vvarrior pisze:Z tą ścianą z przodu można zawsze zwalić na to że to odwzorowanie kształtu kropli wody czyli idealnego kształtu i najmniejszego cx dla bryły. Swobodnie spadająca kropla w warunkach oporu powietrza jednak układa się tak że większą powierzchnią zderza się z oporem powietrza a ładokniejszy spadek ma za sobą....i tego się trzymajmy.
Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek"
Ja rozumiem. Dla mnie bomba, bo z moim zestawem - T4 + n126 to rzeczywiście marzenie
Moje auto które ma aerodynamikę cegły rozpycha powietrze, które elegancko kładzie się na ogonie mojej holowanej kropli o spłaszczonym przodzie. Bez cepelina robią się zaś za autem wiry, które tylko przeszkadzają. A tak, w takim zestawie mam bajeczną aerodynamikę . Można nawet powiedzieć, że dopiero po podpięciu cepelii T4 uzyskuje tył jaki powinien mieć.
No ale fiat 126p i zapiekanka? Gdzie tu sens? Ale może i dobrze, że sensu w tym nie ma. Bo jak by był to zapiekanka by była skośna i z tyłu i przodu. A wtedy już zupełna masakra jeżeli chodzi o komfort przebywania w środku