stico80 pisze:Ja to sobie wymyśliłem trochę inaczej a mianowicie zrobić taki system. Jeden akumulator normalnie to ten samochodowy drugi w przyczepie między nimi to
http://www.c-system.com.pl/ladowanie_do ... atora.html" target="_blank
z tego drugiego akumulatora który jest w przyczepie pociągnięcie przewodu do przetwornicy a z przetwornicy do lodówki.
Potrzebuję jeszcze czegoś co będzie przełączać między 12v z akumulatora a 230 z sieci.
Do ładowania z sieci i zasilania urządzeń na 12 znalazłem to
http://www.c-system.com.pl/ZL_zasilacz_ladowarka.html" target="_blank
Vvarrior te co Ty polecałeś zasilacze przemysłowe zrobią to samo co ten zasilacz ?
Bo skoro tak to po co przepłacać.
Czyli jak dobrze kumam to chcesz zrobić równolegle dwa akumulatory jeden w przyczepie drugi w samochodzie ale rozdzielone tym patentem?
Jeśli tak to spoko. Moje tylko pytanie jak często i jak długo zdarza się sytuacja długiego postoju budką z zapiętym hakiem? Jeśli tak to jest to jakieś rozwiązanie lub inne po prostu wyłącznik na linii zasilania z haka. Ale wtedy trzeba pamiętać o włączaniu/ wyłączaniu.
Jeśli instalować ten patencik to chyba najbezpieczniej po stronie samochodu. Bo trzeba by zmierzyć napięcie na akumulatorze w przyczepie i zapiętym haku czy po spadku na przewodach w ogóle dochodzi te 13.5V do przyczepki i czy ten patent w ogóle się załączy.
Jeśli chodzi o zasilacze to wygląda na to samo. Ale ceny tu mają komiczne/kosmiczne.
Rozumiem że masz lodówkę tylko na 230 i dlatego konieczna jest przetwornica? Czy coś pomyliłem?