Mcperson

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
KMICIC
Posty: 60
Rejestracja: środa, 5 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Częstochowa

Mcperson

Postautor: KMICIC » poniedziałek, 13 sty 2014, 22:53

W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? :idea:
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Mcperson

Postautor: chris_666 » wtorek, 14 sty 2014, 00:14

KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? :idea:



nie spotkałem z tyłu Macphersonów - zwykły zastaw sprężyna z amorkiem to owszem - praktycznie w każdej osobówce współcześnie dają to

poz tym nie rozumiem problemu - masz resory a chcesz sprężyny czy odwrotnie , a może spręzyny i resory :lol:

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Mcperson

Postautor: dworek » wtorek, 14 sty 2014, 08:17

chris_666 pisze:nie spotkałem z tyłu Macphersonów...


...bywają, np. Mercedes ML (W163) ale niezbyt często, w przyczepce kempingowej raczej nie jest to do zastosowania -kolumna Mc Pherson potrzebuje "więcej miejsca w pionie" a montowanie jej pod dużym skosem traci sans techniczny.
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mcperson

Postautor: CornBlumenBlau » wtorek, 14 sty 2014, 14:16

KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? :idea:

Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
KMICIC
Posty: 60
Rejestracja: środa, 5 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mcperson

Postautor: KMICIC » wtorek, 14 sty 2014, 21:34

CornBlumenBlau pisze:
KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? :idea:

Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?

z tego co czytalem, to u siebie zalozyles same amorki i super! a jakby dac amory z sprężynami, co o tym sadzisz?
kolego chris, mylisz sie i to bardzo ze niema mcpersonow montowanych na tylnym zawieszeniu w osobowkach poczytaj w necie, u mnie w firmie pracuje niemiec i ma w eribie taka samorobke .
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mcperson

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 15 sty 2014, 14:13

KMICIC pisze:
CornBlumenBlau pisze:
KMICIC pisze:W samochodach montowane na tylnej osi mcpersony ,czyli amor plus sprezyna czy tak naprawde nie lepsze by to bylo od resorow? moze pokombinowac cos ,, jakies uchwyty, na przyklad u mnie w audi a4 sa takowe ,a wiem ze nie sa to tak drogie sprawy, moze zna ktos temat? :idea:

Masz na myśli dołożenie amortyzatorów a przy okazji również i sprężyn do standardowej osi skrętnej, dobrze zrozumiałem?

z tego co czytalem, to u siebie zalozyles same amorki i super! a jakby dac amory z sprężynami, co o tym sadzisz?
kolego chris, mylisz sie i to bardzo ze niema mcpersonow montowanych na tylnym zawieszeniu w osobowkach poczytaj w necie, u mnie w firmie pracuje niemiec i ma w eribie taka samorobke .

Wg mnie mało popularne rozwiązanie w tego typu przyczepach i pewnie nie takie głowy jak nasze już się nad tym łamały. Ciężko byłoby znaleźć coś co dałoby się zaadoptować, ale nie ma rzeczy niemożliwych... Najwyżej będziesz pierwszy który to wprowadzi :), po to jest forum dyskusyjne żeby sobie podyskutować a nawet pogdybać i pofantazjować. Nie odpowiedziałeś tylko czy w Twojej wizji standardowa oś skrętna zostaje czy nie, a to istotne. Uważam, że stabilniej byłoby z osią skrętną, ale z drugiej strony jest za ciasno na sprężyny. Jak oglądałeś fotki z moich amortyzatorów, to pewnie zauważyłeś że od amorka do opony jest bardzo mało miejsca, tylko 1,5 cm luzu...
Fajnie jakbyś dał jakiś schemacik, rysunek jak Ty to widzisz i w którym miejscu.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
KMICIC
Posty: 60
Rejestracja: środa, 5 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mcperson

Postautor: KMICIC » środa, 15 sty 2014, 19:53

CornBlumenBlau widze ze bardzo kumaty gosc jestes ,wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem :idea: byc moze jakies glowy nad tym juz myslaly , przede wszystkim ty juz to robiles u siebie i ty dokladnie wiesz ile tam miejsca potrzeba prawda :?: wydaje mi sie ze to kwestja pomiarow i madrej glowy, spojrz prosze na to:

http://allegro.pl/rover-400-416-96-mcph ... 24579.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
lub na to http://allegro.pl/peugeot-508-sw-mcpher ... 22223.html" target="_blank" target="_blank ( hmmmm... ktos stwierdzil ze niema mcpersonow montowanych z tylu)
Chodzi mi przede wszystkim o standardowa os niewiadowki N126e .
Uchwyty ktore zrobiles u siebie daly mi do myslenia, sa pod dobrym katem , ewentualnie wykonac w ksztalcie banana zeby zmniejszyc kat -to na dole, a u gory przy ramie pokombinowac jakies ucho.
Czy raczej realnie ci to przedstawilem :?:
Jakia dlugosc jest u ciebie amorkow :roll: zamontowanych? i jaka ewentualna dlugosc amora mozna tam zastosowac? :roll: mysle ze wtedy wlasnie bedzie wiadomo czy to technicznie jest wykonalne.
Wiem ze resory sa juz montowane u kolegow, ale przyczepa na resorach za wysoko stoi, moze i swietnie sie prowadzi na tych resorach, wcale nie watpie ,ale niewidza mi sie resory.
Wiem ze ty to widzisz poniewaz konstrukcja twoich amorkow jest pozytywna . Co ty na to :?: :wink:
Ostatnio zmieniony środa, 15 sty 2014, 21:00 przez KMICIC, łącznie zmieniany 1 raz.
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N

Awatar użytkownika
KMICIC
Posty: 60
Rejestracja: środa, 5 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mcperson

Postautor: KMICIC » środa, 15 sty 2014, 20:20

Maciek napisal:
jest za ciasno na sprężyny. Jak oglądałeś fotki z moich amortyzatorów, to pewnie zauważyłeś że od amorka do opony jest bardzo mało miejsca, tylko 1,5 cm luzu...
Fajnie jakbyś dał jakiś schemacik, rysunek jak Ty to widzisz i w którym miejscu.[/quote]
kmicic:
jeszcze raz spojrzalem na twoje zdjecia i mysle ze od wewnetrznej strony ramy jest tam duzo miejsca aby cos takiego zaadoptowac, pozostaje kwestja uchwytow.
Twoj projekt mi sie podoba i zastosowanie mcphersonow przy nim daje nam :roll: wrecz fenomenalna amortyzacje przyczepki :?:, nie jestem do konca pewny ale cos w tym jest?
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mcperson

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 15 sty 2014, 21:37

Jakby znaleźć z takim mocowaniem jak do Peugeota 508 czyli ucho na dole i ucho u góry tylko o połowę krótsze to pewnie efekt byłby super. Pozostaje jeszcze kwestia montażu od strony środka ramy i wyrzeźbienie takiego uchwytu właśnie w lekkim wygięciu. W innym przypadku, gdybym na przykład teraz po prostu u siebie dospawał coś do uchwytów dla ich przedłużenia aby mocowanie zrobić od strony środka ramy, z uwagi na większe siły za sprawą sprężyn po prostu nie wytrzymają spawy. Dlatego uchwyty jak pisałeś muszą być wygięte i oczywiście solidne, a macpersony nie dłuższe niż 40-45cm... Ciężko będzie znaleźć i pewnie to główny powód dla którego nikt w ten sposób zawieszenia w N nie przerabiał, ale próbuj:D
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
KMICIC
Posty: 60
Rejestracja: środa, 5 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mcperson

Postautor: KMICIC » środa, 15 sty 2014, 21:46

dziekuje za odp. wlasnie w ten sposob myslalem. :wink: ale przede mna jeszcze dluga droga do rozpoczecia remontu. Moze kiedys to rozwiazanie wejdzie w zycie. :wink:
prosze o wyrozumialosc ale niemam polskich znakow :?
pozdrawiam.
Citroen Xara Picasso + N126e + nowy nabytek N126N

chris_666
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 4 wrz 2010, 22:22

Re: Mcperson

Postautor: chris_666 » piątek, 17 sty 2014, 22:04

CornBlumenBlau pisze:... Ciężko będzie znaleźć i pewnie to główny powód dla którego nikt w ten sposób zawieszenia w N nie przerabiał, ale próbuj:D


pozostaje jeszcze inna sprawa - jak dołożysz amortyzator to masz zestaw oś skrętna z amortyzatorem co daje odpowiednik "pełnego" zawieszenia

jak do belki skrętnej dostawisz makpersona to będziesz miał podwójne "resorowanie" i pojedynczą amortyzację - jak to będzie pracowało

co innego jakbyś wymyślił wahacze wleczone i makpersona - to wtedy masz pojedynczy komplet zaweiszenia i może to zadziała

w sprawa ostatnia - makperson jest zaprojektowany do pracy z jakimś konkretnym zawieszeniem - kąty i temu podobme sprawy - jak zastosujesz to w innym układzie to nie przewidzisz jak to bedzie pracowało

jak musisz coś rzeźbić to zobacz na 2CV - tam fajne zawieszenie i amortyzacja była

filemon
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 sty 2012, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Mcperson

Postautor: filemon » niedziela, 9 lut 2014, 23:48

Zawsze można dać "kolumnę" w poziomie, ale trochę trzeba się narobić. Jak jesteście zainteresowani to wrzućcie w google "pushrod suspension".
Filemon
Małego chłopca od mężczyzny odróżnia cena jego zabawek.


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości