Nasze rowery
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: PRL
No dobra;nie jest to Wigry, ale nie mogłem się powstrzymać
Patrzac na rocznik mógłby być jego synem albo i wnukiem
A tak poważnie ,to jego kuzyn z konkurencyjnej manufaktury.Na imię ma Rubin.
Jednak oryginał cały czas chodzi mi po głowie...
Patrzac na rocznik mógłby być jego synem albo i wnukiem
A tak poważnie ,to jego kuzyn z konkurencyjnej manufaktury.Na imię ma Rubin.
Jednak oryginał cały czas chodzi mi po głowie...
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: PRL
To i ja się pochwalę swoim nowym sprzętem jaki ostatnio zagościł w moim garażu.
Panowie, to Pasat z zakładów Rometa z 1986 roku zachowany w oryginalnym kolorze.
Jakieś 30 lat temu miałem taki sam model, dlatego gdy zobaczyłem ogłoszenie,
decyzja o zakupie była natychmiastowa, chyba sentymentalna...
Na takim samym rowerze wybrałem się mając osiemnaście lat w podróż na Mazury.
Będzie zajęcie na zimowe wieczory, żeby rozebrać go na części pierwsze
i na następny sezon przygotować klasyka na wyjazdy za miasto.
Panowie, to Pasat z zakładów Rometa z 1986 roku zachowany w oryginalnym kolorze.
Jakieś 30 lat temu miałem taki sam model, dlatego gdy zobaczyłem ogłoszenie,
decyzja o zakupie była natychmiastowa, chyba sentymentalna...
Na takim samym rowerze wybrałem się mając osiemnaście lat w podróż na Mazury.
Będzie zajęcie na zimowe wieczory, żeby rozebrać go na części pierwsze
i na następny sezon przygotować klasyka na wyjazdy za miasto.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: PRL
Fajny ,gratki
Ja mam Waganta,z tamtych lat,ale niestety nie jest już w oryginale
Też kupiłem go z sentymentu,bo miałem takiego za młodu...
Pomalowałem go i zmieniłem hamulce,bo były fatalne.
Ja mam Waganta,z tamtych lat,ale niestety nie jest już w oryginale
Też kupiłem go z sentymentu,bo miałem takiego za młodu...
Pomalowałem go i zmieniłem hamulce,bo były fatalne.
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1662
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: PRL
Ja do dziś na podobnym śmigam, tylko z prostą kierownicą i dwoma bagażnikami. Służy mi od prawie 30 lat i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł w żadnym wyścigu , nie to ce dzisiejsze górale, trekingi itp
Na drugim planie Ruciakowa
Na drugim planie Ruciakowa
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3937
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: PRL
Jakiś czasu temu miałem chwile słabości i myślałem o zmianie Waganta na nowszy model,ale jednak rozsądek wziął górę
Po lekkim remoncie śmigam nim do dnia dzisiejszego i raczej ma u mnie dożywocie
Po lekkim remoncie śmigam nim do dnia dzisiejszego i raczej ma u mnie dożywocie
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: PRL
Rowerowy zawrót głowy trwa nadal, nie wiem co się dzieje, ale następne sprzęty trafiają do mojego garażu
oraz to, na co polowałem dłuższy czas:
Ogólnie sprzęt prawie kompletny, tyle że zaniedbany, brakuje jednej osłony łańcucha, gdyby ktoś miał na zbyciu
chętnie odkupię.
Poniżej na zdjęciach już odrestaurowane pierwsze sprzęty:
Oraz Wigry 3, w wersji po moim tuningu, czyli aluminiowe obręcze oraz 6 biegowa przerzutka Shimano
C.D.N.
oraz to, na co polowałem dłuższy czas:
Ogólnie sprzęt prawie kompletny, tyle że zaniedbany, brakuje jednej osłony łańcucha, gdyby ktoś miał na zbyciu
chętnie odkupię.
Poniżej na zdjęciach już odrestaurowane pierwsze sprzęty:
Oraz Wigry 3, w wersji po moim tuningu, czyli aluminiowe obręcze oraz 6 biegowa przerzutka Shimano
C.D.N.
Re: PRL
Miras super robota, fajnie, że te sprzęty wracają do życia. Pomysł z "tuningiem" białego rewelacja. Nowe takie sprzęty kosztują krocie! Kierownica bez chromu mnie urzekła .
Do pełni szczęścia zajrzyj jeszcze tutaj:
www.motonaklejki.pl
Do pełni szczęścia zajrzyj jeszcze tutaj:
www.motonaklejki.pl
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Nasze rowery
U mnie kontynuacja rowerowa trwa...
Ciepło się zrobiło, więc należało przewietrzyć garaż.
Dodatkowo trafił się następny egzemplarz Wigrusa do remontu:
A tu muszę się pochwalić moim najnowszym projektem: Yellow Hornet czyli Duet po tuningu
Ogólnie trochę odbiega od oryginału, kolorystyka, koła zmienione na alu, przerzutka shimano 6 biegowa, inne błotniki i siedzenia.
Zastosowanie koła bez torpeda wymusiło także zastosowanie hamulców na obręcz.
Muszę jeszcze zdobyć gdzieś dłuższą linkę do hamulca tylnego aby można ją było ułożyć na ramie, ta jest standardowa, najdłuższa
jaka była w sklepie z częściami rowerowymi, jak się okazało za krótka do tandema, dlatego takie jej ułożenie.
Niestety do ukończenia projektu zabrakło oryginalnej osłony przedniej na łańcuch, nie było jej razem z rowerem.
Szukam w tej chwili takiej, ale widzę że będzie ciężko, ogólnie części do tych zabytkowych sprzętów jest niestety coraz mniej.
Gdyby ktoś z forumowiczów posiadał taką osłonę, chętnie odkupię.
Jeśli nie uda się nabyć oryginału, rozważam radosną twórczość ze spawarką, aby wytworzyć jakieś rękodzieło
C.D.N.
Ciepło się zrobiło, więc należało przewietrzyć garaż.
Dodatkowo trafił się następny egzemplarz Wigrusa do remontu:
A tu muszę się pochwalić moim najnowszym projektem: Yellow Hornet czyli Duet po tuningu
Ogólnie trochę odbiega od oryginału, kolorystyka, koła zmienione na alu, przerzutka shimano 6 biegowa, inne błotniki i siedzenia.
Zastosowanie koła bez torpeda wymusiło także zastosowanie hamulców na obręcz.
Muszę jeszcze zdobyć gdzieś dłuższą linkę do hamulca tylnego aby można ją było ułożyć na ramie, ta jest standardowa, najdłuższa
jaka była w sklepie z częściami rowerowymi, jak się okazało za krótka do tandema, dlatego takie jej ułożenie.
Niestety do ukończenia projektu zabrakło oryginalnej osłony przedniej na łańcuch, nie było jej razem z rowerem.
Szukam w tej chwili takiej, ale widzę że będzie ciężko, ogólnie części do tych zabytkowych sprzętów jest niestety coraz mniej.
Gdyby ktoś z forumowiczów posiadał taką osłonę, chętnie odkupię.
Jeśli nie uda się nabyć oryginału, rozważam radosną twórczość ze spawarką, aby wytworzyć jakieś rękodzieło
C.D.N.
Re: PRL
Na olx w Poznaniu widziałam dzisiaj rano dodaną ofertę kilka rometow w małych pieniądzach i to u jednego sprzedawcy.
Wróć do „Hobby Fanklubowiczów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości