Strona 9 z 13

Re: Remont nie dla pedantów

: sobota, 4 lis 2017, 01:23
autor: Drednot
Uff to żeś mnie pocieszył.
No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?
Drugie pytanie - czy belka skrętna jest jednym z dwóch sposobów zawieszenia przyczepy? Drugim są pióra? (I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?)

Re: Remont nie dla pedantów

: sobota, 4 lis 2017, 09:02
autor: __ArroW__
Tak oś skrętna ma zastosowanie, żeby niewiadka się lepiej prowadziła, aczkolwiek jak masz możliwość i finanse to wrzucaj od razu na amorkach - zwiększy to komfort na 100%

Re: Remont nie dla pedantów

: sobota, 4 lis 2017, 10:17
autor: Murano
Myślę, że tu znajdziesz odpowiedź:

Re: Remont nie dla pedantów

: sobota, 4 lis 2017, 10:23
autor: stachu_gda
Drednot pisze:Uff to żeś mnie pocieszył.
No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?
Drugie pytanie - czy belka skrętna jest jednym z dwóch sposobów zawieszenia przyczepy? Drugim są pióra? (I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?)


Belki skrętne z resorami to nie samoróbki zazwyczaj, tylko całe sety montażowe od ALKO.

Jeśli masz jakieś obawy co do stanu/parametrów swojej osi, to w książce Klimka masz rozdział "sprawdzanie zawieszenia" z tym że tam są podane parametry dla zapiekanki, dla osi alkowskiej jaka była montowana w N132 nie pamiętam czy są. Jako ciekawostkę nadmienię, że Klimek to konstruktor niewiadówki.

Re: Remont nie dla pedantów

: poniedziałek, 6 lis 2017, 11:25
autor: RAFALSKI
Murano pisze:Pobujałem ręcznie budę na lewo i prawo. Oprócz ruchu na oponie wahacze nie drgnęły...

No bo masz niewiadowską sztywną oś która jest za twarda do niewiadki. Drednot ma miękką oś AL-KO i raczej nie ma tego problemu.
Drednot pisze:No dobra, ale co to jest ten wałek, i dlaczego taki wystający wałka kawałek nie jest straszny?

Tak jak Marcin Ci napisał, jest to wałek belki a więc elastyczny element resorujący. Wystającymi końcówkami się nie przejmuj bo wałki są długie i to, że kawałek wystaje nie rzutuje na pracę zawieszenia. Po prostu tak im się to wprasowało w fabryce ;)
U mnie w wielorybie wałki też wystają. Ba, wystają nawet w nowej osi AL-KO która leży u mnie w garażu.
Drednot pisze:I jeszcze chyba są belki skrętne + amortyzatory ale to takie samoróbki nieprawdaż?

Oj nie czyta się uważnie forum ;) Ile to razy była gadka o fabrycznych amorkach to ciężko zliczyć :)
Do tego co Michał napisał dodam ciekawostkę. W 132 były stosowane dwa rodzaje osi AL-KO. Pierwszy był montowany na cztery śruby i nie miał amortyzatorów. Można je dołożyć ale wymaga to dorobienia mocowania/mocowań - nie pamiętam czy wahacz miał już mocowanie czy trzeba oba dorabiać. Na pewno trzeba dorabiać górne mocowanie do ramy.
Drugi typ to oś mocowana na sześć śrub i ona od razu ma amortyzatory. Górne mocowania amortyzatorów są zintegrowane z blachami osi, tymi które dokręcasz do ramy. Są one dłuższe i dlatego mają sześć a nie cztery śruby.
__ArroW__ pisze:wrzucaj od razu na amorkach - zwiększy to komfort na 100%

W Drednota przypadku jest jak piszesz i ogólnie ma to sens w przypadku miękkich osi. Te sztywne niewiadowskie ośki same w sobie prawie nie wybierają nierówności tylko powodują skakanie budy. W ich przypadku amortyzatory nic albo niewiele dadzą bo wahacze niewiele się uginają. Według mnie, przy małym załadowaniu budy może to nawet jeszcze usztywnić oś i pogorszyć i tak słabe resorowanie. Poczytajcie tutaj: http://fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?p=101300#p101300
Pamiętam jak kiedyś naładowałem full gratów do eNki i zaczęła inaczej, lepiej się prowadzić. Przy dużym nacisku zawieszenie wreszcie zaczęło pracować i w tym jednym przypadku amorki by się przydały. Na tyle wyjazdów miałem jedną taką sytuację.

Re: Remont nie dla pedantów

: wtorek, 7 lis 2017, 17:07
autor: Drednot
Dzięki chłopaki za wyczerpujące odpowiedzi. Filmik który umieścił Murano - bardzo fajny. Tylko gdzie on się podział???
Nie miałem pojęcia że filozofia całego tego zawieszenia to 3-4 gumki! Ciekawe jaka jest żywotność tych wałków. Nie ma zagrożenia że się w końcu będą kruszyć i wahacz będzie w stanie zrobić obrót 360 stopni?
Rozumiem że oba wahacze są od siebie niezależne, prawda (jak jeden idzie w górę to drugi nie)?

Re: Remont nie dla pedantów

: wtorek, 7 lis 2017, 18:20
autor: __ArroW__
Drednot pisze:Dzięki chłopaki za wyczerpujące odpowiedzi. Filmik który umieścił Murano - bardzo fajny. Tylko gdzie on się podział???
Nie miałem pojęcia że filozofia całego tego zawieszenia to 3-4 gumki! Ciekawe jaka jest żywotność tych wałków. Nie ma zagrożenia że się w końcu będą kruszyć i wahacz będzie w stanie zrobić obrót 360 stopni?
Rozumiem że oba wahacze są od siebie niezależne, prawda (jak jeden idzie w górę to drugi nie)?



https://www.youtube.com/watch?v=QzVVqXxbGSA

Re: Remont nie dla pedantów

: piątek, 2 lut 2018, 22:54
autor: Drednot
kooba pisze:
Drednot pisze:Blokada najmniejsza (i chyba najsprytniejsza)
(też 65 zł)

zabezp zaczepu08.JPGzabezp zaczepu09.JPGzabezp zaczepu10.JPGzabezp zaczepu11.JPGzabezp zaczepu12.JPGzabezp zaczepu15.JPG

Rozumiem, że to się wkłada w dziurę po kuli...
Tym ampulem kręci się za każdym razem czy tylko raz ustawia rozmiar i koniec?


Zdaję sobie sprawę że to śmieszne jest odpowiadać po takim czasie na pytania. No ale lepiej późno niż wcale.

Niestety, tym ampulem kręci się za każdym razem. Zapięcie jest fajne bo jest poręczne, ale właśnie ze względu na ten aspekt jest raczej do okazjonalnego stosowania. Albo jako wzmocnienie ochrony (na to wszystko można założyć to zapięcie "Albe": viewtopic.php?f=36&t=5157&start=90)

Tu jeszcze kilka fotek jak to wygląda po zamontowaniu:
20171122_211544.jpg

20171122_211615.jpg


A tu widać w środku łepek śruby ampulowej którą trzeba za każdym razem poluzować/zakręcić:
20171122_211647.jpg

Re: Remont nie dla pedantów

: piątek, 2 lut 2018, 23:06
autor: Drednot
grzesiek0 pisze:Drednot, myślisz że któreś z tych zabezpieczeń podejdzie pod AKS'a?


Myślę że z tych które pokazałem to do AKS'a by pasowałoby tylko to najmniejsze bo po prostu wchodzi w miejsce kuli haka:
20171122_211520.jpg


"Albe" na pewno nie obejmie AKS'a:
IMG_6893.JPG

IMG_6894.JPG

niewiad_lowres (151).JPG

Re: Remont nie dla pedantów

: poniedziałek, 19 lis 2018, 00:28
autor: Drednot
Starając się nadrobić - przynajmniej najważniejsze - zaległości, chciałbym niniejszym bardzo serdecznie podziękować KAROLUSOWI za super prezent, który od niego dostaliśmy na wiosnę.

Tym prezentem jest zadaszenie do N-ki które pasuje jak ulał do naszej 132. Na dodatek kolorystycznie cymes.
Co prawda, nie mieliśmy okazji z niego skorzystać, bo pogoda i miejsca postoju były takie, że nie było potrzeby.

Załączam kilka fotek by się pochwalić jak to wygląda.

20180617_162424.jpg

20180617_162435.jpg

Re: Remont nie dla pedantów

: wtorek, 20 lis 2018, 12:01
autor: RAFALSKI
Daszek fajna sprawa. Kedrę już mam, na wiosnę będę coś modził ale w oparciu o trzy słupki.

Re: Remont nie dla pedantów

: wtorek, 20 lis 2018, 12:47
autor: Samoogon
Jeśli będziesz szukał materiału polecam http://www.sakoexpo.com.pl
Maty również szyliśmy masz daszek sami z materiału chyba 240gr i jest bardzo ok.

Re: Remont nie dla pedantów

: czwartek, 22 lis 2018, 13:09
autor: Drednot
Niniejszym chciałbym też bardzo podziękować RAFALSKIEMU za poświęcony mi czas i cierpliwość. Twoje telekonferencyjne porady były dla mnie bezcenne i kluczowe.

Oto efekt roboty - zamontowane nowe urządzenie najazdowe:

20180726_193755.jpg

W wolniejszy czasie wrzucę więcej fotek i informacji.

Re: Remont nie dla pedantów

: czwartek, 22 lis 2018, 14:24
autor: RAFALSKI
Samoogon pisze:Jeśli będziesz szukał materiału polecam http://www.sakoexpo.com.pl

Dzięki, znam tę stronę, ktoś już kiedyś polecał.
Drednot pisze:chciałbym też bardzo podziękować RAFALSKIEMU

Nie ma sprawy :) Fajnie, że mogłem pomóc no i że się poznaliśmy, choć na razie tylko telefonicznie.
Ładnie to wygląda. Hamulce udało Ci się wyregulować tak jak rozmawialiśmy?

Re: Remont nie dla pedantów

: piątek, 23 lis 2018, 00:07
autor: Drednot
Urządzenie które kupiłem to Knott i jest do DMC 1200 kg.
Ponieważ posiada ono wybrzuszenie od spodu (patrz fota poniżej) musiałem niestety wyciąć blachę na końcówce dyszla.
Najazd kosztował 670 zł. Kupiony u Dariusa. Tego urządzenia nie ma na stronie sklepu ale Darius ma je w swojej ofercie.

20180726_1151011.jpg


Dyszel przed wycięciem:
b.jpg


Dyszel po wycięciu:
a.jpg