Felgi kontra otwór na piastę.

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Carus
Posty: 24
Rejestracja: środa, 20 maja 2020, 19:29
Lokalizacja: Trzebnica

Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Carus » czwartek, 27 sie 2020, 15:13

Dużo jest o średnicy i szerokości; mniej o et felgi ale mnie przystopował inny problem. Otwor na piastę. Niby wszytko jasne ale chyba nie dla mnie. Otoż czekając na nową oś chcialem skompletować koła. Szybki e-mail do dostawcy i wiem po kilku dniach, że piasta 57 mm. Znalazłem felgi, wprawdzie 13/5.5 et 36 - powinny pasować. Oś przyjechała i zonk. Piasta 55 mm... Kolega oponiarz twierdzi, że brak takiego rozmiaru, przynajmniej przy felgach samochodowych. Dobraliśmy felgi od hondy 56 mm ale jest lekki luz na piaście. W samochodach nie do przyjęcia. Sprawdziłem w swojej towarówce i tam piasta 56mm , otwór w feldze 57,6 - luz jak cholera. Kolega sprawdził w swojej i podobnie. Sporo tego ale się nazbierało. Jak to u Was wygląda? Mam obawy, że śruby mogą się luzować. Ośka nóweczka AL-KO.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 27 sie 2020, 15:20

Kiedyś pisaliśmy o tym. Ja mam towarówkę w której fabrycznie zamontowane są felgi z większym otworem w stosunku do piasty. Nic się nie odkręca. Widziałem też zgniłki z takim rozwiązaniem i jakoś to jeździ.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Miron EZD » czwartek, 27 sie 2020, 15:42

Są specjalne redukcje do takich rzeczy.
Poszukajcie u dobrych wulkanizatorów.

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: oko » czwartek, 27 sie 2020, 15:55

Słowa klucze, to: "pierścień centrujący".
https://allegro.pl/oferta/4x-pierscieni ... JnEALw_wcB
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Miron EZD » czwartek, 27 sie 2020, 15:59

Dokładnie to samo miałem na myśli.

Carus
Posty: 24
Rejestracja: środa, 20 maja 2020, 19:29
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Carus » czwartek, 27 sie 2020, 16:18

To może w skrócie. Od szukania pierścieni zacząłem choć wydało mi sie to dziwne przy felgach stalowych. Wymiar wyjściowy 55 mm niespotykany raczej. Dla spokoju sumienia prześledzilem link podany przez Oko i nima. Zastanowił mnie fakt wiekszych otworów w felgach w towarowkach co potwierdził Raflaski. Znalazłem wątek o dystansach gdzie to było poruszane ale trochę jako temat uboczny. No nic, poszukam kto kupował nowe osie i zapytam bezpośrednio czy miał podobny dylemat.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: SO...N126 » czwartek, 27 sie 2020, 23:11

Jestem mocno zainteresowany tematem bo jestem dokładnie przed zakupem osi i potem felgi alu. Liczę, że uda się ustalić konkrety bo kupować nową oś a potem nie móc dopasować normalnie kółek to trochę nie tak jak powinno być...
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N

Carus
Posty: 24
Rejestracja: środa, 20 maja 2020, 19:29
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Carus » piątek, 28 sie 2020, 10:25

Wychodzi na to, że temat zupełnie nie istotny w przypadku mojej osi. Nie chcę generalizować ale chyba dotyczy to wszystkich lub większości przyczep lekkich. Ten element wystający to jedynie kapselek przykrywający nakrętkę i przecież powinien wchodzić w otwór kołnierza, którego tam po prostu nie ma. Felga jest przykręcona i centrowana tylko na śrubach.

Jeżeli głoszę jakąś herezję to mnie wyprostujcie proszę.

O_KPL_H1350KG_A1300_112X5_C_TP_piasta_1.jpg
Zdjęcie zapożyczone ze strony unitrailer.pl

broda550
Posty: 17
Rejestracja: niedziela, 12 sty 2020, 10:44

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: broda550 » piątek, 28 sie 2020, 22:03

W tym wypadku jak na foto na pewno centrują tylko szpilki. Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Murano » piątek, 28 sie 2020, 23:10

Zdjęcie pokazane przedstawia oś od zachodniej lub innej ciężkiej przyczepy. Bębny są na 5 śrób montażowych felgi. Myślę, że niezbyt trafne porównanie.
Poniżej zdjęcie mojej osi z n132 Alko.
Obudowa łożyska zdecydowanie wystaje. Ale o ile dobrze pamiętam w oryginalnych nie hamowanych osiach w n126 felga 12" nie jest centrowana wewnątrz.
Screenshot_2020-08-28-23-09-06-568_com.android.chrome.jpg

Carus
Posty: 24
Rejestracja: środa, 20 maja 2020, 19:29
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: Carus » poniedziałek, 31 sie 2020, 09:19

Oj tam nie trafne. Miałem słabe zdjęcie swojej osi więc się posłużyłem zdjęciem poglądowym ale osi al-ko, wprawdzie 1300 kg i 5 śrub ale wizualnie się zgadzało - bęben bez kołnierza piasty. Moja wygląda identycznie. Trochę mnie niepokoi fakt, koło ma przenosić wszystkie obciążenia na śruby. Parę kilometrów po wertepach i śruby mogą być poluzowane - z drugiej strony jeżeli oś 1300 kg też ma mocowane koła bez podparcia centralnego to chyba wiedzą co robią. Ani ta oś nie napędza, ani nie przenosi takich sił na koło przy hamowaniu jak w autach. Zadałem pytanie bo miałem wątpliwości, dalej mam ale skoro tak musi być to trudno, jakoś to przetrawię. Rafalski mnie pocieszył, że jakoś to jeździ :D

8bfa06a1-d623-41ba-afd0-2e556110ec86.jpg
To już zdjęcie mojej osi al-ko 1000 kg.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Felgi kontra otwór na piastę.

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 3 wrz 2020, 22:43

Carus pisze:Rafalski mnie pocieszył, że jakoś to jeździ

Jeździ i od grudnia 2015 roku czyli odkąd kupiłem przyczepę, nic mi się nigdy nie odkręciło. A nie wożę w niej styropianu ;)
Sam dopytywałem w tej sprawie swoich "gumiarzy" bo miałem wątpliwości ale mnie uspokoili.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości