Remont 126e u vvarriora
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: Remont 126e u vvarriora
U vipwest-a (Olka) to samo suwadło ugięte, zastanawiam się jak Wyście to zrobili?
Mój siłownik(amortyzator) na wierzchu to sprawdzę siłę nacisku wieczorem.
Mój siłownik(amortyzator) na wierzchu to sprawdzę siłę nacisku wieczorem.
Re: Remont 126e u vvarriora
U mnie było ostre hamowanie przy skręcie więc może to... Poza tym materiał suwadła wydaje się dość miękki. Inna sprawa że ktoś może na postoju oprzeć bokiem o zaczep i gotowe.
...
...
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Podepnę się pod temat. Mam taki sam najazd. Mój problem jest w słabym amortyzatorze (ręką go wciskam) i w luzie pionowym najazdu ( góra-dół) ok. 5mm. Pytanie; czy to luz w granicach normy, czy czas na remont. Dzwoniłem do Dariusa w sprawie amortyzatora- brak na sklepie bez możliwości jego zamówienia. Można zamontować kf-9 lub Un-9 ale tego jeszcze nie sprawdzałem. Mój luz i Twoje skrzywienie może wiązać się tylko z jednym- nowy najazd (ok. 600zł). Poczekamy na odpowiedź innych kolegów. Pozdrawiam.
Espace 2,2 b+ lpg oraz n126n
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
vvarrior .... U Dariusa można kupić za 140 zł .
Szukaj z takimi oznaczeniami KF-9 , UN -9 Ten pasuje na 100% .
Zakres pracy 500 - 1000kg. Długość całkowita 450mm. Tłoczysko: długość 210, średnica 8mm, średnica otworu 10mm. Cylinder: długość 238mm, średnica 24mm, średnica otworu 12mm.
Jeśli jest krzywe to do wymiany , ale nie trzeba kupować od razu całego najazdu .
Szukaj z takimi oznaczeniami KF-9 , UN -9 Ten pasuje na 100% .
Zakres pracy 500 - 1000kg. Długość całkowita 450mm. Tłoczysko: długość 210, średnica 8mm, średnica otworu 10mm. Cylinder: długość 238mm, średnica 24mm, średnica otworu 12mm.
Jeśli jest krzywe to do wymiany , ale nie trzeba kupować od razu całego najazdu .
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Jaka jest średnica wewnętrzna suwadła?
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: Remont 126e u vvarriora
U mnie amortyzator(siłownik) na wadze wciska się przy 30-32 kg wraca około 15 sekundach.
Moim zadaniem do wymiany, poza tym suwadło ugięte do wymiany.
Jeżeli wymienisz suwadło, musisz również wymienić tuleje teflonowe i je rozwiercić takim rozwiertakiem http://allegro.pl/rozwiertak-nastawny-w ... 50557.html Aby suwadło pasowało do tulei teflonowej i nie było luzu.
Suwadła od Dariusa będą tylko pasowały z nowymi amortyzatorami (siłownikiem), zadzwoń do niego udzieli Ci bardziej szczegółowych informacji.
Moim zadaniem do wymiany, poza tym suwadło ugięte do wymiany.
Jeżeli wymienisz suwadło, musisz również wymienić tuleje teflonowe i je rozwiercić takim rozwiertakiem http://allegro.pl/rozwiertak-nastawny-w ... 50557.html Aby suwadło pasowało do tulei teflonowej i nie było luzu.
Suwadła od Dariusa będą tylko pasowały z nowymi amortyzatorami (siłownikiem), zadzwoń do niego udzieli Ci bardziej szczegółowych informacji.
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Za godzinę będę w domu to je zwymiaruję.
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Długość suwadła 380mm,
Średnica zewnętrzna rury 35mm,
Średnica wewnętrzna rury 26mm,
Odbój/płytka 55x60mm.
...
Średnica zewnętrzna rury 35mm,
Średnica wewnętrzna rury 26mm,
Odbój/płytka 55x60mm.
...
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
vvarrior pisze:Długość suwadła 380mm,
Średnica zewnętrzna rury 35mm,
Średnica wewnętrzna rury 26mm,
Odbój/płytka 55x60mm.
...
No to teraz szukaj rury gorąco walcowanej bez szwu fi 38 ze ścianką 6,3. Średnica wewnętrzna wyjdzie 25,4mm.
Może amortyzator wejdzie. Jak nie to trzeba będzie rozwiercić, albo roztoczyć. Po wierzchu też trzeba przetoczyć na te 35mm.
Tak czy inaczej bez tokarki się nie obejdzie.
I gatunek stali: s355, jak nie będzie to s235.
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Dzięki. Spróbujemy i tą drogą.
...
...
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
mariusz724 pisze:vvarrior .... U Dariusa można kupić za 140 zł .
Szukaj z takimi oznaczeniami KF-9 , UN -9 Ten pasuje na 100% .
Zakres pracy 500 - 1000kg. Długość całkowita 450mm. Tłoczysko: długość 210, średnica 8mm, średnica otworu 10mm. Cylinder: długość 238mm, średnica 24mm, średnica otworu 12mm.
Jeśli jest krzywe to do wymiany , ale nie trzeba kupować od razu całego najazdu .
Katalog części zamiennych z Niewiadowa - zazdroszczę
Re: Suwadło najazdu 200.51 czy jest szansa kupić?
Nie ma czego zazdrościć .....masz PW .
Re: Remont 126e u vvarriora
Kompilacja wszystkich podpowiedzi za które serdecznie dziękuję dała mi dużo informacji.
Szkoda że dokumentacja prezentowana przez sklepy jest kiepska technicznie w sensie np. wymiarowania
przedmiotów ale tu niedoceniona okazała się także rozmowa z Dariusem (Darius - przyczepy).
Wczoraj rozmowa przez telefon dzisiaj paczka pod adresem to jest to!
I co powstało jak na razie:
Nowy typ suwadła jest wykonany z materiału o grubszych ściankach ale i delikatnie krótszy.
Do nowego typu najazdu (chyba UN-9) nie pasuje stary amor ale zgodnie z tym co napisał Paweł (PawloFiona)
nasz poprzedni nadaje się do wymiany.
Nowy:
Potrzebuje do wciśnięcia nacisku 26...28kg.
I "oddaje" siłę ok 7..8 kg zwrotną.
Całość po złożeniu do przymiarki wygląda tak więc pasuje.
Teraz znowu pytanie.
Jakie parametry odpowiadają za dobór średnicy rozwiercania tulei?
Nowe suwadło wchodzi "ciasno" w oryginalne pierścienie (bez smarowania kalamitek) z minimalnym, niezmierzalnym luzem pionowym i poziomym.
Chodzi mi o to że na suwmiarkę to jest to ten sam wymiar i czy nowe tuleje rozwiercone będą dawały ten sam efekt?
Jaka jest tolerancja? Cena tulejek żadna ale z drugiej strony sztuka dla sztuki wymiany?
Reasumując wstępnie za cenę między 200.300 pln można zreanimować starego typu najazd.
Piszę orientacyjne bo dzięki temu słynnemu Niemcowi którego nazwiska też nie pamiętam nie zamówiłem mieszka:D gumowego
co doliczając przesyłkę podniesie koszty.
Szkoda że dokumentacja prezentowana przez sklepy jest kiepska technicznie w sensie np. wymiarowania
przedmiotów ale tu niedoceniona okazała się także rozmowa z Dariusem (Darius - przyczepy).
Wczoraj rozmowa przez telefon dzisiaj paczka pod adresem to jest to!
I co powstało jak na razie:
Nowy typ suwadła jest wykonany z materiału o grubszych ściankach ale i delikatnie krótszy.
Do nowego typu najazdu (chyba UN-9) nie pasuje stary amor ale zgodnie z tym co napisał Paweł (PawloFiona)
nasz poprzedni nadaje się do wymiany.
Nowy:
Potrzebuje do wciśnięcia nacisku 26...28kg.
I "oddaje" siłę ok 7..8 kg zwrotną.
Całość po złożeniu do przymiarki wygląda tak więc pasuje.
Teraz znowu pytanie.
Jakie parametry odpowiadają za dobór średnicy rozwiercania tulei?
Nowe suwadło wchodzi "ciasno" w oryginalne pierścienie (bez smarowania kalamitek) z minimalnym, niezmierzalnym luzem pionowym i poziomym.
Chodzi mi o to że na suwmiarkę to jest to ten sam wymiar i czy nowe tuleje rozwiercone będą dawały ten sam efekt?
Jaka jest tolerancja? Cena tulejek żadna ale z drugiej strony sztuka dla sztuki wymiany?
Reasumując wstępnie za cenę między 200.300 pln można zreanimować starego typu najazd.
Piszę orientacyjne bo dzięki temu słynnemu Niemcowi którego nazwiska też nie pamiętam nie zamówiłem mieszka:D gumowego
co doliczając przesyłkę podniesie koszty.
- pawlo fiona n126e
- Fanklubowicz
- Posty: 945
- Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: Remont 126e u vvarriora
vvarrior pisze:Teraz znowu pytanie.
Jakie parametry odpowiadają za dobór średnicy rozwiercania tulei?
Nowe suwadło wchodzi "ciasno" w oryginalne pierścienie (bez smarowania kalamitek) z minimalnym, niezmierzalnym luzem pionowym i poziomym.
Chodzi mi o to że na suwmiarkę to jest to ten sam wymiar i czy nowe tuleje rozwiercone będą dawały ten sam efekt?
Jaka jest tolerancja? Cena tulejek żadna ale z drugiej strony sztuka dla sztuki wymiany?
Jak założysz nowe tuleje i rozwiercisz nie będziesz miał żadnego luzu, ale jeżeli jest tak jak piszesz że jest to niewielki luz zostawił bym tak.
Założenie nowych tulei to nie taka prosta sprawa, trzeba je wprasować(nie wyobrażam sobie aby je wbijać młotkiem) następnie trzeba mieć wyżej wymieniony rozwiertak i co najważniejsze rozwiercić je centrycznie, a to nie takie proste.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, jakie parametry ma Twój amortyzator (siłownik)?
Pewnie 750 kg, mój ma 25 lat sprawność jego to 70-80 % a nacisk na wadze ma 30-32 kg znacznie więcej niż Twój.
W takim razie sprzedawcy dobrze zalecają aby z nowym siłownikiem (lub wymianą najazdu) wymienić oś, bo to z nimi będzie miał Twój siłownik(nowy najazd) pełną sprawność. Oczywiście tego nie zrobisz z wiadomych względów, Twój siłownik jest słabszy od oryginalnego i bardziej czuły na hamowanie samochodu lub cofanie przyczepy.
Dlatego hamulce ustaw luźniej(aby koła zbytnio się nie grzały) ręczny na '3-ząbek'(nie tak jak jest w instrukcji na '2-ząbek') naciągnij główne cięgno (sprężyna skręcona z dwóch stron) tak aby delikatnie stawiały koła opór i bocznymi linkami wyrównaj siłę oporu.Powodzenia.
Re: Remont 126e u vvarriora
Dzięki za info. W takim razie składam tak jak jest, obejrzę jeszcze dokładnie stare tuleje po umyciu czy nie mają jakiś wad. Jeśli chodzi o wciskanie to myślałem o użyciu pręta gwintowanego, nakrętek i podkładek szerokości tulei, które dokręcane powinny wcisnąć w miarę osiowo je na miejsce.
Co do "strojenia" układu to trzeba będzie pewnie trochę nad tym posiedzieć.
Sprawdziłem dokładnie jeszcze typ suwadła i amora. To jest zestaw UN9A. Nie mogę doczekać kiedy będę miał okazje złożyć to w całość i co z tego wyjdzie.
Co do "strojenia" układu to trzeba będzie pewnie trochę nad tym posiedzieć.
Sprawdziłem dokładnie jeszcze typ suwadła i amora. To jest zestaw UN9A. Nie mogę doczekać kiedy będę miał okazje złożyć to w całość i co z tego wyjdzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości