Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Zastanawia mnie dlaczego stare listwy, które poprzedni właściciel zostawił mi w przyczepie są dłuższe od nowych, które mają 5,7 m zgodnie z tym co sprzedają np. u Dariusa.
Nie mierzyłem ich dokładnie ale zachodzą one ok. 5 cm pod poziom podłogi, a nowe kończą się ok. 5 cm wcześniej; tak w 2/3 ostatniej prostej
A to giętarka do listew, małymi ruchami eleganckie w 20 min. wstępnie dopasowana, reszta już na budowę kręcąc od środka.
Nie mierzyłem ich dokładnie ale zachodzą one ok. 5 cm pod poziom podłogi, a nowe kończą się ok. 5 cm wcześniej; tak w 2/3 ostatniej prostej
A to giętarka do listew, małymi ruchami eleganckie w 20 min. wstępnie dopasowana, reszta już na budowę kręcąc od środka.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Myślę, że te 2 zdjęcia wyjaśnią różnicę w długości listew.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Nie zastanawiaj się, tak jest w nowych przyczepach, Murano już o tym pisał. Forum się czyta, żeby być na bieżąco, a już szczególnie posty osób które robią remonty profesjonalnie, tym bardziej jeśli równolegle robisz swój remont.
Dawaj zdjęcia tej giętarki.
Edit: uderz w stół...
Marcin jestem pod wrażeniem Twojej cierpliwości i opanowania
Dawaj zdjęcia tej giętarki.
Edit: uderz w stół...
Marcin jestem pod wrażeniem Twojej cierpliwości i opanowania
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Samoogon pisze:Nie zastanawiaj się, tak jest w nowych przyczepach, Murano już o tym pisał. Forum się czyta, żeby być na bieżąco, a już szczególnie posty osób które robią remonty profesjonalnie, tym bardziej jeśli równolegle robisz swój remont.
Dawaj zdjęcia tej giętarki.
Edit: uderz w stół...
Marcin jestem pod wrażeniem Twojej cierpliwości i opanowania
Kumam, nowe cepki mają zderzaki więc krótsze listwy. Gietarka w postaci 2 kawałków kantówki jest przykrecona wkretami do drzewa
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Pomysłowy Dobromir ale gwoździe w drzewo
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
"Miłośnicy przyrody" tak majo...
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
dywelj pisze:Pomysłowy Dobromir ale gwoździe w drzewo
Gdzie tam. Przecież wyraźnie napisał ,, wkręty,,
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Skoro temat listew ruszony to coś Wam wszystkim podpowiem. Może ktoś będzie potrzebował, kolega eloziom też może poczytać.
Listwy nowe są sprzedawane w długości około 5,70 m. Pisze około bo reguły nie ma.
Dobrym sposobem na montaż jest wyznaczenie środka zarówno listwy, to akurat łatwe oraz środka obrysu przyczepy, tutaj już lekko nie jest ale centymetr odchyłki jest niewidoczny dla oka i można uznać taki pomiary za sukces.
Dokładamy listwę z zaznaczonym środkiem do miejsca gdzie na dachu ustalono środek obrysu i wkręcamy pierwszą śrubę.
Teraz już listwa nam się nie przesunie.
Następnie idziemy w przód i w tył po jednej śrubie układając listwę do krzywizny dachu i naciągając ją aby zlikwidować prześwity.
Prosto, szybko, bez dodatkowych "giętarek" i fejsbukowych patentów.
A drzwo pozdrawiam .
Listwy nowe są sprzedawane w długości około 5,70 m. Pisze około bo reguły nie ma.
Dobrym sposobem na montaż jest wyznaczenie środka zarówno listwy, to akurat łatwe oraz środka obrysu przyczepy, tutaj już lekko nie jest ale centymetr odchyłki jest niewidoczny dla oka i można uznać taki pomiary za sukces.
Dokładamy listwę z zaznaczonym środkiem do miejsca gdzie na dachu ustalono środek obrysu i wkręcamy pierwszą śrubę.
Teraz już listwa nam się nie przesunie.
Następnie idziemy w przód i w tył po jednej śrubie układając listwę do krzywizny dachu i naciągając ją aby zlikwidować prześwity.
Prosto, szybko, bez dodatkowych "giętarek" i fejsbukowych patentów.
A drzwo pozdrawiam .
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Murano pisze:Skoro temat listew ruszony to coś Wam wszystkim podpowiem. Może ktoś będzie potrzebował, kolega eloziom też może poczytać.
Listwy nowe są sprzedawane w długości około 5,70 m. Pisze około bo reguły nie ma.
Dobrym sposobem na montaż jest wyznaczenie środka zarówno listwy, to akurat łatwe oraz środka obrysu przyczepy, tutaj już lekko nie jest ale centymetr odchyłki jest niewidoczny dla oka i można uznać taki pomiary za sukces.
Dokładamy listwę z zaznaczonym środkiem do miejsca gdzie na dachu ustalono środek obrysu i wkręcamy pierwszą śrubę.
Teraz już listwa nam się nie przesunie.
Następnie idziemy w przód i w tył po jednej śrubie układając listwę do krzywizny dachu i naciągając ją aby zlikwidować prześwity.
Prosto, szybko, bez dodatkowych "giętarek" i fejsbukowych patentów.
A drzwo pozdrawiam .
Odnośnie wyznaczania środka itp. to zrobiła jak piszesz. Tylko ja mam obie listwy do kedry, są sztywne aż strach że przy doginania ich na przyczepie można uszkodzić laminat, że śruba się wyrwie. W związku z tym dwa główne gięcia zrobiłem sobie na drzewie, teraz (po malowaniu budy) jak piszesz, śruby od środka itd. a ostatnie dolne gięcia zrobię już na budzie, listwa między deski w 2 ścieki i trochę jej pomóc żeby nie prężyła. Tylko ciężko to wszystko będzie robić z taśma butylowa przyklejona do listwy. Papier zabezpieczający będzie trzeba odklejać stopniowo dopiero przed przykreceniem śruby, dla pewności dam jeszcze uszczelniacze w otwór i od środka.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Pracowałem ostatnio z nowymi listwami i śmiem twierdzić, że są 3 razy bardziej miękkie niż stare. Ładnie się układają i wiertło wchodzi w nie jak w masło.
Uszczelniacz razem z butylem to bardzo kiepski pomysł przy stosowaniu jednocześnie.
Jeśli już chcesz coś uszczelniać to zrób to dzień wcześniej ale dzień po montażu listew na butyl.
Płynny uszczelniacz zadziała jak smar i butyl nie chwyci się powierzchni.
Uszczelniacz razem z butylem to bardzo kiepski pomysł przy stosowaniu jednocześnie.
Jeśli już chcesz coś uszczelniać to zrób to dzień wcześniej ale dzień po montażu listew na butyl.
Płynny uszczelniacz zadziała jak smar i butyl nie chwyci się powierzchni.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Murano pisze:Pracowałem ostatnio z nowymi listwami i śmiem twierdzić, że są 3 razy bardziej miękkie niż stare. Ładnie się układają i wiertło wchodzi w nie jak w masło.
Uszczelniacz razem z butylem to bardzo kiepski pomysł przy stosowaniu jednocześnie.
Jeśli już chcesz coś uszczelniać to zrób to dzień wcześniej ale dzień po montażu listew na butyl.
Płynny uszczelniacz zadziała jak smar i butyl nie chwyci się powierzchni.
Nie wiedziałem, dzięki za radę. Uszczelnie tylko później od środka żeby nie mieszać taśmy z uszczelniaczem.
Jaki rozmiar śrub i jak duże podkładki dajesz ?
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
M5 podkładki powiększone ok 10-12 mm minimum.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Kłaść podklad pod farbę poliuretanową? Na całą przyczepę, to chyba na pewno nie. Szpachlowania podkładować?
Ktoś malował bez podkładu i wyszło ok?
Ktoś malował bez podkładu i wyszło ok?
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
eloziomwaw pisze:Kłaść podklad pod farbę poliuretanową ? Na całą przyczepę to chyba na pewno nie, szpachlowania podkładować ?
Ktoś malował bez podkładu i wyszło ok. ?
Chyba nikt.
Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą
Widziałam, że ostatnio @Murano nie podkładował, poszedł nawet dalej, odpuścił też lakier; od razu polerował i wg mnie wyszło to super.
Możesz zobaczyć w temacie Majówka Moniczki.
Możesz zobaczyć w temacie Majówka Moniczki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości