwieloryba » poniedziałek, 18 mar 2024, 11:42

Możesz podać dokładne parametry osi i hamulca który kupiłeś ?
Też myślę o zmianie. Dzięki.

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » wtorek, 19 mar 2024, 23:33

Hej, nie ma problemu. Tabliczki znamionowe wrzucałem na pierwszej stronie wątku. A tu wycinki z aukcji. Rozstaw otworów hamulca polecam samemu zweryfikować ;)
IMG_3847.jpeg
Opis osi
IMG_3849.jpeg
Opis hamulca
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km

Awatar użytkownika
n132_Slow_life
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 15 sie 2020, 08:08
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: T0 NI32 - Remontowe perypetie

Postautor: n132_Slow_life » poniedziałek, 8 kwie 2024, 00:03

Kolejne ciepłe dni pozwoliły nam umieścić budę na nowej ramie. Zdecydowanie zdejmowanie budy było łatwiejsze :D
Z pierwszych obserwacji to przyczepa urosła o parę ładnych centymetrów, koło jest bardziej widoczne, a i wchodzenie do przyczepy teraz nie jest takie łatwe.
Pierwsza która przejażdżka i już widać różniece w prowadzeniu. Nowa oś jest stywniejsza (jechałem z prawie pustą przyczepą). Zastanawiam sie czy z czasem i przy pełnym załadunku charakterystyka osi coś się zmieni.
IMG_3952.jpeg
IMG_3955.jpeg
Rozwiązanie z gniazdkiem i odłączanym przewodem od światem bardzo mi sie podoba :)
Zostało jeszcze parę szczegółów i wieloryb będzie znów nas zabrać na urlop :D
W garażu: N132T~1977 oraz N126~1973
rok 2020 - 6 nocek - 650 km
rok 2021 - 2 nocki - 150 km
rok 2022 - 2 nocki - 110 km
rok 2023 - 5 nocek - 180 km + remont ramy n132 i lifting 50’cio latki
rok 2024 - 0 nocki - 5 km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości