N126N Igła do remontu generalnego!!!

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
bania
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 1 wrz 2016, 21:53
Lokalizacja: Puławy City

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: bania » środa, 11 mar 2020, 14:16

Niby tu jest jakaś informacja, ale jakoś do końca do mnie nie przemawia.
https://www.igaz.pl/index.php?i35,jak-dobrac-reduktor
N-260

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: kooba » środa, 11 mar 2020, 14:50

Samoogon pisze:Mam ten sam problem, bo w boilerze mam 50 a Truma i lodówka max 37. Nie przeszkadzało by mi to że boiler chodzi nad niższym ciśnieniu, ale mi gaśnie i żeby chodził muszę np przyciszyć lodówkę.
Poszukaj dyszy do Trumy, może znajdziesz na 37 to sobie zmienisz i problem z głowy.
Inna opcja to dodatkowy reduktor z 50 na 37mbar, są takie ale drakońsko drogie coś ponad 400 zł
Trzecia opcja to budowa instalacji na dwóch reduktorach, czwarta olać Trumę niech chodzi na 37 myślę że dużo mocy nie stracisz, a nadmiar mamy przecież spory.

Czwarta opcja to jeden reduktor 50. Miałem tak w n-ce i wszystko było OK. O ile sprzętom na 50 przeszkadza praca z 37 to w drugą stronę już takiego problemu nie ma.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: RAFALSKI » środa, 11 mar 2020, 15:07

kooba pisze:O ile sprzętom na 50 przeszkadza praca z 37 to w drugą stronę już takiego problemu nie ma.

Jak to się ma do mojego przypadku gdy lodówka na 30 mbar kulawo pracowała już na reduktorze 37 któremu do 50 jeszcze trochę brakuje?
Victus pisze:Zanim to zrobiłem to szukałem i czytałem i znalazłem.
https://forum.karawaning.pl/topic/9686- ... ar/page/2/

Tak czytam i...
(...) pan serwismen powiedział, że lodowkę 30mbarową można podpiąć pod instalację 50 mbar bez konieczności zmiany dyszy i nic sie nie bedzie działo - będzie pracować prawidlowo

To ja zapraszam tego pana serwismena do mnie na testy.

Samoogon

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Samoogon » środa, 11 mar 2020, 20:01

Kurczę, skoro na trumie mam napisane max 37mbar to znaczy że producent tak przewidział i tyle.
Jeśli nie stosujesz się do instrukcji to bierzesz całą odpowiedzialność na siebie, za swoje życie, rodziny i kilkuset ludzi nas kempingu.
Serwisant może sobie bredzić co chce, choć moim zdaniem jest bardziej idiotą niż serwisantem skoro opowiada ludziom takie brednie.
My tu na forum możemy sobie tak dyskutować, że mam, że działa, że nie ma znaczenia. Każdy może sobie pisać co myśli, ale przedstawiciel dometica niech mówi o tym co może jego dometic. Elektrolux może by się zapalił? Truma rozszczelniła, skąd taki ktoś może wiedzieć co zalecają inni producenci, nie ma na to papierów, może sobie bredzić jak mały Kazio(pozdro dla małego Kazika :) )
Na trumie mam napisane jak wół, od 26 do 37mbar.
Przyjeżdżam na Dzień Kobiet, podnoszę podpory, wchodzę do przyczepy, odpalam trumę. Gasze ją za trzy dni, pali się non stop. Nie myślę czy spłonę w nocy, czy jak pojadę na pół dnia do muzeum motoryzacji mój ukochany pies zginie w płomieniach razem z połową obozu. Nie ja o tym decyduję, producent tego sprzętu stwierdził, że tak ma być i to on jest za to odpowiedzialny, nie ja!
Ja tylko mam się zastosować do jego zaleceń, nie do Pana Mietka z karawaningu.pl tylko do producenta urządzenia. Jakie to proste!

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: tomcat » środa, 11 mar 2020, 20:43

Podpisuję się pod tym ręcami i nogami ;)

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: kooba » środa, 11 mar 2020, 20:53

Rafał, nie wiem jak to się ma do Twojego przypadku. Pewnie wystarczyło zmniejszyć na pokrętłem ewentualny nadmiar gazu (w tę stronę się da). Wiem, że w moim przypadku lodówka przeznaczona do 37 na 50 chodzi bez problemu, a nawet lepiej chłodzi.

Przemek, święta racja. Robiąc inaczej niż producent zaleca działamy na własne ryzyko i odpowiedzialność.

dzin1975

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: dzin1975 » środa, 11 mar 2020, 21:22

kooba pisze:
Przemek, święta racja. Robiąc inaczej niż producent zaleca działamy na własne ryzyko i odpowiedzialność.


Hipokryci kochani ;) Jak to się ma do naszych przyczepek przeładowanych ponad miarę, przeróbek wszelkiego rodzaju itd
No jak?
Tłumaczyć mi się tu zaraz, a ja lecę po orzeszki :mrgreen:

Tyreczek
Posty: 60
Rejestracja: środa, 30 paź 2019, 18:54

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Tyreczek » środa, 11 mar 2020, 21:32

Widzę, że niby z tak prostego zapytania rozwinęła się gruba dyskusja. Wynika z tego, jak dobrze rozumiem, że najlepiej było by dyszę wymienić w tej Trumie. Sprawdziłem lodówkę to brak info na kartce wewnątrz jest 0 bar :D cieekawe. (Polar TA71 ka) w instrukcji znalazłem coś około (nie pamiętam) 35 mbar. Kuchenka 36 mbar. Czyli by wychodziło, że reduktor 37 mbar byłby odpowiedni. Ktoś może ma namiary na taką dyszę? Gdzie kupić?

Druga sprawa ze zdj. Czym uszczelniane jest to połączenie? Sprawdziłem dzisiaj i ulatniał się tam gaz, odkręciłem i był tam pierścień który widać (dosyć zniszczony) chcę to wymienić ale jest tak "uszkodzone" że nie jestem w stanie dojść co to za element uszczelnienia. Pewnie jakaś baryłka ale jaka? Robił to ktoś?

IMG_20200311_182528.jpg

IMG_20200311_174130.jpg

IMG_20200311_145002.jpg
N126N :)

Samoogon

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Samoogon » środa, 11 mar 2020, 21:58

dzin1975 pisze:
kooba pisze:
Przemek, święta racja. Robiąc inaczej niż producent zaleca działamy na własne ryzyko i odpowiedzialność.


Hipokryci kochani ;) Jak to się ma do naszych przyczepek przeładowanych ponad miarę, przeróbek wszelkiego rodzaju itd
No jak?
Tłumaczyć mi się tu zaraz, a ja lecę po orzeszki :mrgreen:

Przecież to proste, Ty decydujesz, Ty odpowiadasz.
Ładuje ponad miarę (więcej niż zaleca producent), urwie się koło, albo poleci w pole, albo kogoś zabije, jeździsz na kempingi albo siedzisz w ciupie. Tak zdecydowałem. Nie jestem hipokrytą. Nie napiszę jednak, że mi serwisant powiedział, że spokojnie mogę na tej osi targać 1.5T, nie uznam tego za pewnik. Mogę się tylko postarać, żeby to koło się jednak nie urwało, dbać o układ jezdny, trochę jednak zwracać uwagę na te kilogramy a przeróbki starać się robić z głową, słuchać ludzi którzy już za swoje błędy zapłacili. Tak po prostu, trochę rozsądku chyba nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3887
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: tomcat » środa, 11 mar 2020, 22:04

dzin1975 pisze:
kooba pisze:
Przemek, święta racja. Robiąc inaczej niż producent zaleca działamy na własne ryzyko i odpowiedzialność.


Hipokryci kochani ;) Jak to się ma do naszych przyczepek przeładowanych ponad miarę, przeróbek wszelkiego rodzaju itd
No jak?
Tłumaczyć mi się tu zaraz, a ja lecę po orzeszki :mrgreen:

Fakt; stosujemy różne przeróbki i rozwiązania ale sprawy instalacji gazowej nie należy bagatelizować.

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 331
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Victus » czwartek, 12 mar 2020, 00:07

Tyreczek pisze:Widzę, że niby z tak prostego zapytania rozwinęła się gruba dyskusja. Wynika z tego, jak dobrze rozumiem, że najlepiej było by dyszę wymienić w tej Trumie. Sprawdziłem lodówkę to brak info na kartce wewnątrz jest 0 bar :D cieekawe. (Polar TA71 ka) w instrukcji znalazłem coś około (nie pamiętam) 35 mbar. Kuchenka 36 mbar. Czyli by wychodziło, że reduktor 37 mbar byłby odpowiedni. Ktoś może ma namiary na taką dyszę? Gdzie kupić?

Druga sprawa ze zdj. Czym uszczelniane jest to połączenie? Sprawdziłem dzisiaj i ulatniał się tam gaz, odkręciłem i był tam pierścień który widać (dosyć zniszczony) chcę to wymienić ale jest tak "uszkodzone" że nie jestem w stanie dojść co to za element uszczelnienia. Pewnie jakaś baryłka ale jaka? Robił to ktoś?

Tylko uprawniony gazownik może to zrobić kropka a każdy z nas pcha swe łapska.
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: misha22 » czwartek, 12 mar 2020, 00:44

Victus pisze:
Tyreczek pisze:Widzę, że niby z tak prostego zapytania rozwinęła się gruba dyskusja. Wynika z tego, jak dobrze rozumiem, że najlepiej było by dyszę wymienić w tej Trumie. Sprawdziłem lodówkę to brak info na kartce wewnątrz jest 0 bar :D cieekawe. (Polar TA71 ka) w instrukcji znalazłem coś około (nie pamiętam) 35 mbar. Kuchenka 36 mbar. Czyli by wychodziło, że reduktor 37 mbar byłby odpowiedni. Ktoś może ma namiary na taką dyszę? Gdzie kupić?

Druga sprawa ze zdj. Czym uszczelniane jest to połączenie? Sprawdziłem dzisiaj i ulatniał się tam gaz, odkręciłem i był tam pierścień który widać (dosyć zniszczony) chcę to wymienić ale jest tak "uszkodzone" że nie jestem w stanie dojść co to za element uszczelnienia. Pewnie jakaś baryłka ale jaka? Robił to ktoś?

Tylko uprawniony gazownik może to zrobić kropka a każdy z nas pcha swe łapska.

No NIE!
Bez skrajności. Tę rurkę trzeba jeszcze raz włożyć do wytłaczarki baryłek /ścisnąć/ i tą samą nakrętką jeszcze raz przykręcić. To proste narzędzie wielkości 2 paczek papierosów.
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Murano » czwartek, 12 mar 2020, 04:53

Tyreczek pisze:Czyli żywica jednak nie szpachla?

Jedno i drugie ale najpierw solidny szlif.
Żywica ma być podkładem, izolatorem pod szpachlę.

Tyreczek
Posty: 60
Rejestracja: środa, 30 paź 2019, 18:54

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Tyreczek » czwartek, 12 mar 2020, 06:34

misha22 pisze:
Victus pisze:
Tyreczek pisze:No NIE!
Bez skrajności. Tę rurkę trzeba jeszcze raz włożyć do wytłaczarki baryłek /ścisnąć/ i tą samą nakrętką jeszcze raz przykręcić. To proste narzędzie wielkości 2 paczek papierosów.

Masz jakiś namiar na to urządzenie? Rozumiem, że chodzi Tobie o tą rurkę żeby na nowo "zaprasować".

A ta podkładka jakby? Co to za element? Było między rurką a zaworem. Właśnie jakby uszczelnienie. Oddałbym gazownikowi, jednak uważam, że jest to na tyle nieskomplikowane że spokojnie zrobię tylko potrzebuje tego jednego elementu (nowego). Zlokalizowałem nieszczelności roztworem to też i uszczelnię i ponownie sprawdzę.
N126N :)

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 331
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: N126N Igła do remontu generalnego!!!

Postautor: Victus » czwartek, 12 mar 2020, 12:09

Tyreczek pisze:
misha22 pisze:
Victus pisze:
Tyreczek pisze:No NIE!
Bez skrajności. Tę rurkę trzeba jeszcze raz włożyć do wytłaczarki baryłek /ścisnąć/ i tą samą nakrętką jeszcze raz przykręcić. To proste narzędzie wielkości 2 paczek papierosów.

Masz jakiś namiar na to urządzenie? Rozumiem, że chodzi Tobie o tą rurkę żeby na nowo "zaprasować".

A ta podkładka jakby? Co to za element? Było między rurką a zaworem. Właśnie jakby uszczelnienie. Oddałbym gazownikowi, jednak uważam, że jest to na tyle nieskomplikowane że spokojnie zrobię tylko potrzebuje tego jednego elementu (nowego). Zlokalizowałem nieszczelności roztworem to też i uszczelnię i ponownie sprawdzę.

Poszukaj ZESTAW DO ZARABIANIA RUREK PRZEWODÓW HAMULCOWYCH.
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości