n126b by marek216

czyli nasza walka z przyczepą...
degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: n126b by marek216

Postautor: degustibus » poniedziałek, 13 maja 2019, 20:44

Tak, masz rację - ja z rury 90mm zrobiłem kwadrat 100x100 bo takie było UN. Chodziło mi o koncepcję - u ciebie musiały by być wypełnienia z kątowników. Mogą być zimnogięte bo są cieńsze.

Jak uważasz z szybą. Ja tylnej nie otwieram bo mam pękniętą i naprawianą. Przednia za to to błogosławieństwo przy upałach lub przy gotowaniu choćby jajek czy wody na kawę latem. Otwarte drzwi i przednia szyba to przeciąg ratujący przed ugotowaniem. Poza tym śniadanie przy wchodzącej bryzie przez okno - niezapomniane.
Uwierz mi, że żadne wywietrzniki dodatkowe czy wentylatorki tego nie zastąpią. Choćbyś dał ich 10.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » poniedziałek, 13 maja 2019, 20:45

Bez hamulca tak, z hamulcem chyba 1600kg - nie chce mi się iść do auta sprawdzać co ma w DR


Z szybami nie chce mi się kombinować - była stała, będzie stała.

Jak mi będzie para z gotowania przeszkadzała to się zrobi mały wyciąg z filtrami węglowymi stosowanymi w normalnych okapach lub wyciągach do stanowisk elektronicznych - wentylatorów 12V 100-120mm mi nie brakuje.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 13 maja 2019, 20:53 przez marek216, łącznie zmieniany 1 raz.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: n126b by marek216

Postautor: degustibus » poniedziałek, 13 maja 2019, 20:51

Ok, twoja sprawa.
Piszesz, pytasz na forum - tu każdy chce ci doradzić jak najlepiej bazując na swoich doświadczeniach.

Ugotujesz się - zmienisz danie.

Samoogon

Re: n126b by marek216

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 13 maja 2019, 20:55

Zastanawia mnie dlaczego tylko dwa koła zapasowe? Czy aby na pewno wystarczy?
:)
Filip co do tego namiotu zwracam się do Ciebie bo Marek to raczej jest niereformwalny :)
Nawet o tym nie myśl. Ani to użytkowe, ani wygodne, nie ma żadnych zalet jeśli o przyczepę chodzi. Wiem bo myślałem tak jak Ty i wziąłem taki namiocik do Koszęcina.
Do niczego się to nie nadaje, jest za niskie jak Marcin pisał, nie da się otworzyć drzwi i pasuje jak garbaty do ściany. Nie nadaje się i zapomnij.

Voyager ma tylko 450kg bez hamulca?
Trochę mało, jakie masz dmc przyczepy?
Ja np w mojej zapieksie mam 600(500plus 100kg bagażu) i musiałem sprzedać lancie bo miała tylko 400kg wbite w dowód. Taki kolos i ma tylko 450?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 13 maja 2019, 20:56 przez Samoogon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » poniedziałek, 13 maja 2019, 20:56

Ja cenię wasze doświadczenia, ale z tego co oglądam to większość staruszków jak moja jest jednak na stałych szybach i ludzie żyją. Buda ma mi służyć do spania a nie do siedzenia w niej, dlatego nawet nie planuję w niej składanego wyrka żeby był stolik. Mały stolik pewnie będzie ale to koncepcja której jeszcze nie liczyłem jeśli chodzi o montaż czy umiejscowienie i wymiary.

Jutro zrobię fotkę z DR - bo albo ja mylę moje samochody albo on bez hamulca ma tak mało.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: n126b by marek216

Postautor: oko » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:00

Jak oni robili/robią te auta? 3.3l i 450kg a moje 1.3 ma 600kg. Zapieksa ma DMC 580 więc się mieszczę.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: n126b by marek216

Postautor: degustibus » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:02

Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Samoogon

Re: n126b by marek216

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:06

Wszędzie problemy, ale jakby nie było warto na to patrzeć. Teraz mam 750kg w santa fe więcej już się nie da.

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: n126b by marek216

Postautor: oko » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:16

degustibus pisze:Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Ja wiem że mam pancerne zawieszenie z tyłu, ale jednak silnik też ma wpływ na uciąg. A jednak jest różnica pomiędzy 1.3 a 3.3.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:23

Chyba czeka mnie wizyta w SKP i WK bo to co jest w DR przyczepy to jakiś absurd. Obciążenie 50kg - czy to jest przyczepa zabawkowa?
Co do samochodu to dobrze pamiętałem.
Co do hamulców to akurat amerykańce mają zajefajne :mrgreen:
Załączniki
P1140074.JPG
P1140076.jpg
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: n126b by marek216

Postautor: degustibus » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:29

oko pisze:
degustibus pisze:Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Ja wiem że mam pancerne zawieszenie z tyłu, ale jednak silnik też ma wpływ na uciąg. A jednak jest różnica pomiędzy 1.3 a 3.3.


Zawieszenie zawieszeniem - czasami to kwesta zwisu i konstrukcji podłużnic.

A czasami błędu w urzedzie rejestrującym :)

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:39

Szybka lektura instrukcji Voyka i on tak ma narzucone przez producenta. Powyżej 450kg ma być hamulec. Pozostaje mi kwestia wyjaśnienia wpisów w DR przyczepy.
Filip co do tego namiotu zwracam się do Ciebie bo Marek to raczej jest niereformwalny

Marek jest reformowalny, ale zgodnie z zasadą stosowaną w moim fachu "mądry uwierzy jak zmierzy" :P
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: n126b by marek216

Postautor: degustibus » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:46

A co to za fach?

Samoogon

Re: n126b by marek216

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:47

:)
Wizyta w WK nic Ci nie da, było miliony różnych wersji mas w dowodach. Pamiętaj że te przyczepki było robione dla ludu i do "malucha" szczególnie te starsze wersje. Niech mnie ktoś poprawi, ale 50kg to i tak nie jest najmniej. Dlatego zastanów się czy Ci potrzebne te dwa koła zapasowe ;)
Możesz zadzwonić do Niewiadowa(Barbara Pająk)
Podać dane z dowodu żeby Ci potwierdziła czy masy się zgadzają. Jeśli nie to wtedy możesz sobie zażyczyc świadectwo homologacji. Temat na czasie, sam zakładałem kilka dni temu. Poczytaj.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 13 maja 2019, 21:50 przez Samoogon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » poniedziałek, 13 maja 2019, 21:48

A co to za fach?

elektronika, elektryka, zabezpieczenia, instalacje
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 13 maja 2019, 21:48 przez marek216, łącznie zmieniany 1 raz.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości