Remont nie dla pedantów

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 244
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 6 cze 2019, 06:52

Wiercić, wstawić tulejki na śruby. Fabrycznie miałem śruby fi12 do najazdu to raczej nie będzie problemu z wierceniem zwykłym wiertłem, bardziej mnie martwi ta blacha przyspawana do dyszla. Wydaje mi się że będzie kolidowała z UN.
N126e 1983
N126n 1988

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2959
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 6 cze 2019, 07:25

Drednot pisze:1. Proszę o utwierdzeniu mnie w przekonaniu że powinienem jednak się przewiercić także przez dolną "ściankę" profilu dyszla (i rozwiercić przyspawane nakrętki do górnej ścianki).

Koniecznie, tak jak jest teraz nie może być, to niebezpieczne i niezgodne ze sztuką. Śruby muszą łapać całość bo występują tu ogromne siły. Więcej nie trzeba tłumaczyć.
Drednot pisze:2. Jeżeli wiercić to czym? Zwykłe wiertło do metalu? Aż takiego dużego wiertła do wiertarki chyba nie zamontuję.

Normalne wiertło, byle ostre i wiertarka.
Drednot pisze:3. Czy jest jakiś sposób by zabezpieczyć te ewentualne dziury w ocynku przed korozją ?

Kompletnie nie ma takiej potrzeby bo Ci to nigdy nie przerdzewieje. Jak już bardzo się martwisz to maźnij lekko farbką lub smarem po krawędzi.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Obrazek

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 3832
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Murano » czwartek, 6 cze 2019, 08:32

Polecam wiertła firmy RUKO o oznaczeniu HHS kolor złoty. Nie do zaj$#&¥¢nia....!!! Ja wiercilem w nowym profilu 3mm z dodawana blachą 3 mm i na wylot czyli razem 12mm w stali!!! 4 otwory i wiertło dalej wygląda jak nowe.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:39

Dzięki Panowie! Jak ja kocham to forum!
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:47

popiolekpolska pisze:bardziej mnie martwi ta blacha przyspawana do dyszla. Wydaje mi się że będzie kolidowała z UN.

Brawo za fachowe spostrzeżenie. Tak kolidowało. To jest fota sprzed wycięcia ten blachy (poniżej fota już po ;-).

popiolekpolska pisze:wstawić tulejki na śruby

Dobry pomysł - żeby górna i dolne ścianki profilu się nie wgniatały.
Masz jakiś pomysł co zastosować jako te tulejki? Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

A może dać grube szerokie prostokątne podkładki pod oba końce śruby? Takie które by obejmowały cały profil, a więc także i ścianki boczne (pionowe) Te ścianki by pełniły rolę jaka miałaby pełnić tuleja (nie pozwalać na ściśnięcie górnej i dolnej ścianki). Te ścianki są w sumie niedaleko od otworu.

dd.jpg
Ostatnio zmieniony piątek, 7 cze 2019, 16:13 przez Drednot, łącznie zmieniany 1 raz.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:49

RAFALSKI pisze:
Drednot pisze:1. Proszę o utwierdzeniu mnie w przekonaniu że powinienem jednak się przewiercić także przez dolną "ściankę" profilu dyszla (i rozwiercić przyspawane nakrętki do górnej ścianki).

Koniecznie, tak jak jest teraz nie może być, to niebezpieczne i niezgodne ze sztuką. Śruby muszą łapać całość bo występują tu ogromne siły. Więcej nie trzeba tłumaczyć.
Drednot pisze:2. Jeżeli wiercić to czym? Zwykłe wiertło do metalu? Aż takiego dużego wiertła do wiertarki chyba nie zamontuję.

Normalne wiertło, byle ostre i wiertarka.
Drednot pisze:3. Czy jest jakiś sposób by zabezpieczyć te ewentualne dziury w ocynku przed korozją ?

Kompletnie nie ma takiej potrzeby bo Ci to nigdy nie przerdzewieje. Jak już bardzo się martwisz to maźnij lekko farbką lub smarem po krawędzi.


Rafalski - jak zwykle dziękuję za fachowe podejście do tematu i za utwierdzenie mnie w słusznej drodze jakie obrały moje podejrzenia.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2959
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » piątek, 7 cze 2019, 15:58

Drednot pisze:Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

Jakikolwiek kawał rury odpowiedniej średnicy ale może też być hydrauliczna 0,5" w ocynku.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Obrazek

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 16:02

Murano pisze:Polecam wiertła firmy RUKO o oznaczeniu HHS kolor złoty. Nie do zaj$#&¥¢nia....!!! Ja wiercilem w nowym profilu 3mm z dodawana blachą 3 mm i na wylot czyli razem 12mm w stali!!! 4 otwory i wiertło dalej wygląda jak nowe.


O ja Cie sunę! Zestaw który zawiera 12-stkę kosztuje 350 zł (nie mówiąc już o zestawie kobaltowym w cenie 630 zł ;-)
Narobiłeś mi jednak śliny - więc chyba sobie sprezentuję na razie pojedyncze wiertło.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 16:18

RAFALSKI pisze:
Drednot pisze:Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

Jakikolwiek kawał rury odpowiedniej średnicy ale może też być hydrauliczna 0,5" w ocynku.


A co Ty na ten pomysł z podkładkami? (Odpowiedziałeś szybciej niż zdołałem wyedytować swój post dodając pomysł z podkładkami ;-)
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 3832
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Murano » piątek, 7 cze 2019, 18:21

Drednot pisze:
O ja Cie sunę! Zestaw który zawiera 12-stkę kosztuje 350 zł (nie mówiąc już o zestawie kobaltowym w cenie 630 zł ;-)
Narobiłeś mi jednak śliny - więc chyba sobie sprezentuję na razie pojedyncze wiertło.

Cena nie bierze się z nikąd....
Podaj adres na priv. Mam chyba z 3 sztuki w rozmiarze 12,5, dostaniesz prezent od moderatora ;-)
12,5 jest idealnym wiertłem pod śruby 12mm.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1277
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Samoogon » piątek, 7 cze 2019, 18:25

Podkładki? Czekaj, czekaj, gdzieś to widziałem... :)
Zrób jak Bóg przykazał, nie kombinuj.
Samoogonowy remont n126e
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 1810km, 10 nocek

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 635
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 23:05

Murano pisze:Podaj adres na priv. Mam chyba z 3 sztuki w rozmiarze 12,5, dostaniesz prezent od moderatora ;-)

comment_pWTJI0ebcAXCSMVW2AJ00UhoOVrvyKRe.jpg

Adres leci na priva!
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 244
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: popiolekpolska » sobota, 8 cze 2019, 15:46

Ja dawałem u siebie tak jak pisał Rafalski tj. rura 1/2". Wyglądają dużo poważniej niż fabryczne tulejki które musiałem wyciąć, bo zrosły się ze śrubami.
N126e 1983
N126n 1988


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Florida_blue i 3 gości