Trinio kontra Wieloryb
Re: Trinio kontra Wieloryb
Oba łożyska mają być odwrotnie!!!
Po Twoich próbach dociskania, wbijania i tłuczenia po tych łożyskach kupiłbym i tak nowe, zwłaszcza, że z tego co widziałem masz CXy. Najgorsza dolna i najtańsza półka.
A najlepiej zleć to komuś, kto ogarnia takie podstawowe roboty bo zrobisz sobie albo komuś krzywdę na drodze (odpadające koło).
Napisane masz wszystko.
Po Twoich próbach dociskania, wbijania i tłuczenia po tych łożyskach kupiłbym i tak nowe, zwłaszcza, że z tego co widziałem masz CXy. Najgorsza dolna i najtańsza półka.
A najlepiej zleć to komuś, kto ogarnia takie podstawowe roboty bo zrobisz sobie albo komuś krzywdę na drodze (odpadające koło).
Napisane masz wszystko.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Założyłem poglądowo ale doceniam sugestie ... tzn żeby przyciągnąć do warsztatu i tak muszę jakoś poskładać koła i założyć zaczep.
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Re: Trinio kontra Wieloryb
Cd... łożyska kulkowe kupione w Ujeździe po konsultacji z Panem sprzedawcą co do rocznika i wymiarów , założone w bęben również w Ujeździe , dzisiaj założyłem na ośke - tak jak pisaliście weszło idealnie- podokręcałem zgodnie z instrukcją powyżej . Nie wiem jakim cudem Wam stożkowe weszły mi natomiast nie , może wina bębna , albo osi ? Na kapslu wyryte jest napis Alko. Pan sprzedawcą mówił że takie cuda się zdarzają w budach z pierwszych lat produkcji. Dzięki za pomoc , jeśli pozwolicie dalej będę truł Was z dalszymi pytaniami.
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Re: Trinio kontra Wieloryb
Optymistycznie może uda się pokazać wielorybowi morze w lipcu ale.... No właśnie, tapicerka na suficie już na listewkach co wróży rychły remont środka .... I troszkę szkoda nie podnieść budy od ramy; piaskowanie ,naprawa ,wzmacnianie dyszla i malowanie ocynkowane to generalnie większość robiła, a czy ktoś spawał nową ramę ? Ewentualnie może macie osobę do polecenia ?
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Re: Trinio kontra Wieloryb
Nie pamiętam żeby ktokolwiek z fanklubu budował od zera ramę do wieloryba ale do zapiekanki owszem.
Jest w aż tak tragicznym stanie, że trzeba lepić nową? Normalnie to wymiana dyszla i ewentualnie podpory skośne, można dać wzmocnienia miejscami zamykające ceownik, np. przy podporach no i kosz na koło zapasowe.
Jest w aż tak tragicznym stanie, że trzeba lepić nową? Normalnie to wymiana dyszla i ewentualnie podpory skośne, można dać wzmocnienia miejscami zamykające ceownik, np. przy podporach no i kosz na koło zapasowe.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Właśnie jest w stanie organoleptycznie ok ale rozważam różne ewentualności skoro przyczepa ma 40 lat i ma zostać z nami na lata .... A znacie jakiegoś spawacza, który zna temat że wzmocnieniami najlepiej w centralnej Polsce ?
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Re: Trinio kontra Wieloryb
Wieloryb zamiast nad morze przypłynął mi do ogrodu .Teraz mam taki widok przez okno . Na pewno nie zapomnę o nim i czekającym remoncie przez widok z okna.
Po tym jak założyłem łożyska kulkowe już alufelg pomimo rozstawu odpowiedniego śrub już nie założyłem. Szarpnąłem się na Synka 500+ i kupiłem nowe bębny z łożyskami stożkowymi (żeby nic nie zepsuć założył je mechanik w Ujeździe , zresztą jest rewelacyjny bo to Nast. Specjalista, który całe życie robił przyczepy w fabryce - polecił go znany sklep) . I o dziwo wszystko założone , poskładane ( różnice w bębnach między starymi, a nowymi widoczne gołym okiem; te dedykowane do osi Niewiadów były dłuższe o 0,5 mm; tyle mi brakowało do łożysk stożkowych ) koła no ośce i ..... Po zdjęciu z podpór leży na ziemi . Ośka na gumach do regeneracji..... I jak ochłonąłem mówię dość . Laweta [emoji229] do domu i na spokojnie robię remont. Wzmacniam ramę i zakładam nową ośkę bo zaczep już jest nowy .
Chcę odłączyć budę od ramy. Podpowiedźcie mi proszę za co mam złapać podpory. Wychodzi mi, że tylko za ranty żeby wózek wyciągnąć, a później pod spodem położę na belkach i podporach ????? Tak żeby na spokojnie można było naprawiać spód, bo odpada położenie jej na boku i będę musiał robić od ziemi.
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Po tym jak założyłem łożyska kulkowe już alufelg pomimo rozstawu odpowiedniego śrub już nie założyłem. Szarpnąłem się na Synka 500+ i kupiłem nowe bębny z łożyskami stożkowymi (żeby nic nie zepsuć założył je mechanik w Ujeździe , zresztą jest rewelacyjny bo to Nast. Specjalista, który całe życie robił przyczepy w fabryce - polecił go znany sklep) . I o dziwo wszystko założone , poskładane ( różnice w bębnach między starymi, a nowymi widoczne gołym okiem; te dedykowane do osi Niewiadów były dłuższe o 0,5 mm; tyle mi brakowało do łożysk stożkowych ) koła no ośce i ..... Po zdjęciu z podpór leży na ziemi . Ośka na gumach do regeneracji..... I jak ochłonąłem mówię dość . Laweta [emoji229] do domu i na spokojnie robię remont. Wzmacniam ramę i zakładam nową ośkę bo zaczep już jest nowy .
Chcę odłączyć budę od ramy. Podpowiedźcie mi proszę za co mam złapać podpory. Wychodzi mi, że tylko za ranty żeby wózek wyciągnąć, a później pod spodem położę na belkach i podporach ????? Tak żeby na spokojnie można było naprawiać spód, bo odpada położenie jej na boku i będę musiał robić od ziemi.
Wysłane z mojego Gigaset GS160 przy użyciu Tapatalka
Re: Trinio kontra Wieloryb
Miało być bezinwazyjnie, miało być bez remontu i wreszcie miało być bez bebeszenia środka; nie da się i zaczynam 2 remont przyczepy - tym razem Wieloryb. Odkręciłem meble, na szczęście górne szafki prawie ok. Szafa i kuchnia daleka od ideału, a o podstawach pod spanie nie piszę bo ich prawie nie ma. Na najbliższe dni plan jest taki wyczyścić środek z gąbki i zdjąć ramę.
Ps. Jak ją kupowałem nie liczyłem na taką demolkę.
Ps. Jak ją kupowałem nie liczyłem na taką demolkę.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2056
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Trinio kontra Wieloryb
No to 3 mam kciuki i kibicujemy w remoncie.
Roboty masa ale satysfakcja gwarantowana.
Roboty masa ale satysfakcja gwarantowana.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Dzień 2
Tapicerka zdjęta, pianka usunięta, aluminiowe listwy również zdjęte (miały być wkręty, ale u mnie były jakieś dziwne tak jakby były to śrubki wkręcone w nakrętki) niestety musiałem się pozbyć wkrętów - śrubek w sposób mało finezyjny nie opisany na forum
Obejrzałem dach i mało we mnie optymizmu tak jakby farba się złuszczyła.
Plan na następne dni podłoga z budy, odciąć śruby mocujące ramę i buda na bok. Naprawa podłogi i dachu rama do naprawy.
Tapicerka zdjęta, pianka usunięta, aluminiowe listwy również zdjęte (miały być wkręty, ale u mnie były jakieś dziwne tak jakby były to śrubki wkręcone w nakrętki) niestety musiałem się pozbyć wkrętów - śrubek w sposób mało finezyjny nie opisany na forum
Obejrzałem dach i mało we mnie optymizmu tak jakby farba się złuszczyła.
Plan na następne dni podłoga z budy, odciąć śruby mocujące ramę i buda na bok. Naprawa podłogi i dachu rama do naprawy.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Dzień 3
Podłoga zdjęta, rama wyjęta, przyczepa przygotowana wstępnie do fik na bok.
Bardzo pomocny był podnośnik słupkowy ( z wykręcaną śrubą ) tak jak i podpory; wszystko z Biedronki.
Teraz mam prośbę do Forumowiczów, czy macie jakiś trik aby ją przerzucić na bok na opony - można zrobić to w pojedynkę ale za co łapać i jak?
I druga prośba do osób, którzy spawali aby wzmocnić ramę. Z z uwagi, że jestem z Centrum (wszędzie mam względnie blisko) szukam spawacza, który wzmocni mi ramę - bardzo proszę o ewentualny namiar w prywatnej wiadomości. W mojej okolicy co prawda są spawacze ale jakoś nie mam przekonania do osób, które nie spawały ram. Paradoks jest taki, że rozmawiałem z Panem z Ujazdu i nie zna żadnego - słowem massakra. Ciekawe jak budują teraz przyczepy skoro w Niewiadowie nie ma spawaczy.
Podłoga zdjęta, rama wyjęta, przyczepa przygotowana wstępnie do fik na bok.
Bardzo pomocny był podnośnik słupkowy ( z wykręcaną śrubą ) tak jak i podpory; wszystko z Biedronki.
Teraz mam prośbę do Forumowiczów, czy macie jakiś trik aby ją przerzucić na bok na opony - można zrobić to w pojedynkę ale za co łapać i jak?
I druga prośba do osób, którzy spawali aby wzmocnić ramę. Z z uwagi, że jestem z Centrum (wszędzie mam względnie blisko) szukam spawacza, który wzmocni mi ramę - bardzo proszę o ewentualny namiar w prywatnej wiadomości. W mojej okolicy co prawda są spawacze ale jakoś nie mam przekonania do osób, które nie spawały ram. Paradoks jest taki, że rozmawiałem z Panem z Ujazdu i nie zna żadnego - słowem massakra. Ciekawe jak budują teraz przyczepy skoro w Niewiadowie nie ma spawaczy.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Szukanie Spawacza trwają...
Szukam Felgę na zapas do N-250 - Będzie pasowała taka felga jak na zdjęciu pochodzi od Malucha?
Dzisiaj jak oglądałem podłogę znalazłem takie pęknięcia doradźcie mi proszę jakim środkiem zrobić łatę? Myślę że powinienem wstawić żelkot od strony zewnętrznej, czy jakiś inny środek?
Szukam Felgę na zapas do N-250 - Będzie pasowała taka felga jak na zdjęciu pochodzi od Malucha?
Dzisiaj jak oglądałem podłogę znalazłem takie pęknięcia doradźcie mi proszę jakim środkiem zrobić łatę? Myślę że powinienem wstawić żelkot od strony zewnętrznej, czy jakiś inny środek?
Re: Trinio kontra Wieloryb
Przy kosztach związanych z odrestaurowaniem przyczepy myślę że koszt zakupu nowych listew , niż odnawianie starych jest jak najbardziej do rozważenia.
Re: Trinio kontra Wieloryb
Koszt tak, gorzej z transportem. Tego nikt nie wysyła, trzeba samemu odebrać, a kilometry wcale nie są tu problemem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości