N126N by Wojtek
N126N by Wojtek
Jak już pisałem w wątku powitalnym planuję wymienić oś w swojej przyczepie na bardziej miękką.
Po przestudiowaniu forum wybór padł na oś hamowaną ALKO.
Standardowo do N-ki pasuje oś o wymiarach - rozstaw otworów montażowych 1180, rozstaw bębnów 1560.
Jako, że posiadam dodatkowy komplet kół od samochodu na felgach stalowych o rozmiarze 185/65R15 ET40, zacząłem się zastanawiać czy nie wykorzystać ich do przyczepy.
Plus jest taki, że zapas od holownika byłby również do przyczepy.
Ostatnio przymierzyłem koło 15'' do przyczepy jeszcze ze starą osią, nawet dało się przykręcić delikatnie pomimo innego rozstawu śrub 4x98 vs 4x100.
Koło wchodzi we wnękę - ale nie jest pośrodku, od strony zewnętrznej jest sporo większa odległość niż od wewnętrznej.
Kolega Jacek zastosował dystanse 25mm - to u mnie załatwiłoby sprawę - koło byłoby pośrodku wnęki. Ale tak się zastanawiam czy nie dałoby się zamówić osi o rozstawie bębnów 1600mm, muszę popytać.
Ciekaw jestem czy przy nowej miększej osi tak duże opony nie będą ocierać o nadkola?
Poniżej kilka fotek z przymiarek:
Co myślicie o takiej modyfikacji?
Po przestudiowaniu forum wybór padł na oś hamowaną ALKO.
Standardowo do N-ki pasuje oś o wymiarach - rozstaw otworów montażowych 1180, rozstaw bębnów 1560.
Jako, że posiadam dodatkowy komplet kół od samochodu na felgach stalowych o rozmiarze 185/65R15 ET40, zacząłem się zastanawiać czy nie wykorzystać ich do przyczepy.
Plus jest taki, że zapas od holownika byłby również do przyczepy.
Ostatnio przymierzyłem koło 15'' do przyczepy jeszcze ze starą osią, nawet dało się przykręcić delikatnie pomimo innego rozstawu śrub 4x98 vs 4x100.
Koło wchodzi we wnękę - ale nie jest pośrodku, od strony zewnętrznej jest sporo większa odległość niż od wewnętrznej.
Kolega Jacek zastosował dystanse 25mm - to u mnie załatwiłoby sprawę - koło byłoby pośrodku wnęki. Ale tak się zastanawiam czy nie dałoby się zamówić osi o rozstawie bębnów 1600mm, muszę popytać.
Ciekaw jestem czy przy nowej miększej osi tak duże opony nie będą ocierać o nadkola?
Poniżej kilka fotek z przymiarek:
Co myślicie o takiej modyfikacji?
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
Re: N126N by Wojtek
Nawet nie próbuj- miękka oś i te olbrzymy.Jeżeli będziesz jeździł na osi starej niewiadowskiej to wejdzie to koło i jakoś będziesz jeździł,natomiast przy osi ALKO nie da rady 15" za duże(bardzo duży skok wahacza) i rozwalił byś zakola .Musiał byś mieć oponę 185/40/15 to wtedy mooże.
Re: N126N by Wojtek
Właśnie tego się obawiałem, że na "sztywnej" osi niewiadowskiej dałoby radę bo ona praktycznie się nie ugina, a w przypadku nowej osi alko to nie da rady.
Jeszcze kwestia zamówienia osi o większym rozstawie bębnów (1600 zamiast 1560), jeśli byłaby taka możliwość, to jak myślisz ma to sens.
Jeszcze kwestia zamówienia osi o większym rozstawie bębnów (1600 zamiast 1560), jeśli byłaby taka możliwość, to jak myślisz ma to sens.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
Re: N126N by Wojtek
Co do rozstawu bębnów to by było lepiej 1600 i wtedy bez dystansów obędzie się ale czy mocowanie osi do ramy też nie będzie poszerzone trzeba by się dowiedzieć u źródła.
Re: N126N by Wojtek
Nowa oś ALKO założona.
Udało się zamówić oś o rozstawie bębnów 1590, przy standardowym rozstawie mocowania 1180.
Dodatkowo założone amortyzatory ALKO zielone, od strony wahacza mocowane na uchwyty ALKO "wtykane", od strony ramy musiałem dorobić uchwyty z kątownika 40x60x5.
Niestety nie udało mi się jeszcze przetestować jazdy z przyczepą na nowej osi.
W kwestii kół - dokupiłem felgi 13 cali o szerokości 4,5 cala 4x100 ET 36 i zostawiłem dotychczas użytkowane opony 165/65R13.
Udało się zamówić oś o rozstawie bębnów 1590, przy standardowym rozstawie mocowania 1180.
Dodatkowo założone amortyzatory ALKO zielone, od strony wahacza mocowane na uchwyty ALKO "wtykane", od strony ramy musiałem dorobić uchwyty z kątownika 40x60x5.
Niestety nie udało mi się jeszcze przetestować jazdy z przyczepą na nowej osi.
W kwestii kół - dokupiłem felgi 13 cali o szerokości 4,5 cala 4x100 ET 36 i zostawiłem dotychczas użytkowane opony 165/65R13.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
Re: N126N by Wojtek
Na pewno dobra modyfikacja, do ilu kg jest ta ośka?
mnie też to czeka, możesz dać jakiś namiar gdzie zamawiałeś.
mnie też to czeka, możesz dać jakiś namiar gdzie zamawiałeś.
Re: N126N by Wojtek
Oś jest do 900 kg, nie wiem czy można w tym dziale podawać namiary na sprzedawców, wyślę info na pw
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
-
- Posty: 262
- Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05
Re: N126N by Wojtek
A ile teraz wyżej przyczepa stoi względem oryginału?
Re: N126N by Wojtek
Niestety nie zmierzyłem wysokości na starej osi więc nie mam porównania.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
-
- Posty: 262
- Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05
Re: N126N by Wojtek
O, to szkoda. Ja wyrzuciłem już kartkę z pomiarami u siebie przed przeróbką.
Sądząc po foto - odległość szczytu opony od rantu nadkola i z ustawienia podpór to 5-6cm wyżej jest teraz przyczepa - chyba że oś na foto jest odciążona...
Sądząc po foto - odległość szczytu opony od rantu nadkola i z ustawienia podpór to 5-6cm wyżej jest teraz przyczepa - chyba że oś na foto jest odciążona...
Re: N126N by Wojtek
Na foto oś jest odciążona, opony lekko dotykają podłoża, postaram się zmierzyć ile "siada" po obciążeniu.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
Re: N126N by Wojtek
Rozumiem, że oś już ma "samozwalniacz" hamulca przy cofaniu, nie trzeba wychodzić i blokować najazdu przed cofaniem?? Głownie przez to blokowanie chodzi mi po głowie zmiana osi na jakąś nową... Można wiedzieć ile Cię ta oś kosztowała i gdzie ją kupowałeś ??
Re: N126N by Wojtek
sterciu pisze:Rozumiem, że oś już ma "samozwalniacz" hamulca przy cofaniu, nie trzeba wychodzić i blokować najazdu przed cofaniem?? Głownie przez to blokowanie chodzi mi po głowie zmiana osi na jakąś nową... Można wiedzieć ile Cię ta oś kosztowała i gdzie ją kupowałeś ??
Też poproszę o takie info.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
- kooba
- Administrator
- Posty: 5697
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: N126N by Wojtek
Zorientujcie się czy nie da się wymienić samych bębnów lub ich wnętrzności.
Re: N126N by Wojtek
Nowa oś ALKO pozwala na cofanie bez blokowania najazdu.
U siebie zostawiłem oryginalny najazd, wymontowałem "wajchę" do blokowania najazdu, cofanie odbywa się bez problemu, najazd wciska się do końca, ale nie blokuje bębnów przy cofaniu.
Przy nowej osi i kołach 165/65R13 odległość ramy od podłoża (przy osi):
- oś nieobciążona zaraz po zamontowaniu - 38,5 cm,
- oś obciążona zaraz po zamontowaniu - 35 cm.
U siebie zostawiłem oryginalny najazd, wymontowałem "wajchę" do blokowania najazdu, cofanie odbywa się bez problemu, najazd wciska się do końca, ale nie blokuje bębnów przy cofaniu.
Przy nowej osi i kołach 165/65R13 odległość ramy od podłoża (przy osi):
- oś nieobciążona zaraz po zamontowaniu - 38,5 cm,
- oś obciążona zaraz po zamontowaniu - 35 cm.
*****************************
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
N126N
Dacia Lodgy 1.6 82KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości