"Przyczepy Niewiadów to nie stan posiadania, to stan umysłu. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że jak człowiek wjeżdża na pole kempingowe i widzi zachodnie przyczepy za kupę kasy, luksusowe i nie czuje, że czas na zmiany". Marek https://eth.pl/fkn/forum/
Na tym filmiku: widać podpory jako lewarek , musze sprawdzić wysokość mojego lewarka ( pewnie dało by się kupić po 10zł ) bo denerwują mnie te podpory ( krzywią się) , w zeszłym roku demontowałem wszystkie , wyczyściłem przesmarowałem i teraz ledwo idzie ruszyć, pewnie zły smar użyłem, ale cały czas myślę, o elektryce , jeśli podpora będzie krzywo szła to silnik będzie miał ciężko, a taki lewarek raczej równo idzie.
Re: podpory- lewarek
: niedziela, 28 lut 2016, 13:16
autor: Robcio
...a co to za lewarek, ktory kosztuje 10zl?
Kup nowe podpory z niewiadowa... sa znacznie solidniejsze od tych starszego typu.
Nie mam jakoś pewności że taka podpora (lewarkowa) będzie stabilnie stała (chodzi mi tutaj o bujanie się przyczepy), jest ona skonstruowana by przenosić obciążenie w pionie natomiast oryginalne podpory niewiadowskie i innej produkcji wykorzystywane w przyczepach kempingowych działają troszkę inaczej bo tak jakby pod małym kątem i gdy podkręcimy dwie będące lustrzanym odbiciem (przód i tył) przyczepa przestaje się bujać bo podpory jakby wzajemnie na siebie działają.
Re: podpory- lewarek
: niedziela, 28 lut 2016, 14:05
autor: Robcio
A nie czujesz roznicy w wysokosci podwozia golfa a wysokosci ramy w ence? Przeciez taki lewarek pewnie nawet nie dosiegnie do ramy
Ale wez lewarek przymierz do przyczepy i kombinuj, moze wyjdzie z tego cos ciekawego.
Naskrobane Tapatalk'iem.
Re: podpory- lewarek
: niedziela, 28 lut 2016, 14:13
autor: Benior
Fajny patent na podpory tylko szukaj raczej szukaj takiej co ma nakrętki metalowe bo często to plastik. Samochód niby cięższy ale przy zmianie koła stoi nieruchomo a jak zaczniesz hasać po przyczepie to plastik może zawieść. Tak mi się wydaje.
Re: podpory- lewarek
: poniedziałek, 29 lut 2016, 00:48
autor: vvarrior
Ja rozkmniałem zastosowanie podnośników kolumnowych - hydraulicznych lub innych bo też czasem niekrasnoludzkie dla mnie jest szarpanie się z korbą na nierównym terenie. Ale kolumnowe są ciężkie a trapezowe sachodowe chyba jednak za krótkie. Z drugiej strony zastawia mnie to co mówił Roblat przy jego projekcie samopoziomowania przyczepki że moment potrzebny do obrotu korbą i podniesienia budki jest znikomy.
...
Re: podpory- lewarek
: niedziela, 6 mar 2016, 11:05
autor: fortis
Całkowicie rozkręcony lewarek ma 36cm, obecnie nie mam jak przyłożyć do przyczepy bo koła mam zdjęte a przyczepa podparta, na giełdzie samochodowej widziałem takie używki, może uda się tanio kupić ale najpierw upewnie się czy się nada.
Re: podpory- lewarek
: niedziela, 6 mar 2016, 14:28
autor: chris_666
fortis pisze:widać podpory jako lewarek , musze sprawdzić wysokość mojego lewarka ( pewnie dało by się kupić po 10zł ) bo denerwują mnie te podpory ( krzywią się) , w zeszłym roku demontowałem wszystkie , wyczyściłem przesmarowałem i teraz ledwo idzie ruszyć, pewnie zły smar użyłem, .
nie da rady zastosować trapezów jako podpór - będzie bardzo niestabilnie
musisz mieć przykręconą jedną część do ramy żeby wyeliminować bujanie się przyczepy
trapez fany jest do wyrównania/podniesienia osi jak stoisz na nierównym - najpierw poziomujesz oś , potem przyczepę za pomocą kółka manewrowego i na koniec podpierasz budę na podporach żeby stała stabilnie i koniec
rozwiązanie w kurnikach z niewiadowa jest dosyć niefortunne bo podpory fabrycznie są wzdłuż osi i bardzo pracują na boki , w innych sprzętach są ustawione ukosem (dwie z przodu (najczęściej) albo wszystkie) i wzajemnie niwelują bujanie przyczepy
Re: podpory- lewarek
: sobota, 17 lut 2018, 11:35
autor: oko
Przed chwilą właśnie oglądałem program "Zarobić na kamperach". Tytuł z kosmosu, bo dotyczy amerykańskich przyczep kempingowych. Ale do rzeczy. W większości przyczep, jako podpory stosowane są właśnie trapezy. Konstrukcyjnie identyczne z naszymi "lewarkami" ale raczej chyba ciut wyższe.