Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
No i co to już wieczny kemping tej przyczepy ? gdzie dalsza relacja gdzie podwozie ? gdzie to wszystko? no Kooba rusz się .
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
jacek pisze: gdzie dalsza relacja gdzie podwozie ? gdzie to wszystko? .
O Kuba masz już pomocnika i chętnego co na pewno mu nie straszny śnieg , mróz i inne niedogodności byle zobaczyć twoją piękną ramę bez wad .
- kooba
- Administrator
- Posty: 5516
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Niestety rama jeszcze nie gotowa. Aktualnie jest w cynkowni. Jak wróci to zobaczymy jaka będzie pogoda. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba czekać do wiosny ze składaniem.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kuba, na fotkach na poprzedniej stronie zauważyłem że pomiędzy budą a ramą była dana izolacja jakby z karimaty. Potwierdzasz? Wydaje mi się że to fajny patent by dodatkowo budkę od zimnej ramy odseparować.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Nie wolno wiercić w ramię. Nic! I kropka! W naczepach ciężarowych nie wolno nawet zawiesić bańki z wodą na nie fabrycznych otworach. Są inne sposoby. U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty. A już tą dziura na gniazdo to szczyt. Przy kontroli ambitnego inspektora dalej by nie pojechała. Dużo można ale z głową, nie każdy zna się na wszystkim i należy się ostrzegać.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
-
- Posty: 300
- Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
- Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
A po co, żeby laminatowi nie było zimno??
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kinga pisze:U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty.
Kogo konkretnie masz na myśli?
Na przyszłość proponowałbym jednak napisać wprost o jaki kraj chodzi, darować sobie taki wstawki, a swoje sympatie i antypatie pozostawić dla siebie. Takim zachowaniem sami sobie tych wrogów robicie.
niebieski-n2 pisze:A po co, żeby laminatowi nie byo zimno??
Po to żeby lepiej wodę trzymała, a rama miała lepsze warunki do gnicia
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1494
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: RE: Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kinga pisze:Nie wolno wiercić w ramię. Nic! I kropka! W naczepach ciężarowych nie wolno nawet zawiesić bańki z wodą na nie fabrycznych otworach. Są inne sposoby. U wroga za mierzą potrafią dowód zatrzymać za takie patenty. A już tą dziura na gniazdo to szczyt. Przy kontroli ambitnego inspektora dalej by nie pojechała. Dużo można ale z głową, nie każdy zna się na wszystkim i należy się ostrzegać.
To ciekawe w jaki sposób ocynk zrobisz na takiej ramie bez otworów? Bzdura według mnie, otwory były, są i będą tego nie unikniesz...
Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
niebieski-n2 pisze:A po co, żeby laminatowi nie było zimno??
Myślę że rama działa jak wymiennik ciepła. Zatem im mniej by dotykała do skorupy od spodu tym lepiej.
reflexes pisze:Po to żeby lepiej wodę trzymała, a rama miała lepsze warunki do gnicia
Rzeczywiście, o tym nie pomyślałem.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
- kooba
- Administrator
- Posty: 5516
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Karimata była tylko pod kufrem. Nie mam pojęcia w jakim celu Robert ją tam położył. Teraz już jej nie będzie.
Z tymi otworami to bym nie przesadzał. Już to widzę jak za granicą policjant będzie się kładł pod przyczepę i sprawdzał czy otwór jest fabryczny. A niby na jakiej podstawie ma to stwierdzić? Może ma rysunki techniczne do przyczepy Niewiadów N132 z 84 roku? A nawet jak by miał to w tej konkretnej przyczepie nie mają zastosowania bo to SAM.
Z tymi otworami to bym nie przesadzał. Już to widzę jak za granicą policjant będzie się kładł pod przyczepę i sprawdzał czy otwór jest fabryczny. A niby na jakiej podstawie ma to stwierdzić? Może ma rysunki techniczne do przyczepy Niewiadów N132 z 84 roku? A nawet jak by miał to w tej konkretnej przyczepie nie mają zastosowania bo to SAM.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Kuba, a jakie ma DMC ten Twój SAM? 750?
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Mówię jak jest, producent przewidział jakąś liczbę otworów w określonych miejscach, i należy mieć świadomość że taka sytuacja jak u Kolegi może wyniknąć z tego że dziur na dyszlu jest o kilka za dużo. Mówię też o ramie naczepy cieżarowej. Uwierz że niemcy potrafią czepiać się skrzyń podwieszanych na jakiś płaskownik i śruby z Casto. Na pewno naszych przyczep nie będą prześwietlać tak drobiazgowo. Ale też byśmy sami chcieli żeby takie przygody nas nie spotykały.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
- kooba
- Administrator
- Posty: 5516
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Zgadzam się z tobą, że mój dyszel był podziurawiony jak ser szwajcarski i na pewno nie podniosło to jego wytrzymałości. Nawet powiem, że pękł na jednej z tych dziur. Pęknięcia były jednak dwa, a to drugie było miejscu nie dziurawionym.
Nie twierdzę, że dziury dodają ramie wytrzymałości. Zgadzam się z Tobą, że jest dokładnie odwrotnie. Potrafię jednak zachować zdrowy rozsądek i nie wysuwam stwierdzeń, że każda dziura w ramie prowadzi do katastrofy.
Dokładnie takie mam DMC.
Nie twierdzę, że dziury dodają ramie wytrzymałości. Zgadzam się z Tobą, że jest dokładnie odwrotnie. Potrafię jednak zachować zdrowy rozsądek i nie wysuwam stwierdzeń, że każda dziura w ramie prowadzi do katastrofy.
Drednot pisze:Kuba, a jakie ma DMC ten Twój SAM? 750?
Dokładnie takie mam DMC.
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
"Dorzucając do pieca" można stwierdzić że w niektórych sytuacjach wywiercenie otworu może być nawet pomocne. Przykład "wędrujących" pęknięć szyby. Otwór wywiercony na końcu pęknięcia równomiernie rozkłada naprężenia i szyba dalej nie pęka.
Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek"
Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek"
Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja
Pewnie ze tak, dziury w ramię to normalna sprawa, ale nie co 3 cm. Rama w mojej naczepe jest z profili aluminiowych 20mm i jest w niej trochę dziur, sporo nieużywanych w danej konfiguracji wyposażenia. I producent zaleca korzystanie z tych dziur które zaprojektował a jak nie to używanie specjalnych wieszaków.wszystko ma swoją wytrzymałość. Tylko o to mi chodzi, nie bierzcie mnie za bardziej papieskiego jak papież. Kończę dywagacje bo zanim się spotkamy już nie będziecie mnie lubić.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości