Poradnik mały dla dużych

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Miron EZD » czwartek, 22 lut 2018, 21:48

GrzegorzBruta pisze:
Martwi mnie tylko wpis w dowodzie rejestracyjnym przyczepa kempingowa specjalna.
Specjalna ? Zeby potem na drodze mi ktoś się nie doczepił ;)
Może specjalna, to ona jest ale po co wpis w dowodzie ;)
Do specjalna dopisze - na ryby hahahahaha

Wydaję mi się, że jest to zgodne z Dz.U. z dnia 16.06.2016 obwieszczenie Min.Infrastruktury i Budownictwa w sprawach .....
związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzoru dokumentów o tych sprawach.
Patrz par.7 mówiący o klasyfikacji pojazdów i załączniku nr.4 do rozporządzenia.
Pierwszym jest rodzaj pojazdu: przyczepa lekka, podrodzaj pojazdu: specjalna, przeznaczenie: kempingowa.
p.s. mnie też w końcu udało się zarejestrować, szczegóły w moim wątku remontowym v2.
Tak ogólnie to wszystkie nasze przyczepy są dla nas specjalne,niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju.
Ale to już się nie zmieści w DR :lol:
Miron

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: reflexes » piątek, 23 lut 2018, 07:13

Oczywiście, że jest zgodne. Wszystkie przyczepy miałem i mam zarejestrowane jako specjalne kempingowe. Tak też miałem zarejestrowaną N126N i wbity przegląd bezterminowy i żadnych problemów nie miałem.

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Fiacior75 » piątek, 23 lut 2018, 07:22

Panowie ja wczoraj rejestrowałem wieloryba i w poprzednim DR mialem wpis przyczepa specjalna kempingowa , Niewiadów N132T . Teraz niestety cholerny cepik niepozwala wpisac nawet literki T.
Załączniki
20180223_072147.jpg
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: tantalos » piątek, 23 lut 2018, 07:30

Jak to ? Czy to znaczy że wszystkie niewiadówki będą teraz N126 ?

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Fiacior75 » piątek, 23 lut 2018, 07:52

tantalos pisze:Jak to ? Czy to znaczy że wszystkie niewiadówki będą teraz N126 ?
Niestety tak :( ,ona mi powiedziała że nie mogła fizycznie wklepać tej literki.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: tantalos » piątek, 23 lut 2018, 08:04

A może by chociaż wpisać ręcznie w adnotacjach jaki to model? Przyczepka będzie sprzedana kolejnym właścicielom a ci już nie będą wiedzieli jaki model mają :roll:

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Fiacior75 » piątek, 23 lut 2018, 08:08

tantalos pisze:A może by chociaż wpisać ręcznie w adnotacjach jaki to model? Przyczepka będzie sprzedana kolejnym właścicielom a ci już nie będą wiedzieli jaki model mają :roll:

I taki mam zamiar jak doniose przegląd techniczny to zapytam panią o taki wpis, bo potem ktoś może pomyśleć ze to zwykly składak albo ulep.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » sobota, 24 lut 2018, 07:47

Kolejny zakup, tym razem regulator temperatury z włącznikiem.
http://allegro.pl/regulator-temperatury ... 54862.html
Sterować to ma wentylatorkami lodówki, które też nabyłem u tego sprzedawcy ( wentylatorki komputerowe 120 x 120 mm )
Kratki zakupiłem u Dariusa ( dwie kratki drzwiowe do N126N )
Kartki zamontuję a w górnej kratce zabuduję dwa wentylatorki odprowadzające ciepło, dlatego też kupiłem to urządzenie sterujące wentylatorkami i pozwalające na ich włączenie przy nastawionej wcześniej temperaturze.
Mam pytanie, na urządzeniu jest sonda z termometrem, trzeba by ją bylo do jakiegoś elementu z tyłu lodówki zamocować ( mocowanie na elemencie parownika ) ustawiona temperatura na 50 stopni powinna być odpowiednia ? czy dać mniejszą np 40 stopni
Druga sprawa to mam zapytanie, czy ktoś proszkowo malował obudowę z pieca i jak to się ma do wytrzymałości powloki lakierniczej ? Czy nie będzie tak, że po nagrzaniu pieca nie będzie ta farba robiła się lepka ?
Zakupiłem również stelaż łóżka 120 cm x200 cm juz gotowy ( oryginalna szerokość łóżka to 130 cm ale z tym nie ma u mnie problemu, bo poddam stelaż małym modyfikacjom ) http://allegro.pl/stelaz-do-lozka-120x2 ... ZmVkNmU%3D
Jak widać, przyczepa nabiera ciężaru oraz coraz większej wartości ;)
Żeby tylko, ta wartość nie przekroczyła kosmicznej wartości jaką ustaliłem przed remontem, dopisując skrupulatnie 10 % do ostatecznego rachunku.
Potem już nie będę zliczał kosztów, żeby nie popaść w depresję :)
Cały czas korci mnie jeszcze dokupienie luków do przyczepy ale nie wiem, czy to jest dobry pomysł robić dziury z drugiej strony budki.
Ostatnio zmieniony sobota, 24 lut 2018, 08:54 przez GrzegorzBruta, łącznie zmieniany 1 raz.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » sobota, 24 lut 2018, 07:53

To jest mój wycinek dowodu rejestracyjnego ( tymczasowego )
20180224_074951.jpg

Jednak w cepik dopisane jest specjalna :)

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: tantalos » sobota, 24 lut 2018, 11:22

GrzegorzBruta pisze:To jest mój wycinek dowodu rejestracyjnego ( tymczasowego )

Widzę że wersja GT numer 1.No no,będzie odjazd :lol:
GrzegorzBruta pisze:Druga sprawa to mam zapytanie, czy ktoś proszkowo malował obudowę z pieca i jak to się ma do wytrzymałości powloki lakierniczej ?

Ja będę malował proszkowo obudowę i właśnie z tego powodu nie obawiam się o spalenie lakieru . Z pewnością wiesz jak wygląda proces lakierowania proszkowego. Pokryta proszkiem rzecz jest wygrzewana w wysokiej temperaturze w piecu . Poza tym chyba DIZZY malowała i nie narzeka ; )

dzin1975

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: dzin1975 » sobota, 24 lut 2018, 12:57

GrzegorzBruta pisze:Cały czas korci mnie jeszcze dokupienie luków do przyczepy ale nie wiem, czy to jest dobry pomysł robić dziury z drugiej strony budki.


A dlaczego nie ? Jeżeli stwierdziłeś, że są Ci potrzebne to rób.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » sobota, 24 lut 2018, 17:03

GrzegorzBruta pisze:Druga sprawa to mam zapytanie, czy ktoś proszkowo malował obudowę z pieca i jak to się ma do wytrzymałości powloki lakierniczej ?

Ja będę malował proszkowo obudowę i właśnie z tego powodu nie obawiam się o spalenie lakieru . Z pewnością wiesz jak wygląda proces lakierowania proszkowego. Pokryta proszkiem rzecz jest wygrzewana w wysokiej temperaturze w piecu . Poza tym chyba DIZZY malowała i nie narzeka ; )[/quote]
Problem w tym, że lakier proszkowy na obudowie piecyka, może się lepić :(
Dlaczego? Lakiery proszkowe ( te najtańsze, czyli takie jakimi maluje się w lakierniach ) nie są odporne na długotrwałe wysokie temperatury.
Pierwsza rzecz, to występują na takich powierzchniach przebarwienia i powłoka potrafi się "kleić" Stąd moje pytanie, czy ktoś już malował i użytkował.
Lakiery proszkowe ( 26 zł kg proszku ) a lakiery proszkowe silikonowe odporne na wysoką temperaturę ( długotrwałą ) 280 zł kg proszku
Lakier proszkowy jest utwardzany w temperaturze od 140 do 210 stopni ale przez jakieś 20 minut, jednak po ponownym podgrzaniu znowu się topią. Nie doczytałem się nigdzie, w jakiej temperaturze taki lakier potrafi się rozpuszczać i stawać się lepki ( 80 stopni ? 90 ? wiem, że od obudowy można się sparzyć )
Lakier proszkowy inaczej mówiąc to sproszkowany plastik. Ja swoją obudowę pomalowałem proszkowo i potem na fb ktoś zasugerował mi, że już przerabiał temat malowania obudowy. Na mojej obudowie fabrycznie nałożona była emalia. Na poprzednim piecyku był lakier proszkowy ale jaki lakier proszkowy tego już nie wiem czy silikonowy czy zwykły.

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » sobota, 24 lut 2018, 17:57

dzin1975 pisze:
GrzegorzBruta pisze:Cały czas korci mnie jeszcze dokupienie luków do przyczepy ale nie wiem, czy to jest dobry pomysł robić dziury z drugiej strony budki.


A dlaczego nie ? Jeżeli stwierdziłeś, że są Ci potrzebne to rób.

Dokupiłem jeszcze dzisiaj dwa luki o wymiarach 260 x 372 mm pod przednie siedziska. Super będzie dopasowane i bez problemów z dostaniem się do schowków pod fotelami.
Wiem, że jeżeli tego nie zrobię teraz, to nigdy tego nie zabuduję.
Lepiej to zrobić przed wyklejaniem tapicerki.
Dwie sztuki zakupione
http://allegro.pl/luk-pokladowy-wlaz-ho ... 00995.html

dzin1975

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: dzin1975 » sobota, 24 lut 2018, 19:55

No i dobrze, tylko teraz w modelu musisz poprawki uwzględnić

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 339
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Mobil-Zasada » poniedziałek, 26 lut 2018, 10:30

Jak ja robiłem przegląd mojej 126e i potem rejestrowalem na siebie, to tez diagnosta chcial mi wpisać w zaświadczeniu "specjalna".
Teraz juz minęło sporo czasu i nie pamiętam z czym się to wiązało. Ale wykłóciłem się i dostałem wpis "przyczepa kempingowa lekka". Z tego co pamiętam to "specjalna" wykluczało slowo "lekka". A co za tym idzie w grę mogły wchodzić coroczne przeglądy. Ale teraz głowy nie dam.
Na usprawiedliwienie dodam tez, ze nie kłóciłem sie gołosłownie, bo podpierałem sie przepisami. Ale nie jestem pewien czy mam gdzies jeszcze zapisane jakimi.

Edycja.
Wynika to z definicji z art. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepa przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, ktora powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą byc przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji.

Na podstawie obowiązujących przepisów do pojazdów specjalnych należy zaliczyć pojazdy:
- konstrukcyjnie przystosowane do wykonywania czynności na drodze lub zimowego utrzymania dróg (polewaczki, piaskarki, plugi odsniezne)
- stanowiące ruchome urządzenia (dzwigi, żurawie, agregaty prądotwórcze, koparki, koparko-spycharki, ładowarki) lub
- służące do prowadzenia określonej działalności (kina ruchome, ambulanse radiologiczne, laboratoria techniczne, warsztaty naprawcze)
Ciągnik: VOLVO S60 II D3
Przyczepa: N126ES


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości