Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » piątek, 13 gru 2013, 18:40

Witam serdecznie wszystkich fanklubowiczów (i nie tylko),

Nazywam się Tomasz Zyber, mieszkam w Ostrowie Wielkopolskim, od czterech lat jestem członkiem "Fanklubu Niewiadówek". Również 4 lata temu byłem pierwszy i jedyny raz na wycieczce w fabryce. Kończę także studia na kierunku Zarządzanie Sportem, Turystyką i Rekreacją, na Kaliskiej uczelni PWSZ. Na stronie fanklubu posiadam login "tomandflo". Przynależność do fanklubu zainspirowała mnie do napisania pracy licencjackiej pt:

Carawaning, jako forma turystyki wypoczynkowej, na przykładzie stowarzyszenia "Fanklub Niewiadówek."

Będę bardzo wdzięczny za informację jak narodziła się idea fanklubu ( Jest w prawdzie zakładka kalendarium, ale zawarte w niej informację są nie wystarczające).
Kto był założycielem, administratorem, skarbnikiem itp. Czym jest stowarzyszenie, jak FN pozyskuję środki na swoją działalność, ile wynoszą składki, czy są obowiązkowe. Kto aktualnie zasiada w zarządzie fanklubu, ilu członków zrzeszonych i nie zrzeszonych liczy fanklub, Jakie są plany na przyszłość? Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Oświadczam również, że informację te posłużą mi tylko i wyłącznie w celu napisania w w pracy. Egzemplarz pracy oczywiście przekaże fanklubowi.

Pozdrawiamy

Tomek i Florka :)

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2068
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: Karolus » piątek, 13 gru 2013, 18:58

Ale kurde fajnie, będzie wszystko zebrane w wersji papierowej dla potomnych :)

jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 718
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: jacek45 » piątek, 13 gru 2013, 22:13

Witaj!
Najwięcej na ten temat może Tobie opowiedzieć kol.Marek z Sosnowca -Administrator,bo wg mnie On jest pomysłodawcą fanklubu.
A co do pisania pracy, to o ile pamiętam,to już co najmniej jedna została napisana.Chyba to była jakaś dziewczyna,ale nie pomnę
z jakiej uczelni.Może Marek będzie pamiętał.Pozdrawiam i życzę powodzenia w pisaniu i obronie.Jacek45.

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » piątek, 13 gru 2013, 22:47

Na początek, nie dziękuję :) Do Pana Marka Pisałem, czekam na odpowiedź. Na zjeździe w Sielpi przeprowadziłem małe badanko ankietowe, teraz grupuję wyniki, zobaczymy co wyjdzie. Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » poniedziałek, 16 gru 2013, 11:32

Jest coś jeszcze, znalazłem dzisiaj

http://www.fanklub-niewiadowek.com/stop ... iedzi.html

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: marek » środa, 18 gru 2013, 09:55

Witam,
tak jak dzisiaj rozmawialiśmy ja ze swojej strony służę pomocą a odnośnie karawaningu w PRL-u ta są tu fachowcy (kotek,jacek 45 nie sposób wszystkich wymienić)i myślę wielu innych którzy jeździli z rodzicami i mieli wyjazdy zakładowe.Tak, że pytaj tu i na PW a większej kopali wiedzy niż forum nie znajdziesz, a ludzie chętnie pomogą zresztą jak zawsze :wink:

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2972
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: robert » środa, 18 gru 2013, 11:51

A ja myślę, że w tracie pisania pracy pytaj na forum.
Na 100% nikt nie odpowie natychmiast ale wcześniej lub później znajdziesz odp.
Z racji moich zawodowych obowiązków jako nauczyciela akademickiego (III i VI rok wydziału lekarskiego) chętnie podejmę się recenzowania napisanych rozdziałów. Sądzę, że jeszcze kilka innych osób z forum mocno Ci pomoże w pisaniu pracy. Wszelkie recenzje i opinie będą Ci mocno pomocne - o ile rzecz jasna nasze opinie potraktujesz jako życzliwe rady a nie negatywną ocenę pracy! Nie ma nic lepszego w pracy naukowej jak konstruktywna krytyka. Czasami zajmując
się badaniami mocno zawężamy pole widzenia i nie dostrzegamy szerszego aspektu tego o czym piszmy.


PS. i jeszcze jedno... PANY to były przed wojną. Na forum i Fanklubie jesteśmy na TY, bez względu na metrykę
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » piątek, 20 gru 2013, 12:48

To wszystko co piszecie, to bardzo miło z waszej strony, na was zawsze można polegać :)

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » piątek, 20 gru 2013, 13:05

Ok, przedstawiam plan ramowy, którym kieruje się "produkując" swoja książeczkę, oto on:

1.1 znaczenie słowa karawaning
1.2 zjawisko turystyki
1.2.1 geneza terminu turystyka
1.2.2 historia turystyki
1.2.3 definicje turystyki
1.2.4 rodzaje wyjazdów turystycznych
1.2.5 turystyka – pojęcia pokrewne i bliskoznaczne
1.3 camping - historia
1.3.1 camping – znaczenie słowa
1.3.2 kamping – polskie pochodzenie słowa
1.3.3 współczesny camping – początki
1.4 camping a caravaning
1.5 Caravaning – definicja
1.6 Caravaning – historia
1.7 Caravaning w Polsce
2 Zwolennicy caravaningu
2.1 Kryteria wyboru przyczepy
2.2 Rodzaje caravaningu
2.3 Przyczepy campingowe - podział
2.3.1 Podział przyczep ze wzgl. Na wielkość
2.3.2 Podział przyczep ze wzgl. Na ilość miejsc sypialnych
2.3.3 Podział przyczep ze wzgl. Na rodzaj konstrukcji
2.4 Polski producent przyczep – Fabryka Przyczep „Niewiadów”
3 Fanklub Niewiadówek - informację ogólne
3.1 Fanklub niewiadówek - Rodzaje członkostwa
3.2 Zloty Fanklubu Niewiadówek
3.3 Statystyki odwiedzin strony http://www.fanklum-niewiadowek.com" target="_blank

Dodam jeszcze Partnerów fanklubu i... no właśnie, jeszcze nie wiem co, na końcu oczywiście ankieta którą sporządziłem na grupie około 40 respondentów (Co mnie martwi bo nie wiem czy będzie to grupa reprezentatywna).

Nie bijcie
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: NIL2 » piątek, 20 gru 2013, 13:42

Nooo to pojechałeś po temacie :shock: ; bić nie będziemy :lol: a pomóc każdy może , zima Ci sprzyja ale myślę że temat się rozwinie w Nowym Roku a i nam będzie miło jeśli ktoś taki jak Ty zbierze wszystko do kupy i udostępni dla potomnych ; bo karawaning nigdy nie zginie tak samo jak Niewiadówki mimo , że są już nowsze , wygodniejsze i wypasione konstrukcje i niejednego z naszej braci stać na zakup takowej to pozostajemy im wierni :D
Pozdrowionka

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10874
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: reflexes » piątek, 20 gru 2013, 14:05

(Co mnie martwi bo nie wiem czy będzie to grupa reprezentatywna).

Zrób jakąś internetową ankietę i po sprawie. Wrzucisz linka i z pewnością będziesz miał sporo ankietowanych. Szczególnie jak wrzucisz to na inne, większe fora.

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » poniedziałek, 23 gru 2013, 09:13

Witam ponownie, dostałem w wiadomościach prywatnych, kilka pytań od użytkowników formum odnośnie mojej pracy i poszczególnych pytań w niej zawartych. Odpowiadam na forum:

Ad. 1

2.4 rodzaje wyjazdów turystycznych

Kruczek Zygmunt - "Kompendium pilota wycieczek", Wydawnictwo "Proksenia", s. 13

„Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) wyróżnia trzy zasadnicze formy turystyki:
a) krajową – obejmującą podróże mieszkańców po własnym kraju.
b) przyjazdową – obejmującą przyjazdy do danego kraju osób stale mieszkających za granicą.
c) wyjazdową – wyjazdy mieszkańców danego kraju za granicę.
Odpowiednie połączenie tych trzech podstawowych form turystyki, pozwala wyodrębnić trzy kolejne formy, co przedstawię na poniższym schemacie.”

Ryc. 4. Podstawowe formy turystyki według UNWTO (od strony popytu)

„Wyróżnić można wtedy trzy następujące formy turystyki:
a) turystykę wewnątrzkrajową - na którą składa się turystyka krajowa i przyjazdowa.
b) turystykę narodową – obejmującą turystykę krajową i wyjazdową.
c) turystykę międzynarodową – łączącą w sobie turystykę wyjazdową i przyjazdową.

Przedstawiona typologia nie wyczerpuje możliwości podziału turystyki. Zarówno w literaturze fachowej, jak i praktycznej działalności turystycznej, funkcjonuje znacznie więcej podziałów oraz wyodrębnianych form turystyki. Jednym z podstawowych, w którym zasadniczymi kryteriami są charakter przemieszczania się oraz ilość odwiedzanych miejscowości, jest podział na turystykę pobytową i turystykę wędrowną (nazywaną też wycieczkową).”
Turystykę można podzielić według kryterium motywu podróży osoby, która wyjeżdża. Na podstawie tego kryterium można wyróżnić następujące działy:
„Turystyka pobytowa – polega na przemieszczaniu się z miejsca stałego pobytu do jednej miejscowości, w której realizowane są podstawowe cele wyjazdu. Do najbardziej popularnych form turystyki pobytowej zaliczyć należy: wczasy pobytowe, kolonie, pobyty sanatoryjne, biwaki, itp.
Turystyka wędrowna – polega na ciągłym lub etapowym przemieszczaniu się turysty oraz odwiedzaniu różnych (co najmniej dwóch) miejscowości. Najbardziej popularne formy turystyki wędrownej to: wycieczki, obozy wędrowne, autostop, pielgrzymki, trampingi, trekking, itp.
Turystykę można podzielić także ze względu na powszechność uczestnictwa. Wyróżnia się wtedy turystykę masową (popularną), dostępną dla każdego i niewymagającą specjalnego przygotowania, oraz turystykę kwalifikowaną.
Turystyka kwalifikowana – charakteryzuje się tym, że wymaga od uczestników określonej kondycji psychofizycznej i specjalnego ekwipunku, przygotowania, oraz umiejętności posługiwania się odpowiednim sprzętem, często połączonej z formalnym wymogiem posiadania określonych uprawnień (np. turystyka piesza, górska, speleologiczna, narciarska, kolarska, kajakowa, żeglarska, itp.). Turystyce kwalifikowanej często towarzyszy element współzawodnictwa, np. w zdobywaniu określonych odznak turystyki kwalifikowanej PTTK. W ramach turystyki kwalifikowanej wykształciło się kilka charakterystycznych rodzajów imprez oraz specjalistyczne nazewnictwo, takie jak: rajd – charakteryzujący się tym, że turyści lub grupy turystów mają wyznaczone do przebycia różne trasy prowadzące do wspólnego miejsca spotkania (najczęściej dotyczy turystyki pieszej, chodź może odnosić się również do innych form turystyki, np. rajd rowerowy), spływ – odnosząc się do turystyki kajakowej, rejs – żeglarskiej.
Ze względu na czas trwania wyjazdu wyróżnia się turystykę: krótkoterminową (do trzech noclegów) oraz turystykę długoterminową (powyżej trzech noclegów). W ramach tej pierwszej można dodatkowo wyróżnić wyjazdy bez noclegowe oraz turystykę weekendową. Pierwsza z wymienionych form turystyki dotyczy wyjazdów, w których powrót następuje w tym samym dniu, co wyjazd. Natomiast turystyka weekendowa (nazywana też w Polsce wypoczynkiem sobotnio – niedzielnym) dotyczy głównie mieszkańców dużych miast i obejmuje wyjazdy rozpoczynające się w piątek popołudniu, soboty lub w dni przedświąteczne, a kończąca się w niedzielę, realizowane najczęściej w promieniu 100 km o miejsca stałego zamieszkania.
Ze względu na formę organizacji wyjazdu, zamawiania świadczeń oraz zaspokajania potrzeb, wyróżniamy turystykę zorganizowaną – gdzie turysta ma zapewnione podstawowe usługi za pośrednictwem organizatorów turystyki – i turystykę niezorganizowaną, gdzie turysta sam organizuje sobie wyjazd, sam realizuje program, oraz sam zabezpiecza swoje potrzeby bezpośrednio u usługodawców turystycznych. Ze względu na liczbę uczestników rozróżnia się turystykę indywidualną i grupową, przy czym ta ostatnia może mieć zarówno formę zorganizowaną, jak i niezorganizowaną. Przyjmując za podstawę podziału kryterium podmiotów turystyki, można wyróżnić turystykę: mieszkańców miast i mieszkańców wsi, turystykę dzieci i młodzieży, turystykę trzeciego wieku, turystykę niepełnosprawnych itp.
Ważnym kryterium podziału jest środek transportu. Wyróżniamy wtedy turystykę: drogową (motorową, samochodową, autokarową, rowerową), wodną (morską, śródlądową, kajakową, żeglarską, promową), kolejową, samolotowa itd. W praktyce znacznie częściej używa się określeń mówiących o konkretnych środkach transportu (np. turystyka autokarowa, promowa, kajakowa, rowerowa) niż rodzaju transportu (np. turystyka drogowa, wodna czy kolejowa). Ze względu na okres wyjazdu oraz porę roku można mówić o turystyce urlopowej i wakacyjnej, letniej, zimowej itd. Często stosuje się także podział ze względu na region koncentracji turystów. Wtedy wyodrębnia się turystykę górską, nizinną, nadmorską itd. Z kolei ze względu na koszty oraz sposób finansowania wyróżnia się turystykę komercyjną (a więc realizowaną na zasadach rynkowych). I turystykę socjalną, w której występuje element dofinansowania (pośredniego i bezpośredniego) uczestnictwa w turystyce.
Bardzo istotnym kryterium wyodrębniania różnych form turystyki jest cel wyjazdu. Najczęściej wyróżnia się turystykę krajoznawczą, wypoczynkową, zdrowotną, kulturową, sportową, religijną, pielgrzymkową, itp. W związku z tym, że cele wyjazdów mogą być tak różne, jak różne są potrzeby ludzkie oraz motywy uprawiania turystyki.”
Muszę jednak zauważyć, że przedstawiony podział, nie wyczerpuje wszystkich rodzajów turystyki, a jedynie klasyfikuje najważniejsze z nich.
„Zarówno w mowie potocznej, jak w literaturze fachowej z zakresu turystyki, funkcjonują jeszcze inne formy turystyki, które są wyodrębnione nie ze względu na jakieś konkretne kryterium, ale raczej ze względu na specyficzne cechy w istotny sposób rzutujące na całą sferę organizacji i obsługi osób w nich uczestniczących. Oto najważniejsze z nich:
Turystyka biznesowa – podróże w interesach. Cechą charakterystyczną tej formy podróży (zaliczanej od pewnego czasu także do turystyki) jest to, że wykazuje ona znacznie mniejszą wrażliwość na takie czynniki decydujące o wyjazdach, jak: wielkość dochodów, wolny czas, ceny czy sezonowość. Wyróżnia się także zasadniczo odmiennym sposobem akwizycji i pozyskiwania klientów oraz jakością i zakresem usług (np. sprawny system telekomunikacji, dostęp do fachowej prasy i informacji ekonomicznych itp.). Turystyka biznesowa stanowi obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku turystycznego.
Turystyka kongresowa – pod tym hasłem kryją się najczęściej wyjazdy na różnego rodzaju konferencje, sympozja, seminaria itp. Uczestniczą w niej głównie naukowcy, politycy, członkowie różnych organizacji społecznych, gospodarczych, kulturalnych, sportowych itp. Krótkoterminowy, raczej elitarny oraz grupowy charakter tej formy turystyki wpływa zasadniczo na zakres, charakter i jakość obsługi, w tym zwłaszcza konieczność zapewnienia specjalnych warunków do świadczonych usług (np. odpowiednio duże i dobrze wyposażone w nowoczesny sprzęt obiekty), co sprawia, że obsługą tego typu imprez najczęściej zajmują się wyspecjalizowane instytucje.
Turystyka motywacyjna (Incentive tourism) – traktowana, jako jeden z elementów nowoczesnego zarządzania oraz kształtowania stosunków międzyludzkich w przedsiębiorstwie. Jest bardzo popularna w USA oraz wielu krajach Europy. Są to wyjazdy turystyczne organizowane przez pracodawców dla swoich pracowników, które z jednej strony stanowić mogą nagrodę za rzetelną pracę lub osiągnięty sukces, z drugiej zaś rodzaj zachęty na przyszłość. Turystyka motywacyjna ma wzbudzić u jej uczestnika uczucie wdzięczności i lojalności wobec własnej firmy.
Turystyka etniczna – dotyczy głównie turystyki międzynarodowej. Obejmuje podróże związane z miejscem pochodzenia(urodzenia i zamieszkania) w przeszłości zarówno samych turystów, jak i ich przodków. Będą to więc podróże odbywane przez emigrantów do kraju pochodzenia (np. przyjazdy tzw. Polonii do Polski) lub podróże, w czasie których uczestnicy odwiedzają tereny, które w wyniku zmian granic państwowych znajdują się aktualnie na terytorium innego kraju. (np. podróże Polaków na tzw. Kresy Wschodnie, oraz podróże kresowiaków do Polski). Z turystyką etniczną ściśle wiąże się zjawisko diaspory rozumiane, jako rozproszenie danej narodowości na obczyźnie, oraz powstawanie grup etnicznych na emigracji. Dla tych grup – które łączy wspólne pochodzenie, język i kultura – turystyka jest jedną podstawowych form utrzymywania więzi z krajem ojczystym.
Turystyka alternatywna (często używa się także terminu turystyka zrównoważona – sustainable tourism) – określenie, które wyznacza nowy sposób podejścia do turystyki polegający na preferowaniu takich form uczestnictwa oraz organizacji i obsługi ruchu turystycznego, który opiera się na zasadzie zrównoważonego rozwoju. Jego istotą jest, aby rozwój turystyki na danym terenie odbywał się z korzyścią zarówno dla środowiska przyrodniczego i kulturowego, ludności terenów odwiedzanych, organizatorów turystyki, jak i dla samych turystów. Termin ten należy rozumieć, jako przeciwieństwo turystyki masowej. Główną ideą turystyki alternatywnej jest kontrolowany rozwój, indywidualizacja, aktywność i wysiłek oraz poszukiwanie jak najbliższego kontaktu z ludnością miejscową. Z turystyką alternatywną blisko związane są pojęcia ekoturystyki i agroturystyki. O ile turystyka alternatywna to raczej nowy sposób podróżowania, to ekoturystyka odnosi się do nowych form planowania rozwoju turystycznego i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce. Natomiast agroturystyka jest rodzajem turystycznej działalności gospodarczej polegającej na przyjmowaniu turystów we własnym gospodarstwie rolnym”


Tak wiem, nuuuuda :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 23 gru 2013, 09:27 przez tomandflo, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » poniedziałek, 23 gru 2013, 09:17

Ad.2

2.2 Rodzaje caravaningu

Szepke Ryszard - "Caravaning – samochody i przyczepy campingowe", Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1979, s. 14

„Ze względu na stopień „ruchliwości” , caravaning dzieli się na wędrowny i stacjonarny (pobytowy). W skrajnych przypadkach turyści wędrowni (jak nazywa ich Pan R. Szepke), Nie przebywają w jednym miejscu dłużej niż jedną noc. Co ranek wyruszają na kolejny etap trasy i co noc gdzie indziej nocują. Natomiast inni – przeciwnie, holują swoją przyczepę w upatrzone miejsce i tam spędzają cały urlop. Niekiedy przyczepa pozostaje przez cały rok na jednym miejscu, a na urlop jedzie się do niej jak do zamówionej kwatery. Oczywiście pomiędzy tymi krańcowymi modelami jest wiele pośrednich odmian wędrowno – pobytowych.
Caravaning można też rozpatrywać ze względu na długość trasy oraz okres przeznaczony na jej przebycie. Co innego krótki i niedaleki wypad na kilka wolnych dni, a co innego wielka eskapada przez kilka krajów, zaplanowana na kilka tygodni. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o sezon, inaczej biwakuje się w lecie, a inaczej w zimie – zupełnie inne zajęcia, program wypoczynku i technika jazdy. Caravaning zmienia się też w zależności od ukształtowania terenu – inaczej jest w górach, inaczej nad morzem lub jeziorami, a jeszcze inaczej na pustyni lub na stepie. Inaczej również biwakuje się w urządzonych campingach i ośrodkach wypoczynkowych na terenach zaludnionych, a inaczej w lesie, lub na pustkowiach, jak to się mawia w żargonie caravaningowców „na dziko”.
Nie bez znaczenia na rodzaj caravaningu ma cel wyprawy (poznawczy, wypoczynkowy, leczniczy, sportowy), uczestnictwo w klubowych, krajowych lub międzynarodowych imprezach, np. rajdach, zlotach lub obozach szkoleniowych, oraz sami uczestnicy (samotnicy, pary, rodziny, koledzy klubowi, czy z pracy) i ich zainteresowania (turystyczne, językowe, przyrodnicze, historyczne, sportowe, itp.). Korzystne jest bowiem łączenie caravaningu z innymi upodobaniami, np. z żeglarstwem, wędkarstwem, majsterkowaniem, jeździectwem, zajęciami plastycznymi, narciarstwem, sportami wodnymi, robótkami ręcznymi, kolekcjonerstwem przyrodniczym, fotografią, łucznictwem, grzybobraniem itp.
Istnieją nawet specjalne konstrukcję umożliwiające jednoczesne ciągnięcie przyczepy mieszkalnej i łodzi, przyczepy – amfibie, przyczepy do transportu koni itp.
Jak widać dużo jest czynników modyfikujących charakter caravaningu. Niektóre z nich, na łamach tej pracy postaram się omówić obszerniej. Caravaning jest pojęciem bardzo obszernym, o czym należy pamiętać podczas dyskusji nad kształtem caravaningu.”

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » poniedziałek, 23 gru 2013, 09:22

Ad. 3

2.3.1 Podział przyczep ze wzgl. Na wielkość

Szepke R., Caravaning – samochody i przyczepy campingowe, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1979, s. 18

Przyczepy Kampingowe można sklasyfikować na kilka sposobów, pierwszym z nich jest wielkość przyczepy. „Dokładna analiza długości przeważającej liczby różnych modeli przyczep campingowych, produkowanych w Europie pozwala na wyodrębnienie pięciu klas wielkości, Określanych jako: bardzo małe, małe, średnie, duże i bardzo duże.
Przy dokonywaniu tego podziału uwzględniono warunki krajowe. Może być więc że przyczepa klasy „440” uważana u nas za dużą, w USA zaliczana jest do średniej wielkości. (Za granicą – na zachodzie za średnią klasę uważa się przyczepy od 350 do 550 cm, a bardzo duże – powyżej 750cm.) Produkcja bardzo dużych karawan, w ostatnim czasie jednak bardzo spadła w dużej mierze ze względu na kryzys ekonomiczny panujący na świecie. Tak duże karawany również nie nadają się zbytnio do wędrówek, gdyż są mało zwrotne i bardzo ciężkie, a na potrzeby stacjonarnego „domku wypoczynkowego”, lepszy jest inny rodzaj pojazdu rekreacyjnego, zwany „mobile Home” (ruchomy dom).
Podział na klasy wg wielkości został dokonany na podstawie analizy około 500 modeli produkowanych w Europie, choć w rzeczywistości w Europie wytwarza się około 1000 modeli przyczep Campingowych. Analizując rubrykę długości nadwozi łatwo możemy zauważyć, że różnice między granicznymi wymiarami w każdej grupie, a także różnicę pomiędzy najmniejszymi wymiarami i największymi wymiarami poszczególnych klas (oprócz bardzo dużych przyczep) wynoszą około 70cm, tj. tyle, ile ma szerokość pojedynczego łoża w przyczepie. Można stąd wnosić, że następna klasa przyczepy powstaje w ten sposób, że do poprzedniego układu funkcjonalnego dodaje się jeszcze jedno miejsce do spania usytuowane w poprzek pojazdu. Z kolei wielkości szczytowe pozwalają wnioskować, że optymalne długości mieszkalnych nadwozi dla poszczególnych klas wielkości wynoszą odpowiednio 310, 380 i 450 cm.

Awatar użytkownika
tomandflo
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek, 4 maja 2010, 21:30

Re: Proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o fanklubie

Postautor: tomandflo » poniedziałek, 23 gru 2013, 09:24

Ad. 4

2.3.2 Podział przyczep ze wzgl. Na ilość miejsc sypialnych

Szepke R., "Caravaning – samochody i przyczepy campingowe"

Dalsza analiza tych kilkuset modeli karawan pod względem liczby miejsc do spania (rozpatrywanych stale na jednym poziomie, tj. bez dodatkowych miejsc w piętrowych kojach czy na podłodze) oraz usystematyzowania tych miejsc pozwala wyodrębnić poszczególne układy funkcjonalne.”
Ze względu na funkcjonalność wnętrza karawany oznaczamy symbolem literowym, gdzie zważywszy na usytuowanie miejsca do spania, literą „L” oznaczamy miejsca wzdłuż, natomiast literą „Q” miejsca w poprzek pojazdu. Natomiast liczbę miejsc zaznacza się cyfrą przed symbolem literowym, np. 3L oznacza potrójne miejsce do spania usytuowane wzdłuż, a 2Q – podwójne miejsce w poprzek pojazdu. Pojedyncze łoża określa się po prostu przez L, lub Q.
Miejsce do spania prawie zawsze znajduje się w tylnej części pojazdu.
Większość nowoczesnych przyczep ma też oddzielne, specjalnie wygospodarowane miejsce na toaletę , oznacza się je dodatkowym symbolem „T”, w małych karawanach toaleta (podobnie jak kuchnia) znajduję się zawsze z przodu, natomiast w dużych w różnych częściach pojazdu, zależnie od typu.
Karawany dwuosobowe. Zdarzają się wprawdzie niekiedy, modele jednoosobowe, są to jednak wyłącznie konstrukcje amatorskie.
Na potrzeby przemysłu buduję się, co również jest rzadkością, przyczepy co najmniej dwu osobowe. Przyczepy tak niewielkich rozmiarów mogą mieć teoretycznie tylko jeden z dwóch układów funkcjonalnych – 2L, lub 2Q, przy czym kuchnia, oraz ewentualna toaleta zlokalizowane są zawsze z przodu. Dobrą ilustracją karawany 2L jest niemiecki model zwany „Puck” o wymiarach nadwozia (dł. x szer. x wys.) 295 x 165 x 183cm i ciężarach (własny/całkowity) 330/470 kg.
Karawany trzyosobowe, tego typu przyczepy są już bardziej funkcjonalne, Mogą w niej wypoczywać trzy osoby, ale mogą oczywiście też i dwie. Podział funkcjonalny tej wielkości przyczepy pozwala wyodrębnić trzy podstawowe układy: 3L, 2QQ i 2QL.” Str 20
Układ 3L oznacza, że w tyle jest miejsce do spania dla trzech osób, które mogą leżeć wzdłuż, lub w poprzek pojazdu. Bardziej popularny układ 2QQ to układ gdzie podwójne łoże do spania znajduję się z tyłu pojazdu, a jedno pojedyncze na przodzie . W takim układzie kuchnia, szafa i inne pomieszczenia użytkowe mogą znajdować się tylko w środku pojazdu. Okazuje się że taki układ jest najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem.
Najrzadziej spotykany układ to 2QL, który różni się od poprzedniego tym, że łóżko w części przedniej, jest usytuowanie nie w poprzek, a wzdłuż pojazdu. Układ ten przyczynia się do powiększenia wielkości użytkowej przyczepy. Należy także dodać, że niekiedy zdarzają się przyczepy, wewnątrz których zainstalowano łóżka piętrowe, stanowią one jednak znikomy procent, wśród wszystkich konstrukcji.


Jeśli jest na sali jeszcze ktoś kto nie śpi, to dziękuję serdecznie i gratuluję wytrwałości, pozdrawiam.


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości