Strona 2 z 2

Re: Karolowa N132

: środa, 30 sty 2019, 15:20
autor: dankm
A może takie brązowe,i jaka łatwość montażu.[emoji6][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]


Re: Karolowa N132

: wtorek, 12 mar 2019, 11:30
autor: bania
Nowy dyszel dospawany, teraz w drogę i do piaskowania, jeszcze później ocynk, ośka powoli się rozbiera. Czy możecie podpowiedzieć z czego ma być ten pręt pomiędzy najazdem a ośką, jaką ma mieć długość i średnicę?

20190308_124841.jpg
w drodze do piaskowania

Re: Karolowa N132

: wtorek, 12 mar 2019, 11:42
autor: naal
Pręt gwintowany 10mm i długości 2,5 m

Re: Karolowa N132

: środa, 20 mar 2019, 17:11
autor: bania
Dziś wypiaskowałem felgi 13-tki do N132 i 12-tki do moich N260-ek. W piątek zawożę na próbę 12-tki do lakierowania proszkowego, zobaczymy czy efekt będzie zadowalający, jeśli będzie ok to zawiozę 13-tki, jak nie polakieruję tradycyjnie.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 15 paź 2019, 20:24
autor: bania
Czy pamięta ktoś dokładne wymiary śrub żeby przykręcić oś do ramy?? Ja swoje gdzieś schowałem i nie mogę znaleźć, a w sobotę planuję przykręcić oś do ramy czy ramę do osi jak kto woli.

Re: Karolowa N132

: wtorek, 15 paź 2019, 20:47
autor: naal
M12x30-40mm o twardości conajmniej 8,8. Nakrętka z teflonem lub zagniatana.

Re: Karolowa N132

: środa, 16 paź 2019, 13:07
autor: bania
naal pisze:M12x30-40mm o twardości conajmniej 8,8. Nakrętka z teflonem lub zagniatana.

Dzięki wielkie, widzę że wszystko masz "w jednym palcu". Kupiłem już 35 mm czarne twarde.
Jak słońca wystarczy to jeszcze budę na ramę wrzucę i pozałapuję tylko żeby w razie konieczności można było ją przeciągnąć do nowego miejsca zimowania. Śruby jakieś tam w wiadrze mam, bo stare wszystkie były cięte bo się ukręciły.

Re: Karolowa N132

: środa, 16 paź 2019, 13:50
autor: Murano
Z tymi śrubami to nie przesadzajcie.
Im twardsza nie znaczy, że lepsza.
Oryginalnie były 5,3. 8.8 to optymalne rozwiązanie.
10.8 odpada bo jest zbyt krucha. Silna i solidna ale do statycznych konstrukcji a nie do pracującej ramy.

Re: Karolowa N132

: środa, 16 paź 2019, 15:31
autor: dzin1975
Murano pisze:10.8 odpada bo jest zbyt krucha. Silna i solidna ale do statycznych konstrukcji a nie do pracującej ramy.

Pierwszy Starman jakiego robiłem wrócił z testów homologacyjnych bo zabudowe do ramy miał na śrubach 8.8.
Zmienialiśmy na 12.9. Auto 4x4, zabudowa pracowała jak cholera w terenie. A kazali zmienić na twardsze...

Re: Karolowa N132

: środa, 16 paź 2019, 16:43
autor: tomcat
Niestety ale w wielu przypadkach wynika to z niewiedzy :(
Mam masę przykładów u mnie w firmie. Duża grupa klientów uważa, że kupując i stosując twarde śruby zwiększa wytrzymałość połączenia nie zwracając uwagi na rodzaj obciążeń jakie ma przenosić.
U mnie w oryginalne były 5.8 ale dla świętego spokoju dałem 8.8.
Kolega kupił twarde czarne, które niestety będą korodować :idea: Trzeba by je czymś zabezpieczyć :?