Remont nie dla pedantów

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » sobota, 4 lis 2017, 01:23

Uff to żeś mnie pocieszył.
No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?
Drugie pytanie - czy belka skrętna jest jednym z dwóch sposobów zawieszenia przyczepy? Drugim są pióra? (I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?)
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1324
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: __ArroW__ » sobota, 4 lis 2017, 09:02

Tak oś skrętna ma zastosowanie, żeby niewiadka się lepiej prowadziła, aczkolwiek jak masz możliwość i finanse to wrzucaj od razu na amorkach - zwiększy to komfort na 100%
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 827 km - 6 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4113
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Murano » sobota, 4 lis 2017, 10:17

Myślę, że tu znajdziesz odpowiedź:
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2335
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: stachu_gda » sobota, 4 lis 2017, 10:23

Drednot pisze:Uff to żeś mnie pocieszył.
No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?
Drugie pytanie - czy belka skrętna jest jednym z dwóch sposobów zawieszenia przyczepy? Drugim są pióra? (I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?)


Belki skrętne z resorami to nie samoróbki zazwyczaj, tylko całe sety montażowe od ALKO.

Jeśli masz jakieś obawy co do stanu/parametrów swojej osi, to w książce Klimka masz rozdział "sprawdzanie zawieszenia" z tym że tam są podane parametry dla zapiekanki, dla osi alkowskiej jaka była montowana w N132 nie pamiętam czy są. Jako ciekawostkę nadmienię, że Klimek to konstruktor niewiadówki.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3165
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 6 lis 2017, 11:25

Murano pisze:Pobujałem ręcznie budę na lewo i prawo. Oprócz ruchu na oponie wahacze nie drgnęły...

No bo masz niewiadowską sztywną oś która jest za twarda do niewiadki. Drednot ma miękką oś AL-KO i raczej nie ma tego problemu.
Drednot pisze:No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?

Tak jak Marcin Ci napisał, jest to wałek belki a więc elastyczny element resorujący. Wystającymi końcówkami się nie przejmuj bo wałki są długie i to, że kawałek wystaje nie rzutuje na pracę zawieszenia. Po prostu tak im się to wprasowało w fabryce ;)
U mnie w wielorybie wałki też wystają. Ba, wystają nawet w nowej osi AL-KO która leży u mnie w garażu.
Drednot pisze:I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?

Oj nie czyta się uważnie forum ;) Ile to razy była gadka o fabrycznych amorkach to ciężko zliczyć :)
Do tego co Michał napisał dodam ciekawostkę. W 132 były stosowane dwa rodzaje osi AL-KO. Pierwszy był montowany na cztery śruby i nie miał amortyzatorów. Można je dołożyć ale wymaga to dorobienia mocowania/mocowań - nie pamiętam czy wahacz miał już mocowanie czy trzeba oba dorabiać. Na pewno trzeba dorabiać górne mocowanie do ramy.
Drugi typ to oś mocowana na sześć śrub i ona od razu ma amortyzatory. Górne mocowania amortyzatorów są zintegrowane z blachami osi, tymi które dokręcasz do ramy. Są one dłuższe i dlatego mają sześć a nie cztery śruby.
__ArroW__ pisze:wrzucaj od razu na amorkach - zwiększy to komfort na 100%

W Drednota przypadku jest jak piszesz i ogólnie ma to sens w przypadku miękkich osi. Te sztywne niewiadowskie ośki same w sobie prawie nie wybierają nierówności tylko powodują skakanie budy. W ich przypadku amortyzatory nic albo niewiele dadzą bo wahacze niewiele się uginają. Według mnie, przy małym załadowaniu budy może to nawet jeszcze usztywnić oś i pogorszyć i tak słabe resorowanie. Poczytajcie tutaj: http://fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?p=101300#p101300
Pamiętam jak kiedyś naładowałem full gratów do eNki i zaczęła inaczej, lepiej się prowadzić. Przy dużym nacisku zawieszenie wreszcie zaczęło pracować i w tym jednym przypadku amorki by się przydały. Na tyle wyjazdów miałem jedną taką sytuację.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » wtorek, 7 lis 2017, 17:07

Dzięki chłopaki za wyczerpujące odpowiedzi. Filmik który umieścił Murano - bardzo fajny. Tylko gdzie on się podział???
Nie miałem pojęcia że filozofia całego tego zawieszenia to 3-4 gumki! Ciekawe jaka jest żywotność tych wałków. Nie ma zagrożenia że się w końcu będą kruszyć i wahacz będzie w stanie zrobić obrót 360 stopni?
Rozumiem że oba wahacze są od siebie niezależne, prawda (jak jeden idzie w górę to drugi nie)?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1324
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: __ArroW__ » wtorek, 7 lis 2017, 18:20

Drednot pisze:Dzięki chłopaki za wyczerpujące odpowiedzi. Filmik który umieścił Murano - bardzo fajny. Tylko gdzie on się podział???
Nie miałem pojęcia że filozofia całego tego zawieszenia to 3-4 gumki! Ciekawe jaka jest żywotność tych wałków. Nie ma zagrożenia że się w końcu będą kruszyć i wahacz będzie w stanie zrobić obrót 360 stopni?
Rozumiem że oba wahacze są od siebie niezależne, prawda (jak jeden idzie w górę to drugi nie)?



https://www.youtube.com/watch?v=QzVVqXxbGSA
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 827 km - 6 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 2 lut 2018, 22:54

kooba pisze:
Drednot pisze:Blokada najmniejsza (i chyba najsprytniejsza)
(też 65 zł)

zabezp zaczepu08.JPGzabezp zaczepu09.JPGzabezp zaczepu10.JPGzabezp zaczepu11.JPGzabezp zaczepu12.JPGzabezp zaczepu15.JPG

Rozumiem, że to się wkłada w dziurę po kuli...
Tym ampulem kręci się za każdym razem czy tylko raz ustawia rozmiar i koniec?


Zdaję sobie sprawę że to śmieszne jest odpowiadać po takim czasie na pytania. No ale lepiej późno niż wcale.

Niestety, tym ampulem kręci się za każdym razem. Zapięcie jest fajne bo jest poręczne, ale właśnie ze względu na ten aspekt jest raczej do okazjonalnego stosowania. Albo jako wzmocnienie ochrony (na to wszystko można założyć to zapięcie "Albe": viewtopic.php?f=36&t=5157&start=90)

Tu jeszcze kilka fotek jak to wygląda po zamontowaniu:
20171122_211544.jpg

20171122_211615.jpg


A tu widać w środku łepek śruby ampulowej którą trzeba za każdym razem poluzować/zakręcić:
20171122_211647.jpg
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 2 lut 2018, 23:06

grzesiek0 pisze:Drednot, myślisz że któreś z tych zabezpieczeń podejdzie pod AKS'a?


Myślę że z tych które pokazałem to do AKS'a by pasowałoby tylko to najmniejsze bo po prostu wchodzi w miejsce kuli haka:
20171122_211520.jpg


"Albe" na pewno nie obejmie AKS'a:
IMG_6893.JPG

IMG_6894.JPG

niewiad_lowres (151).JPG
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » poniedziałek, 19 lis 2018, 00:28

Starając się nadrobić - przynajmniej najważniejsze - zaległości, chciałbym niniejszym bardzo serdecznie podziękować KAROLUSOWI za super prezent, który od niego dostaliśmy na wiosnę.

Tym prezentem jest zadaszenie do N-ki które pasuje jak ulał do naszej 132. Na dodatek kolorystycznie cymes.
Co prawda, nie mieliśmy okazji z niego skorzystać, bo pogoda i miejsca postoju były takie, że nie było potrzeby.

Załączam kilka fotek by się pochwalić jak to wygląda.

20180617_162424.jpg

20180617_162435.jpg
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3165
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 20 lis 2018, 12:01

Daszek fajna sprawa. Kedrę już mam, na wiosnę będę coś modził ale w oparciu o trzy słupki.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1470
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Samoogon » wtorek, 20 lis 2018, 12:47

Jeśli będziesz szukał materiału polecam http://www.sakoexpo.com.pl
Maty również szyliśmy masz daszek sami z materiału chyba 240gr i jest bardzo ok.
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 3250km, 34 noce

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » czwartek, 22 lis 2018, 13:09

Niniejszym chciałbym też bardzo podziękować RAFALSKIEMU za poświęcony mi czas i cierpliwość. Twoje telekonferencyjne porady były dla mnie bezcenne i kluczowe.

Oto efekt roboty - zamontowane nowe urządzenie najazdowe:

20180726_193755.jpg

W wolniejszy czasie wrzucę więcej fotek i informacji.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3165
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 22 lis 2018, 14:24

Samoogon pisze:Jeśli będziesz szukał materiału polecam http://www.sakoexpo.com.pl

Dzięki, znam tę stronę, ktoś już kiedyś polecał.
Drednot pisze:chciałbym też bardzo podziękować RAFALSKIEMU

Nie ma sprawy :) Fajnie, że mogłem pomóc no i że się poznaliśmy, choć na razie tylko telefonicznie.
Ładnie to wygląda. Hamulce udało Ci się wyregulować tak jak rozmawialiśmy?
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 639
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 23 lis 2018, 00:07

Urządzenie które kupiłem to Knott i jest do DMC 1200 kg.
Ponieważ posiada ono wybrzuszenie od spodu (patrz fota poniżej) musiałem niestety wyciąć blachę na końcówce dyszla.
Najazd kosztował 670 zł. Kupiony u Dariusa. Tego urządzenia nie ma na stronie sklepu ale Darius ma je w swojej ofercie.

20180726_1151011.jpg


Dyszel przed wycięciem:
b.jpg


Dyszel po wycięciu:
a.jpg
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: popiolekpolska i 3 gości