Wiercenie otworów w laminacie.

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
tomciooz
Posty: 49
Rejestracja: sobota, 10 lis 2018, 09:05
Lokalizacja: Dolnośląskie

Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: tomciooz » niedziela, 10 mar 2019, 20:21

Czy możecie mi wyjaśnić, dlaczego nie można wiercić dziur w laminacie wiertłem? Przeglądając jakiś czas temu Forum, osoby odradzały wiercenie otworów ponieważ później pęka laminat i robią się pajączki. Proszę Was.. czy ja to dobrze zrozumiałem :)??
Ostatnio zmieniony niedziela, 10 mar 2019, 20:51 przez tomciooz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 755
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: oko » niedziela, 10 mar 2019, 20:22

Hmm... Gdzie to przeczytałeś? Ja wierciłem otwory w laminacie i nic się nie działo.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

Obrazek

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 600/5

Awatar użytkownika
dankm69
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 379
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: dankm69 » niedziela, 10 mar 2019, 20:38

Ja robiąc remont laminowałem każdy otwór,nawet lampy mam na belce (jestem dekarzem i takie zboczenie zawodowe że każdy otwór to potencjalne źródło przecieku).Z upływem czasu dziur narobiłem wiertłem sporo i nic nie zauwarzyłem niepokojącego.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
406km 3 noce

Awatar użytkownika
tomciooz
Posty: 49
Rejestracja: sobota, 10 lis 2018, 09:05
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: tomciooz » niedziela, 10 mar 2019, 20:47

Kolega, którego już nie ma na FORUM z przyczyn (...) pisał coś na ten temat http://fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=4959&p=140326&hilit=otwory+w+laminacie#p140326 Że otworów w laminacie nie powinno się wiercić.

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 755
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: oko » niedziela, 10 mar 2019, 21:03

Akurat tym co jest napisane w tym temacie to bym się specjalnie nie przejmował.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

Obrazek

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 600/5

Awatar użytkownika
tomciooz
Posty: 49
Rejestracja: sobota, 10 lis 2018, 09:05
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: tomciooz » niedziela, 10 mar 2019, 21:05

ok dzięki.

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 908
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: tomcat » niedziela, 10 mar 2019, 21:20

Myślę,że to kwestia podejścia do techniki samego wiercenia :?
Laminat to nie stal i nacisk podczas wiercenia powinien być odpowiednio mniejszy żeby wiertło mniej agresywnie "wgryzało się" w materiał i nie powodowało mikropęknięć.
Wówczas nie powinno być problemów ;)
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 755
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: oko » poniedziałek, 11 mar 2019, 08:33

Podstawa to ostre wiertło i wiercenie bez pośpiechu.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

Obrazek

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 600/5

Awatar użytkownika
tomciooz
Posty: 49
Rejestracja: sobota, 10 lis 2018, 09:05
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: tomciooz » poniedziałek, 11 mar 2019, 08:45

Rozumiem.. Nie miałem zamiaru używać wiertarki z udarem :P Ale gdy przeczytałem post zastanawiałem się czy nie będzie lepiej wywiercić małego otworku i wyszlifować pilniczkiem do danego rozmiaru. Lepiej zapytać niż później drzeć głową o ścianę bo coś się źle zrobiło heehee. Czyli wystarczy delikatnie z ostrym wiertłem na wyższych obrotach :) Dzięki

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 755
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: oko » poniedziałek, 11 mar 2019, 08:59

Wierć spokojnie wiertłem, nic się nie stanie
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

Obrazek

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 600/5

Awatar użytkownika
Mr.Makarena
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 467
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: Mr.Makarena » poniedziałek, 11 mar 2019, 11:28

Wierć śmiało, tylko wcześniej naklej papierowa taśmę klejąca z obu stron i wierć przez taśmę, wtedy brzegi otworu będą miej poszarpane...
Pozdrawiam :

Mr.Makarena

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 367
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Wiercenie otworów w laminacie.

Postautor: misha22 » poniedziałek, 11 mar 2019, 22:13

A co to za róznica czy do wiertarki złożysz wiertło czy pilnik iglak okragły? Na 100% Grzegorz akurat miał zupełna rację. Im wiekszy otwór, tym ryzyko porawania brzegów wieksze. jak to ma byc dziurka 2mm to wiertło będzie ok.
pozdr
M
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości