Drzwi serwisowe

czyli ściany, okna, wykładziny ...
TomekMal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 95
Rejestracja: poniedziałek, 25 cze 2012, 11:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: TomekMal » poniedziałek, 29 lip 2019, 21:45

Popadało, potestowało. Po pierwszym deszczu wygląda, że jest sucho. Na jutro znów zapowiadają deszcze, więc testowanie będzie trwało.
VW Touran 1.9 TDI, N126E-1984 z późniejszymi zmianami

TomekMal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 95
Rejestracja: poniedziałek, 25 cze 2012, 11:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: TomekMal » niedziela, 11 sie 2019, 14:58

Wyjazd w Bieszczady potwierdził w pełni celowość wykonania luku serwisowego. Mimo niewielkich wymiarów otworu poprawiła się zdecydowanie dostępność do gratów w prawej bakiście.Wyciągnięcie przedsionka, wyjęcie fotela, czy lampy gazowej stało teraz lekkie, łatwe i przyjemne oraz szybkie bez konieczności przekładania materacy. W ciągu 2 tygodni istnienia luku okazało się, że jednak delikatnie cieknie. Postanowiłem więc, wzorem Rafała, wkleić samoprzylepną uszczelkę okienną. Zastosowałem taką, kupioną w Leroy Merlin:
IMG_0323.JPG
Wkleiłem ją i teraz pokrywa luku wygląda tak:
IMG_0322.JPG

Jednak po wklejeniu uszczelki pokrywa zaczęła nieco odstawać od ramki
IMG_0324.JPG

Mam nadzieję, że nie powstaną tam przecieki. Kolejny deszcz to zweryfikuje.
Według mnie, pewne problemy ze szczelnością tego luku wynikają z faktu, że montujemy go inaczej, niż przewidział konstruktor. Sposób uszczelnienia luku wyraźnie wskazuje, że został on przystosowany do montażu na płaszczyźnie poziomej, a w przyczepie jest na pionowej. Zastanawiam się, czy nie warto by zamontować nad lukiem rynienki, podobnie jak nad drzwiami. Wtedy ściekająca po ścianie woda ominie luk. W drzwiczkach serwisowych do przyczep i kamperów uszczelnienie jest rozwiązane zupełnie inaczej i może prawidłowo działać na pionowej ścianie. Niestety, mimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźć drzwiczek o takiej wysokości, która umożliwiłaby zamontowanie w zapiekance luku bez konieczności podwyższania łóżka.
VW Touran 1.9 TDI, N126E-1984 z późniejszymi zmianami

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 4173
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: kooba » wtorek, 13 sie 2019, 11:44

A mówiłem, że ta klapa jest przystosowana do montażu poziomego i sadzania na niej tyłka, więc teraz powinieneś parkować przyczepę na lewym boku :lol:

TomekMal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 95
Rejestracja: poniedziałek, 25 cze 2012, 11:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: TomekMal » środa, 14 sie 2019, 22:00

W poniedziałek w nocy, we wtorek i dzisiaj padały deszcze testowe. Klapa z uzupełnioną uszczelką nie przepuściła ani kropelki wody. W związku z tym nie musisz się Kubusiu martwić o sposób parkowania przyczepy. Spokojnie może stać na kołach.
Na zdjęciu widać,że dodatkowa uszczelka dociska dobrze do ramki luku.
IMG_0326.JPG
Są niej wyraźnie odciśnięte miejsca styku z fabrycznym uszczelnieniem klapy. Wynika stąd wniosek, że zastosowanie ramki wzmacniającej otwór w ścianie przyczepy niewiele dało, mimo, że została wykonana z dość grubej listwy o przekroju 30x40 mm, bo pełną szczelność zapewniła dopiero dodatkowa uszczelka. Wobec tego, nie masz po co, Rafał, dorabiać ramek w swoim wielorybie. Wymyśliłeś uszczelki samoprzylepne, doskonale zdają egzamin i jednak trzeba przy tym pozostać. Zastanawiam się, czy przy okazji remontu na wiosnę nie usunąć ramy i przykręcić luk śrubami M5 z nakrętkami i podkładkami.
VW Touran 1.9 TDI, N126E-1984 z późniejszymi zmianami

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3516
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: RAFALSKI » środa, 14 sie 2019, 23:42

No to trochę mi ulżyło na wieść, że ramka nie zdała egzaminu. Wobec tego chyba odpuszczę jej montaż.
Dokładane uszczelki robią robotę, założyłem na początku ubiegłego sezonu i do tej pory nie puściły ani kropelki. Jak mówisz, widać odcisk na uszczelce dowodzący przyleganie na całym obwodzie.
Wczoraj myłem budę wężem ogrodowym, wcale nie oszczędzałem klap i dalej jest sucho.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

TomekMal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 95
Rejestracja: poniedziałek, 25 cze 2012, 11:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Drzwi serwisowe

Postautor: TomekMal » środa, 14 sie 2019, 23:49

Wydaje się, że absolutnie nie warto męczyć się z ramą. Miałeś rację, że do wyprostowania płaszczyzny laminatu trzeba by zastosować potężna ramę, co jest niecelowe ze względu na wymiary i ciężar. Nie wiem, jak długo taka okienna uszczelka wytrzyma, ale to malutki kłopocik, odrywamy starą, czyścimy benzynką i kleimy nową. Kwadrans roboty i znów spokój na jakiś czas.
VW Touran 1.9 TDI, N126E-1984 z późniejszymi zmianami


Wróć do „Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości