Strona 1 z 2

Karolowa N132

: poniedziałek, 28 sty 2019, 21:57
autor: bania
Po niecałym roku w końcu zacząłem się przygotowywać do remontu.
Początki mogliście obserwować tu:
http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... =31&t=8108
Odcięcie sześciu śrub zapoczątkowało to co będzie się działo dalej. Rama miała iść na złom, ale w końcu zostaje bo jest w bardzo dobrym stanie, będzie piaskowanie, cynkowanie, jedynie oba ramiona dyszla idą na złom, będą nowe o ok. 30 cm dłuższe niż oryginalnie.
Żeby przeciągnąć na miejsce rozbiórki założyłem na chwilę nowy zaczep.
20190105_140226[1].jpg
nowy zaczep z najazdem

Później z pomocą widlaka przyczepa polatała sobie trochę.
n132 lata.jpg

Później została sama rama najpierw z ośką, a później bez ośki.
I tu moje pierwsze pytanie do Was: czy miał ktoś styczność z ośką tego producenta:
n132..jpg
tabliczka na bębnach

I czy są jakieś kryteria kiedy się wymienia te wałki gumowe ew. jak się sprawdza ich stan techniczny?

Re: Karolowa N132

: poniedziałek, 28 sty 2019, 23:05
autor: RAFALSKI
bania pisze:czy miał ktoś styczność z ośką tego producenta

To jest tabliczka homologacyjna: https://translate.google.pl/?hl=pl&tab= ... 3%A4nnande Oś jest firmy AL-KO i może występować w dwóch wersjach - montaż na cztery śruby (bez amortyzatorów, z opcją dołożenia. Brak ich górnych mocowań do ramy) lub na sześć śrub i wtedy górne mocowanie amorów jest zintegrowane z osią.

Re: Karolowa N132

: poniedziałek, 28 sty 2019, 23:29
autor: bania
RAFALSKI pisze: na sześć śrub i wtedy górne mocowanie amorów jest zintegrowane z osią.

Ja mam wersję z amorami, jest na nich logo KROSNO, leżą w bagażniku, jutro rano będę ich szukał u siebie w Inter Carsie.

Re: Karolowa N132

: poniedziałek, 28 sty 2019, 23:56
autor: RAFALSKI
Tam oryginalnie też powinny być amory AL-KO, czarne i z okrągłym, metalowym korpusem. Najlepiej zastąpić je nowszymi Octagonami: http://www.alko-tech.com/pl/amortyzatory

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 00:44
autor: tantalos
Jeśli numer ramy masz na dyszlu to pamiętaj aby przed odcięciem/remontem ramy dokumentację fotograficzną zrobił rzeczoznawca. Jest to potrzebne do późniejszego nabicia przez niego nowych numerów na nowym dyszlu. Oczywiście wiąże się to z kosztami.

Prosimy o pojedyncze spacje między wyrazami.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 08:10
autor: bania
RAFALSKI pisze:Tam oryginalnie też powinny być amory AL-KO, czarne i z okrągłym, metalowym korpusem. Najlepiej zastąpić je nowszymi Octagonami: http://www.alko-tech.com/pl/amortyzatory

Przepraszam, po wyczyszczeniu okazało się że są to SACHSy o numerze 638 108.

tantalos pisze:Jeśli numer ramy masz na dyszlu to pamiętaj aby przed odcięciem/remontem ramy dokumentację fotograficzną zrobił rzeczoznawca . Jest to potrzebne do późniejszego nabicia przez niego nowych numerów na nowym dyszlu. Oczywiście wiąże się to z kosztami.

Mam tabliczkę znamionową, dyszel prawie nie istnieje więc i tak by ich nie było.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 16:50
autor: RAFALSKI
bania pisze:Przepraszam, po wyczyszczeniu okazało się że są to SACHSy o numerze 638 108.

No i to ma sens, że Sachs robił amory dla AL-KO. Ale zainteresuj się tymi które podałem w linku. Nie dość, że pasują w miejsce starych to są lepsze bo przeznaczone do dość wąskiego zakresu masy przyczepy. Wszystko jest w opisie z linku.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 18:55
autor: tantalos
bania pisze:Mam tabliczkę znamionową, dyszel prawie nie istnieje więc i tak by ich nie było.

No to lipa . Pozostaje chałupnictwo ; )

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 19:31
autor: bania
RAFALSKI pisze:
bania pisze:Przepraszam, po wyczyszczeniu okazało się że są to SACHSy o numerze 638 108.

No i to ma sens, że Sachs robił amory dla AL-KO. Ale zainteresuj się tymi które podałem w linku. Nie dość, że pasują w miejsce starych to są lepsze bo przeznaczone do dość wąskiego zakresu masy przyczepy. Wszystko jest w opisie z linku.

Przeglądałem , bo u mnie w ofercie Inter Cars są tylko sachsy i monroe , cena 160/125 pln za sztukę. Jutro będę dzwonił za tymi z Twojego linka.
Myślę że zielone będą w sam raz, czy uważacie inaczej??
Takich porad jak ta będzie mi jeszcze duuuużo potrzeba, dzięki serdeczne.
Czy VIN musi być na dyszlu i tabliczce, czy wystarczy tylko tabliczka??

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 20:21
autor: Murano
Nr Vin w przyczepach Niewiadów musi być na ramię i na tabliczce.
Przy amortyzatorach zwróć uwagę na specyfikację.
Dedykowane do przyczep z osią skrętną pracują na rozciąganiu (samochodowe zupełnie odwrotnie - na ściskaniu). Przy fabrycznym mocowaniu n132 i Alko osi muszą być dedykowane np. takie o których pisze Rafalski (osobiście takie mam). Nie możesz w takiej sytuacji założyć "dobranych" samochodowych amortyzatorów.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 20:43
autor: bania
Właśnie chcę kupić te OCTAGONy tylko podpowidzcie czy brać zielone czy niebieskie??

Re: Karolowa N132

: wtorek, 29 sty 2019, 20:48
autor: Murano
One są dostosowane do masy.
Niebieskie są chyba do 750, zielone 750-900 a czerwone chyba 900-1300. Mogę się mylić delikatnie ale generalnie do 132 ja i reszta towarzystwa kupowała zielone. Osobiście planuje zatrzymać się z masą przed 900kg więc powinno pasować.

Re: Karolowa N132

: środa, 30 sty 2019, 10:50
autor: RAFALSKI
bania pisze:Właśnie chcę kupić te OCTAGONy tylko podpowidzcie czy brać zielone czy niebieskie??

Moim zdaniem zielone. Poszperaj dobrze w sieci żeby wyszukać najlepszą cenę bo link który podałem to był pierwszy-lepszy jaki mi się napatoczył. Ja znalazłem na Allegro w niezłej cenie.

Re: Karolowa N132

: środa, 30 sty 2019, 11:04
autor: Murano
Coś około 115-120 zł za sztukę.

Re: Karolowa N132

: środa, 30 sty 2019, 12:31
autor: Fiacior75
Ja też montowałem zielone i takie powinny być.