Strona 5 z 10

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 20:44
autor: degustibus
Tak, masz rację - ja z rury 90mm zrobiłem kwadrat 100x100 bo takie było UN. Chodziło mi o koncepcję - u ciebie musiały by być wypełnienia z kątowników. Mogą być zimnogięte bo są cieńsze.

Jak uważasz z szybą. Ja tylnej nie otwieram bo mam pękniętą i naprawianą. Przednia za to to błogosławieństwo przy upałach lub przy gotowaniu choćby jajek czy wody na kawę latem. Otwarte drzwi i przednia szyba to przeciąg ratujący przed ugotowaniem. Poza tym śniadanie przy wchodzącej bryzie przez okno - niezapomniane.
Uwierz mi, że żadne wywietrzniki dodatkowe czy wentylatorki tego nie zastąpią. Choćbyś dał ich 10.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 20:45
autor: marek216
Bez hamulca tak, z hamulcem chyba 1600kg - nie chce mi się iść do auta sprawdzać co ma w DR


Z szybami nie chce mi się kombinować - była stała, będzie stała.

Jak mi będzie para z gotowania przeszkadzała to się zrobi mały wyciąg z filtrami węglowymi stosowanymi w normalnych okapach lub wyciągach do stanowisk elektronicznych - wentylatorów 12V 100-120mm mi nie brakuje.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 20:51
autor: degustibus
Ok, twoja sprawa.
Piszesz, pytasz na forum - tu każdy chce ci doradzić jak najlepiej bazując na swoich doświadczeniach.

Ugotujesz się - zmienisz danie.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 20:55
autor: Samoogon
Zastanawia mnie dlaczego tylko dwa koła zapasowe? Czy aby na pewno wystarczy?
:)
Filip co do tego namiotu zwracam się do Ciebie bo Marek to raczej jest niereformwalny :)
Nawet o tym nie myśl. Ani to użytkowe, ani wygodne, nie ma żadnych zalet jeśli o przyczepę chodzi. Wiem bo myślałem tak jak Ty i wziąłem taki namiocik do Koszęcina.
Do niczego się to nie nadaje, jest za niskie jak Marcin pisał, nie da się otworzyć drzwi i pasuje jak garbaty do ściany. Nie nadaje się i zapomnij.

Voyager ma tylko 450kg bez hamulca?
Trochę mało, jakie masz dmc przyczepy?
Ja np w mojej zapieksie mam 600(500plus 100kg bagażu) i musiałem sprzedać lancie bo miała tylko 400kg wbite w dowód. Taki kolos i ma tylko 450?

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 20:56
autor: marek216
Ja cenię wasze doświadczenia, ale z tego co oglądam to większość staruszków jak moja jest jednak na stałych szybach i ludzie żyją. Buda ma mi służyć do spania a nie do siedzenia w niej, dlatego nawet nie planuję w niej składanego wyrka żeby był stolik. Mały stolik pewnie będzie ale to koncepcja której jeszcze nie liczyłem jeśli chodzi o montaż czy umiejscowienie i wymiary.

Jutro zrobię fotkę z DR - bo albo ja mylę moje samochody albo on bez hamulca ma tak mało.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:00
autor: oko
Jak oni robili/robią te auta? 3.3l i 450kg a moje 1.3 ma 600kg. Zapieksa ma DMC 580 więc się mieszczę.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:02
autor: degustibus
Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:06
autor: Samoogon
Wszędzie problemy, ale jakby nie było warto na to patrzeć. Teraz mam 750kg w santa fe więcej już się nie da.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:16
autor: oko
degustibus pisze:Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Ja wiem że mam pancerne zawieszenie z tyłu, ale jednak silnik też ma wpływ na uciąg. A jednak jest różnica pomiędzy 1.3 a 3.3.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:23
autor: marek216
Chyba czeka mnie wizyta w SKP i WK bo to co jest w DR przyczepy to jakiś absurd. Obciążenie 50kg - czy to jest przyczepa zabawkowa?
Co do samochodu to dobrze pamiętałem.
Co do hamulców to akurat amerykańce mają zajefajne :mrgreen:

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:29
autor: degustibus
oko pisze:
degustibus pisze:Uciąg przyczepy bez hamulca często jest zależny od konstrukcji tyłu nadwozia i efektywności hamulców. Taki na przykład SUV jak Freemont ma jak pamiętam 1100kg z hamulcem! :)

Ja wiem że mam pancerne zawieszenie z tyłu, ale jednak silnik też ma wpływ na uciąg. A jednak jest różnica pomiędzy 1.3 a 3.3.


Zawieszenie zawieszeniem - czasami to kwesta zwisu i konstrukcji podłużnic.

A czasami błędu w urzedzie rejestrującym :)

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:39
autor: marek216
Szybka lektura instrukcji Voyka i on tak ma narzucone przez producenta. Powyżej 450kg ma być hamulec. Pozostaje mi kwestia wyjaśnienia wpisów w DR przyczepy.
Filip co do tego namiotu zwracam się do Ciebie bo Marek to raczej jest niereformwalny

Marek jest reformowalny, ale zgodnie z zasadą stosowaną w moim fachu "mądry uwierzy jak zmierzy" :P

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:46
autor: degustibus
A co to za fach?

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:47
autor: Samoogon
:)
Wizyta w WK nic Ci nie da, było miliony różnych wersji mas w dowodach. Pamiętaj że te przyczepki było robione dla ludu i do "malucha" szczególnie te starsze wersje. Niech mnie ktoś poprawi, ale 50kg to i tak nie jest najmniej. Dlatego zastanów się czy Ci potrzebne te dwa koła zapasowe ;)
Możesz zadzwonić do Niewiadowa(Barbara Pająk)
Podać dane z dowodu żeby Ci potwierdziła czy masy się zgadzają. Jeśli nie to wtedy możesz sobie zażyczyc świadectwo homologacji. Temat na czasie, sam zakładałem kilka dni temu. Poczytaj.

Re: n126b by marek216

: poniedziałek, 13 maja 2019, 21:48
autor: marek216
A co to za fach?

elektronika, elektryka, zabezpieczenia, instalacje