Bebny hamulcowe
Bebny hamulcowe
Witam.
Czy do N126n można podebrać jakieś bębny hamulcowe, czy tylko oryginał?
A może mi podpowiecie jak najlepiej naprawić otwory pod szpilki?
Szpilki mam nowe, ale niestety, gwinty w dwóch otworach zostały wyrobione na maxa i śruby przelatują sobie luźno
Czy do N126n można podebrać jakieś bębny hamulcowe, czy tylko oryginał?
A może mi podpowiecie jak najlepiej naprawić otwory pod szpilki?
Szpilki mam nowe, ale niestety, gwinty w dwóch otworach zostały wyrobione na maxa i śruby przelatują sobie luźno
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Re: Bebny hamulcowe
Są zestawy naprawcze do gwintów, mówisz o szpilkach centrujących, czy śrubach?
Używam tego w pracy, robią robotę:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-nap ... witemShare
Używam tego w pracy, robią robotę:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-nap ... witemShare
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 464
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Bebny hamulcowe
No nie wiem czy nie lepiej przegwintować na większą niż helicoil dawać.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
-
- Posty: 262
- Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05
Re: Bebny hamulcowe
Zastanawiam się jak można tam zepsuć gwint
Ja bym zrobił tak:
- rozwiert otworów pod gwint np. M20 (trzymać koniecznie pion)
- nagwintowanie na M20 (też w pionie)
- wytoczenie 4 tulejek M20/M12 (jeśli taki jest gwint śrub do kół) z kołnierzem który trzeba dać od środka bębna (jako zabezpieczenie przed wyciągnięciem takiej reperaturki)
- wkręcenie reperaturek od środka bębna na klej do gwintów lub łożysk klasy MOCNY.
Trzeba tylko sprawdzić czy od środka bębna jest miejsce na te kołnierze oporowe, bo nie pamiętam.
Reperaturka powinna wyglądać podobnie do https://allegro.pl/oferta/tulejki-do-na ... 8004314689
Na heli bym nie ryzykował w tym przypadku
Chyba że znajdziesz szpilki podobne do tych https://allegro.pl/oferta/szpilka-piast ... 7487219262
W miejscu moletowania są one grubsze niż gwint - może to cię uratuje? Szpilki takie wprasowuje się na prasie. Oczywiście wcisk ma być bez przesady bo rozsadzi bęben.
Wtedy po prostu przeszedłbyś na nakrętki zamiast śrub.
Ja bym zrobił tak:
- rozwiert otworów pod gwint np. M20 (trzymać koniecznie pion)
- nagwintowanie na M20 (też w pionie)
- wytoczenie 4 tulejek M20/M12 (jeśli taki jest gwint śrub do kół) z kołnierzem który trzeba dać od środka bębna (jako zabezpieczenie przed wyciągnięciem takiej reperaturki)
- wkręcenie reperaturek od środka bębna na klej do gwintów lub łożysk klasy MOCNY.
Trzeba tylko sprawdzić czy od środka bębna jest miejsce na te kołnierze oporowe, bo nie pamiętam.
Reperaturka powinna wyglądać podobnie do https://allegro.pl/oferta/tulejki-do-na ... 8004314689
Na heli bym nie ryzykował w tym przypadku
Chyba że znajdziesz szpilki podobne do tych https://allegro.pl/oferta/szpilka-piast ... 7487219262
W miejscu moletowania są one grubsze niż gwint - może to cię uratuje? Szpilki takie wprasowuje się na prasie. Oczywiście wcisk ma być bez przesady bo rozsadzi bęben.
Wtedy po prostu przeszedłbyś na nakrętki zamiast śrub.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 732
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
- Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk
Re: Bebny hamulcowe
W zapiekance miałem zrobione szpili zamiast śrub. W jednej piaście było wyrobione gniazdo śruby. poprzedni właściciel śrubę wkręcił na taśmę teflonową. Jak to odkryłem to znajomy macher wprasował mi szpilki bodajże pasowały od jakiegoś Forda i nakrętki. Druga piasta została na śrubach bo nie zdążyłem przerobić przed sprzedażą.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...
N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika
N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika
Re: Bebny hamulcowe
Dlatego pytałem bo szpilki centrujace można sobie tak naprawić, ale gwinty śrub w żadnym wypadku.
Niejasno jest to napisane.
Niejasno jest to napisane.
Re: Bebny hamulcowe
Akurat bębnów bym nie naprawiał, to zbyt "ważna" część w przyczepie. Wymieniłbym na sprawne/nowe/używane.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Bebny hamulcowe
Dziękuję za podpowiedzi.
Wybiorę chyba wersję przegwintowania na z 12 na 14.
Ps. Nie wiem jak u innych, ja nie mam szpilek centrujących tylko cztery śruby i nic więcej.
Wybiorę chyba wersję przegwintowania na z 12 na 14.
Ps. Nie wiem jak u innych, ja nie mam szpilek centrujących tylko cztery śruby i nic więcej.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości