ZAWIESZENIE

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
rafał
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 296
Rejestracja: niedziela, 15 mar 2009, 21:06
Lokalizacja: Klęczany koło Nowego Sącza

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: rafał » sobota, 5 gru 2009, 18:18

Andrzej132 pisze:Tak może wtrącę co nieco dotyczące przerabiania osi. Pragnę zwrócić uwagę, że samodzielnie wykonana oś jest odstępstwem od projektu i wykonania przyczepy (homologacja) i w razie czego (wypadek) mogą się do tego przyczepić i kłopot gotowy.

Masz rację . Biorąc się za przeróbkę nie wiem jak inni ale ja jestem tego świadomy.Pozdrawiam
Szanuj szefa swego możesz mieć gorszego (uwaga mi się nie sprawdzło teraz mam dobrego szefa !!!!!! ) . Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk a rośnie popyt na święty spokój . Jak się nie ma co się lubi to się z........a żeby to mieć .

andriu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 308
Rejestracja: środa, 2 kwie 2008, 15:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: andriu » sobota, 5 gru 2009, 19:02

rafał pisze:
andriu pisze:Moze glupio zabrzmi, ale czemu pryerabiacie os skretna na resory, czy taka budka na resorach piorowych lepiej sie prowadzi ? :shock:

Tak może coś ode mnie...Nie wiem jak inni ale ja jakoś nie mam zaufania do osi skrętnej. Po pierwsze moja przyczepa ma prawie 20 lat nie wiem ile kilometrów zrobione , po drugie nasze drogi są jak widać .Nie chciałbym podczas wyjazdu stanąć z uszkodzoną osią gdzieś daleko od domu jeszcze w nocy . Raz koło mojego bloku stanął gość z towarówką z taką sytuacją (towarówka nie była za bardzo załadowana ) i ... zonk . Nigdzie dalej nie pojedziesz.Nie jestem w stanie ocenić stanu tej osi a na nową wymieniać nie zamierzam .Taniej mnie wyjdzie zmienić na resory piórowe dołożyć amortyzatory .A wszelkie uszkodzenia , czy wady resora zauważysz gołym okiem .Wałków gumowych nie sprawdzisz bo jak?

E, chyba nie jest z nimi (tymi osiami skretnymi :D ) tak zle, mialem ponad 30-letniego Knausa, tez na osi skretnej i nic sie nie rozwalilo, ale fakt, taka awaria w drodze na wakacje to niech to cholera, ale wydaje mi sie ze budka na resorach bedzie sie jednak gorzej prowadzic, bedzie podskakiwac, wyzej ma srodek ciezkosci ale na pewno jest prostsza w serwisie, wiec powodzenia w bojach :D
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: gimof » sobota, 5 gru 2009, 19:59

A to Wy chcecie przerabiać resory bez amortyzatorów?
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: kotek » sobota, 5 gru 2009, 21:35

kotek pisze:W poprzedniej też miałem oś na resorach, resory od PF 125 p , natomiast amortyzatory były od PF 126, takie dobrał resorowiec , który robił przeróbkę.
Przepraszam, że wróciłem do wcześniejszego postu, ale naprawdę jeździło mi się super , a zmieniałem zawieszenie z uwagi , że koszt wymiany wałków gumowych w serwisie przewyższał wartość przyczepy i koszt przeróbki. Załączam instrukcję sprawdzenia zawieszenia.

ObrazekObrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

andriu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 308
Rejestracja: środa, 2 kwie 2008, 15:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: andriu » niedziela, 6 gru 2009, 11:02

Kotek dzieki za instrukcje :D
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu

Awatar użytkownika
jarek /////+Nka
Posty: 56
Rejestracja: środa, 30 sty 2008, 16:30
Lokalizacja: kiedyś Wałbrzych...

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: jarek /////+Nka » niedziela, 6 gru 2009, 13:03

andriu pisze:... wydaje mi sie ze budka na resorach bedzie sie jednak gorzej prowadzic, bedzie podskakiwac, wyzej ma srodek ciezkosci ale na pewno jest prostsza w serwisie, .... :D

Na pewno na resorach przyczepa jest wyższa, co za tym idzie środek ciężkości jest wyżej?? Może ktoś zmierzy?? Myślę, że zalezy to od sposobu wykonania.
rafał pisze:P... Chodzi mi o to aby oś fabryczną nie odcinać od piast ale pospawać całość na sztywno i wtedy umieścić na resorach i dorzucić amorki ....


BIGL pisze:Raczej zły pomysł, oś skrętna nie jest prosta ("wahacze" piast) i na resorach zbytnio tego nie ustawisz. Gdy zamontujesz na boku to będzie strasznie gięło resor itp, montaż w pionie okropnie podniesie przyczepę (doliczając jeszcze wysokość samego resoru). Optymalnym rozwiązaniem nad którym kiedyś się zastanawiałem to montaż amortyzatorów osi skrętnej.

Każdy, nawet wydawało by się dziwny pomysł może mieć w sobie coś ciekawego.
http://www.teardroptrailers.us/tbuild.pdf
W załączonym linku jest tutorial jak wykonać ramę do małej przyczepy kempingowej.Jak widać przykładowa rama jest zbudowana na osi przypominającej kształtem właśnie taką pospawaną. Nie mówię, że popieram pomysł ze spawaniem ale uzyskany w ten sposób kształt osi może być korzystny.
Jarek+Eliza+Piotruś+Julcia
ObrazekObrazekZDJĘCIA NASZEGO DOMKU.

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: BIGL » niedziela, 6 gru 2009, 13:33

Budując przyczepkę od podstaw bez ograniczeń nadkoli, wysokości jest dużo prościej, ale dobierając odpowiednie resory (wysokość, tonaż itp) nabieram przekonania że jest to możliwe w Niewiadówce :D .
Obrazek

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: kotek » niedziela, 6 gru 2009, 17:13

W poprzedniej po zmianie zawieszenia, podniosła się o 15 cm, założyłem koła 13 cali i opony 175/70X13 i nie miałem żadnych problemów z ciągnięciem . Trzymała się drogi , nie wężykowała nawet przy szybkości 110 , nie podskakiwała jak przed zmianą zawieszenia.
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
jarek /////+Nka
Posty: 56
Rejestracja: środa, 30 sty 2008, 16:30
Lokalizacja: kiedyś Wałbrzych...

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: jarek /////+Nka » poniedziałek, 7 gru 2009, 19:03

kotek pisze:W poprzedniej po zmianie zawieszenia, podniosła się o 15 cm,

To strasznie dużo :thumbdown: i tak w porównaniu z zachodnimi niewiadówki bardzo wysoko są nad ziemią .
Jarek+Eliza+Piotruś+Julcia
ObrazekObrazekZDJĘCIA NASZEGO DOMKU.

Awatar użytkownika
rafał
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 296
Rejestracja: niedziela, 15 mar 2009, 21:06
Lokalizacja: Klęczany koło Nowego Sącza

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: rafał » wtorek, 8 gru 2009, 16:51

A ja dziś byłem w warsztacie tokarskim i okazało się że gość (bardzo sympatyczny) takie przeróbki już robił w różnych przyczepkach.Podałem mu adres strony naszego fanklubu żeby obejrzał dział remonty i przyglądnął się jak ja to chcę .Koszt przeróbki wyniesie mnie do 400zł ale będę miał przysłowiowy święty spokój z myślą czy jak wjadę w gorszą drogę gumy w osi skrętnej wytrzymają .Może ktoś się śmiać z mojego wywodu , ale ja przyczepkę robię dla siebie i żony więc chcę ją tak zrobić żeby mi służyła X lat .
Szanuj szefa swego możesz mieć gorszego (uwaga mi się nie sprawdzło teraz mam dobrego szefa !!!!!! ) . Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk a rośnie popyt na święty spokój . Jak się nie ma co się lubi to się z........a żeby to mieć .

BIGL
Posty: 1266
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 20:17
Lokalizacja: Białystok

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: BIGL » wtorek, 8 gru 2009, 17:41

Ja posprawdzam u siebie zawieszenie według instrukcji bo ostatnio mi się zdawało że cosik przechylona na jedną stronę. Nie ma co tragizować z gumami bo przecież nawet jak ci się urwie to oś zatrzyma się na tym "dobijaku" i dalsza jazda jest możliwa - oczywiście awaryjna :D . Tak się zastanawiam czy mnie w takim przypadku nie ratuje zapas na mniejszym profilu opony. Jeżeli masz sprawną oś to taka wymiana nie ma żadnego sensu i to jest szukanie niepotrzebnych wydatków - pamiętaj że przyczepka jest eksploatowana okazjonalnie i wystarczy kontrolować co jakiś czas stan poszczególnych części aby zapewnić sobie bezproblemową jazdę. W moim przypadku jest jeszcze lepiej - cytryna też ma taką belkę - ale o spawaniu nie ma raczej mowy.... :D
Obrazek

Konto usuniete

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 8 gru 2009, 19:33

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:22 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: gimof » wtorek, 8 gru 2009, 19:53

Oś skrętna jest o wielee bardziej wygodniejsza niż resory, ale trudniejsza w naprawie i wykonaniu przez co droższa. Tu patrz przykład małych starszych citroenów, nie które ceny są zbójeckie.


Mam pytanie bo cały czas nie mogę tego doczytać, albo źle rozumiem...to drodzy Państwo przerabiacie swoje przyczepki na resory bez amortyzatorów?
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D

Konto usuniete

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: Konto usuniete » wtorek, 8 gru 2009, 20:05

Post usuniety
Ostatnio zmieniony sobota, 2 mar 2013, 18:22 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ZAWIESZENIE

Postautor: gimof » wtorek, 8 gru 2009, 20:23

Właśnie, więc dlaczego w poprzednim poście napisałeś

zundapp600 pisze: Jedynie co bym zmienił ,.......... zamontował bym amortyzatory . już widzę te wpisy że się nie da ..

:?:
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości