N126N by Wojtek

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » poniedziałek, 21 sie 2017, 11:13

Jak już pisałem w wątku powitalnym planuję wymienić oś w swojej przyczepie na bardziej miękką.
Po przestudiowaniu forum wybór padł na oś hamowaną ALKO.
Standardowo do N-ki pasuje oś o wymiarach - rozstaw otworów montażowych 1180, rozstaw bębnów 1560.
Jako, że posiadam dodatkowy komplet kół od samochodu na felgach stalowych o rozmiarze 185/65R15 ET40, zacząłem się zastanawiać czy nie wykorzystać ich do przyczepy.
Plus jest taki, że zapas od holownika byłby również do przyczepy.
Ostatnio przymierzyłem koło 15'' do przyczepy jeszcze ze starą osią, nawet dało się przykręcić delikatnie pomimo innego rozstawu śrub 4x98 vs 4x100.
Koło wchodzi we wnękę - ale nie jest pośrodku, od strony zewnętrznej jest sporo większa odległość niż od wewnętrznej.
Kolega Jacek zastosował dystanse 25mm - to u mnie załatwiłoby sprawę - koło byłoby pośrodku wnęki. Ale tak się zastanawiam czy nie dałoby się zamówić osi o rozstawie bębnów 1600mm, muszę popytać.
Ciekaw jestem czy przy nowej miększej osi tak duże opony nie będą ocierać o nadkola?
Poniżej kilka fotek z przymiarek:
20170818_181814.jpg

20170818_181822.jpg

20170818_181830.jpg

20170818_181850.jpg

20170818_181855.jpg

20170818_181909.jpg

Co myślicie o takiej modyfikacji?
Załączniki
20170818_182946.jpg
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: N126N by Wojtek

Postautor: jacek » poniedziałek, 21 sie 2017, 20:51

Nawet nie próbuj- miękka oś i te olbrzymy.Jeżeli będziesz jeździł na osi starej niewiadowskiej to wejdzie to koło i jakoś będziesz jeździł,natomiast przy osi ALKO nie da rady 15" za duże(bardzo duży skok wahacza) i rozwalił byś zakola .Musiał byś mieć oponę 185/40/15 to wtedy mooże.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » wtorek, 22 sie 2017, 10:42

Właśnie tego się obawiałem, że na "sztywnej" osi niewiadowskiej dałoby radę bo ona praktycznie się nie ugina, a w przypadku nowej osi alko to nie da rady.

Jeszcze kwestia zamówienia osi o większym rozstawie bębnów (1600 zamiast 1560), jeśli byłaby taka możliwość, to jak myślisz ma to sens.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: N126N by Wojtek

Postautor: jacek » środa, 23 sie 2017, 21:50

Co do rozstawu bębnów to by było lepiej 1600 i wtedy bez dystansów obędzie się ale czy mocowanie osi do ramy też nie będzie poszerzone trzeba by się dowiedzieć u źródła.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » niedziela, 24 wrz 2017, 17:16

Nowa oś ALKO założona.
Udało się zamówić oś o rozstawie bębnów 1590, przy standardowym rozstawie mocowania 1180.
Dodatkowo założone amortyzatory ALKO zielone, od strony wahacza mocowane na uchwyty ALKO "wtykane", od strony ramy musiałem dorobić uchwyty z kątownika 40x60x5.
Niestety nie udało mi się jeszcze przetestować jazdy z przyczepą na nowej osi.
W kwestii kół - dokupiłem felgi 13 cali o szerokości 4,5 cala 4x100 ET 36 i zostawiłem dotychczas użytkowane opony 165/65R13.
Załączniki
20170924_124807.jpg
20170924_124814.jpg
20170924_124826.jpg
20170924_124842.jpg
20170924_124856.jpg
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

Awatar użytkownika
tomtoy
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 314
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2013, 01:47
Lokalizacja: WSC

Re: N126N by Wojtek

Postautor: tomtoy » niedziela, 24 wrz 2017, 17:31

Na pewno dobra modyfikacja, do ilu kg jest ta ośka?
mnie też to czeka, możesz dać jakiś namiar gdzie zamawiałeś. ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » niedziela, 24 wrz 2017, 19:01

Oś jest do 900 kg, nie wiem czy można w tym dziale podawać namiary na sprzedawców, wyślę info na pw
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: N126N by Wojtek

Postautor: degustibus » niedziela, 24 wrz 2017, 22:04

A ile teraz wyżej przyczepa stoi względem oryginału?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » wtorek, 26 wrz 2017, 07:41

Niestety nie zmierzyłem wysokości na starej osi więc nie mam porównania.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: N126N by Wojtek

Postautor: degustibus » wtorek, 26 wrz 2017, 20:41

O, to szkoda. Ja wyrzuciłem już kartkę z pomiarami u siebie przed przeróbką.
Sądząc po foto - odległość szczytu opony od rantu nadkola i z ustawienia podpór to 5-6cm wyżej jest teraz przyczepa - chyba że oś na foto jest odciążona...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » środa, 27 wrz 2017, 20:43

Na foto oś jest odciążona, opony lekko dotykają podłoża, postaram się zmierzyć ile "siada" po obciążeniu.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM

Awatar użytkownika
sterciu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 345
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 00:05
Lokalizacja: DW

Re: N126N by Wojtek

Postautor: sterciu » wtorek, 3 paź 2017, 09:05

Rozumiem, że oś już ma "samozwalniacz" hamulca przy cofaniu, nie trzeba wychodzić i blokować najazdu przed cofaniem?? Głownie przez to blokowanie chodzi mi po głowie zmiana osi na jakąś nową... Można wiedzieć ile Cię ta oś kosztowała i gdzie ją kupowałeś ??
n126n `89 - sprzedana
n126n `95 - sprzedana
n250c `92
Obrazek
upload pics

kubuś
Posty: 397
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: N126N by Wojtek

Postautor: kubuś » wtorek, 3 paź 2017, 10:13

sterciu pisze:Rozumiem, że oś już ma "samozwalniacz" hamulca przy cofaniu, nie trzeba wychodzić i blokować najazdu przed cofaniem?? Głownie przez to blokowanie chodzi mi po głowie zmiana osi na jakąś nową... Można wiedzieć ile Cię ta oś kosztowała i gdzie ją kupowałeś ??



Też poproszę o takie info.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5697
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: N126N by Wojtek

Postautor: kooba » wtorek, 3 paź 2017, 16:14

Zorientujcie się czy nie da się wymienić samych bębnów lub ich wnętrzności.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek, 17 sie 2017, 11:09

Re: N126N by Wojtek

Postautor: Wojtek » niedziela, 8 paź 2017, 11:59

Nowa oś ALKO pozwala na cofanie bez blokowania najazdu.
U siebie zostawiłem oryginalny najazd, wymontowałem "wajchę" do blokowania najazdu, cofanie odbywa się bez problemu, najazd wciska się do końca, ale nie blokuje bębnów przy cofaniu.

Przy nowej osi i kołach 165/65R13 odległość ramy od podłoża (przy osi):
- oś nieobciążona zaraz po zamontowaniu - 38,5 cm,
- oś obciążona zaraz po zamontowaniu - 35 cm.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości