Strona 2 z 4

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 13 maja 2009, 21:24
autor: kotek
Tu szary ma rację, za ciemno czyli przytłaczająco, dla klaustrofobów nie do zamieszkania.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 00:52
autor: CARAVA CREW
Niestety po uwzględnieniu takich elementów dodatkowych jak podnoszony dach, czy boczne okna cena przyczepy wzrasta o koło 1500-1800zł. Możliwe jest natomiast zamontowanie wywietrznika zbliżonego do tych z camper-ów. Poza tym po zwiększeniu łącznej powierzchni okien znacznie pogarszają się parametry izolacyjne nadwozia. Jeśli wykona się te wszystkie dodatki, to przyczepa w standardzie będzie droższa niż 20 000 PLN. Tym samum nie spełni się oczekiwań odbiorców na rynku Europy środkowo-wschodniej. Chcąc tego uniknąć postanowiłem zaprojektować przyczepę o dość skromnym profilu podstawowym i cenie poniżej 20 000 PLN. Idea opiera się na możliwości dowolnego i nieograniczonego doposażenia jej po zakupie. Zarówno przy wykorzystaniu proponowanego asortymentu katalogowego jak i innego dowolnego. Mówiąc krótko, kupując samochód najpierw po prostu go nabywamy. Dopiero po pewnym czasie dokupujemy autoalarm, szyberdach, gaz i co tylko chcemy. Jeśli chcecie kupić auto, które ma już to wszystko, to albo musicie od razu bardzo dużo zapłacić, albo szukacie okazji. Okazje jednak często okazują się oszustwem. Aktualne strategie producentów przyczep nie zakładają w swoich planach modeli powiedzmy „skromniejszych”, w przeciwieństwie do producentów samochodów, którzy zawsze przewidują dla swych modeli wersje GL. Co do toalety to jednak rezygnuje (przynajmniej w wersji podstawowej).

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 00:53
autor: CARAVA CREW
Mam nadzieję na dalszy rozwój dyskusji. Tak w ogóle to czy komuś odpowiada ten pomysł? :?

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 06:50
autor: ddkrzysztof
Jak na moje warunki to jest za mała na moją rodzinkę ale może komuś będzie odpowiadać.
A kwestia wywietrzników to jak najbardziej szary 11 i serek ma rację że są potrzebne, a kwestia oddzielnego okna w aneksie kuchennym i toalecie bardziej mi się podoba niż jedno na czołowej ścianie

CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 09:56
autor: CARAVA CREW
Przypominam charakterystykę konstrukcji :
• przyczepa dedykowana 2 osobowej załodze,
• Dopuszczalna Masa Całkowita 750kg,
• opcjonalnie wyposażona w WC i prysznic,
• przystosowana do holowania prze popularne samochody miejskie o masie własnej ≥ 1000kg

Oczywiście model wyposażony w toaletę i prysznic będzie miał osobny system wentylacyjny. Jednak, że wersja, którą Wam teraz prezentuje jest podstawowa. Powiedzmy najtańsza. Jeśli ktoś po roku eksploatacji dojdzie do wniosku że potrzebuje okien bocznych, podnoszonego dachu lub WC będzie je mógł po prostu zamówić i doinstalować w serwisie lub własnymi siłami. Taka opcja doinstalowania w serwisie będzie oczywiście droższa o około 10-15% niż gdybyśmy kupili przyczepę wyposażoną od początku. Chodzi jednak o to by mniej zamożni turyści zmotoryzowani nie musieli płacić od razu dwudziestu kilku tysięcy a jedynie kilkanaście i potem z biegiem czasu doposażali przyczepę w kolejne elementy.

Obrazek

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 10:19
autor: serek
Mam nie co inne pytanie ... odnoszę wrażnie z opisu ,że masz zamiar wprowadzić tą konstrukcje w zycie , ale widze ze do masowej produkcji dojdzie ??? czy tak???

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 13:24
autor: CARAVA CREW
Pracuję od pewnego czasu w branży. Projektowałem już przyczepy towarowe- ściśle mówiąc izotermiczne oraz handlowe do sprzedaży piwa i kebabu dla firmy POLCAMP. Teraz w ramach pracy dyplomowej staram się oszacować rynek i zaprojektować własną wersje ekonomicznej przyczepy campingowej. Zastanawiam się nad założeniem manufaktury. Do kilkunastu sztuk rocznie na początek i dlatego dopracowuję projekt.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 13:58
autor: serek
CARAVA CREW pisze:Pracuję od pewnego czasu w branży. Projektowałem już przyczepy towarowe- ściśle mówiąc izotermiczne oraz handlowe do sprzedaży piwa i kebabu dla firmy POLCAMP. Teraz w ramach pracy dyplomowej staram się oszacować rynek i zaprojektować własną wersje ekonomicznej przyczepy campingowej. Zastanawiam się nad założeniem manufaktury. Do kilkunastu sztuk rocznie na początek i dlatego dopracowuję projekt.



Bardzo dobrze , takich Ci ludzi u nas brakuję, zycze powodzonka i z pewnością będe śledził Twoje poczynania z wielką ciekawością.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 16:45
autor: CARAVA CREW
Dzięki :D Zniżkę masz Serek jak w banku :D Wiadomo n126 to świetna przyczepa, która w całej Europie cieszy się dużym i wciąż niegasnącym zainteresowanie. Ja osobiście mam dwie takie. Niestety aktualny model n126nt jest wciąż dość kosztowny i z tego powodu dużo bardziej popularny wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii, Dani czy Finlandii niż w naszym kraju. Ja osobiście nigdy nie spotkałem najnowszej n-ki na drodze :(. Przeprowadzając natomiast badania rynku Europejskiego z przykrością odkryłem że NOVA 340 od zeszłego roku dostępna jest już np. w Finlandii. http://www.lom-tuote.eu/index.htm To oznacza że krajowy producent dobrze radzi sobie na rynku bogatszych państw europejskich i nie musi specjalnie wysilać się dla użytkowników polskich, dla których produkuje niedużo i to wyłącznie trzy wersje. Takie jest moje skromne zdanie.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 18:31
autor: kotek
Myślę , że i twoja przyczepka będzie miała uznanie i powodzenie.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 18:32
autor: serek
A czy możesz coś wstępnie powiedzieć o przyblizonych kosztach zakupu podst. wersji tak na oko granica błędu do 3 tyś . zł.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 19:54
autor: CARAVA CREW
Do określenia dokładnej ceny jest jeszcze daleko. Dokładam jednak wszelkich starań a żeby wersja z lodówką, umywalką, kuchenką i WC-prysznicem zamknęła się w dwudziestu tysiącach. Takie było założenie projektu. Np. :24 razty 0% po 830 zł (830zł czyli 1/3 średniej pensji netto) razem po 2 latach prawie 20 000 zł. To nie znaczy jednak że taka będzie cena ostateczna. Aktualnie optymalizuje koszta i szacuje robociznę. Spodziewam się kilkunastu tysięcy ile dokładnie tego jeszcze nie wiem i nie chcę nikomu robić złudnych nadziei. Faktem jest jednak to że według założenia przyczepy powinny być robione na zamówienie a nie seryjnie. To daje pewne pole manewru zamawiającemu klientowi. Może on bowiem wybrać cieńszą izolacje lub tańszą piankę poliuretanową. Może również zrezygnować choćby i z podstawowego wyposażenia i zamontować sobie to które miał w poprzedniej przyczepie lub gdy uzbiera fundusze doinstalować je w zakładzie produkcyjnym lub samodzielnie. Nic na siłę. Mała produkcja ma tą przewagę że nie jest ściśle ograniczona długofalową strategią i zawsze można się dogadać z producentem.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 20:38
autor: b.b tulipan
CARAVA CREW, Powiedz mi proszę bo Ty opisujesz swoje zamierzenia na forum ogólnodostępnym, czy nie obawiasz się że Twoje projektowanie nie podbierze ktoś z zewnątrz ?
Nie znam się na prawach autorskich ale bym się obawiał o swoje dzieło.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 21:08
autor: CARAVA CREW
Prawa do tego projektu nie należą do mnie tylko do Politechniki Wrocławskiej-taka jest cena zostania magistrem :) Prawdziwy projekt zrobię od nowa. Będzie on zmieniony i jeszcze lepszy od obecnego. Ten jest jedynie projektem wstępnym-symulacyjnym. W głowie mam mnóstwo innych, może nawet lepszych pomysłów. :wink:

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 14 maja 2009, 21:18
autor: serek
Bardzo mi się to podoba... życzę Ci z całego serca powodzonka ... koniecznie na bierzącą informuj nas co się dzieje w tym temacie.

Pozdrawiam Cię :)