Dizajnerskie wyzwanie w N132T

czyli nasza walka z przyczepą...
Tomu
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek, 7 lip 2014, 22:58
Lokalizacja: Bytom

Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: Tomu » niedziela, 10 sie 2014, 17:13

Witamy Moi Drodzy :)

Zapraszam do naszego wątku remontowego. Na wstępie wrzucam link do obiecanych zdjęć przyczepy - mile widziane komentarze o jej stanie.

https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 9505404785

Z racji tej, że przyczepa była moim marzeniem, a tak się składa, że moja wybranka serca na co dzień trudni się aranżacją i projektowaniem wnętrz :) tak więc moja Artystka :D pomoże mi i spróbujemy wykonać taki troszkę "dizajnerski", nie standardowy projekt - na ile się nam to uda zobaczymy. Chcielibyśmy na pewno aby przyczepa cały czas zachowała swoją funkcję i służyła cały czas do mieszkania w niej, a nie tylko była typową "pokazówką" - jeśli przy okazji uda się uzyskać wizualnie dobry efekt nasze zadowolenie będzie jeszcze większe. Już dziś wiem, że nie będzie łatwo połączyć tych dwóch cech, ale kto powiedział, że wszystko ma być w życiu łatwe.

Przyczepkę chcę zrobić "na glanc" nawet jeśli remont miałby trwać troszkę dłużej wolę poczekać i poskładać wszystko na w miarę najnowszych podzespołach. Już dziś wiem, że będę montować umywalkę i toaletę i lodówkę, fajnie było by też mieć jakiś bojler. Instalację planuję na 12V, 230V i gaz. Tak żebym był w stanie pobiwakować nie tylko na kempingu, ale i gdzieś w "środku lasu"

No dobra na wstępie biorę się za zrobienie przeglądu i przerejestrowanie przyczepki, gdyż stoi na czarnych tablicach. Z racji tej, że troszkę gubią się światła postanowiłem kupić nową belkę oświetlenia i mam nadzieję, że będę miał problem z głowy na parę lat - koszt ok. 120 PLN za gotowy zestaw. Hamulec mam na moje oko ok więc, w komplecie ze sprawnymi światłami przegląd powinna przejść.

Plan remontowy do końca tego roku mam taki:
1. Rejestracja: wstawiam nowe oświetlenie, jadę na przegląd, muszę też "załatwić" nową tabliczkę znamionową", ubezpieczam i mamy pierwszy sukces.
2. Wyciągam wszystko z wnętrza,
3. Rozdzielam budę z ramą,
4. Przywracam ramę do stanu używalności.
5. Jak garaż wysokością pozwoli to wstępnie zajmuję się łataniem dziur i pajączków -

To by było na tyle, ani czasu, ani zbędnych funduszy nie miałem w planach, więc jeśli uda mi się wykonać założone prace w założonym terminie będzie ok.

Co do ramy to na pewno będzie nowe koło podporowe z uchwytem manewrowym, gumowa osłona hamulca, nowe łożyska, szczęki hamulcowe, linki hamulca, nowe felgi i opony - jeszcze nie wiem jaka felga i opona - na pewno 13" fajna była by aluminiowa. Dodatkowo rama będzie "odrdzewiona" i najprawdopodobniej pójdzie do cynkowania - tutaj kwestia do przemyślenia i przekalkulowania.

Po rejestracji i zrzuceniu budy pojadę do pobliskiego serwisu przyczep, żeby fachowiec spojrzał na urządzenie najazdowe. Co będę mógł zrobić sam to to wykonam, sprawę hamulców - ich regulacji - zostawię najprawdopodobniej osobie, która to robi na co dzień i się na tym zna.

To by było na tyle tytułem wstępu. Wiem, że przed nami naprawdę duuuużo pracy, ale wierzę w to, że się uda a jeszcze bardziej wierzę w Waszą merytoryczną pomoc :)

Pozdrawiamy Monika i Tomek
AUDI A6 Quattro + Niewiadów N132
Nasz wątek remontowy:
viewtopic.php?f=36&t=4755

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 10 sie 2014, 18:52

Witaj stan Twojej przyczepki nie różni się wiele od stanu naszej jak zaczynaliśmy swoją przygodę.My remontujemy swoją już rok a jeszcze wiele mamy do zrobienia,co zlot i spotkanie z fan klubowymi przyjaciółmi przedłuża nasz remont.Na pewno czeka Cię dużo pracy i wiele czasu musisz jej poświęcić,ale satysfakcja uwierz mi jest wielka tym bardziej że to n132.Więc powodzenia w remoncie,dużo samo zaparcia.
Opisuj wszystko mamy tutaj na forum wielu łepskich ludzi.Pozdrawiamy

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: piotr05 » niedziela, 10 sie 2014, 21:16

Witam na forum i powodzenia w remoncie
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 250km 2nocki

Awatar użytkownika
marcinek94
Posty: 230
Rejestracja: piątek, 18 sty 2013, 21:29
Lokalizacja: mazowsze wschodnie

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: marcinek94 » czwartek, 14 sie 2014, 07:22

Tu wszyscy dłubiemy non stop ;)
Witaj wsród swoich

wymeczone na smartfonie

cyran'o
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 470
Rejestracja: niedziela, 2 mar 2014, 17:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: cyran'o » czwartek, 14 sie 2014, 08:17

Oj dużo pracy cię czeka naprawdę :D

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: gofer » czwartek, 14 sie 2014, 11:56

i ja Wam życzę udanego remontu, a pracy przed Wami sporo

IMHO to jest to jednak wersja T z wymontowaną łazienką i wstawionym stałym oknem w miejscu otwieranego.

Przy rejestracji przyda sie ogarnięty diagnosta bo to że nie masz tabliczki to zarazem problem jak i walor.
W starych dowodach mogły nie być wpisane masy, więc istnieje szansa na zarejestrowanie cepki jako lekka.
Przed przyjazdem do stacji należałoby przyczepę zważyć, więc meble out przed wazeniem (ważyć możesz np na skupie złomu) i masa z dokumentu z wagi bedzie MW przyczepy. Jeżeli w starym DR było napisane przyczepa lekka lub bezterminowe badania techniczne upierać należy się, że wciąż jest to lekka do 750 DMC, ewentualnie po drukować dokumenty ze strony gdzie też stoi, że 132 to DMC 750. Diagności mają swoje katalogi ale kiedyś i tam można bylo znaleźć n132 z takim DMC więc to jest właśnie ta.

O zaletach przyczepy lekkiej nie bede rozpisywał aczkolwiek ostatnio uaktywnili się krokodylki z wagami ale w razie czego wypakujesz co nieco i pojedziesz dalej po uiszczeniu oplaty.

Poprawiłem polskie znaki i interpunkcję.
Kooba
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Tomu
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek, 7 lip 2014, 22:58
Lokalizacja: Bytom

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: Tomu » czwartek, 14 sie 2014, 22:52

Właśnie coś mi te wnętrze nie pasowało jeśli mam być szczery i też po cichu obstawiałem że ktoś przy niej majstrował.

W starym dowodzie mamy
DMC 780,
dop. nacisk osi 7 ,
masa własna 660,
dop. ładowność 120 ,
przyczepa samochodowa lekka,
następne badanie techniczne nie dotyczy,

więc ktoś przy rejestracji "nieźle pokombinował."

Jeśli chodzi o mnie to nie przeszkadza mi DMC większe niż 750 kg. Najpierw chce ją zarejestrować byle by było, a po kompletnej zabudowie najprawdopodobniej będę "aktualizował" masy tak żebym mógł być spokojny jak mnie gdzieś ściągną na wagę w PL czy za granicą.
AUDI A6 Quattro + Niewiadów N132
Nasz wątek remontowy:
viewtopic.php?f=36&t=4755

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 15 sie 2014, 01:13

"Aktualizować"? A jest możliwa taka aktualizacja? Nie szkoda Ci zachodu? Zrób od razu tak jak należy. Potem możesz mieć tylko problemy żeby dojść z tym do ładu.
Powyżej 750kg nie każdy może mieć uprawnienia do ciągnięcia takich przyczep. Powiedzmy że Ty masz, ale czy warto dla tych kilku kilogramów robić pod górkę innym? Może nie tylko Ty będziesz holował tę przyczepę/ Jeśli jest możliwość postaraj się ją zarejestrować do 750kg DMC. (może być ciężko) Takie moje zdanie.

I wtedy będzie lekka - co za tym idzie odejdzie Ci problem corocznej jazdy na stację diagnostyczną robić przegląd. A w przypadku takich sezonowych przyczep na pewno nie jest to komfortowa sytuacja.
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: dworek » piątek, 15 sie 2014, 09:18

Mobil-Zasada pisze:Powyżej 750kg nie każdy może mieć uprawnienia do ciągnięcia takich przyczep


z kat B możesz prowadzić ZESTAW O DMC DO 3500 KG!

... przyczepa z dmc powyżej 750 kg to "tylko" obowiązkowe coroczna badanie techniczne na SKP
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: TomekN126N » piątek, 15 sie 2014, 13:23


z kat B możesz prowadzić ZESTAW O DMC DO 3500 KG!

... przyczepa z dmc powyżej 750 kg to "tylko" obowiązkowe coroczna badanie techniczne na SKP


1. Jeżeli np. bus ma DMC 3500kg, to możesz jeszcze doczepić cepke lekką (do 750kg) i masz 4250kg na kat B, ale to już "maks maksów" jaki możesz ciągnąć bez kat. "E". Generalnie, tak, jak pisze Dworek, ZESTAW NA KAT B MUSI MIEĆ DMC DO 3500KG.W drugą stronę, jeżeli auto ma DMC 3000kg i doczepisz przyczepę z DMC powyżej lekkiej (pow.750kg), to już przekraczasz 3500kg i musisz mieć kat. "B"+"E".
Wyjątek, to wspomniany wyżej bus 3500kg DMC + cepka lekka do 750kg DMC.
2. Przyczepa pow. 750kg, to coroczne badanie i OBOWIĄZKOWO hamulec najazdowy.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: Mobil-Zasada » piątek, 15 sie 2014, 22:34

Prawo jazdy kategorii B uprawnia cię do ciągnięcia przyczepy lekkiej. Tylko i wyłącznie LEKKIEJ! Czyli przyczepa o DMC do 750kg. Koniec kropka.
Zestaw jakim możesz się poruszać na kategorię B to samochód DMC 3500kg i przyczepa DMC 750kg co daje razem. 4250kg.

Jeżeli poruszasz się samochodem o załóżmy DMC 2000kg i przyczepą 780kg to nie wolno Ci tego robić mając tylko prawo jazdy kategorii B. Musisz wtedy posiadać prawo jazdy B z kodem 96. No albo posiadać kategorię B+E
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: dworek » sobota, 16 sie 2014, 08:42

Mobil-Zasada pisze:Prawo jazdy kategorii B uprawnia cię do ciągnięcia przyczepy lekkiej. Tylko i wyłącznie LEKKIEJ! Czyli przyczepa o DMC do 750kg. Koniec kropka...


NIEPRAWDA KOLEGO :!:

wg konwencji wiedeńskiej możemy na kat "B"ciągnąć ZESTAW O DMC do 3500kg!
...temat wałkowaliśmy wiele razy więc już nie będę się powtarzał i rozpisywał ...
To napisałem ja, dworek 8-)

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: gofer » sobota, 16 sie 2014, 16:22

Wszystko jest tak jak pisze DWOREK wiec nie tworzcie wlasnych teorii tylko czytajcie WSZYSTKO ze ZROZUMIENIEM

Kategoria B uprawnia do kierowania:
pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
zespołem pojazdów złożonym z pojazdu określonego wyżej oraz z przyczepy lekkiej,
zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4 250 kg,
Uwaga: zespołem pojazdów z przyczepą inna niż lekka, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy: „B kod 96”,
pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM.

DMC 2000 + 780 = 2780 wiec mniej 3500
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: Mobil-Zasada » sobota, 16 sie 2014, 21:00

A widzisz, tego nie wiedziałem. Zawsze myślałem inaczej.
Czyli wynika z tego że nie ważne czy holuję lekka czy ciężką. Mogę i taką i taką na kategorię B. Z tym że jak jest lekka to nie mogę przekroczyć 4250kg DMC całości. Jak ciężka to nie mogę przekroczyć 3500kg całości.
Chyba że mam B96 to mogę holować przyczepę ciężką i osiągnąć 4250kg całości. Dobrze rozumuję?
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Dizajnerskie wyzwanie w N132T

Postautor: gofer » sobota, 16 sie 2014, 21:22

Auto 2500 kg i przyczepa 1200 kg.
DMC zespołu pojazdów wynosi 3700 kg, ale nie przekracza 4250. Konieczny kod 96 w prawie jazdy lub B+E

Wiec E niezbednie potrzebne jest wtedy gdy zespol pojazdow przekroczy magiczne 4250
no i powyzej 3500 pamietajmy tez o Viatoll'kach
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości