Strona 5 z 6

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 17:40
autor: Leśnowóz
Mi ktoś powiedział tak, masz do wyboru hamować na 4 koła albo na 6

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 18:26
autor: Miron EZD
Dokładnie, bezpieczeństwo jest bezcenne.
Jeśli można dołożyć hamulec to nie ma się nad czym zastanawiać.

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 19:33
autor: AudioBas
Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 20:40
autor: mannt
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 20:52
autor: Karolus
mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...


Też tak uważam.... A potem płacz....

Popatrz też jakie przyczepy możesz ciągnąć w dowodzie rejestracyjnym - z hamulcem i bez hamulca , a może się okazać że waga przyczepy i Twój pojazd nie nadaje się do ciągnięcia przyczepy bez owego hamulca ze względu na wagę...

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 21:09
autor: AudioBas
Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…

mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...



Rozważam :)

Re: Która oś.

: wtorek, 22 lut 2022, 21:17
autor: Karolus
AudioBas pisze:Wszystkie moje samochody mają w dowodzie bez hamulca 750 kg
Przyczepa ma 600 kg wiec się łapie…

mannt pisze:
AudioBas pisze:Tylko duże grono osób nie ma tego hamulca i też jeździ…
Chyba już zdecydowałeś...



Rozważam :)


Twój cyrk, Twoje małpy....
A drugie powiedzenie forumowe - "każdy robi pod siebie" :lol: :lol: :lol:

Re: Która oś.

: piątek, 24 mar 2023, 13:15
autor: rafcio
Leśnowóz pisze:Pozwolę sobie odgrzać kotleta bo jestem na etapie zakupu osi hamowanej do Mamuta.
Już przeczytałem jakie rozmiary, przeczytałem że można zamówić na wymiar, zadzwoniłem do Dariusa i dowiedziałem się, że ma stanie osie Knott do 850kg.
Znalazłem tez link od kolegi Karolusa do Osi Al-Ko 1200mm 1000kg:https://unitrailer.pl/product-pol-501-Os-hamowana-AL-KO-1000-kg-A1200mm-C1570mm-4x100-C.html?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
i w zasadzie chyba mogę sobie pozwolić na rozstaw mozowań 1200 zamiast 1180.
I pozostaje pytanie co wybrać i dlaczego?
Al-Ko czy Knott?

Alko wydaje się i chyba nawet jest lżejsza, ale czy te 4 wałki w Knotcie są lepsze niż 3 w Alko?
Rozstaw śrub pomijam bo zarówno Knott u Dariusa jak i Alko mają 4x100.


Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka?

Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel

Re: Która oś.

: piątek, 24 mar 2023, 21:09
autor: tantalos
Ja zmieniałem ale parametry ośki letko inne i nie z tego linka :)
viewtopic.php?f=36&t=6407&start=120

Re: Która oś.

: piątek, 24 mar 2023, 21:29
autor: tomcat
rafcio pisze:...
Cześć, montował ktoś tę oś do n126e z cytowanego linka ?

Oś:
https://unitrailer.pl/product-pol-501-O ... owerfunnel

Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki :?

Re: Która oś.

: sobota, 25 mar 2023, 19:34
autor: tantalos
tomcat pisze:Czy przypadkiem ta oś nie będzie za "twarda" do zapiekanki :?

Z pewnością będzie, chyba że autor będzie z takiej nośności korzystał :mrgreen:

Re: Która oś.

: środa, 26 kwie 2023, 22:44
autor: jacek
Polecam z całą odpowiedzialnością oś alko na trzech wałkach, ta oś jest miękka i pracuje jak należy, do zapiekanki (n126e,d itp) max 800kg (to już duża górka), dmc ośka i amorki zielone żadne inne. Posiadam taką oś w N126n, 900kg dmc i jest wystarczająco a wręcz za dużo. Oś knott jest osią twardą. Alko też produkuje osie na cztery wałki, ale to są ośki segmentu knott - czytaj twarde.

Re: Która oś.

: niedziela, 21 sty 2024, 18:14
autor: mike
Witam.
Jeszcze zima za oknem, ale powoli zaczynam myśleć o kolejnym sezonie :D
Zmieniłem holownik i okazuje się, że fabryczny hak jest o około 9-10 cm wyżej niż w moim poprzednim samochodzie. Wcześniej Enka na haku stała idealnie w linii z autem. Teraz dyszel idzie lekko do góry :| Nie ma tragedii, ale nie do końca to wygląda to tak jak bym chciał :/
Zastanawiam się nad wymianą osi na Alko 1000 kg na 3 wałkach. Obecnie mam oryginalną niewiadowską hamowaną w dobrym stanie. Czy po Waszych wymianach zauważyliście, że przyczepa faktycznie wyżej stoi?
Z tego co czytałem w wątkach to najczęściej pojawiającą się osią do ENKI jest Alko z rozstawem mocowań 1180 cm i piast 1560 cm. Podrzuci ktoś jakieś podpowiedzi czy faktycznie przyczepa stoi wyraźnie wyżej na nowej osi?
Pozdrawiam!

Re: Która oś.

: niedziela, 21 sty 2024, 20:52
autor: tomcat
Po zmianie osi raczej nie osiągniesz spektakularnych różnic chyba, że Twoja obecna jest mocno zużyta.
Ewentualnym rozwiązaniem jest zastosowanie dystansów między osią, a ramą; ja tak mam.
20220924_174424.jpg

Re: Która oś.

: poniedziałek, 22 sty 2024, 08:30
autor: mannt
Właśnie miałem o tym pisać. To dobre rozwiązanie z tymi profilami dystansowymi. Takie coś montowałem w przyczepie towarowej i tam też zdaje egzamin.