Trinio kontra Wieloryb

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: ruciak76 » piątek, 27 wrz 2019, 10:00

Wtrącę co nieco, co do tego masła.
Kiedyś jadąc na jakiś zlocik, stwierdziłem że przed zapięciem przyczepy psiknę kulę czymś na wzór WD40 (miałem pod ręką jakieś CX80 czy coś w tym stylu to psiknąłem), było ciepło i po jakiś 100 km coś zaczęło niemiłosiernie skrzeczeć jakby się miało coś urwać lub jak bym miał aks-a. Okazało się że ten psikany niby smar był jakiś "suchy" i taki zaczął wydawać dźwięk.
Co wtedy pomogło? No oczywiście masło z lodówki ;)
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » piątek, 27 wrz 2019, 12:10

Ok. Usystematyzujmy jak coś wcisnąć w ten cylinder to towot a może smar miedziany? Chcę zamienić pręt który łączy hamulec z linkami - prętem z casto nagwintowanym kupiony ma 2 m, natomiast z przyczepy ma 2,20 najwyżej będę łączył 2 m z 1 m.

IMG_20190927_115946.jpg

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Murano » piątek, 27 wrz 2019, 12:54

Nie rób tego...
Pręt gwintowany na całej długości jest sporo słabszy (liczy się średnica gwintu wewnętrznego) poza tym łączenie go czymkolwiek to baaaardzo słaby pomysł...

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » piątek, 27 wrz 2019, 12:56

To zostaje tylko pręt i gwintowanie?

naal

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: naal » piątek, 27 wrz 2019, 14:22

Ja mam złączony i gwintowany po całości i po trzech latach użytkowania trzyma się elegancko. Myślę że akurat na obciążenie w tę stronę taki pręt ma w ciul dużą wytrzymałość.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » wtorek, 1 paź 2019, 13:03

Dzisiaj dostałem części :
Zielone amortyzatory al-ko
Linki do hamulca 1020 mm
Amortyzator najazdu fabrycznie było Un-9 niestety nie do zdobycia kupiony do Al-ko 90 S (troszkę dłuższe ale podobno do założenia.)
Pytanko mam jaki smar użyć do składania najazdu.
IMG_20191001_120638.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

naal

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: naal » wtorek, 1 paź 2019, 13:04

Do najazdu towot. A masz w osi uchwyty na amortyzatory?

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » wtorek, 1 paź 2019, 13:07

Chyba mam bo wykręciłem z ramy stare amortyzatory.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 14 paź 2019, 13:14

Pytanie mam czy dobrze poskładałem i do czego są te blaszki na 2 zdjęciu ?
IMG_20191014_125646.jpg
IMG_20191014_125558.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 14 paź 2019, 13:25

Dobrze założyłem te blaszki i czy grzybek jest odpowiednio wykręcony ?
IMG_20191014_132405.jpg
IMG_20191014_132418.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » poniedziałek, 14 paź 2019, 13:40

Dobrą stroną wkładam łożyska ? (przepraszam za 3 wątki ale wątpliwości rodzą się przy składaniu)
IMG_20191014_133841.jpg
IMG_20191014_133854.jpg


Wysłane z mojego MSP95021 przy użyciu Tapatalka

Edit łożysko nie wchodzi luźno czyżby czekała na mnie prasa ??????

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » czwartek, 17 paź 2019, 07:00

Podpowie mi Ktoś jak wyregulować taką śrubę w bębnach (podtrzymuje klocki z jednej strony ) ile mam ją wykręcić?

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 17 paź 2019, 07:21

Przeczytaj dokładnie ten post: viewtopic.php?p=140823#p140823
W tekście jest info jak tę śrubę ustawić ale też będziesz wiedział co dalej.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: Murano » czwartek, 17 paź 2019, 07:36

Łożyska MUSZĄ wchodzić ciasno.
Może prasa nie koniecznie ale stare łożysko i młotek się przyda.

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Trinio kontra Wieloryb

Postautor: trinio » czwartek, 17 paź 2019, 07:48

Dzięki Koledzy za szybką odpowiedź :
Wycięte z wątku
"Następnie ustawiamy szczęki w bębnach na granicy "brania" za pomocą małego płaskiego wkrętaka który wkłada się w otwór regulacyjny w tarczy kotwicznej bębnów. Gdy już symetrycznie ustawimy oba hamulce, podciągamy cięgno najazdu. Tylko nie za bardzo bo sztuka polega na tym aby za wstępne rozwarcie szczęk odpowiadała właśnie ta pierwsza regulacja bębnów a nie cięgno najazdu podciągnięte ponad miarę."

Wstyd się przyznać ale jak to zrobić :shock: myślałem o tej śrubie koronkowej którą się wykręca

Łożysko udało się włożyć jak Kolega Murano napisał .
Załączniki
IMG_20191014_125558.jpg
gdzie szukać mam takiego otworu do regulacji szczęk ?


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości